Grupa Cyfrowy Polsat opublikowała swoje wyniki za 2018 r.
Przychody wzrosły o ponad 10% i wyniosły blisko 10,7 mld zł, a wynik EBITDA – o ponad 7% do 3,7 mld zł.
Dane operacyjne segmentu usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych
|
IV kwartał |
||
|
2018 |
2017 |
Zmiana % |
Łączna liczba RGU |
16 906 133 |
16 522 597 |
2,3% |
USŁUGI KONTRAKTOWE |
|
|
|
Łączna liczba RGU (na koniec okresu), w tym: |
14 259 264 |
13 685 044 |
4,2% |
Płatna telewizja, w tym: |
5 098 917 |
4 942 640 |
3,2% |
Multiroom |
1 160 353 |
1 099 582 |
5,5% |
Telefonia komórkowa |
7 345 213 |
6 932 676 |
6,0% |
Internet |
1 815 134 |
1 809 728 |
0,3% |
Liczba klientów kontraktowych, w tym: |
5 706 147 |
5 776 598 |
-1,2% |
klienci ofert multiplay |
1 795 984 |
1 510 715 |
18,9% |
ARPU na klienta według MSSF 15 [PLN] |
84,0 |
81,9 |
2,6% |
Churn na klienta |
7,6 |
8,8 |
-1,2 p.p. |
Wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta |
2,50 |
2,37 |
5,5% |
USŁUGI PRZEDPŁACONE |
|
|
|
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym: |
2 646 869 |
2 837 553 |
-6,7% |
Płatna telewizja |
95 685 |
79 561 |
20,3% |
Telefonia komórkowa |
2 423 774 |
2 579 613 |
-6,0% |
Internet |
127 410 |
178 379 |
-28,6% |
ARPU na RGU prepaid1) [PLN] |
20,3 |
20,1 |
1% |
Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat
mln PLN |
|
IV kwartał 2018 |
zmiana r/r |
2018 |
zmiana r/r |
Przychody |
|
3 002 |
17,3% |
10 686 |
10,6% |
EBITDA |
|
941 |
10,3% |
3 698 |
7,1% |
Marża EBITDA |
|
31,4% |
- |
34,6% |
- |
Na koniec 2018 roku Grupa CP miała ponad 13,3 tysięcy systemów eNodeB działających w technologii LTE/LTE Advanced na różnych pasmach.
Do końca 2018 roku przekazano do użytkowania klientom już ponad 6,2 tysięcy nadajników LTE działających w oparciu o częstotliwości z pasma 900 MHz.
Grupa CP zdradziła także, że pracuje nad rozwojem produkowanego przez siebie sprzętu abonenckiego do odbioru usługi płatnej telewizji w celu szerszego rozpropagowania świadczonych poza tradycyjny model dostępu w technologii satelitarnej.
W 2018 roku otworzono 260 nowych usług roamingu międzynarodowego. W 2018 roku uruchomiono usługi transmisji danych w roamingu w technologii LTE w oparciu o kolejnych 61 sieci oraz o kolejnych 37 sieci w technologii 3G.
Na dzień 31 grudnia 2018 roku, sieć Polkomtel oferowała usługi roamingu międzynarodowego dla połączeń głosowych w 586 sieciach na terenie 217 krajów i wydzielonych obszarów. Ponadto dzięki usłudze roamingu międzynarodowego nasi klienci mogą korzystać z usługi pakietowej transmisji danych w roamingu w 509 sieciach na terenie 186 krajów iwydzielonych obszarów, z czego z usług w technologii LTE można korzystać w 198 sieciach na terenie 98 krajów i wydzielonych obszarów, a dostęp 3G oferowany jest w 393 sieciach na terenie 154 krajów i obszarów wydzielonych.
Stacjonarna sieć sprzedaży Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu według stanu na 31 grudnia 2018 roku składała się z 1.127 punktów sprzedaży zlokalizowanych na terenie całego kraju.
Sprzedaż usług Grupy Polsat odbywa się również przy udziale kanałów zdalnych. Na dzień 31 grudnia 2018 roku Cyfrowy Polsat posiadał 5 call center telemarketingowych (własne i zewnętrzne) zajmujących się utrzymaniem klienta i sprzedażą podstawowych produktów. Ponadto, na dzień 31 grudnia 2018 roku Netia korzystała z 4 call center telemarketingowych (własnych i zewnętrznych).
Sprzedaż telekomunikacyjnych usług przedpłaconych odbywa się przy wykorzystaniu innych kanałów sprzedaży. Na dzień 31 grudnia 2018 roku Polkomtel był stroną 30 aktywnych umów z niewyłącznymi, niezależnymi sprzedawcami usług prepaid, obejmujących około 60 tys. punktów sprzedaży zestawów startowych i telekart oraz około 140 tys. punktów sprzedających doładowania elektroniczne.
Klienci należący do segmentu korporacyjnego (z wyjątkiem mniejszych przedsiębiorstw należących do kategorii SME) obsługiwani są przez około 75 tzw. kierowników klientów kluczowych oraz około 80 dedykowanych opiekunów klienta. Klienci należący do segmentu SME oraz więksi klienci należący do segmentu SOHO (Small Office/Home Office), tj. klienci posiadający co najmniej pięć kart SIM i generujący przychody wyższe niż średnia przychodów klientów SOHO, obsługiwani są przez około 430 autoryzowanych doradców biznesowych.
Call Center Cyfrowego Polsatu posiada ponad 600 stanowisk telefonicznych oraz około 320 stanowisk back-office do obsługiwania pisemnych wniosków (w tym faksowych i e-mailowych), natomiast Call Center Plusa składa się z ponad 800 stanowisk telefonicznych oraz około 350 stanowisk back-office, natomiast Call Center Netii dysponuje ponad 250 stanowiskami telefonicznymi oraz około 250 stanowiskami back office (w tym obsługa zgłoszeń technicznych).
CPS: w 4Q18 Polkomtel miał 1651 mln zł skonsolidowanych przychodów i 447 mln zł EBITDA
— Tomasz Świderek (@sfidelek) March 21, 2019