Miliardy dolarów zarabiają sieci komórkowe na zgrywaniu przez abonentów dzwonków opartych na przebojach muzycznych. W Japonii co miesiąc abonenci telefonii komórkowej ściągają 80 mln melodyjek-dzwonków, w Europie 60 mln - szacują przedstawiciele amerykańskiego przemysłu pracującego nad upowszechnieniem tego rodzaju usług.
Stany Zjednoczone są w tyle za Europejczykami i Azjatami. Jednak uczą się szybko: zajmująca się sprzedażą melodyjek amerykańska firma Moviso odnotowała w styczniu 2002 roku 79 tys. zgranych przez komórkowców dzwonków. Przed świętami liczba sprzedanych dźwięków przekroczyła 1,5 mln. Moviso jest częścią światowego potentata Vivendi Universal.
Sieci komórkowe są bardzo zainteresowane ekspansją biznesu melodyjkowego. Oprócz zysków, które już im on zapewnia, pozwala on na oszacowanie potencjalnych wpływów z innych płatnych treści rozrywkowych, które mają się pojawić w telefonach nowej generacji.
Tymczasem nikt dokładnie nie wie, jak duży jest już cały rynek rozrywki komórkowej. Dane są wyrywkowe i opierają się głównie na szacunkach. Np. Jay A. Samit odpowiedzialny w koncernie muzycznym EMI za nowe media powiedział dziennikowi "Washington Post", że wpływy z wykorzystania hitów gwiazd ze stajni EMI w telefonach komórkowych koncern szacuje na poziomie ok. 10 proc. własnych przychodów. Oznaczałoby to, że tylko ta jedna firma zarabia na tym ponad 3 mld dolarów. A jest to tylko część całego rynku. Oprócz właścicieli praw do przerobionych na dźwięki piosenek swoją część zysku z jednego zgrania mają jeszcze sieć komórkowa oraz dystrybutor dzwonków, a ci nie chcą się na razie dzielić informacjami, ile na całym procederze zarabiają.
Jak informują analitycy boom na ściągania dzwonków szybko wyhamował, bo rynek w Azji i Europie już się nasycił. Obecnie sieci komórkowe na całym świecie wprowadzają do swojej oferty przesyłanie gier. Firma Analysys zajmująca się prognozowaniem rozwoju rynku telekomunikacyjnego przewiduje, że już w 2005 roku rynek gier dla telefonów komórkowych będzie wart 3 mld euro, a w samej Europie - według danych konkurencyjnej firmy badawczej Forrester Research - aż 45% abonentów zamierza grać w gry komórkowe. W tym roku przy tylko testowym wprowadzeniu tego rodzaju usług sieci komórkowe i ich kontrahenci zarobią na grach 255 mld euro.