UPC kupuje za około 3 mld zł Multimedia Polska

Newsy
Opinie: 0

UPC Polska podpisało przedwstępną umowę zakupu akcji Multimedia Polska.

Wartość transakcji ustalona została na około 3 mld zł (760 mln USD) , ale ostateczna cena nabycia może zostać skorygowana w dół w zależności od wyników operacyjnych i finansowych w okresie poprzedzającym zamknięcie transakcji. Cena stanowi równowartość 6,2-krotności osiągniętego przez Multimedia Polska wyniku EBITDA w roku 2015, skorygowanego o 124 mln zł (około 30 mln USD) prognozowanej rocznej wartości synergii powstałej na bazie przychodów i pozycji kosztowych.

Transakcja zostanie sfinansowana poprzez zwiększenie zadłużenia oraz posiadane aktywa własne. Umowa nie obejmuje pozostałych aktywów Multimedia Polska w branży ubezpieczeniowej i energetycznej. Transakcja przewiduje zwyczajowe klauzule warunkowe, w tym konieczność uzyskania zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Kupujący oczekują, że transakcja zostanie sfinalizowana w ciągu następnych dwunastu miesięcy.

Na koniec czerwca 2016 r. w zasięgu sieci UPC Polska znajdowało się blisko 3,1 mln gospodarstw domowych czyli około 20% wszystkich gospodarstw domowych w Polsce, a firma świadczyła usługi dla ponad 1,4 mln klientów korzystających z 2,9 mln usług.

Na koniec drugie kwartału 2016 r. w zasięgu sieci Multimedia – będącej głównie siecią koncentryczno-światłowodową - było 1,6 milion gospodarstw domowych, a firma obsługiwała ponad 832 tys. klientów korzystających z 1,4 mln usług, w tym z 643 tys. usług video, 493 tys. usług szerokopasmowego Internetu i 254 tys. usług telefonii (RGU). Ponadto, na koniec 2015 r. spółka posiadała 54 tys. abonentów telefonii komórkowej.

Doradcą finansowym Liberty Global był bank Credit Suisse.

O Multimedia Polska – wybrane kluczowe dane statystyczne

Multimedia Polska – podstawowe informacje na dzień 30 czerwca 2016

W tys.

RGUs(4)

    Telewizja

    Internet stacjonarny
    Telefonia stacjonarna

1,390

643

493

254

Abonenci usług telefonii komórkowej (4)

54

Klienci (4)

832

Liczba gospodarstw domowych w zasięgu sieci (4)

1,628

z czego w zasięgu sieci koncentryczno- światłowodowej („HFC”)

1,316

 

Multimedia Polska – główne dane finansowe na 31 grudnia 2015

W mln. PLN

Przychody (wg. UE MSSF)

699

EBITDA (wg. UE MSSF)

363

Dodatkowo nieruchomości i urządzenia (EUR-MSSF)

224

 

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: