UPC Polska chce w 2009 przeznaczyć na inwestycje kilkaset mln zł. "Inwestujemy zarówno w proces cyfryzacji, jak i rozwój sieci na nowych obszarach. W 2009 roku nastąpi dalsza cyfryzacja naszych sieci, by klienci mieli dostęp do zaawansowanych usług cyfrowych. Będziemy rozwijali dodatkowe usługi - m.in. pracujemy nad wdrożeniem wideo na żądanie, które planujemy wprowadzić jeszcze w tym roku" - powiedział w wywiadzie dla PAP prezes UPC Polska Simon Boyd. "Obecnie inwestujemy także we wdrożenie nowoczesnej technologii DOCSIS 3.0, dzięki której znacznie zwiększymy przepustowości w sieciach i zwiększymy parametry usług internetowych, oferując prędkości powyżej 100 Mb/s" - powiedział Boyd.
"Dodatkowo, podniesiemy poziom zabezpieczeń sieci oraz lepiej wykorzystamy jej interaktywność do wprowadzania nowych aplikacji i usług dodanych. Dodatkową zaletą tej technologii jest to, że można ją instalować na istniejącej infrastrukturze kablowej przy stosunkowo niskich kosztach wdrożenia w porównaniu z takimi technologiami jak FTTH czy VDSL. Technologia ta daje nam znaczną przewagę konkurencyjną nad usługą DSL oferowaną przez największych rywali UPC, takich jak TP czy Netia" - dodał. "Internet o prędkości 120 Mb/s jest już dostępny w UPC w Holandii. Usługa internetowa w tej technologii będzie sukcesywnie wdrażana we wszystkich krajach, w których obecne jest UPC, w tym również w Polsce" - powiedział również.
W lutym 2009 roku UPC Polska miało 400.000 internautów. Z usługi telewizji cyfrowej, po 10 miesiącach od jej uruchomienia, korzystało ponad 100.000 klientów, a z telewizji analogowej ponad milion abonentów. Z trzeciej z oferowanych usług - telefonu UPC, korzystało w lutym 150.000 abonentów. "W zeszłym roku odnotowaliśmy 30 proc. wzrost liczby klientów Internetu. Jesteśmy przekonani, że mimo obecnej sytuacji na rynku ta tendencja się utrzyma. Stale rozwijamy nasze usługi, czego przykładem jest niedawne wprowadzenie na rynek usług internetowych o szybszych prędkościach" - powiedział Boyd.
Dodał, że ok. 15 proc. klientów UPC Polska korzysta już z potrójnej usługi. Ma też nadzieję, że coraz większa liczba klientów będzie przechodziła z usług analogowych na cyfrowe. "Liczba abonentów telewizji analogowej utrzymuje się na podobnym poziomie, natomiast obserwujemy przechodzenie abonentów w stronę usług cyfrowych, podobnie jak w innych krajach europejskich. Rynek mediów ewoluuje w coraz szybszym tempie, a konsumenci coraz chętniej korzystają z cyfrowych technologii" - powiedział prezes.