UOKiK zainteresował się Błękitną Linią TP

Newsy
Żródło: UOKiK
Opinie: 29

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Cezary Banasiński zarzucił Telekomunikacji Polskiej uniemożliwianie abonentom korzystania z usług telekomunikacyjnych, utrudnianie dochodzenia praw oraz brak dostępu do pełnej informacji poprzez „Błękitną Linię”.

W związku z licznymi skargami abonentów TP dotyczącymi zasad funkcjonowania „Błękitnej Linii” UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w tej sprawie.

Podstawą do działań UOKiK były sygnały od konsumentów wskazujące na to, iż mają oni problemy z uzyskaniem rzetelnej i pełnej informacji oraz pomocy, a TP nie reaguje na pisemne i telefoniczne skargi albo czyni to niezwykle opieszale.

Prezes Urzędu zwrócił również uwagę, iż TP utrudnia konsumentom korzystanie z usług, gdyż w trakcie procedury reklamacyjnej, mimo udowodnienia przez abonentów opłacenia rachunków, bezpodstawnie zawiesza ich świadczenie, kieruje sprawy do firm windykacyjnych, a także kontynuuje czynności egzekucyjne.

Podejrzewając, iż zasady obsługi Błękitnej Linii, mogą naruszać zbiorowe interesy konsumentów, Telekomunikacji Polskiej postawiono następujące zarzuty:

  • uniemożliwiania abonentom korzystania z opłacanych usług telekomunikacyjnych świadczonych na podstawie zawieranych umów,

  • uniemożliwiania abonentom dochodzenia ich praw,

  • wprowadzania abonentów w błąd poprzez brak udostępnienia rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji przez pracowników obsługujących „Błękitną Linię”.

Prezes UOKiK zażądał od TP S.A. przestawienia w terminie 21 dni, od daty otrzymania zawiadomienia o wszczęciu postępowania, informacji dotyczących m.in.:

  • sposobu wprowadzania nowego systemu zarządzania relacjami z klientami, ze wskazaniem mechanizmów i środków zapewniających abonentom możliwość nieprzerwanego korzystania z usług na odpowiednim poziomie,

  • zasad funkcjonowania „Błękitnej Linii”,

  • procedur odwoławczych TP zapewniających skuteczne dochodzenie roszczeń, zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 28 września 2001 r. w sprawie reklamacji usług telekomunikacyjnych,

  • liczby skarg zgłoszonych do TP na działanie nowego systemu obsługi klienta, terminowość ich rozpatrywania oraz procedury rozpatrywania skarg telefonicznych,

  • nieprawidłowości w zakresie prowadzenia działań egzekucyjnych wobec abonentów, którzy nie zalegają z opłatami (z podaniem zestawienia podjętych w związku z tym działań),

  • planów TP związanych z niezwłocznym rozwiązaniem nieprawidłowości w funkcjonowaniu systemu obsługi klienta.

W przypadku nieudzielania ww. informacji, udzielenia informacji nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd, na TP może zostać nałożona kara pieniężna w wysokości stanowiącej równowartość od 200 do 5.000 euro.

Opinie:

Opinie archiwalne (29):

Komentuj

Komentarze / 29

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Res pisze: 2003-12-18 00:08
    No i co z tego .. i takl Tepsa sie wywinie i nic t tego nie bedzie
    0
  • Users Avatars Mini
    Pazdzioch pisze: 2003-12-18 00:28
    200 Euro to byłby po prostu żart :-/
    0
  • Users Avatars Mini
    profit pisze: 2003-12-18 04:27
    mój znajomy próbował zgłosić awarię telefonu, niestety na BL. nie można się dodzwonić z komórki - jakaś paranoja. zlitowałem się nad nim i zgłosiłem awarię z własnego numeru, po wysłuchaniu 15 min muzyki. nadmieniam, że numer błękitnej linii (a może ostryga?) jest jedynym właściwym do zgłaszania uszkodzeń.
    0
  • Users Avatars Mini
    hate pisze: 2003-12-18 07:43
    Rzeczywiście, na 9393 nie można połączyć się z komórki. Miałem awarię telefonu i niestety musiałem skorzystać z telefonu stacjonarnego, aby zgłosić awarię. Może warto poznać \"geniusza\", który to wymyślił. Tam, gdzie kończy się rozum, tam zaczyna się TPSA.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2003-12-18 08:47
    Czas jakipotrzebny jest do polaczenia z 9393 jest poprost przeogromnie dlugi, a czekania potrafi doprowadzic do szalenstwa! To samo ma miejsce z infolinia neostrady 0800 102 102! Proby polaczenia sie z konsultantem koncza sie fiaskiem i mozna tylko uslyszec, ze przepraszaja i jak ktos znajdzie chwilke to z nami porozmawia! Przeciez jest to najwieksza firma w Polsce z segmentu telekomunikacyjnego, a traktuje swoich abonentow jak ..................! Czyli wychodzi na to, ze mila pani o nazwisku Czubowna, ktora reklamuje tepse w telewizorze, klamie o poprawie obslugi klienta! Tepsie jeszcze duzo brakuje to przyjaznej firmy, oj duzo!
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2003-12-18 09:16
    cześc Qba, dawno Cie nie widziałem na gol. Co do newsa to opowiem jakie ja miałem jazdy z NL. Otóż po kilkunastominutowym czekaniu zgłaszał mi sie facet i mówił że rozmowa nie moze sie odbyć, bo wszyscy konsultanci sa zajeci. Dzwoniłem później do boku w Koszalinie i powiedzieli mi, ze wszystkie automatyczne komunikaty sa nagrane przez kobiety a mnie zgłaszał sie facet. Po prostu konsultantowi nie chciało sie robic i podnosił słuchawke i mówił "przepraszamy ale wszyscy konsultanci sa zajeci, prosze spróbowac później" Zdarzyło mi sie to kilka razy i za kazdym razem w tle słyszałem inne głosy a raz nawet "co ty robisz? weź się h**** do roboty" Dzwoniłem do NL znajdującej się w Szczecinie. Tak więc teraz wiem dlaczego sa takie kolejki na NL. Maja wysoce wyszkolony personej w obijaniu sie.
    0
  • Users Avatars Mini
    coobaw pisze: 2003-12-18 09:25
    1 sprawa to czas połączenia - koszmar 2 sprawa to totalna dezinformacja i nieznajomość własnej oferty - jak się człowiek pyta o cokolwiek to słyszy - proszę poczekać, muszę pójść i sprawdzić, a pytania są oczywiste i banalne, więc nic dziwnego że to wszystko tak długo trwa mam tylko nadzieję że po wejściu do unii się coś zmieni
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-12-18 09:36
    No dobra, z tym, że wysokość potencjalnej kary jest po prostu śmieszna.
    0
  • Users Avatars Mini
    nobel pisze: 2003-12-18 09:46
    heheheh,pewnie tą karą to tak będzie!!! Na 9393 tak naprawde nic sie nie da załatwić w sposób właściwy ,paranoja
    0
  • Users Avatars Mini
    coobaw pisze: 2003-12-18 09:59
    acha, a najlepszy myk to to że 9 dni temu zapłaciłem zaległą, zapomnianą fakturę z lipca, do tego bieżace a wczoraj zablokowali mi linię, tylko śmiech pozostał; na dodatek gdy się dodzwoniłem o dziwo na 9393 to gość mnie poinformował że opłaty faktycznie wpłynęły, są w systemie, ale nalepiej to jak jeszcze przeslę ksero dowodu wpłaty faksem - debilizm i sk.........stwo do kwadratu
