W Krakowie, w dniach 15-17 października odbywa się piąta edycja największej w Polsce Wystawy Telewizji Cyfrowej SAT KRAK 2009. Jednym z wydarzeń podczas tej imprezy było wręczenie statuetek dla najlepszych produktów i firm w 20 kategoriach konkursowych. Podczas uroczystej gali 15 października, UPC Polska otrzymało nagrodę SAT KRAK 2009 zwyciężając w kategorii „Lider wśród cyfrowych operatorów kablowych”.
UPC otrzymało statuetkę SAT KRAK 2009 w kategorii „Lider wśród cyfrowych operatorów kablowych” wyprzedzając swoich dwóch największych konkurentów na rynku – Vectrę i Multimedia Polska. W imieniu UPC Polska, statuetkę odebrała Ewa Wesoły, Dyrektor Ogólnopolskiego Biura Obsługi Klientów. O wyborze UPC na najlepszego cyfrowego operatora kablowego zadecydowały tegoroczne inwestycje, wprowadzenie nowych usług, w tym najszybszego internetu na rynku UPC Fiber Power oraz dynamiczny przyrost bazy klientów. Firma kontynuuje inwestycje i jeszcze w tym roku wprowadzi usługę “wideo na żądanie”. Głosowanie w konkursie o nagrodę SAT KRAK 2009 odbywało się w dwóch fazach. W pierwszej, swoje głosy na nominowanych oddawali internauci w plebiscycie na stronie internetowej satkrak.com. W rezultacie tego głosowania wybrano po trzech nominowanych na najlepsze firmy i produkty telewizji cyfrowej w 20 kategoriach konkursowych. Ostatecznego wyboru zwycięzców spośród nominowanych dokonała komisja złożona z ekspertów rynku telekomunikacyjnego i dziennikarzy branżowych.
SAT KRAK 2009 to największa w Polsce Wystawa Telewizji Cyfrowej, której towarzyszą wydarzenia, takie jak konferencje, panele dyskusyjne oraz uroczysta gala wręczenia nagród w plebiscycie SAT KRAK 2009. Organizatorami wystawy, podobnie jak w poprzednich latach jest firma Hollstar i redakcja Magazynu Telewizji Cyfrowej SAT KURIER. Wystawa SAT KRAK 2009, to jedyna w Polsce impreza, gdzie w tym samym czasie i miejscu spotykają się przedstawiciele najważniejszych firmy z branży telewizji cyfrowej. Z roku na rok, wystawa i konferencje cieszą się coraz większym zainteresowaniem wystawców oraz zwiedzających.
UPC Polska ma ponad milion abonentów telewizji kablowej, w tym 160 400 telewizji cyfrowej, 425 600 użytkowników internetu i 160 800 klientów usługi telefonicznej.