Wersja głosowa "co, gdzie, którędy?"

Newsy
Żródło: Idea
Opinie: 14

W sieci Idea od początku maja 2002 r. dostępna jest usługa lokalizacyjna 'co, gdzie, którędy?'. Usługa ta oprócz automatycznej lokalizacji miejsca pobytu umożliwia poznanie listy najbliższych obiektów i punktów usługowych oraz odległość do nich. Serwis 'co, gdzie, którędy?' dostępny był w ub. r. jest poprzez przeglądarkę WAP lub wysłanie SMS z zapytaniami, a obecnie jego funkcjonalność została wzbogacona o wersję głosową systemu IVR. Z usługi mogą korzystać wszyscy abonenci sieci Idea, którzy połączą się z numerem *7144 (opłata za minutę 1 PLN netto).

Podobnie jak wersja SMS-owa i WAP-owa serwis wykorzystuje system pozwalający na zlokalizowanie karty SIM, z której realizowane jest połączenie i na tej podstawie dobiera najbliższe obiekty z kategorii wybranej przez dzwoniącego. Po uzyskaniu połączenia z numerem *7144 dzwoniący słyszy kolejne komunikaty lektora, ułatwiające korzystanie z serwisu. Nowością w serwisie jest uproszczony sposób jego obsługi i nawigacji za pomocą jednego klawisza telefonu - 0.

Ponadto serwis zapamiętuje wcześniejsze wybory i przy kolejnym kontakcie automatycznie układa dla dzwoniącego indywidualne menu przyspieszające proces poszukiwania informacji. Pierwszym z etapów jest określenie trybu lokalizacji (automatyczna lub ręczna). Następnie użytkownik ma możliwość wyboru jednej z 6 podstawowych kategorii: rozrywka, sytuacje awaryjne, zakupy, usługi, turystyka. Kolejnymi decyzjami precyzuje swoje potrzeby i zarazem uściśla zakres przeszukiwanych danych.

Przykład 1
Wybierając kategorię "sytuacje awaryjne" dzwoniący może wybrać jedną z opcji: zdrowie, pieniądze, samochód, dom, podróż. System dobierając informacje, bierze pod uwagę nie tylko lokalizację dzwoniącego, ale także aktualną datę i czas.

Przykład 2
Osoba zainteresowana repertuarem kin, która będzie korzystała z serwisu 3 stycznia 2003 roku o godz. 18.00, otrzyma informacje o seansach rozpoczynających się tego dnia po 18.00. Serwis wyposażony jest dodatkowo w funkcję - "SMS notatnik". Dzięki niej użytkownik może zapisać szczegóły oferty, którą odnalazł w serwisie. Otrzyma je w postaci SMS'a i będzie mógł przechowywać tak długo, jak będą mu potrzebne. W przypadku przewodnika po zabytkach "SMS notatnik" pozwala na zbieranie najważniejszych informacji, takich jak daty czy nazwiska.

Opinie:

Opinie archiwalne (14):

Komentuj

Komentarze / 14

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Eryk pisze: 2003-01-14 21:13
    ...no fajna sprawa... wiec jak? co? gdzie? ktoredy? kiedy?...
    0
  • Users Avatars Mini
    kmc pisze: 2003-01-14 21:42
    niezłe, niezłe. jak się zgubię kiedyś w lesie to zadzwonie :-D
    0
  • Users Avatars Mini
    guclaw pisze: 2003-01-14 21:43
    Dla mnie lepsza jest chyba gazeta i mapa miasta.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tytan pisze: 2003-01-14 23:46
    guclaw: popieram, pewniej sie czuje z dobra mapa i kompasem niz liczac na usluge Judei, ktorej wiadomo jak wychodza nowe uslugi. Chwilowo odstrasza takze cena - stsunkowo zbyt duza - nie chce byc ciemnowidzem, ale nie wroze rynkowej kariery.
    0
  • Users Avatars Mini
    ideowiec pisze: 2003-01-15 00:03
    Ja sprawdzalem, to dziala, a przez WAP jest duzo taniej, minuta kosztuje tylko 15 groszy.
    0
  • Users Avatars Mini
    PZ pisze: 2003-01-15 09:16
    He, he ... w zasadzie z całego pakietu usług jestem zainteresowany tylko lokalizowaniem ... traktując to jako ciekawostkę ... tylko jak wspominał *** ideowiec *** za minutę IVR ... mamy 6' 40'' połączenia z WAP'em ... podejrzewam, że wygoda i szybkość obsługi jest podobna. "Fajna" jest ww. nowość obsługa IVR jednym klawiszem "0" ... ta nowość zapewne wybitnie wspiera długie połączenia ... oznacza bowiem, jak sądzę, zero-jedynkowe menu zamiast zwykłego np. z kilkoma opcjami naraz, no ale wówczas trzeba się namęczyć intelektualnie ... będzie więcej klawiszy w użyciu ;-) Ciekawe czy "komunikaty menu" trzeba obowiązkowo wysłuchać, czy też mozna w ich trakcie dokonać wyboru ? ... Ja nie zamierzam sprawdzać ;-) Bo raczej nie zadzwonię pod numer *7144. Pozdrawiam ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    gledzio pisze: 2003-01-15 10:39
    co to za news jeśli to jest dostępne od początku maja??
    0
  • Users Avatars Mini
    LOCO pisze: 2003-01-15 13:23
    **gledzio... od maja jest w idei CGK w wersji sms i WAP... ivr dziala od kilku dni.
    0
  • Users Avatars Mini
    ProJack pisze: 2003-01-15 13:24
    Eh, wlasciwie jestem jednak lekkim konserwatysta i wole podejsc do osoby na ulicy i spytac: co, gdzie, ktoredy? A tak na marginesie to zycze studentom udanej sesji, bo moja juz za 1,5 tygodnia i juz czas moj wolny zostaje skrocony przez wykladowcow lubujacych sie w kolokwiach na dwa dni przed koncem semestru... Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    galeo pisze: 2003-01-16 11:26
    Podobnie jak wersja SMS-owa i WAP-owa serwis wykorzystuje system pozwalający na zlokalizowanie karty SIM, z której realizowane jest połączenie i na tej podstawie dobiera najbliższe obiekty z kategorii wybranej przez dzwoniącego - jedynie to jest ciekawe
    0
  • Users Avatars Mini
    LukaszP pisze: 2003-01-19 19:04
    ale i tak tego nie będę używał (choć sposób rzeczywiście ciekawy)
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2003-01-19 20:57
    Bardzo fajna usluga.Ja kilka razy z tego korzystalem na wakacjachael przez wap i dzialalo sprawnie!Zobaczymy jak to!
    0
  • Users Avatars Mini
    siwy_256 pisze: 2003-02-01 16:23
    Zawsze to krok do przodu.
    0
  • Users Avatars Mini
    mirpyp pisze: 2003-02-03 12:48
    Dobre, chociaz ta sama wersja przez WAP jest bezplatna, wiec chyba lepiej korzystac z tej wersji uslugi.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: