Ponad 42 na stu mieszkańców województwa mazowieckiego używa telefonów komórkowych. Wskaźnik dla telefonii stałej oscyluje wokół 35. Niestety to jedno z nielicznych w Polsce województw, które poziom telefonizacji lokuje w UE. Według operatorów województwo mazowieckie, a szczególnie Warszawa, wypracowuje ponad 40 % ruchu w sieci. Według Claritas Polska (red.: ale najprawdopodobniej według wyników zeszłorocznych ankiet) telefon, lub telefony komórkowe posiada 39,9 % gospodarstw domowych w województwie mazowieckim. Na drugim miejscu znajduje się województwo pomorskie, w którym komórek używa się w 36,3 % gospodarstw domowych. Najsłabiej pod tym względem wypada podkarpackie, gdzie telefon komórkowy obecny jest w niemal co piątym domu (22,1 % gospodarstw).
Ponieważ operatorzy sieci komórkowych nie dysponują informacjami o liczbie abonentów zamieszkujących poszczególne województwa (m.in. podział kraju na regiony nie pokrywa się z województwami, brak informacji o użytkownikach usług przedpłaconych) Prawo i Gospodarka oparło swe szacunki na badaniach rynku. Polkomtel ma w województwie mazowieckim ok. 20 % wszystkich abonentów (bez prepaid), czyli niemal 400 tysięcy. Poza tym województwem najwięcej abonentów Plus ma w województwach śląskim (240 tys.) i wielkopolskim (200 tys.). Najmniej abonentów Plusa jest w województwach: podlaskim - 33 tys., świętokrzyskim - 33,4 tys. oraz warmińsko-mazurskim - 50 tys. Badanie Census instytutu GfK Polonia jest prowadzone na respondentach w wieku 15 lat i więcej. Wynika z niego, że na przełomie roku 2001 i 2002 użytkownikami telefonów komórkowych było 8,16 mln osób wchodzących w skład tej grupy wiekowej. Według szacunków operatorów sieci telefonii komórkowej Polacy w wieku 15 i więcej lat stanowią ok. 80 % spośród ich klientów. Pod koniec ub.r. trzej obecni na naszym rynku operatorzy sieci komórkowych mieli łącznie 10 mln abonentów, co oznacza, że niespełna 2 mln komórek znajduje się w rękach dzieci i osób młodych. W opinii operatorów fakt ten dobrze rokuje na przyszłość, bo oswojony i zżyty z komórką klient jest bardziej otwarty na nowe usługi i wszelkie nowinki techniczne, co za kilka lat przełoży się na wyższe przychody generowane przez jednego abonenta.