Według D-Link Polska WLAN w Plusie jest za drogi

Newsy
Żródło: D-Link Polska
Opinie: 56

Zapowiedziane przez operatorów GSM ceny usług bezprzewodowego dostępu do internetu są zdecydowanie wygórowane - twierdzi Roman Napierała, dyrektor D-Link Polska. - To blokowanie idei powszechności - dodaje. Przedstawiona ostatnio przez jednego z operatorów stawka 14 zł za pół godziny połączenia z internetem wywołała zdziwienie przedstawicieli producenta sprzętu sieciowego.

Zdaniem D-Linka, ceny dostępu do sieci Hot-Spot przedstawione przez operatorów blokują rozwój idei usług tego typu. W ostatnich dniach swoją promocyjną ofertę cenową zaprezentował operator sieci Plus GSM, który posiada kilkanaście Hot-Spotów w całej Polsce. Więcej ma tylko Era, która zainstalowała urządzenia głównie w hotelach i własnych salonach sprzedaży. Era za korzystanie z Hot-Spotów nie pobiera w ramach promocji żadnych opłat. Tymczasem półgodzinne połączenie z internetem kosztuje w obowiązującej do końca kwietnia promocji Plusa 14 zł.

- To więcej niż koszt połączenia dial-up oferowanego przez Telekomunikację Polską - tłumaczy dyrektor D-Link Polska Roman Napierała. - Dla mnie to ewidentny znak, że z bezprzewodowego dostępu do internetu próbuje się sztucznie stworzyć dostępną nielicznym usługę luksusową. Według oferty 6 godzin połączenia z Internetem ma kosztować ponad 100 zł, a za taką stawkę większość dostawców usług internetowych oferuje bezprzewodowy dostęp do sieci przez cały miesiąc.

Na świecie zasada Hot-Spotów zakłada przeniesienie doskonale znanej idei kawiarenek internetowych w miejsca, w których użytkownicy przenośnych komputerów mogliby korzystać z bezprzewodowego internetu. W Europie jest dziś wiele miejsc, gdzie z internetu bez kabli korzysta się bezpłatnie lub za symboliczna opłatą. Są to głównie lotniska, kawiarnie, biblioteki, parki, miejskie deptaki. - By podobną ideę dało się realizować w Polsce, oprócz powszechności samych Hot-Spotów, oferta musi być przystępna cenowo - uważa Roman Napierała. - Dlatego nie spodziewam się, by przy takich stawkach operatorów komórkowych znalazło się wielu chętnych na ich usługi. A niedawno jeszcze atakowana za blokowanie powszechności dostępu do internetu Telekomunikacja Polska zyskała nie mniej zatwardziałych sojuszników w postaci operatorów GSM.

Klaus Dieter Hesse, wiceprezes D-Link Europe jako przykład podaje stawki obowiązujące u operatorów w Czechach. - Półgodzinny koszt połączenia z internetem w Hot-Spotach T-Mobile i Eurotel kształtuje się w przeliczeniu na około 5-7 zł. To niemal połowę taniej niż w Polsce - zauważa.

- W ten sposób idei powszechności bezprzewodowego internetu w naszym kraju podcina się skrzydła - twierdzi Roman Napierała. - Co prawda Hot-Spot Ery wciąż jest objęty bezpłatną promocją, ale już promocyjne ceny Polkomtela są jak na polskie, a nawet europejskie realia, zbyt wygórowane. Stawki Ery będą zapewne porównywalne, podobnie jak w przypadku cen za połączenia GSM.

- To jednak dobra wiadomość dla właścicieli kawiarni, którzy planują inwestycję w bezprzewodowy internet. Dzięki zaporowym cenom operatorów, tworząc własne sieci uzyskają dodatkowe źródło przychodów - przewiduje dyrektor D-Link Polska.

Według danych za 2003 rok D-Link zajmuje drugą pozycję pod względem przychodów z produkcji sprzętu do budowy sieci bezprzewodowych. D-Link posiada własne centrum badawcze oraz fabryki na Tajwanie, w Indiach i Stanach Zjednoczonych. W Polsce firma utworzyła własne biuro operacyjne. D-Link Polska ściśle współpracuje z krajowymi ośrodkami akademickimi, szczególnie z Uniwersytetem Warszawskim. Jest fundatorem bezpłatnej sieci bezprzewodowej w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie.