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2003-12-18 10:22
    Sprawe ta porusza rowniez Janusz Weiss z Radia ZET, ale prezes tepsy tak ladnie i zawile sie tlumaczyl, ze nic dobrego z tego nie wyszlo, a personel jest taki jaki jest gdyz, sa to ludzi przeniesieni z innych stanowisk, aby ich nie zwalniac i szkola sie oni w trakcji pracy i rozmow z klientem!
    0
  • Users Avatars Mini
    kobra pisze: 2003-12-18 11:19
    Tak się składa, że pracuję w budynku należącym do TPSA w jednym z miast wojewódzkich i widzę na własne oczy co się dzieje. Do tej pory było osobne pomieszczenie do obsługi nowych abonentów i osobne do obsługi zgłoszeń. Jak pracuję tam kilka lat to dopiero od wprowadzenia BL wiedzę codziennie ogromne kolejki petentów, nie ważne czy przychodzę do pracy na 8, czy z niej wychodzę zawsze widzę kolejkę około 20-30 osób i aż mi tych ludzi żal. Ale najlepszy numer to wystawienie kilku aparatów do połączenia z BL, czy zgadniecie ilu ludzi z tej kolejki korzysta z tych aparatów? Żeby nie skłamać 1-2 osoby na całą kolejkę - ludzie mają tego dość i wolą załatwić sprawę po staremu a nie przez BL.
    0
  • Users Avatars Mini
    klient pisze: 2003-12-18 12:12
    Pamietam ze jeszcze niedawno funkcjonowalo u nas BOK i mozna bylo wszystko tam zalatwic, nawet rachunek oplacic. Obsluga zawsze mila, jak trzeba bylo to i podlecial ktos z TP do nas aby przedstawic oferte jak wchodzilismy na ISDN i SDI. A teraz wszystkich zwolnili i zostala jedna osoba ktora w wiekszosci przypadkow informuje klientow ze powinni zadzwonic na NL i pilnuje kabin z netem. Do instalacji przychodza jacys brudni i nie znajacy sie na rzeczy goscie (jak sie okazuje z jakiejs firmy ktora swiadczy uslugi dla TP) W/g mnie pogorszylo sie i to bardzo w TPSA.
    0
  • Users Avatars Mini
    ... pisze: 2003-12-18 13:22
    Witam.Jestem wlasnie w punkcie Tepsy (Telepunkt).Oczywiscie w kolejce czeka okolo 15-u osob a do obslugi jest zaledwie 2(momentami dochodzie trzecia).Reszta osob siedzi na zapleczui i gdy otwieraja sie drrzwi to udaja ,ze cos robia.Obsluga jeste ,byla i bedzie tragiczna dopoki ktos nie wypier..... w kosmos naszej kochanek Tepsiarni!
    0
  • Users Avatars Mini
    krzysztof_jarzyna pisze: 2003-12-18 13:42
    Mam nadzieje ze dopierdola im takie kary ze tym wszystkim skurwielom z tepsy fiuty uschna!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-12-18 14:47
    Gdyby od kary 2000-500 EURO schły fiuty, to sporo podatników byłoby eunuchami :).
    0
  • Users Avatars Mini
    wosiekk pisze: 2003-12-18 16:33
    I po co to zamieszanie..oni to mają głęboko w dupie. A gdyby co to sie odwołają i "czekaj tatka latka".
    0
  • Users Avatars Mini
    spiro pisze: 2003-12-18 16:52
    dobrze powiedziane: "zainteresowal sie" .
    0
  • Users Avatars Mini
    ktus pisze: 2003-12-18 17:34
    uokik zainteresowal sie, tp odwola sie, umozenie i tak w kolko...ech...
    0
  • Users Avatars Mini
    fynf pisze: 2003-12-18 19:20
    Mają rację.Tam nigdy sie nie idzie dodzwonic a jak juz sie uda to oni i tak nic nie wiedza!!
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2003-12-18 22:32
    Tak blekitna linia to jedna wielka sciema. Dzwoniac tam pytalem jak wyglada usluga AOC na liniach ISDN z nowymi planami taryfowymi. Baba musiala wykonac 5 telefonow do fachowcow technikow i tak mi nie odpowiedziala na moje pytanie. Nie sobie to w d..... wsadza
    0
  • Users Avatars Mini
    greg pisze: 2003-12-18 22:55
    Jak prezes Józefiak dorwał się do Centertela, to też był taki burdel... i dziasiaj rządzi w TPSA! Już dawno powinni go zwolnić...W końcu przecież on za to wszystko odpowiada... Gdyby nie UOKIK to już za grudzień płacilibyśmy znacznie wyższy abonamnet za linie cyfrowe ISDN. Może 5000 euro to mała kara na TPSA, ale liczy się fakt, że przynajmniej Ci z TPSA muszą się przed kimś wytłumaczyć!
    0
  • Users Avatars Mini
    haze pisze: 2003-12-18 23:13
    Najlepszy numer że 9393 jest płatne 0,35 zł (serio mam ISDN i Widzę koszt rozmowy) kobita z infolinii mi wciskała kit że to błąd systemu i na rachunku mi odlicza ten impuls jako upust (czy coś takiego) i drugi miesiąc tego nie widzę na rachunku. Ruchają klientów na wszystkie strony. zakładają ze kto się bedzie kłócił o jeden impuls, ale z całej Polski to są setki tysięcy złotych kradzione każdego miesiąca.
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2003-12-19 00:36
    tak 5000 euro dla nich, dla mnie to by było sporo kasy ale dla nich to jak 10 z dla mnie. A tak z drugiej strony to miałem 1 przypadek z 9393 czekałem z 10 min i miałem kilka pytań oczywiście po sprawdzeniu się dowiedziałem oczywiście nie wszystki i zamówiłem BILING który to otrzymałem po 2 miesiącach!!!!! prędkość godna pożałowania. I tak dobrze że coraz bardziej patrzą im na ręc e bo do tej pory to wogóle robili co chcieli
    0
  • Users Avatars Mini
    EMAKS pisze: 2003-12-19 02:27
    Z mojej komórki bezloblemowo można się dodzwonic na BL. I nie jest to IDEALNA-SIEC ale +.
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2003-12-19 09:10
    haze*** a jak zaczynasz rozmowe o 21:59 i rozmawiasz długo to jak myslisz jak ci liczą impuls co 3 minuty czy co 6 min. Ja sie pytałem i odpowiedzieli mi , że nie maja możliwosci technicznych zmiany taktowania w czasie trwania rozmowy! Cały czas po 22 płacisz jak w szczycie. I myślisz, ze odliczaja to. W miesiącu mam kilka takich rozmów i jakoś nie widze by mi cos odliczali. Kiedys to sprawdzałem i wychodzi na to, ze tną mnie na pieniadze z usmiechem na ustach. Mozna to łatwo sprawdzić na centrali cyfrowej bo sa odpowiednie kody i tak dla central alcatel*41# stan licznika *40# ostatnia rozmowa podaja ilośc impulsów które zliczono. Kody sa bezpłatne. I co Urząd robi? NIc.
    0
  • Users Avatars Mini
    setka pisze: 2003-12-19 13:55
    BL to jedna wielka ściema. Mam neo+ od grudnia i jeszcze w listopadzie (25 listopada) moja matka rezygnowała poprzez BL z pakietu internetowego. Wcześniej w telepunkcie pani powiedziała, że należy to zrobić poprzez BL. Pani z BL oświadczyła, cytuję (...że może już być za późno i nie wiadomo czy uda się rezygnacja czy nie...) Dziś dostałem rachunek i widnieje na nim, że za pakiet internetowy muszę płacić nadal, pomimo złożonej rezygnacji. Ciekawe czy jak rezygnuje w listopadzie z usługi, która ma się rozpocząć w grudniu to jest już ZA PÓŹNO!!!!!!!! Ponadto to, że moja mama składała reklamację nie zostało nigdzie odnotowane w żaden sposób. Ale mam jeden haczyk: poprzez tą panią z telepunktu, która powiedziała mi, że z pakietu internetowego należy zrezygnować poprzez BL, zrobiła się jedna wielka afera. Dzwoniło nawet do tego telepunktu szefostwo i opieprzyło panią z telepunktu za to, że nie przyjęła reklamacji.... To po jaki wał jest ta BL. Tepsa jak zwykle robi ludzi w balona.
    0
  • Users Avatars Mini
    andrew pisze: 2003-12-20 18:06
    do TPSA wogole nie idzie sie dodzwonic ostatnio chcialem dodzwonic sie to czekalem ponad 1 godz. az w koncu laskawy odebral ten telefon
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2003-12-26 01:08
    To, że Błękitna Linia funkcjonuję nie tak jak powinna to wiemy nie od dziś, ciekawi mnie tylko jedno dlaczego UoKiK zainteresował się tą sprawą dopiero teraz? Czyżby do tej pory spał?
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: