Prospekt emisyjny Grupy ITI wykazuje, że sprzedaż czasu reklamowego stacji TVN (najbardziej cenionej spółki-córką holdingu) spada, ale rosną zaś przychody z dodatkowych źródeł - sponsoringu, SMS-ów i konkursów.
Oferta publiczna Grupy ITI to jedna z największych prywatnych emisji akcji w dotychczasowej historii warszawskiej giełdy. TVN według szacunków różnych analityków stanowi blisko 75 proc. wartości całej grupy (liczonej wg. aktywów).
Skonsolidowane przychody drugiej co do wielkości stacji komercyjnej w Polsce ciągle rosną, głównie dzięki temu, że TVN o ponad 375 proc. więcej zarobił na sprzedaży innych usług - np. na sponsoringu, konkursach, SMS-ach oraz rozmowach telefonicznych w systemie audiotele. Te pozycje zapewniły spółce w 2001 r. 63,8 mln zł.
Niewątpliwie jest to zasługa programu "Big Brother", który był sprzedawany na różne sposoby i generował wiele źródeł przychodu w postaci sponsoringu, SMS-ów, pism, gadżetów itp.
Analityk z biura maklerskiego ocenia te dane ostrożnie.
- Z jednej strony ten fakt może być niepokojący, bo sprzedaż czasu antenowego na reklamy można uznać za działalność podstawową spółki i jej spadek nie jest dobrym sygnałem. Poza tym te inne przychody związane były głównie z "Big Brother", z którego produkcji już zrezygnowano. Nie wiadomo, czy ten sukces uda się powtórzyć, ale z drugiej strony taka struktura przychodów może świadczyć o elastyczności stacji - mówi Szymański, z Domu Maklerskiego BIG BG.