Opinie:

Opinie archiwalne (56):

Komentuj

Komentarze / 56

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    filippoz pisze: 2004-03-25 16:24
    kiedys cos bedzie tanie .... kiedy :?
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-03-25 16:33
    dobrze ze sa firmy walczace z innymi firmami o nasze i swoje interesy ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    agahola pisze: 2004-03-25 16:33
    ...na mysl przychodza mi tylko zachodni inwestorzy ktorzy wpadna tu po 1-maja i przycisna do mury tych komuno-pochodnych operatorow co wysysaja od nas gruba kase.OBY SIE COS RUSZYLO!
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-03-25 16:36
    No nie tylko oni uważąją, że w Plusie jest Wlan za drogi... A nie mówiłem, że ERa ma więcej Hot SPotów niż Plus??:))
    0
  • Users Avatars Mini
    glaz pisze: 2004-03-25 16:43
    A co ma sprzedawca sprzetu do dostawcy usługi ??? Niech sam założy sieć szkieletowa i ponosi koszty inwestycji to bedzie mógł coś powiedzieć. Oj chyba PK nie lubi DL i za to DL mu sie wywdzięcza publicznie ... :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    eliop pisze: 2004-03-25 16:47
    Za drogi to malo powiedziane - 11 PLN za 30 min ! SKANDAL !
    0
  • Users Avatars Mini
    eliop pisze: 2004-03-25 16:48
    Pomylka 14 PLNkosztuje 30 min !
    0
  • Users Avatars Mini
    vision pisze: 2004-03-25 17:10
    No jak zwykle Polkomtel budzi sie z reka w nocniku. W ramach \"super\" promocji 14zl za 30 minut, to rozumiem ze po promocji cena wyniesie 56zl za 1h... Przy takich stawkach taniej wyjdzie korzystac z GPRS w jakims prepaidzie co przy sredniej stawce ok 60gr za 100kb daje mozliwosc wymiany prawie 10MB danych...
    0
  • Users Avatars Mini
    vision pisze: 2004-03-25 17:10
    Jaka jest idea HotSpota? Nocne sciaganie mp3? Jesli juz, to sprawne i szybkie odebranie poczty, sprawdzenie kilku stron z potrzebnymi w tej chwili informacjami... Z takim cenami to niech sie Plus wypcha. Nawet jesli HotSpot mialby sluzyc rozrywce (np. GG) to 100kb danych wystarczy na swobodona rozmowe z trzema osobami przez 3godziny za co Plus skasowalby w promocji 84zl a poza nia 170zl... wole juz GPRS i zaplacic za to 0,60zl. Plus powinien uwaznie przestudiowac slownik jezyka polskiego, szczegolnie dlugo i uwaznie zatrzymujac sie przy znaczeniu slow \"super\", \"promocja\" i \"nowosc\". To tak samo jak z ich nowa taryfa Team 2 - oznaczona jest jako nowosc a konczy sie 31 marca...
    0
  • Users Avatars Mini
    vision pisze: 2004-03-25 17:11
    znaczy sie chodzi o usulge swojaki :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Pala pisze: 2004-03-25 17:48
    "To więcej niż koszt połączenia dial-up oferowanego przez Telekomunikację Polską"-ale tez porownanie.A co mialoby byc tansze a w zamian bezprzewodowe i zajebiscie szybkie?14zl/30minut,to nie jest duzo dla ludzi,ktorych stac na taki sprzet.
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2004-03-25 18:22
    no to było do przewidzenia, plus znowu ma usługi dla elit, jak to taka elitarna komusza siec to niech ida na dno razem z sldup. Nawet juz niemcy ich wyśmiewają im się marzy by było jak przy starcie centertela że była opłata też pobierana u tego kto odbierał połączenie. ***wlo - z niecierpliwościa czekam na twój komentarz :))
    0
  • Users Avatars Mini
    guest pisze: 2004-03-25 18:29
    D-Link wie ze jesli ceny beda wysokie nie sprzeda swojego sprzetu WLAN. Tak wiec takie "opinie" traktuje raczej z przymruzeniem oka, i tak kazdy wie czy go stac na dana usluge, czy nie, i jakas tam firmemka dbajaca o swoje interesy nie narzuci mi innego sposobu myslenia.
    0
  • Users Avatars Mini
    guest pisze: 2004-03-25 18:36
    Idac dalej, oczywistym jest ze Plus (jak i Era) dba i przyplyw pieniazkow, a takiego przyplywu (szczegolnie w stosunkowo biednym polskim spoleczenstwie) nie zagwarantuja szarzy obywatele, dlaczego? bo nie stac ich nawet na sprzet, gdyby bylo ich stac nie narzekali by na ceny. Dlatego firmy te kieruja swoje ofery do sfer biznesowych. Opinie niemieckie (i inne zagraniczne) utwierdzaja mnie w przekonaniu, ze gdyby obywateli byloby stac na sprzet, ceny musialyby spasc, bo bylaby to usluga powszechnie dostepna. Podobnie bylo z GSM, niewielka penetracja, niewielkie zainteresowanie, wysoki koszt zwiazany ze zwroceniem sie inwestycji. Im wieksza penetracja rynku, tym koszty inwestycji zwracaja sie szybciej, co umozliwia obnizenie cen.
    0
  • Users Avatars Mini
    guest pisze: 2004-03-25 18:44
    "Według oferty 6 godzin połączenia z Internetem ma kosztować ponad 100 zł, a za taką stawkę większość dostawców usług internetowych oferuje bezprzewodowy dostęp do sieci przez cały miesiąc." A ktory operator 'Internetu bezprzewodowego' dziala w tylu miejscach Polski? Co do tymczasowych promocji operatorow, Era straszyla propozycjami cen, ale kiedy odzew byl zdecydowanie negatywny wycofala sie, Plus nie zrezygnowal, wie ze jesli ktos bedzie potrzebowal dostepu do Internetu skorzysta. Dla mnie fakt porownywania tych uslug do dostepu do Internetu 'stalego', jest absurdem, tu liczy sie tzw. potrzeba chwili, tak jak powiada ***vision, nie sciaganie plikow a odbior poczty, a to ze ceny nierealne dla 'szarego obywatela'... :)
    0
  • Users Avatars Mini
    neo pisze: 2004-03-25 19:10
    A czemu czechow stac na konkurencyjna stawke 5 zl a my musimy placic za to samo 14? przeciez pod wzgledem zasobnosci portwela jestesmy podobni
    0
  • Users Avatars Mini
    guest pisze: 2004-03-25 19:18
    ***neo: a dlaczego stopien penetracji telefonii GSM w Czechach jest jednym z najwyzszych w Europie? Kraj czarow?
    0
  • Users Avatars Mini
    antyklerykalny pisze: 2004-03-25 20:30
    Plus to złodziej i tyle.
    0
  • Users Avatars Mini
    wargacz pisze: 2004-03-25 20:57
    Nie widzę problemu. Będzie cenowo osiagalne dla użytkonika, będzie z tego korzystał. Póki co, niech Plus sobie te ceny wsadzi....
    0
  • Users Avatars Mini
    bakx pisze: 2004-03-25 21:10
    ceny sa zaporowe,,, ja woel hscsd i gprs'a,, jest taniej,, no chyba ze mamy zamier sciagnac duuuzy zalaczik i mam notka z wifi
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2004-03-25 21:56
    Cena połączeń + cena sprzętu = jest poza zasięgiem.
    0
  • Users Avatars Mini
    janex pisze: 2004-03-25 23:02
    no to trzeba heyah na nich naslac zeby ceny obnizyli hehehe
    0
  • Users Avatars Mini
    Marcin Żyła pisze: 2004-03-25 23:44
    Witam Widze, ze poziom dyskusji siega Heyah ;-) Są usługi dla gminu i są usługi dla biznesu. Nie stać - nie korzystaj. Te narzekania są w stylu: a Mercedesy dla wszystkich gdzie. Masz GPRS albo dial z TPSA, to sobie stosuj - tak samo sie przemiescisz luksusem szybkiego bezprzewodowego łącza z AP Plusa jak i wolnym GPRS-em, czy nawet komutowanym 9600 w Idei ;-). Stać kupujesz komfort. Nie stać, tłuczesz sie powoli. Koszt sprzętu do obsługi tego całego "interesu" to 2-8tyś zł - rozpoczynajac od najtańszego PDA z Wifi, kończąc na prostym laptopie. I nie będzie to sprzęt dotowany pzrez opa, dla maniaków nowych zabawek za złotówke. W przypadku zachodnich lotnisk ceny są na poziomie kilkunastu euro za 30 minut. Ciekawe jak takie ceny byście przyjmowali ;-) A jeżeli będzie drogo - pojawią się nowi, inni dostawcy usług. Mozliwe, ze nawet tańsi niż plus ;-) Konkurencja czyni cuda. Marcin
    0
  • Users Avatars Mini
    piokuk pisze: 2004-03-26 00:24
    Tak na marginesie chciałbym dodać, że przynajmniej w Krakowie Plus próbuje robic z ludzi idiotow jeśli idzie o WiFi. Hotspoty (czy jak to się tam nazywa) ma w dwoch kamienicach na Rynku gdy tymczasem na tym samym Rynku Głównym mozna z WiFi korzystać ABSOLUTNIE za darmo. Nie wiem na co oni liczą... Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    rafalkoj pisze: 2004-03-26 01:07
    oby jak najszybciej staniało wszystko...
    0
  • Users Avatars Mini
    markus pisze: 2004-03-26 01:17
    piokuk* to akurat wynikalo z tego ze plus pierwszy zalatwial lokalizacje i je musial zrealizowac, ale procedury przetargowe i rozmowy z cisco trwaly dlugo ze przyszedl xylab i postawil wszystko w 2 dni na dziko na bush-a , co prawda przez to pasmo na rynku jest zasmiecone strasznie ale dziala , tyle ze reklamy sie pojawiaja i chyba czesc uslug jest zablokowana.
    0
  • Users Avatars Mini
    markus pisze: 2004-03-26 01:22
    Marcin Zyla* popieram cie w 100% , jedna instalacja kosztuje jakies 100tys zl. Bo to nie jest domowa instalacja skladajaca sie z neostrady i AP planet za 500zl Tutaj masz radiolinie SDH,router cisco, AP -cisco , wszystko z zezwoleniami budowlanymi , oplatami za utrzymanie i pare innych zeczy. Calosc podpieta jest do NMC i zarzadzana centralnie tajk jak BTS-y. TO ze plus pierwszy wprowadzil oplaty swiadczy tylko o tym ze pierwszy opanowal technologie bilingowania danych a to tez nie jest takie banalne przy tej skali projektu.
    0
  • Users Avatars Mini
    piokuk pisze: 2004-03-26 01:23
    Nie wiem czy pasmo jest zasmiecone. Korzystam regularnie, a reklamy mi zbytnio nie przeszkadzają. Na dziko tego nie postawili bo by ich na pewno z Ratusza usunęli.
    0
  • Users Avatars Mini
    rhat pisze: 2004-03-26 01:58
    ***Marcin Żyła co Ty chłopie wypisujesz?:)) Czy Ty przeczytałeś i zrozumiałeś sens wypowiedzi niejakiego pana Romana Napierały? Usługa dla biznesu? O jakich zachodnich lotniskach Ty piszesz? Proponuję Ci pospacerować po kawiarniach na przykład w Stanach Zjednoczonych (niech będzie, że na zachodnim wybrzeżu). Tam po prostu siadasz za stolikiem, zamawiasz ciastko, kawę, browara, co Sobie tam zażyczysz i po prostu korzystasz z WLANa. Ja już nie wspominam o tym, że musisz być świerzo dorobionym pseudobiznesmenem śmiejącym się w niewyszukany sposób z tzw. biednego polskiego plebsu. Nie rozumiesz stary, że ten plebs nie może się rozwijać często dlatego, że go na to nie stać? I nie chrzań, że na Zachodzie WLAN jest droższy, niż ten oferowany przez Plusa, a jeśli już, to posłuż się przykładami. Ale lotniska Sobie odpuść, bo ceny na lotniskach nijak mają się do średniej. Pozdrawiam i życzę skromności i pokory.
    0
  • Users Avatars Mini
    odka pisze: 2004-03-26 02:00
    Czepiacie się Plusa! Co w Polsce jest tanie??
    0
  • Users Avatars Mini
    rhat pisze: 2004-03-26 02:06
    ***markus nie przesadzasz trochę z opanowaniem technologii bilingowania danych? Wiesz, ja to się z kolei intersuję efektem dodatniej synergii będącej wynikiem synchronicznej komunikacji użytkowników pracujących w środowisku Customer Relationship Management...
    0
  • Users Avatars Mini
    Pafun pisze: 2004-03-26 04:10
    30 min. za 14 zł. HA HA HA HA. Usługa dla biznesu HA HA HA HA, a nie dla gawiedzi HA HA HA HA. Już widze biznesmenów targających laptopy po mieście, szukających hotspotów Plusa by odebrać pocztę i sprawdzić kursy walut w NBP i to wszystko za jedyne 14 zł./30 min. Toż to wszystko jest w komórce, no chyba że biznesmen będzie chciał ściągnąć sobie gołą babę. Usługa dla biznesmenów HA HA HA, no chyba raczej dla frajerów.
    0
  • Users Avatars Mini
    HawkEye pisze: 2004-03-26 05:50
    Cos Wam powiem moi mili na temat biznesu :) Po to zatrudnia sie madrych i DROGICH specow od finansow,by minimalizowac KOSZTA w firmach! A skoro taki biznesmen naciagnie firme na 14 PLN,gadajac sobie z panienka na GG, to bedzie na dywaniku u szefa ;) Inna sprawa jest taka,ze za pomoca WiFi mozna przeprowadzac telekonferencje i przesylac duze ilosci danych w ciagu krotkiego czasu.A wtedy ta zaporowa cena jest adekwatna do typu uslugi :)
    0
  • Users Avatars Mini
    HawkEye pisze: 2004-03-26 05:55
    Osobiscie uwazam,ze cena jest wysoka,ale z czaem sie zmieni i bedzie coraz mniejsza... Na dodatek TPSA szykuje sie do swiadczenia podobnych uslug.A im wiecej konkurentow,tym ceny w dol :)) Wysoka cena wziela sie rowniez stad,ze wymyslil ja PLUS GSM ;) U nich wszystko jest tak "tanie",jakby jedynymi klientami byli KGHM,PZU,ORLEN i kilka najwiekszych bankow ;)) Nie dziwi mnie to ;)) To tylko PLUS GSM-"najtansza siec" w PL ;))
    0
  • Users Avatars Mini
    HawkEye pisze: 2004-03-26 06:10
    Ktos tu porownal te ceny z amerykanskimi.Tylko niech porowna sobie tez stopien fiskalizacji w Europie i USA.Juz nawet nie mowie o PL,ale UE! To sa zupelnie odmienne inne systemy i porownywanie ich nie ma senu!Mozemy porownywac ceny,z tymi na zachodzie,ale Europy!Nie wiem jakie sa ceny w UE,ale podejzewam,ze tez nie sa darmowe... ;) Jak kazda nowosc,musi kosztowac :( Tylko nie AZ TYLE,co w PL! I pomimo,ze nie lubie +GSM,to w jego obronie moge powiedziec,ze u nas fiskus jest chyba najwiekszym pi...m krwiopijca na swiecie :( To jego (fiskusa) trzeba winic za stan,jaki mamy w kraju :(
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-03-26 08:46
    A ja chciałem skromnie zauważyć, że u nas główną barierę rozwoju stawnowią ceny notebooków i kart Wi-Fi a nie ceny dostępowe do usług. I chyba zauważył to sam Plus, skoro ustanowił tak wysokie ceny. Gdyby było inaczej możnaby liczyć na szybszą amortyzację i ceny - być może - byłyby niższe.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-03-26 08:51
    Poza tym szkoda, że mało kto zauważył tendencyjność wypowiedzi. Powołanie się dyrektora D-Link na ceny dial-upu świadczy o jego bezgranicznej ignorancji; ciekawe, ile kosztuje łącze DSL o przepustowości 11 Mbit/s i czy ceny proponowane przez providerów to rwónież ograniczanie idei powszechności. Z kolei powołanie się na Erę świadczy o jego tendencyjności; Era - póki co - nie podała swojego cennika, zaś bezpłatny dostęp oferuje w ramach promocji. I efekt pewnie będzie taki, że zaproponuje 10 PLN za pół godziny i będzie ściemniać o kosztach bycia innowacyjnym ;).
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-03-26 09:13
    hansen - proszę bardzo: Marcin Żyła 25-03-2004 22:44 :-) rhat - to wyjedź :-) Zwróć uwagę, że tam siadasz, płacisz niewiele i korzystasz z usługi jakiegoś dostawcy lokalnego sieci a nie operatora komórkowego. Ja też sobie w swoim mieście właściwie wszędzie mogę korzystać z WLAN-u - w 8 lokalizacjach już - to sporo, tyle, że z prędkością SDI. ZA DARMO!! Czujesz różnicę?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-03-26 09:15
    Zresztą hansen - niepoytrzebnie się dałem sprowokować... Nie chciałem się tutaj wypowiadać... Gonzales - jak najbardziej. Niech może producencki kart i dobrych bądź co bądź urządzeń sieciowych zajmą się swoją działką a nie świadczeniem usług dostępowych i cenami na te usługi...
    0
  • Users Avatars Mini
    Mariusz. pisze: 2004-03-26 11:03
    Drogo??? No tak, oczywiście - ktoś tu porównywał siedzenie na gg przez 3 godziny na gprs i wlan. Nie chcę bronić plusa, ale wydaje mi się, że założenie tej jego usługi jest takie: Jesteś na targach, gdzies tam w delegacji, zawsze mozesz się połączyć (ilość hot spotów to juz inny temat do dyskuji :) ) i sprawdzic pocztę. Czy przesłać zdjęcia. Działa to bardzo szybko, więc czas siedzenia w necie jest niewielki. Z tego co liczyłem w moim przypadku sprawdzenie poczty wyjdzie TANIEJ jak za pomocą gprs. W końcu wystarcz minutka na zciągnięcie danych. MP3? To też wyjdzie taniej jak z GPRS :) gdyż jest to usługa SZYBKA. A co za tym idzie......
    0
  • Users Avatars Mini
    Mariusz. pisze: 2004-03-26 11:07
    ... czas spędzony na zciągnięcie potrzebnych danych jest krótki. A im krótszy tym taniej! Oczywiście, że nie opłaci się siedzieć na gg czy czacie. Ale założenia Wlan były chyba inne. Chociaż mogę się mylić. W każdym razie to dopiero początek. Tylko + ma cennik i jak sądzę pozostali operatorzy dadzą niższe cenniki, więc i + będzie musiał zareagować i obniżyć ceny. Bo każda obniżka cieszy :)
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2004-03-26 11:40
    Ja tylko chciałbym skromnie zauważyc, że na D-linku czy 3Comie świat się nie kończy i są jeszcze inne firmy produkujące wireless np holenderska firma Sweex proponująca acces pointy, pcmcia i pci wifi. I to znacznie taniej niz D-link i na długiej gwarancji. Ceny dostępu są skalkulowane na szybkie pokrycie kosztów infrastruktury, jak zwykle zresztą się robi przy nowych ofertach...Cena sprzętu dostępowego to inna sprawa.
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2004-03-26 15:06
    ***wlo, markus - skoro jedna instalacja kosztuje 100 tys to przez ile lat/ew. dziesiątków lat przy ograniczonej popularności to się musi spłacac? Chyba lepiej iśc w ilośc x taniośc niz elita x drogo Prezypominam że pierwsze telefony komórkowe kosztowały ok 10 tys. Plus jak widać niczego się na typ przykładzie nie nauczył. Po ofercie S+T2 widac :))))
    0
  • Users Avatars Mini
    guest pisze: 2004-03-26 15:31
    ***hansen: poza tym ze w glownej mierze zgodze sie z toba, uwazam ze twoja opinia odnosnie Plusa jest krzywdzaca. Skoro pierwsze telefony komorkowe kosztowaly po 10tys, to kosztowaly tyle _tylko_ w Plusie? Czy u wszystkich?
    0
  • Users Avatars Mini
    guest pisze: 2004-03-26 15:35
    ***hansen: S+T2 nie moze konkurowac z Heyah, ze wzgledu na dalsze dotowanie telefonow. Chyba ze chcesz telefon za 2tys, i niskie koszty polaczen...
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2004-03-26 16:26
    ***quest - chodziło mi o ceny w centertelu nmt. Telefon najtańszy nadający się do heyah mozesz kupić za 175 złotych bo tele kosztuje najtańszy zestaw prepaid z telefonem tak więc te twoje 2000 to demagogia gdyż w tym telefonie wystarczy tylko by miał rozmowy i smsy
    0
  • Users Avatars Mini
    marco_tbg pisze: 2004-03-26 16:43
    mój boże czy w tym plusie powariowali - przypominaja mi sie czasy kiedy to internet pojawial sie w polsce - tez byl dla wybranych - a moj pierwszy modem przylecial az z australii he he
    0
  • Users Avatars Mini
    geezer pisze: 2004-03-26 16:43
    *antyklerykalny: no to niewiele sie dowiedzielismy na temat WLAN od ciebie. a nawiasem mowiac moze jakies przyklady? nie pasuje - nie korzystaj i nie obrazaj nikogo! co do cen placzen WiFi to mam nadzieje ze spadna w miare jak bedzie przybywac innych dostawcow tej usługi i jak stanieja urzadzenia z tej uslugi korzystajace. przypomnijcie sobie ceny polaczen i telefonow na poczatkach telefonii cyfroewj w polsce. BTW*mao: komorki w polsce zadomowily sie grubo po komunie wiec proponuje powtorke z historyczno ekonomicznych zagadnien.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-03-26 17:24
    guest - no trochę przesadziłeś... do pre-paid można już nowe telefony, poza siecią operatorów kupić za 300-500 złotych - na pewno wystarczą do Heyah... No i nie mówię tutaj oczywiście o komisach a o "pierwszej ręce" :-) W zestawie Simplus za 175 zł bodajże poczciwy telefon już można kupić a świetną nokię 3310 za 340 zł chyba. Fakt - te są dotowane, ale i niewiele, grosze nawet bym powiedział...
    0
  • Users Avatars Mini
    heyah pisze: 2004-03-26 17:26
    ***vision - oczywiscie najtaniej wychodzi W-LAN, GPRS i MMS w heyah.
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-03-26 17:37
    Dyrektor Napierała, ma całkowitą rację, ceny jak na początek technologi WLAN przedstawił jeden operator gsm, są drastyczne, poprostu nie do przyjęcia. Oby tylko wejście Polski na rynki europejskie zmienilo tą sytuacje, bo tak to możemy zapomniec o powszechnie dostępnym internecie przez WLAN .
    0
  • Users Avatars Mini
    guest pisze: 2004-03-26 18:09
    ***wlo, hansen: oczywiscie ze koloryzuje, ale wiadomo o co chodzi... Zreszta czy w np. Plusie tak bardzo pre-paid jest oddzielony od post-paid? Telefony sa dotowane (w innym stopniu) do obu, skoro w post-paid sa "nowinki" za 1PLN, oddzialywanie finansowe jest na wszystkie uslugi. Skoro w hipermarkecie cos jest tanie, to cos musi byc drogie... PTC poprzez wprowadzenie Heyah odcielo sie od tego schematu.
    0
  • Users Avatars Mini
    folikot pisze: 2004-03-27 07:54
    Ja natomiast nie widzę problemu. Niech zrobią stawkę 100 PLN za pół godziny i tak z tego nie skorzystam. Oni niczego nie psują... Natomiast popsuliby innym rynek oferując WLAN za 1 PLN za godzinę.
    0
  • Users Avatars Mini
    Simpatyk pisze: 2004-03-27 11:23
    Chciwy Polkomtel...
    0
  • Users Avatars Mini
    www pisze: 2004-03-28 03:41
    Gość z D-Link jest koszmarny i nie wiarygodny. To on pcha sprzet i dlatego tak się chłopak martwi bo w tej sytuacji nic nie sprzeda.Więc wolę nie sluchać takich medrców co to na boku robią swoje biznesy. Niech chłopczyk założy z 1000 hot-spotów w polsce i zrobi do nich dostęp za 1 zł na godzinę...Przecież może, ale by nie zarobił nawet na chleb...
    0
  • Users Avatars Mini
    Marcin pisze: 2004-03-28 12:56
    Zgadzam się z większością komentarzy w sprawie cen usług Wi-Fi oferowanych przez Plus GSM - są za drogie. Zgadzam się również z tezą, że ceny te powinny spaść wraz z rosnącymi potrzebami rynku. Myślę, że prędzej niż pożniej inne sieci bądź też nowi operatorzy nie pozwolą sobie wydrzeć takiego kąska jak dostęp do sieci Wi-Fim, a sami wiecie co powoduje konkurencja. Sami potwierdzacie opinie w komentarzach, iż rynek na tego typu usługi na całym świecie(zachodnim+daleki wschód) jest ogromny. Teraz korzystają ci których stać, a są tacy. Nie zgadzam się z kilkoma opiniami o bezsensowności wprowadzania takiej usługi w postaci punktów Hot-Spot, przykro mi, że takie osoby nie rozumieją czym jest dziś możliwość szybkiego dostępu do zasobów internetowych i szybkiej wymiany danych.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: