Grupa TP, w ramach wdrażanego programu oszczędnościowego, chce dokonać przeglądu posiadanych 7.000 nieruchomości, część z nich może trafić na sprzedaż - poinformował Maciej Witucki, prezes TP. Dodał, że w wyniku cięcia kosztów przesunięte na 2010 rok będą niektóre projekty rebrandingu, w tym zmiana marki "Neostrady" na "Orange". "W ramach przeprowadzonego w Katowicach pilotażu zwolniliśmy połowę posiadanych nieruchomości. Teraz wprowadzamy program w całej Polsce. Ewentualna sprzedaż nieruchomości zależeć będzie od warunków rynkowych. Są już jednak chętni na pakietowe transakcje" - powiedział prezes.
Dodał, że w wyniku przeglądu liczba zwolnionych nieruchomości w całej Polsce może, tak jak w przypadku pilotażu katowickiego, sięgnąć nawet połowę z 7.000.
W ramach oszczędności Witucki zapowiedział również przesunięcie rebrandingu niektórych produktów. "Niektóre projekty związane z rebrandingiem zaplanowane były na III kwartał tego roku, zostaną przesunięte na przyszły rok. Nie należy się zatem spodziewać w tym roku zmiany neostrady tp na Orange" - powiedział. Dodał, że w tym roku nadal planowany jest rebranding segmentu B2B.
W ramach programu oszczędnościowego Grupa TP chce zoptymalizować koszty stałe, renegocjować ceny wpływające na poziom kosztów zmiennych, w tym ceny dostawców IT oraz dostosowywać program inwestycyjny do potrzeb w zakresie pojemności i pokrycia infrastrukturą. Program ten ma umożliwić w 2009 roku wygenerowanie minimum 3 mld zł wolnych przepływów netto.