Spółka Liberty Global poinformowała, że jej europejski oddział UPC Broadband ma już milion abonentów usługi telefonicznej w Europie. Sukces, jakim było podwojenie liczby abonentów telefonicznych w ciągu ostatnich 15 miesięcy, firma zawdzięcza przede wszystkim szybkiemu rozwojowi usługi telefonii cyfrowej na nowych rynkach. W Polsce, po zaledwie kilku miesiącach od wprowadzenia usługi, liczba abonentów telefonicznych UPC wynosi blisko 15 tysięcy.
Oferowana przez UPC Broadband usługa telefonii cyfrowej oferuje wysoką jakość w atrakcyjnej cenie i stanowi realną alternatywę dla usług telefonicznych tradycyjnych operatorów telekomunikacyjnych. UPC Broadband po raz pierwszy uruchomiła usługę telefoniczną opartą na technologii VOIP 18 miesięcy temu, początkowo w Holandii, Francji, Szwajcarii i na Węgrzech. Obecnie - po wprowadzeniu usługi do Austrii, Polski i Rumunii - z usługi telefonicznej UPC korzystają klienci w siedmiu krajach europejskich. W tym roku UPC wprowadzi usługę telefoniczną na kolejne rynki w Czechach, Słowacji i Irlandii. Zgodnie z danymi z 31 grudnia 2005 roku w zasięgu europejskich sieci UPC Broadband znajduje się około 18 mln gospodarstw domowych, z czego około 9,3 mln może już korzystać z usługi telefonicznej.
W Polsce UPC wprowadziła usługę telefonii cyfrowej z końcem ubiegłego roku, tym samym stając się największym w kraju operatorem potrójnej usługi. W ciągu zaledwie kilku miesięcy intensywnych prac, w tym modernizacji sieci pozwalającej na szybkie poszerzanie zasięgu usługi telefonicznej, firma pozyskała blisko 15 tysięcy klientów telefonicznych w 10 miastach w Polsce.
Do wprowadzenia usługi telefonii cyfrowej dla klientów indywidualnych UPC Broadband wybrała wiodących partnerów technologicznych, m.in.: Nortel, Siemens, AudioCodes, ARRIS oraz Scientific-Atlanta.
UPC jest jednym z pierwszych operatorów sieci kablowych, który zaoferował usługę VoIP w oparciu o protokół SIP (Session Intitation Protocol), robiąc tym samym pierwszy krok w kierunku integracji telefonii mobilnej i stacjonarnej. Platforma technologiczna wykorzystująca protokół SIP stwarza duże możliwości wprowadzenia dodatkowych usług głosowych i multimedialnych, takich jak usługa identyfikacji statusu (presence), instant messaging, telefonia wideo i ruchoma.
“Przekroczenie liczby miliona klientów usługi telefonicznej w Europie to dla nas przełomowy moment. Cieszymy się z tak stabilnego rozwoju naszej usługi telefonii cyfrowej na całym świecie. Ta działalność stanowi bardzo istotną część naszej strategii polegającej na oferowaniu całkowicie zintegrowanych usług głosowych, wideo i przesyłu danych, dostosowanych do potrzeb klientów indywidualnych i instytucjonalnych”, powiedział Mike Fries, Prezes i Dyrektor Wykonawczy Liberty Global. “Nasi partnerzy technologiczni pomogli nam przekształcić nasze sieci pakietowe, dostarczając rozwiązania umożliwiające rozwój usług nowej generacji bazujących na platformie technologicznej wykorzystującej protokół SIP.”