W sieci Idea od początku maja 2002 r. dostępna jest usługa lokalizacyjna 'co, gdzie, którędy?'. Usługa ta oprócz automatycznej lokalizacji miejsca pobytu umożliwia poznanie listy najbliższych obiektów i punktów usługowych oraz odległość do nich. Serwis 'co, gdzie, którędy?' dostępny był w ub. r. jest poprzez przeglądarkę WAP lub wysłanie SMS z zapytaniami, a obecnie jego funkcjonalność została wzbogacona o wersję głosową systemu IVR. Z usługi mogą korzystać wszyscy abonenci sieci Idea, którzy połączą się z numerem *7144 (opłata za minutę 1 PLN netto).
Podobnie jak wersja SMS-owa i WAP-owa serwis wykorzystuje system pozwalający na zlokalizowanie karty SIM, z której realizowane jest połączenie i na tej podstawie dobiera najbliższe obiekty z kategorii wybranej przez dzwoniącego. Po uzyskaniu połączenia z numerem *7144 dzwoniący słyszy kolejne komunikaty lektora, ułatwiające korzystanie z serwisu. Nowością w serwisie jest uproszczony sposób jego obsługi i nawigacji za pomocą jednego klawisza telefonu - 0.
Ponadto serwis zapamiętuje wcześniejsze wybory i przy kolejnym kontakcie automatycznie układa dla dzwoniącego indywidualne menu przyspieszające proces poszukiwania informacji. Pierwszym z etapów jest określenie trybu lokalizacji (automatyczna lub ręczna). Następnie użytkownik ma możliwość wyboru jednej z 6 podstawowych kategorii: rozrywka, sytuacje awaryjne, zakupy, usługi, turystyka. Kolejnymi decyzjami precyzuje swoje potrzeby i zarazem uściśla zakres przeszukiwanych danych.
Przykład 1
Wybierając kategorię "sytuacje awaryjne" dzwoniący może wybrać jedną z opcji: zdrowie, pieniądze, samochód, dom, podróż. System dobierając informacje, bierze pod uwagę nie tylko lokalizację dzwoniącego, ale także aktualną datę i czas.
Przykład 2
Osoba zainteresowana repertuarem kin, która będzie korzystała z serwisu 3 stycznia 2003 roku o godz. 18.00, otrzyma informacje o seansach rozpoczynających się tego dnia po 18.00. Serwis wyposażony jest dodatkowo w funkcję - "SMS notatnik". Dzięki niej użytkownik może zapisać szczegóły oferty, którą odnalazł w serwisie. Otrzyma je w postaci SMS'a i będzie mógł przechowywać tak długo, jak będą mu potrzebne. W przypadku przewodnika po zabytkach "SMS notatnik" pozwala na zbieranie najważniejszych informacji, takich jak daty czy nazwiska.