Grupa Cyfrowy Polsat opublikowała swoje wyniki za II kwartał 2019 r.
Przychody Grupy Polsat w 2Q’19 na bazie poprzednio obowiązujących standardów rachunkowości zanotowały wzrost o 11,9% r/r, osiągając poziom 2.913 mln PLN (przychody uwzględniające wpływ MSSF 16 wyniosły 2.923 mln PLN).
Na przychody wpływ miał:
Koszty Grupy 2Q’19 na bazie dotychczasowych standardów rachunkowości wyniosły 2.404 mln PLN i wzrosły r/r o 13,0% (koszty uwzględniające wpływ MSSF 16 wyniosły 2.407 mln PLN).
Na koszty wpływ miał:
Przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy TV Polsat w 2Q’19 wzrosły r/r o 1,1% do poziomu 325 mln PLN, pomimo spadającego o 0,7% r/r rynku. W efekcie udział w rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrósł do 27,2%.
EBITDA Grupy Polsat na bazie dotychczasowych standardów rachunkowości, wynosząca 960 mln PLN, zanotowała wzrost r/r o 1,4%, przy marży EBITDA na poziomie 33,0%. EBITDA uwzględniająca wpływ MSSF 16 wyniosła 1.076 mln PLN, przy marży EBITDA na poziomie 36,8%.
Zysk operacyjny Grupy Polsat (EBIT) na bazie dotychczasowych standardów rachunkowości wyniósł 515 mln PLN i wzrósł r/r o 8,3%. EBIT uwzględniający wpływ MSSF 16 wyniósł 523 mln PLN.
Koszty finansowe, netto na bazie dotychczasowych standardów rachunkowości wzrosły r/r o 72%. Na wyższy poziom kosztów finansowych, netto w drugim kwartale 2019 roku wpłynęło jednorazowe zdarzenie związane z decyzją o wyborze i dokonaniu zapłaty zryczałtowanej formy opodatkowania od odsetek lub dyskonta od emitowanych w przeszłości obligacji w łącznej wysokości 70,1 mln PLN.
Skorygowany FCF po odsetkach za 2Q’19 wyniósł 392 mln PLN (w okresie 12-miesięcznym 1.385 mln PLN, zgodnie z oczekiwaniami spółki).
Całkowity dług netto/EBITDA LTM w 2Q’19 na bazie dotychczasowych standardów rachunkowości (zgodnie z wymogami Połączonej Umowy Kredytowej) obniżył się do poziomu 2,57x.
Wyniki finansowe Grupy Cyfrowego Polsatu zgodnie z aktualnie obowiązującym standardem MSSF 16
w mln PLN |
2Q’19 |
Konsensus rynkowy1 |
Różnica |
Przychody ze sprzedaży, w tym: |
2.923 |
2.876 |
1,6% |
- Przychody detaliczne |
1.616 |
n/d |
n/d |
- Przychody hurtowe |
862 |
n/d |
n/d |
- Przychody ze sprzedaży sprzętu |
379 |
n/d |
n/d |
- Pozostałe przychody |
66 |
n/d |
n/d |
Koszty operacyjne, w tym: |
2.407 |
n/d |
n/d |
- Koszty techniczne i rozliczeń międzyoperatorskich |
591 |
n/d |
n/d |
- Amortyzacja, utrata wartości i likwidacja |
554 |
n/d |
n/d |
- Koszt własny sprzedanego sprzętu |
322 |
n/d |
n/d |
- Koszty kontentu |
416 |
n/d |
n/d |
- Koszty dystrybucji, marketingu, obsługi i utrzymania klienta |
242 |
n/d |
n/d |
- Wynagrodzenia i świadczenia na rzecz pracowników |
206 |
n/d |
n/d |
- Koszty windykacji, odpisów aktualizujących wartość należności i koszt spisanych należności |
17 |
n/d |
n/d |
- Pozostałe koszty |
60 |
n/d |
n/d |
EBITDA |
1.076 |
1.055 |
2,0% |
Marża EBITDA |
36,8% |
36,7% |
0,1pkt% |
EBIT |
523 |
507 |
3,1% |
Zysk netto |
269 |
2912 |
-7,6% |
Segment usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym
2Q 2019 | 2Q 2018 | Zmiana % | |
Łączna liczba RGU (na koniec okresu) (kontraktowe+przedpłacone) |
17.058.921 |
16.698.622 |
2,2% |
USŁUGI KONTRAKTOWE |
|||
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym: |
14.451.610 |
13.929.804 |
3,7% |
Płatna telewizja, w tym: |
5.058.740 |
5.027.520 |
0,6% |
Multiroom |
1.173.866 |
1.127.285 |
4,1% |
Telefonia komórkowa |
7.597.611 |
7.098.239 |
7,0% |
Internet |
1.795.259 |
1.804.045 |
(0,5%) |
Liczba klientów |
5.652.912 |
5.724.492 |
(1,3%) |
ARPU na klienta |
83,4 |
82,9 |
0,6% |
Churn na klienta |
7,0% |
8,3% |
(1,3 p.p.) |
Wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta |
2,56 |
2,43 |
5,3% |
USŁUGI PRZEDPŁACONE |
|||
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym: |
2.607.311 |
2.768.818 |
(5,8%) |
Płatna telewizja |
87.176 |
59.722 |
46,0% |
Telefonia komórkowa |
2.418.370 |
2.545.749 |
(5,0%) |
Internet |
101.765 |
163.347 |
(37,7%) |
ARPU na RGU [PLN] |
20,8 |
20,4 |
2,0% |
Łączna liczba usług świadczonych przez Grupę zarówno w modelu kontraktowym, jak i przedpłaconym, wzrosła o 2,2% w ujęciu r/r, osiągając poziom 17,059 mln.
Na koniec 2Q’19 usługi kontraktowe stanowiły 84,7% łącznej liczby świadczonych usług. Wskaźnik ten wzrósł z 83,4% przed rokiem.
Usługi kontraktowe:
Usługi przedpłacone