Spółka INFO-TV-FM przedstawiła dziś ofertę hurtową usługi DVB-H. Przedstawienie oficjalnego cennika to jeden z wymogów UKE. Obecnie DVB-H działa testowo w Warszawie. Sygnał jest dostępny za darmo dla wszystkich posiadaczy urządzeń z modułami DVB-H. W trzech punktach stolicy ustawione zostały nadajniki, które umożliwiają korzystanie z usługi w Warszawie. INFO-TV-FM zakończyła też przygotowywanie oferty hurtowej świadczenia usług mobilnej telewizji w technologii DVB-H. W najbliższych tygodniach rozpocznie się program pilotażowy usługi, który ma na celu poznanie oczekiwań użytkowników i przygotowanie ostatecznej oferty. Do pilota INFO-TV-FM będzie zapraszało operatorów komórkowych, kablowych i operatorów platform cyfrowych.
Harmonogram rozwoju sieci przewiduje, iż do końca 2009 roku telewizja mobilna będzie dostępna w 10 miastach na terenie Polski: Warszawie, Lublinie, Płocku, Zielonej Górze, Koszalinie, Elblągu, Wałbrzychu, Włocławku, Kaliszu i Słupsku. Natomiast w 2010 roku obejmie swoim zasięgiem także Katowice, Łódź, Gdańsk, Kraków, Chorzów, Wrocław, Poznań, Szczecin, Bydgoszcz oraz pozostałe miasta, w których spółka posiada częstotliwości.
Oferta programowa przygotowana przez INFO-TV-FM jest wypadkową wymogów decyzji rezerwacyjnej, sytuacji na polskim rynku nadawców, oczekiwań operatorów detalicznych oraz analizy rynku.
„Do współpracy z nami przystąpiła większość najważniejszych polskich nadawców. Dzięki temu mogliśmy stworzyć ciekawą i przekrojową ofertę, która jest odpowiedzią na różnorodne gusta odbiorców” – powiedział Albert Kuźmicz, prezes Magna Polonia.
W skład multipleksu wchodzi obecnie 12 programów telewizyjnych: TVN, TVN24, MiniMini, ZigZap, TVP, PULS, TVSilesia, ESKA TV, iTV, Tele5, Edusat BIS, Kino Polska oraz 8 programów radiowych: TOK FM, Roxy FM, Radio Złote Przeboje, Radio OKO, Radio RAM, RMF MAXXX Kraków, RMF FM i Radio Zet.
W przyszłości INFO-TV-FM zamierza rozszerzyć swoją ofertę programową o nowe programy, tj: Polsat, Polsat Sport, Polsat Play, Eurosport, MTV Polska. Ponadto w ofercie mają znaleźć się inne treści oraz aplikacje – mobizody, USG (User Generated Content), a także konkursy i głosowania.
Spółka INFO-TV-FM jest wyłącznie operatorem hurtowym.
Estymowany rynek oraz potencjalna liczba użytkowników usługi jest zaprezentowany na poniższych slajdach.
Jerzy Cegliński z INFO-TV-FM tłumaczył, że prawie całkowity brak terminali DVB-H nie jest dużym problemem, bo polskie oddziały producentów telefonów są w stanie sprowadzić telefony z DVB-H przy minimalnym zamówieniu 10-15 tys. sztuk.
Sukcesowi DVB-H zagraża przede wszystkim technologia streamingu w sieci 3G i 4G oraz DVB-T.
INFO-TV-FM nie zapłaciło za sprzęt dostarczony przez Motorolę ze względu na zastosowanie modelu "vendor financing". INFO-TV-FM ma zapewnione finansowanie do końca roku, a według Ceglińskiego fundusz Magna Polonia nie postawił krańcowej daty, do której pierwsza umowa z operatorem musi zostać podpisana. Wdrożenie usługi dla operatora komórkowego po podpisaniu umowy może trwać około 6 miesięcy.
W czasie dzisiejszej prezentacji dla mediów INFO-TV-FM korzystało z telefonów Nokia N96.