UPC Polska podpisało przedwstępną umowę zakupu akcji Multimedia Polska.
Wartość transakcji ustalona została na około 3 mld zł (760 mln USD) , ale ostateczna cena nabycia może zostać skorygowana w dół w zależności od wyników operacyjnych i finansowych w okresie poprzedzającym zamknięcie transakcji. Cena stanowi równowartość 6,2-krotności osiągniętego przez Multimedia Polska wyniku EBITDA w roku 2015, skorygowanego o 124 mln zł (około 30 mln USD) prognozowanej rocznej wartości synergii powstałej na bazie przychodów i pozycji kosztowych.
Transakcja zostanie sfinansowana poprzez zwiększenie zadłużenia oraz posiadane aktywa własne. Umowa nie obejmuje pozostałych aktywów Multimedia Polska w branży ubezpieczeniowej i energetycznej. Transakcja przewiduje zwyczajowe klauzule warunkowe, w tym konieczność uzyskania zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Kupujący oczekują, że transakcja zostanie sfinalizowana w ciągu następnych dwunastu miesięcy.
Na koniec czerwca 2016 r. w zasięgu sieci UPC Polska znajdowało się blisko 3,1 mln gospodarstw domowych czyli około 20% wszystkich gospodarstw domowych w Polsce, a firma świadczyła usługi dla ponad 1,4 mln klientów korzystających z 2,9 mln usług.
Na koniec drugie kwartału 2016 r. w zasięgu sieci Multimedia – będącej głównie siecią koncentryczno-światłowodową - było 1,6 milion gospodarstw domowych, a firma obsługiwała ponad 832 tys. klientów korzystających z 1,4 mln usług, w tym z 643 tys. usług video, 493 tys. usług szerokopasmowego Internetu i 254 tys. usług telefonii (RGU). Ponadto, na koniec 2015 r. spółka posiadała 54 tys. abonentów telefonii komórkowej.
Doradcą finansowym Liberty Global był bank Credit Suisse.
O Multimedia Polska – wybrane kluczowe dane statystyczne
Multimedia Polska – podstawowe informacje na dzień 30 czerwca 2016 |
W tys. |
RGUs(4) Telewizja Internet stacjonarny |
1,390 643 493 254 |
Abonenci usług telefonii komórkowej (4) |
54 |
Klienci (4) |
832 |
Liczba gospodarstw domowych w zasięgu sieci (4) |
1,628 |
z czego w zasięgu sieci koncentryczno- światłowodowej („HFC”) |
1,316 |
Multimedia Polska – główne dane finansowe na 31 grudnia 2015 |
W mln. PLN |
Przychody (wg. UE MSSF) |
699 |
EBITDA (wg. UE MSSF) |
363 |
Dodatkowo nieruchomości i urządzenia (EUR-MSSF) |
224 |
FW de Kloet, MD @UPC_Polska: potencjał obu podmiotów zwiększy nasze możliwości inwestycji i rozwoju oferty z korzyścią dla klientów (3/3) pic.twitter.com/oGRUnxJN1I
— UPC Polska (@UPC_Polska) October 18, 2016
Mike Fries comments: “This acquisition will
— Liberty Global (@libertyglobal) October 18, 2016
significantly increase our scale in Poland where we are already the largest
cable operator..." pic.twitter.com/WwH4UKh9bm
Combined @UPC_Polska & #MultimediaPolska will be able to compete more effectively to benefit of Polish customers and businesses pic.twitter.com/VbwNHdgus0
— Liberty Global (@libertyglobal) October 18, 2016
#UPC_Polska’s agreement to acquire #MultimediaPolska
— Liberty Global (@libertyglobal) October 18, 2016
continues #LibertyGlobal’s mission to build scale across our footprint (4/7) pic.twitter.com/zjVabM96Yk