Press podał, że Vectra nie sprzedała w wyznaczonym terminie wszystkich ośmiu sieci w wybranych miastach. Dotrzymanie terminu było warunkiem wydania przez UOKiK zgody na przejęcie Multimedia Polska. UOKiK może teraz wycofać zgodę na koncentrację lub nakazać sprzedaż części przedsiębiorstwa.
Pierwotnie termin, do którego Vectra miała sprzedać sieci, był w decyzji utajniony. Wiadomo jednak, że w lutym br. Vectra otrzymała zgodę UOKiK na przedłużenie terminu.
Vectra została zobowiązana do zbycia części swojej sieci lub tej należącej do Multimedia Polska w Gorzowie Wielkopolskim, Kwidzynie, Łowiczu, Olsztynie, Ostródzie, Pogórzu, Pruszczu Gdańskim oraz Stargardzie.
Vectra miała sprzedać sieci w tych miejscowościach na rzecz niezależnego inwestora.
Wniosek o wydłużenie czasu na sprzedaż sieci w wybranych miastach spółka uzasadniała m.in. pandemią utrudniającą osobiste rozmowy z potencjalnymi inwestorami oraz malejącym zainteresowaniem ewentualnych inwestorów tradycyjną infrastrukturą oferowaną przez Vectrę.
UOKiK ujawnił "Presserwisowi", że przedłużony termin minął w sierpniu. Według Urzędu operator zbył dotychczas sieci tylko w trzech miejscowościach – Gorzowie Wielkopolskim, Pruszczu Gdańskim i Pogórzu.
"W związku z tym obecnie analizujemy tę sytuację pod kątem dalszych możliwych działań" – przekazał "Presserwisowi" departament komunikacji UOKiK.
Vectra nie odpowiedziała na pytanie, jakie są powody opóźnienia w sprzedaży sieci i czy nie obawia się konsekwencji ze strony UOKiK za niewykonanie postawionego jej warunku.