URTiP skontrolował dial-up w TP

Newsy
Żródło: URTiP
Opinie: 24

W związku z licznymi skargami abonentów, korzystających z sieci Internet za pomocą modemów (połączenia dial-up), dotyczącymi połączeń z numerami 0-700 pracownicy URTiP przeprowadzili w dniach od 14.05. do 13.06.2003 r. kontrolę świadczenia usług przez Telekomunikację Polską S.A. 

Kontrola obejmowała:

  1. zasady i warunki świadczenia przez TP S.A. usług dostępu do sieci, o których mowa w art. 46 Prawa telekomunikacyjnego;

  2. zakres praw, obowiązków i odpowiedzialności stron tych umów w stosunku do abonentów korzystających z usług audioteksowych;

  3. praktyki rozpatrywania reklamacji i skarg dotyczących usług dostępu do sieci oraz usług audioteksowych oferowanych z wykorzystaniem numerów 0-700/701, w świetle postanowień rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 28.09.2001 r. w sprawie reklamacji usług telekomunikacyjnych (Dz. U. Nr 115, poz. 1230).

W wyniku kontroli ustalono, że TP S.A. we własnym imieniu i na własny rachunek udostępnia ww. treści swoim abonentom w drodze wysokopłatnych połączeń, które są realizowane za pomocą dialerów oraz aktywnych elementów stron internetowych. Analiza umów zawartych przez TP S.A. z wytwórcami treści audioteksowych z wykorzystaniem numerów 0-700 i 0-701 jednoznacznie wskazuje, że podmiotem świadczącym te usługi w stosunku do abonentów i ponoszącym wobec nich odpowiedzialność jest TP S.A. Tym samym podnoszona przez TP S.A. teza, że odpowiedzialność wobec abonentów ponoszą wytwórcy treści, jest nieuzasadniona.
Ponadto, z przekazanej dokumentacji wynika, że TP S.A. nie zawsze przestrzegała terminu udzielania odpowiedzi na reklamację, określonego w rozporządzeniu Ministra Gospodarki (Dz. U. Nr 115, poz. 1230). 

Uwzględniając wnioski kontroli Prezes URTiP Witold Graboś zgodnie z art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu postępowania administracyjnego wszczął postępowanie administracyjne zmierzające do określenia zakresu naruszeń prawa telekomunikacyjnego. 
Zdaniem Prezesa URTiP, prowadzone przez TP S.A. działania, mające na celu poprawę ochrony interesów abonentów są niewystarczające. Operator powinien przede wszystkim wprowadzić zmiany w cenniku usług powszechnych i znieść opłatę za usługę wybiórczego ograniczenia połączeń wychodzących na numery przeznaczone dla dialerów. W celu zabezpieczenia takiego prawa dla abonentów Prezes URTiP wystąpił do Ministra Infrastruktury, by w toczących się aktualnie pracach legislacyjnych nad projektem rozporządzenia w sprawie katalogu usług powszechnych oraz szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia usług powszechnych, zostało wprowadzone uprawnienie abonenta do żądania nieodpłatnego zablokowania usługi połączeń do numerów 0-700. Podejście takie wynika bezpośrednio z zapisu dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2002/22/EC z dnia 7 marca 2002 r. o usługach powszechnych i prawach użytkowników związanych z sieciami i usługami łączności elektronicznej.

Opinie:

Opinie archiwalne (24):

Komentuj

Komentarze / 24

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-07-18 16:55
    Dobra a co dalej...?
    0
  • Users Avatars Mini
    Robert542 pisze: 2003-07-18 16:55
    Jestem pierwszy po raz pierwszy!!!!!!!!!!!! A tak na serio - dobrze, ze odbedzie sie taka kontrola, w koncu TP S.A. cos wymyslilo.
    0
  • Users Avatars Mini
    wsh pisze: 2003-07-18 16:55
    powinni im czesciej robic kontrole wszelkiego radzaju :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Robert542 pisze: 2003-07-18 16:56
    Jejku, bart_22: ja bylem pierwszy, musiales akurat teraz cos napisac???????? A już się cieszyłem....
    0
  • Users Avatars Mini
    111 pisze: 2003-07-18 16:57
    11111
    0
  • Users Avatars Mini
    wsh pisze: 2003-07-18 17:12
    tez mi sie wydawalo ze bede pierwszy :) ale co tam
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-07-18 17:13
    Robert** tez chcialem byc kiedys pierwszy :) kolejny raz daj znac i poczekam te sekunde, ok? :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-07-18 17:22
    Poza tym co za roznica czy 1 czy 2? :) Wsrod nas 2 masz zaszczytne 2 miejsce a ja przedostatnie :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Robert542 pisze: 2003-07-18 17:24
    Dobra, dam znac. Aleeeeee się ta dyskusja rozwinela :) . W ciągu pół godziny 9 komentarzy!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    szymon_ pisze: 2003-07-18 17:29
    hehe:)a na jaki sensowny temat:P;)kto byl pierwszy a kto drugi jej idzicie do piaskownicy bedzie wiecej zabawy;)kilku znajmowych bardzo nazeka na TEPSE bardzo czesto dochdozi do zerwania polaczen dial-up...
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-07-18 17:31
    heh... 10 :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-07-18 17:33
    tez narzekalem ale kilka dni temu sie problemy skonczyly... jest lacze stale. :))) a co do polaczen glosowych - niekiedy na linii mam druga rozmowe, moge sobie posluchac :) dodatkowa usluga?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-07-18 18:15
    Czytacie to: "Podejście takie wynika bezpośrednio z zapisu dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2002/22/EC z dnia 7 marca 2002 r. o usługach powszechnych i prawach użytkowników związanych z sieciami i usługami łączności elektronicznej."? Cytuję to w nawiązaniu do mojej dyskusji z kilkoma użytkownikami pod wątkiem dotyczącym tzw. protestu AntyGSM :-) elliotek... Mówiłem Ci - tam ludzie w poważniejszych sprawach wychodzą na ulicę protestować niż ceny usług czy zakres usług telekomunikacyjnych. Tam mają, jak wspomniałem, odpowiednie instytucje reprezentujące konsumentów (i to nie tylko wg statutowego podejścia) - dlatego również prawo jest po stronie konsumentów a nie usługodawców (chociaż ci też mają zapewne lżejsze życie niż nasi :-)).
    0
  • Users Avatars Mini
    Chris_ pisze: 2003-07-18 19:38
    Przestancie pisac komentarze typu "jestem pierwszy". Nic one nie wnosza....PS htpp://gdansk. naszemiasto. pl/zdjecie_z_wakacji/ glosujcie na zdjecie Zachod slonca nad Baltykiem ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Robert542 pisze: 2003-07-18 20:34
    A co niby wnosza reklamy zeby glosowac na zdjecie zachod slonca nad baltykiem?????????
    0
  • Users Avatars Mini
    radagast pisze: 2003-07-18 20:38
    polecam onetkonekt jest dużo lepszy niż tp!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-07-18 20:50
    radagast - to dlaczego sam się przez onetkonekt nie łączysz?
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-07-18 21:27
    Robert542***Masz rację :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Wiking pisze: 2003-07-18 21:33
    w koncu ktos bierze sie za tepse ale znajac historie sprawa bedzie sie ciagnela miesiacami a i tak nic im nie zrobia
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2003-07-19 06:43
    nareszcie jakis rozsądny głos - oby tylko za słowami poszły i czyny.
    0
  • Users Avatars Mini
    dedorka pisze: 2003-07-19 08:36
    dlaczego każda kontrola w TPSA wydaje na światło dzienne jakieś przekręty?
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2003-07-19 12:57
    Tak... moze zdecydowanie ulatwic dzialanie konkurencji? Kiedys bylem 'zdany' na łaske TPSA - lacze telefoniczne i dostep do internetu (dialup pozniej SDI) - a dlaczego? Bo byly jakies niezrozumiale dla mnie zapisy w umowie miedzy TPSA a innymi uslugodawcami, ze owi 'uslugodawcy' 'odpuszcza' sobie agitacyjne dzialania w zamieszkalej przeze mnie dzielnicy do roku 'ktoregostam'! Kiedy te zapisy przestaly obowiazywac zmienilem linie TPSA na Netie a SDI na LAN TVK (i zycie stalo sie piekne).
    0
  • Users Avatars Mini
    zylak pisze: 2003-07-20 15:59
    cala telekomuna
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-07-22 15:44
    Wiecej kontroli.. wiecej rozglosu...
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: