Według UKE abonamentowa oferty Ery jest najlepsza dla każdego profilu klienta

Newsy
Żródło: UKE
Opinie: 33

UKE porównał roczne koszty korzystania z telefonu komórkowego w ofertach postpaid dla trzech profili klientów: mało, średnio i bardzo aktywnego.

Ceny koszyków usług dla klientów indywidualnych

Ceny w poszczególnych koszykach usług dla mało, średnio i bardzo aktywnych klientów indywidualnych zostały obliczone przez operatorów wg następujących założeń:

  • Klient mało aktywny - 25 minut rozmów wychodzących miesięcznie + 30 SMS, 42% rozmów do sieci stacjonarnej, 58% do sieci komórkowej (40% do własnej sieci, 18% do innych sieci komórkowych). Struktura ruchu dobowo: 38% w szczycie, 35% poza szczytem, 27% w weekend.

  • Klient średnio aktywny - 75 minut rozmów wychodzących miesięcznie + 35 SMS, 36% rozmów do sieci stacjonarnej, 64% do sieci komórkowej (43% do własnej sieci, 21% do innych sieci komórkowych). Struktura ruchu dobowo: 47% w szczycie, 30% poza szczytem, 23% w weekend.

  • Klient bardzo aktywny - 150 minut rozmów wychodzących miesięcznie + 42 SMS, 40% rozmów do sieci stacjonarnej, 60% do sieci komórkowej (42% do własnej sieci, 18% do innych sieci komórkowych). Struktura ruchu dobowo: 63% w szczycie, 22% poza szczytem, 15% w weekend.

Roczna wartość koszyków została obliczona na podstawie:

  • 1/3 opłaty aktywacyjnej

  • wartości abonamentu pomnożonej przez 12

  • wartości opłat za zrealizowane połączenia wychodzące krajowe (wg opisów podanych powyżej) w ciągu miesiąca, po uwzględnieniu pakietów minutowych lub kwotowych zawartych w abonamencie, pomnożonych przez 12

  • wartości opłat za wysłane w ciągu miesiąca SMS-y, (wg opisów podanych powyżej), pomnożonych przez 12.

Opłaty zawierają VAT. Obliczenia opierają się na dostępnych w danym roku abonamentowych planach taryfowych, z których operator wybrał plan o najniższym koszcie użytkowania przez klienta. Ceny rocznych koszyków usług dla klientów indywidualnych kształtowały się w 2006 roku w sposób zależny przede wszystkim od intensywności wykorzystania podstawowych usług dostępnych w ramach planów taryfowych.
Wyraźnie jednak widać pewne tendencje zarówno w przypadku koszyków dla klientów mało aktywnych jak i średnio oraz bardzo aktywnych.
We wszystkich trzech przypadkach zdecydowanie najdroższe roczne koszyki cen użytkowania telefonii ruchomej oferował Polkomtel. Z drugiej strony operator ten, jako jedyny spośród analizowanych, odnotował we wszystkich trzech przypadkach spadek cen koszyków w porównaniu z 2005 rokiem i każdorazowo był to największy spadek, przekraczający 15%, co wyraźnie wskazuje na dążenia operatora do silnej konkurencji cenowej z pozostałymi uczestnikami rynku.
PTK Centertel we wszystkich trzech grupach klientów zajmował środkową pozycję pomiędzy operatorami Plusa i Ery, wykazując niewielki, w porównaniu z rokiem 2005, spadek kosztu użytkowania usług telefonicznych - jedynie w przypadku klienta średnio aktywnego i był to spadek o prawie 2%.
W przypadku przedstawionych przez Polską Telefonię Cyfrową optymalnych cenowo dla użytkownika koszyków, wszystkie trzy spośród przedstawionych odnotowały wzrost cen w porównaniu z rokiem poprzednim. Pomimo tego każdorazowo oferta operatora sieci Era była cenowo najatrakcyjniejsza z analizowanych na rynku.

Klient mało aktywny

W przypadku użytkowników tzw. mało aktywnych najdroższą ofertę proponował Polkomtel. Koszt użytkowania wyniósł w tym przypadku 348,59 zł z VAT rocznie. Jednocześnie operator sieci Plus wykazał jako jedyny spadek ceny koszyka usług o prawie 19% w stosunku do 2005 roku. Pozostali operatorzy bądź utrzymali cenę na poziomie z roku poprzedniego – PTK Centertel z kwotą 305,00 zł z VAT, bądź też odnotowali jej wzrost – Polska Telefonia Cyfrowa  z kwotą 263,00 zł z VAT wobec 256,00 zł z VAT w roku 2005. Mimo wzrostu ceny operator marki Era drugi rok z rzędu oferował najtańszy koszyk usług dla najmniej aktywnej grupy klientów.

Roczne ceny koszyków usług dla mało aktywnych klientów abonamentowych indywidualnych

źródło: opracowanie własne UKE wg koszyka cenowego dla mało aktywnego klienta indywidualnego

W zakresie tempa spadku cen operator sieci Plus odnotował na przestrzeni lat 2005-2006 spadek o ok. 19% wobec prawie 39% pomiędzy latami 2004-2005. Operator sieci Orange nie zmienił swoich stawek w latach 2005-2006 wobec prawie 3% wzrostu cen na przestrzeni lat 2005-2004, z kolei Polska Telefonia Cyfrowa  odnotowała wzrost ceny o ok. 3% wobec spadku o blisko 54% w latach 2004-2005.

Klient średnio aktywny

Podobnie przedstawia się sytuacja w przypadku koszyka cenowego dla klientów średnio aktywnych. Również w tym przypadku Polkomtel  posiadał zdecydowanie najdroższą ofertę, z rocznym kosztem użytkowania na poziomie 694,91 zł z VAT i wykazał w porównaniu z 2005 rokiem największy spadek cen o ponad 16%. PTK Centertel  ponownie uplasował się na środkowej pozycji między Plusem i Erą, z ceną koszyka w wysokości 598,00 zł z VAT. Cena koszyka operatora sieci Orange była o prawie 2% niższa niż w roku 2005. Również w tym przypadku koszyk Polskiej Telefonii Cyfrowej  był droższy (o prawie 7%) niż w 2005 roku, z ceną 529,00 zł z VAT, będąc jednocześnie najtańszym ze wszystkich trzech analizowanych koszyków operatorów.

Roczne ceny koszyków usług dla średnio aktywnych klientów abonamentowych indywidualnych

źródło: opracowanie własne UKE wg koszyka cenowego dla średnio aktywnego klienta indywidualnego.

Na uwagę zasługuje pokazane na poniższym wykresie tempo spadku cen, które w latach 2005-2006 było dla wszystkich trzech operatorów zdecydowanie niższe niż w latach 2004-2005. Polkomtel  odnotował spadek ceny o ponad 16% wobec niespełna 41% w latach 2004-2005, PTK Centertel  odpowiednio o prawie 2% wobec blisko 20% w analogicznym okresie, z kolei Polska Telefonia Cyfrowa  odnotowała na przestrzeni lat 2005-2006 wzrost o blisko 7% wobec spadku o ponad 32% w latach 2004-2005.


Klient bardzo aktywny

W przypadku klientów bardzo aktywnych roczne ceny koszyków usług kształtowały się w 2006 roku w sposób podobny do koszyków dla klientów mało aktywnych, przede wszystkim w zakresie relacji cen między poszczególnymi operatorami.
Kolejny raz najdroższy był koszyk oferowany przez operatora sieci Plus, który kosztował 1 217,15 zł z VAT i był o prawie 16% tańszy niż w roku 2005. Koszyk PTK Centertel  utrzymał poziom cenowy z poprzedniego roku tzn. 908,00 zł z VAT. Również w tym przypadku koszyk Polskiej Telefonii Cyfrowej  okazał się najatrakcyjniejszy cenowo (716,00 zł z VAT), mimo iż był prawie o 6% droższy od oferowanego rok wcześniej.

Roczne ceny koszyków usług dla bardzo aktywnych klientów abonamentowych indywidualnych

źródło: opracowanie własne UKE wg koszyka cenowego dla bardzo aktywnego klienta indywidualnego

W zakresie dynamiki spadku cen koszyki dla klientów bardzo aktywnych wykazały się, podobnie jak koszyki dla klientów średnio aktywnych, zdecydowanie mniejszą dynamiką spadku niż na przestrzeni lat 2004-2005. Cena koszyka oferowanego przez operatora Plusa spadła w latach 2005-2006 o wspominane niecałe 16% wobec ponad 36% w poprzednim okresie czyli w latach 2004-2005, koszyka Orange utrzymała się na niezmienionym poziomie wobec spadku o ponad 37% na przestrzeni lat 2004-2005, a koszyka Ery wzrosła o prawie 6% wobec spadku w latach 2004-2005 o blisko 53%.
 

Opinie:

Opinie archiwalne (33):

Komentuj

Komentarze / 33

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    dan-rut pisze: 2007-05-01 21:32
    ERA "MOŻESZ WIĘCEJ" - po prostu! ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Jural pisze: 2007-05-01 21:35
    Cóż taka jest prawda jeśli chodzi o abo. Jedyna wada w Erze to brak odpowiednika *500 z Łorencz...
    0
  • Users Avatars Mini
    DaNTe pisze: 2007-05-01 21:54
    Szkoda tylko, że zapomnieli o PLAYu :)
    0
  • Users Avatars Mini
    heniek pisze: 2007-05-01 22:40
    Dante umiesz czytać ze zrozumieniem? To jest porównanie roku 2006
    0
  • Users Avatars Mini
    wers pisze: 2007-05-01 23:29
    Nie chce mi się tego analizować ale nie wierze, w te wyliczenia... Jak by tak było to era nie spadła by na pstatnie miejsce w śród operatorów!
    0
  • Users Avatars Mini
    ideapop pisze: 2007-05-01 23:29
    Play MOZE NAJWIECEJ
    0
  • Users Avatars Mini
    Kamul pisze: 2007-05-01 23:34
    ERA rulez!!! I o to chodzi. Do WERS pewnie spadla dlatego, ze ma slabe reklamy, a Polak naiwny czlowiek bierze to co sie ladnie (najladniej) swieci.
    0
  • Users Avatars Mini
    wers pisze: 2007-05-01 23:37
    oczywiście ostatnie
    0
  • Users Avatars Mini
    wers pisze: 2007-05-01 23:40
    *kamul dokładnie jak nie reklamujesz to nie sprzedajesz a przeciez chodzi o to żeby sprzedawać!
    0
  • Users Avatars Mini
    petronas pisze: 2007-05-02 00:27
    "mimo iż był prawie o 6% droższy od oferowanego rok wcześniej"... 1 grupa cena stoi, 2 i 3 rośnie. Ja bym powiedział, że swiadome działanie, może poczatek trendu, może dostali po kieszeni...Ciekawe jak wyniki finansowe 2006
    0
  • Users Avatars Mini
    heniek pisze: 2007-05-02 00:27
    dobra reklama to nie wszystko... Ciekawe jak wyjdzie plus ze swojej reklamy www.nowyoperatorkomorkowy.pl. Mnie osobiscie reklama nie przekonala
    0
  • Users Avatars Mini
    off pisze: 2007-05-02 01:06
    Bueheheheheheheheeheeeeeeeeeee z tego rankingu wychodzi na to, że jestem klientem hiper aktywnym (ok. 2-4h rozmów wychodzących, dwa razy tyle przychodzących) No fakt smsów nie wysyłam, jedynie MMS-y i w tej "drożyźnie" jaką jest według UKE, Plus, mieszczę się m-cznie w Biznesklasie 50 czyli płacę 61 zł brutto!!!!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    JaKo pisze: 2007-05-02 10:12
    *off czytaj ze zrozumieniem !!! Wyliczenia te dotyczą Klientów indywidualnych!! Oferta dla Biznesu też w Erze nie jest najgorsza mam PB 120 rozmowy poranne załatwiają mi bardzo wiele
    0
  • Users Avatars Mini
    michal pisze: 2007-05-02 10:44
    Co to jest to UKE?
    0
  • Users Avatars Mini
    YRA pisze: 2007-05-02 11:31
    I TAK ERA JEST DLA FRAJ_RA :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    rookie pisze: 2007-05-02 12:14
    michal: UKE to jak określono w telepolis "Urząd Kar Ewentualnych"(nałożonych na tepsę) ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    relewand pisze: 2007-05-02 13:16
    Wydaje mi się że UKE nie brało pod uwagę promocji tylko same cenniki
    0
  • Users Avatars Mini
    Mik pisze: 2007-05-02 13:35
    Witam, dziwne te porownanie. Szkoda ze nie brali pod uwage takich spraw jak strefa plusa itp. bo to bardzo obniza koszty dla szarego yzytkownika. Ja mam tel w PLUSie, abo 55zl/m-c i 150 min do wszytkich, czyli min wychodzi okolo 36 gr. Czy to jest duzo? Prosze powiedzcie jakie macie o;aty i ile min macie w abo, to moze tu na forum sobie porownamy mozliwosci operatorow.
    0
  • Users Avatars Mini
    jj pisze: 2007-05-02 14:30
    Abo w orange 50zl wszyscy i na wszytsko czyli minuta po 75gr, wychodzi 66min. 50zł na Orange minuta po 45gr czyli 111min. 18zł na Week&NIght. Abonament w wysokosci łącznej 118zl. 176min z czystego abonamnetu plus week&night ok wychodzi z 20tys. minut
    0
  • Users Avatars Mini
    marlena pisze: 2007-05-02 14:42
    UKE pod stołem dostaje kase od PTC! Słupki są kompletnie bzdurne, tak samo jak metoda obliczeń. Juz sam zdrowy rozsądek podpowiada, że nie może być różnicy 30% pomiędzy najdroższą a najtańszą ofertą, gdyż rynek by na to nie pozwolił. W obliczeniach powinny być uwzględnione wszystkie dostępne zniżki. Nie należy zakładać wariantu cennikowego/najdroższego, gdyż prawie nikt z niego nie korzysta. Dodatkowo oferty są tak skomplikowane i zróżnicowane, prezentowanie że jedengo koszyka jest nadużyciem.
    0
  • Users Avatars Mini
    Mik pisze: 2007-05-02 14:53
    jj: Oj to, to widac ze w Orange jest znacznie drozej. Zapomnialem dodac ze ja mam oferte utrzymaniawa.
    0
  • Users Avatars Mini
    Mik pisze: 2007-05-02 16:16
    jj: Oj to, to widac ze w Orange jest znacznie drozej. Zapomnialem dodac ze ja mam oferte utrzymaniawa.
    0
  • Users Avatars Mini
    mooby pisze: 2007-05-02 23:56
    dlamnie nie licza sie jakies pakieciki itd, to co oferuje jakos podstawowe funkcje i dlatego mamy tak jak mamy i era jest doceniona, tak samo w pre paidach kloca sie i kloca a spojrzcie na "podstawy" bez pakietow to orange i plus wychodzi strasznie drogo w przeciwienstwie do TT, na tym polegaly wlansie te "obliczenia itd"
    0
  • Users Avatars Mini
    Max pisze: 2007-05-03 04:09
    na koniec hasło ; Play może .... szybko sPLAYtować heh
    0
  • Users Avatars Mini
    dusiek pisze: 2007-05-03 12:35
    DLACZEGO "UKE" JAKO NIEZALEżNY ORGAN PAńSTWOWY ROBI BZDURNE ZESTAWIENIA? REKLAMA OPERATORóW TO ICH SPRAWA A NIE ORGANU PAńSTWOWEGO. KTOś POWINIEN ZA TO ODPOWIEDZIEć! Czy to prowokacja wymierzona przeciw kierującej UKE?
    0
  • Users Avatars Mini
    Aster pisze: 2007-05-03 13:35
    Idiotyczne te wyliczenia - widać UKE nie ma co robić. Bawią się w magazyn konsumencki, czy jak? Klient bardzo aktywny - 150 minut? To żart? Jakieś 1000 czy 2000 to rozumiem.
    0
  • Users Avatars Mini
    szefo pisze: 2007-05-03 16:42
    #YRA sam jesteś pomarańczowy FRAJ_ER...
    0
  • Users Avatars Mini
    heniek pisze: 2007-05-03 20:05
    szefo przyszedl bronic swoja firme hahahah konkretny buc z ciebie
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2007-05-03 20:35
    Porownano oferty operatorow, ktore byly wzajemnie do siebie podobne... nie uwzgledniono np. 'darmowych' polaczen z wybranymi numerami... podobnie w 'biznesie'; w Orange i Plus mamy mozliwosc wyboru nielimitowanych rozmow z piecioma numerami, Era nie posiada danej opcji... w mojej opini, to 'duzo' zmienia.
    0
  • Users Avatars Mini
    Anubis pisze: 2007-05-03 22:49
    Jesli ktos rozmawia ze wszystkimi ,czasami z era czasmi z plus i orange to PLAY jest nie do przebicia.Przesiadlem sie wlasnie z abo era 49 zl za 90 min do wszyskich.Teraz mam zwykly pre pade PLAY i za to samo mam 143 minuty....jak by nie patzrec godzina wiecej za ta sama kase....na dodatek mms 15 gr to ponad 3 razy taniej niz mialem..Dla mnie osobiscie istnieje tylko PLAY
    0
  • Users Avatars Mini
    szefo pisze: 2007-05-04 11:02
    heniek wieśniaku!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    SLAVO pisze: 2007-05-04 14:38
    ZAPOMNIELI DODAĆ - ARTYKUŁ SPONSOROWANY......
    0
  • Users Avatars Mini
    szmer pisze: 2007-05-08 18:50
    SLAVO ZAPOMNIELI DODAĆ - ARTYKUŁ SPONSOROWANY...... dokladnie ;) dziwne ze niz nie pisza o mozliwosci zrywania umow z era !!!
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: