Wyniki finansowe Polkomtel w I kw. 2004 - oficjalny komunikat

Newsy
Żródło: Plus GSM
Opinie: 98

Pierwszy kwartał 2004 roku to kolejny udany okres dla Polkomtel S.A. Spółka osiągnęła w tym czasie dobre wyniki finansowe - kwartalny przychód wyniósł
1 322,5 mln zł, EBITDA wzrosła o ponad 5% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Spółka nadal optymalizowała koszty operacyjne, dynamicznie rozwijała ofertę produktowo-usługową oraz pozyskiwała nowych klientów.

"Wyniki uzyskane przez Polkomtel w pierwszych trzech miesiącach tego roku są potwierdzeniem silnej pozycji firmy na rynku - powiedział Jarosław Pachowski, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Polkomtel S.A. - W warunkach zaostrzającej się konkurencji rynkowej, dzięki konsekwentnej realizacji strategii firmy, systematycznie rośnie baza abonencka, lojalność i poziom satysfakcji klientów. Konsekwentnie redukujemy zadłużenie i inwestujemy, zwłaszcza w rozwój nowych usług. W marcu 2004 roku Polkomtel jako pierwszy operator w kraju uruchomił w centrum Warszawy testową sieć trzeciej generacji w standardzie UMTS, również jako jedyny oferuje usługi oparte na technologii EDGE."

Polkomtel ma nadal najwyższy na rynku wskaźnik średnich przychodów na użytkownika (ARPU), który wynosi ponad 75 zł. Ten dobry wynik Spółka zawdzięcza wartościowej bazie abonenckiej oraz rosnącemu poziomowi wykorzystania oferowanych usług. Polkomtel jest operatorem sieci, która posiada także najbardziej lojalnych klientów - wskaźnik migracji (CHURN) operatora jest najniższy na rynku. Wart podkreślenia jest fakt, że Polkomtel utrzymał w omawianym okresie pozycję lidera telefonii komórkowej dla biznesu, któremu oferuje m.in. szeroki pakiet usług wykorzystujących transmisję danych oraz zaawansowane technologicznie kompleksowe rozwiązania, takie jak telefonia konwergentna czy Mobilne Biuro.

Potwierdzeniem konsekwencji realizacji celów strategicznych i efektywności biznesowej jest wysoka pozycja Spółki w rankingach polskich firm ogłoszonych w ostatnich tygodniach. Polkomtel został uznany przez Instytut Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk za najbardziej efektywne przedsiębiorstwo infrastrukturalne 2003 roku, otrzymał również tytuł Najlepszego Inwestora Rzeczpospolitej na "Liście 500" największych firm w Polsce.

Przychody w pierwszym kwartale 2004 roku wyniosły 1 322,5 mln zł, czyli o 120 mln zł (10%) więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego (1 202,5 mln zł). Wzrost przychodów w pierwszym kwartale 2004 roku był przede wszystkim wynikiem wzrostu liczby klientów, a także ciągłego poszerzania pakietu usług pozagłosowych i ich intensywniejszego wykorzystywania przez klientów. Wzrost przychodów z tytułu tych usług wyniósł 22% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Koszty sprzedaży i koszty operacyjne wyniosły w pierwszym kwartale 2004 roku 1.060,4 mln zł, czyli o 124 mln zł (13,2%) więcej niż w tym samym okresie w roku 2003 (936,4 mln zł). Wzrost kosztów sprzedaży był związany przede wszystkim z intensywnym programem pozyskiwania nowych klientów oraz większym kosztem utrzymania dotychczasowych. W wyniku ograniczania wydatków EBITDA wzrosła w pierwszym kwartale o 24,4 mln zł (5,5%) - z 440,1 mln zł do 464,5 mln zł.

W pierwszym kwartale 2004 roku Zysk przed obciążeniami finansowymi wyniósł 261,3 mln zł, czyli o 2,7% więcej niż w tym samym kwartale roku 2003 (254,5 mln zł). Wzrost zysku był spowodowany większymi przychodami oraz redukcją kosztów ogólnych.

Marża EBITDA (EBITDA jako % dochodu) w pierwszym kwartale 2004 roku wyniosła 35,1%, czyli 1,5 punktu procentowego mniej niż w tym samym okresie roku poprzedniego (36,6%).

Zysk przed opodatkowaniem w pierwszym kwartale 2004 roku wyniósł 238,4 mln zł, czyli 98,9% więcej niż w tym samym okresie 2003 roku (119,9 mln zł). Wzrost zysku przed opodatkowaniem zawdzięczamy przede wszystkim redukcji kosztów finansowych, które z kolei zmniejszyły się dzięki niższym stratom z tytułu różnic kursowych. Redukcja kosztów finansowych o ponad 111 mln zł jest również wynikiem ograniczenia zadłużenia oraz optymalizacji kosztów odsetek.

Zysk netto w pierwszym kwartale 2004 roku osiągnął 182,4 mln zł, czyli 120,1% więcej niż w tym samym okresie roku 2003 (82,9 mln zł). Wzrost zysku netto jest związany ze wzrostem zysku przed opodatkowaniem i niższą efektywną stopą podatkową (23,5% w pierwszym kwartale 2004 roku wobec 30,9% w pierwszym kwartale roku 2003).

W pierwszym kwartale 2004 roku liczba pozyskanych klientów brutto wyniosła 518,4 tys., czyli 10,1% więcej niż w pierwszym kwartale roku 2003 (470,9 tys.).

W pierwszym kwartale 2004 roku sieć pozyskała 251,6 tys. nowych użytkowników netto, o 12,9% mniej niż w pierwszym kwartale 2003 roku (288,9 tys.) Wolniejszy przyrost bazy klientów w pierwszym kwartale związany jest z bardziej restrykcyjnym podejściem do nieaktywnych użytkowników Simplusa. Umożliwiło to jednocześnie Spółce redukcję kosztów utrzymania użytkowników.

Pod koniec pierwszego kwartału 2004 roku liczba użytkowników sieci wyniosła 5 739,7 tys., czyli o 18,6% więcej niż na koniec pierwszego kwartału roku poprzedniego (4 839,1 tys.). Z usługi abonamentowej korzystało 2 630,2 tys., a z usługi Simplus 3 109,4 tys. klientów - wzrost odpowiednio o 15,2% i 21,7% w stosunku do porównywalnego okresu roku poprzedniego. Wzrost udziału użytkowników usługi Simplus w strukturze klientów jest zgodny z trendami obserwowanymi na wielu międzynarodowych rynkach telefonii komórkowej.

Średnioroczny wskaźnik rezygnacji (churn) wzrósł w pierwszym kwartale 2004 roku do 19,0%, i wyniósł o 3,5 punktów procentowych więcej niż w tym samym okresie 2003 roku (15,5%). Wzrost średniorocznego wskaźnika rezygnacji związany był z odłączeniem nieaktywnych użytkowników Simplusa.

Średni koszt pozyskania klienta (SAC) w pierwszym kwartale 2004 roku wyniósł 309,6 zł, czyli 13,2% mniej niż w tym samym okresie 2003 roku (319,7 zł). W pierwszym kwartale 2004 roku średni koszt pozyskania klienta abonamentowego wyniósł 672,5 zł, o 7,5% mniej niż w tym samym okresie 2003 roku (726,3 zł). Średni koszt pozyskania klienta Simplus w pierwszym kwartale 2004 roku wyniósł 68,6 zł, czyli o 49,0% więcej niż w tym samym okresie 2003 roku (46,0 zł). Spadek kosztów pozyskania abonenta to przede wszystkim efekt zmiany struktury klientów Polkomtel. Jest to widoczne przede wszystkim we wzroście o 49,0% kosztów pozyskania klientów Simplusa i spadku o zaledwie 7,5% kosztów pozyskania klienta abonamentowego.

Średnie miesięczne ARPU (średnie przychody na użytkownika) w pierwszym kwartale 2004 roku wyniosło 75,1 zł - w porównaniu z tym samym okresem roku 2003 było niższe o 8,9% (82,4 zł). Spadek ARPU wynika przede wszystkim ze spadających cen rozmów telefonicznych związanych z wdrożeniem nowych ofert promocyjnych, zwłaszcza pakietów bezpłatnych minut i pakietów bezpłatnych SMS-ów. Obniżenie wskaźnika ARPU związane jest również ze zmianą struktury bazy klientów, w której udział klientów Simplusa osiągnął 54,2%, czyli o 1,4 punktu procentowego więcej niż pod koniec pierwszego kwartału roku 2003. Mimo spadku ARPU wskaźnik ten jest najwyższy na polskim rynku. Jest to wynikiem posiadania przez Polkomtel najlepszej bazy klientów abonamentowych. Średnie miesięczne ARPU dla klientów abonamentowych w pierwszym kwartale 2004 roku było na poziomie 132,7 zł i spadło o 6,3% w porównaniu z rokiem 2003 (141,6 zł). Średnie miesięczne ARPU dla klientów Simplusa w pierwszym kwartale 2004 roku wyniosło 26,0 zł i spadło o 4,0% w porównaniu z tym samym okresem roku 2003 (27,1 zł).

"Pomimo bardzo ostrej rywalizacji na polskim rynku telefonii komórkowej Polkomtel wciąż polepsza swój wynik finansowy - twierdzi Finn Schkolnik, Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy Polkomtel S.A. - Optymalizacja wydatków oraz redukcja zadłużenia pozwoliły obniżyć koszty finansowe. Daje to Polkomtelowi silną pozycję w reagowaniu na wszelkie zmiany rynkowe."

Całkowite zadłużenie bankowe firmy Polkomtel wyniosło na koniec pierwszego kwartału 2004 roku 1 019,6 mln zł, o 8,5% mniej w porównaniu z końcem pierwszego kwartału 2003 roku (1 113,7 mln zł). Wskaźnik dług/EBITDA osiągnął pod koniec pierwszego kwartału 2004 roku poziom 0,55 i był o 28,2% niższy w porównaniu z końcem pierwszego kwartału 2003 roku (0,77). Redukcję zadłużenia bankowego osiągnięto pomimo faktu, że w 2003 roku nastąpiła wypłata dywidendy oraz spłata pożyczki podporządkowanej od Akcjonariuszy. Redukcja zadłużenia jest przede wszystkim rezultatem korzystnych wyników operacyjnych.

W pierwszym kwartale 2004 roku Polkomtel zainwestował 144,8 mln zł, czyli o 5,5% mniej niż w pierwszym kwartale 2003 roku (153,2 mln zł). Od początków działalności Spółki w 1996 roku Polkomtel S.A. zainwestował w budowę sieci 6,5 mld zł (kwota ta nie obejmuje opłat koncesyjnych).

Prognozy na rok 2004 Oczekiwany jest dalszy wzrost przychodów, a także polepszenie wskaźnika EBITDA oraz wyniku finansowego netto. Polkomtel przewiduje wzbogacanie oferty produktowo-usługowej dla różnych segmentów rynku - od młodych użytkowników Simplusa po klientów korporacyjnych, co powinno prowadzić do wzrostu bazy abonenckiej. Rosnąć będzie znaczenie usług wykorzystujących transmisję danych.

Opinie:

Opinie archiwalne (98):

Komentuj

Komentarze / 98

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    cisCOoo pisze: 2004-05-26 15:10
    No i bardzo dobrze ...
    0
  • Users Avatars Mini
    rm01 pisze: 2004-05-26 15:10
    mój plusik, niech rośnie w siłę
    0
  • Users Avatars Mini
    _boniek_ pisze: 2004-05-26 15:14
    wyniki ładne. kto na tym skorzysta?? właściciele :))
    0
  • Users Avatars Mini
    cisCOoo pisze: 2004-05-26 15:15
    rm01 : jaki twój, jaki twój ?? to zadziwiające w jaki sposób klienci danej sieci potrafią się z nią utożsamiać, dowartościowywać {he he}
    0
  • Users Avatars Mini
    vision pisze: 2004-05-26 15:16
    Ej no wyniki calkiem przyzwoite. Nawet nie wiedzialem, ze Plus ma najkorzystniejszy churn na rynku. Widac, ze na koszmarnie wysokie ceny w Polkomtelu narzekaja tylko Ci, ktorzy z niego nie korzystaja.
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-05-26 15:25
    ja mam na swoje nazwisko lacznie 3 nr w + i jestem zadowolony z cen. moze to dlatego ze korzystam glownie z wybranych nr i tu + nie ma konkurencji ;) w kazdym razie to dobrze ze zarabiaja - moze zadziala jak impuls dla jeszcze tanszych uslug. w kazdym razie w wypadku wojny cenowej maja sporo amunicji ;)))
    0
  • Users Avatars Mini
    sopel pisze: 2004-05-26 15:28
    jakie ten plus jest glupi nie lubie niech splajtuje
    0
  • Users Avatars Mini
    _boniek_ pisze: 2004-05-26 15:28
    mnie w + raz do siebie zrazili i wystarczy. na razie jestem w erze i jestem zadowolony w 100%
    0
  • Users Avatars Mini
    sopel pisze: 2004-05-26 15:31
    a tak pozatym to IDEA jest najlepsza :)
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-05-26 15:47
    sopel: na tym wortalu mamy w zwyczaju podawanie argumentow...
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-05-26 15:48
    _boniek_: napisz o tym, jestem ciekaw...
    0
  • Users Avatars Mini
    tomek pisze: 2004-05-26 15:51
    wcale tak zle w plusie nie jest jak niektorzy mowią. to zalezy jaką sie jest grupą docelową... plus dla plusa za oferte "plus dla malych firm" - wreszcie atrakcyjniejsza oferta niz dla zwyklych szaraków i nie ma konieczności brania 5 aktywacji jak w "plus dla biznesu". ja mam 3 aktywki na firme i wszystkie korzystają juz z efekt plus :D jestem zadowolony z polkomtela w 100% i nie zmienie go nigdy poniewaz: - nie znosze ery, ta marka u mnie jest przegrana od zawsze i na zawsze nie zależnie od cen i uslug - wlascicielem judei jest tpsa wiec tez odpada chyba że wejdzie czwarty ale nie bedzie to nic związanego z erą to sie zastanowie jak będzie atrakcyjny cenowo. ale na razie uwazam plusa za najlepszego operatora pod wzgledem JAKOSCI uslug. warto zaplacic troche wiecej ale za to nie mieć przeciązonej sieci jak w idei oraz marnej jakości zasięgu ery - moze jest najwiekszy ale kiepski.
    0
  • Users Avatars Mini
    _boniek_ pisze: 2004-05-26 15:54
    _klops_ - ojciec mial w plusie telefon przez 4 lata, srednia rachunkow 80-140 a oni nie chcieli dac telefonu tylko minuty
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-05-26 15:57
    Wyniki niezłe, pogratulować. Czyżby Polacy lepiej zarządzali od Francuzów czy Niemców?
    0
  • Users Avatars Mini
    _boniek_ pisze: 2004-05-26 15:58
    _gonzales_ - jacy polacy??? wszedzie sa mieszane zarzady
    0
  • Users Avatars Mini
    tsieniek pisze: 2004-05-26 15:58
    wlasnie tego sie obawiam troche bo teraz sie konczą mi w grudniu 2 z 3 umów i byc moze nie bede przedluzac ale nową sie wezmie bo telefon odgrywa role dużą w sumie... lepiej sluchawke niż minuty jesli chodzi o mnie. ale po za 'jajami' z plus tobie ktore są od zawsze to sieć jest ok :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Matts pisze: 2004-05-26 15:59
    i co ze ma dobre wyniki finansowe, nadal pozostaje moim zdaniem najgorsza siecia
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-05-26 16:00
    _boniek_: a rachunki placone w terminie? oni na to cholernie zwracaja uwage...
    0
  • Users Avatars Mini
    ravi pisze: 2004-05-26 16:02
    Szkoda tylko, że wszystko co Plus teraz wydusi z abonentów pójdzie na dywidendy i takie tam głupoty zamiast na obniżki cen i inwestycje. Prawda jest taka że Plus chce się jak najdrożej sprzedać i zrobi teraz wszytsko żeby dobrze wypaść. A potem to rzuci wszystko w kąt i na seszele pojedzie taki dywidendziarz...
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-05-26 16:03
    ale fakt ze po 4latach to mogliby cos dac. pytanie tylko jakie miales (pewnie Ty a nie Ojciec) wymagania za te ok. 100zl/mies. ?
    0
  • Users Avatars Mini
    tsieniek pisze: 2004-05-26 16:03
    Matts ciekawe po jakich danych wyglaszasz opinie ze najgorsza sieć. to że ma najmniej klientow? a kij z tym. czym mniej tym wiecej zasobów dla innych. za to ma najwieksze zyski przy porównywalnych cenach z innymi sieciami... po prostu nie lubisz plusa jak ja ery i to tyle. a z ery to niedlugo wyjdzie monopolista jak tpsa i wtedy wszyscy jej znienawidzicie - moje marzenie :D
    0
  • Users Avatars Mini
    _boniek_ pisze: 2004-05-26 16:03
    _klops_ - jak cholera w terminie. tylko na tym plus stracil.teraz mamy 4 telefony w erze na jednym koncie. juz po pol roku mamy ponad 2000 pkt w era premia, a to sa darmowe minuty. no i wymiana telefonu bedzie na pewno ok, nie z takimi problemami jakw plusie.
    0
  • Users Avatars Mini
    _boniek_ pisze: 2004-05-26 16:06
    _klops_ czy 6310 to duze wymagania?? ojcu zalezalo na dobrej baterii.
    0
  • Users Avatars Mini
    tsieniek pisze: 2004-05-26 16:06
    no nie wiem czy stracil. ma sie bardzo dobrze i żyje :P
    0
  • Users Avatars Mini
    tsieniek pisze: 2004-05-26 16:08
    6310 w plusie była droga wiec sie nie dziwie ze nie chcieli dać. trzeba bylo cos chciec co za zlotowke dawali w promocjach to bys dostal heheh... a co do tej straty to bylaby gdybys mial 20 aktywacji może :)
    0
  • Users Avatars Mini
    _boniek_ pisze: 2004-05-26 16:10
    i ciekawe co moj ojciec by robil z zabawka m55 :))
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-05-26 16:10
    ***Boniek: 4 Polaków/1 obcokrajowiec. W dodatku obcokrajowiec odpowiadajacy za sprawy techniczne. Strasznie mieszany ten zarząd :). Ale masz rację - lepiej przyjąć, że Polacy są do dupy, i gdyby nie ten Niemiaszek, to firma by padła :).
    0
  • Users Avatars Mini
    Wicherek pisze: 2004-05-26 16:10
    Plus jest ok, ale ostatnio mi "podpadł". Przesłali mi ofertę na rabat na avonament. Rocznie mogłem zaoszczędzić maksymalnie ok. 130 zł, a kara za ewntualne zerwanie umowy w ciągu roku to 650 zł! Trochę się chyba przeliczyli. Aha, a jak zapytałem o pakiety kwotowe, to zaproponowali 30 zł/m przez rok, umowa na rok, czyli 360 zł oszczędności rocznie. To jeszcze mogę zrozumieć, ale cyro za taki rabat na pewno nie podpiszę.
    0
  • Users Avatars Mini
    _boniek_ pisze: 2004-05-26 16:11
    a teraz ojciec ma 6800 za 1 pln. w plusie nigdy tego by nie mial,no i 2razy wiecej minut przez 12 miechow.
    0
  • Users Avatars Mini
    _boniek_ pisze: 2004-05-26 16:13
    _gonzales_ - nie mowie ze polacy sa do D_py ale taki jest fakt ze zadna z tych firm od dawna nie jest polskai standardy w zarzadzaniu bierze z zagranicy od swoich udzialowcow. a na zysk to sie pewni rzuci PKN i KGHM
    0
  • Users Avatars Mini
    tsieniek pisze: 2004-05-26 16:13
    boniek co chcesz od m55 :P wcale nie zabawka. jestem szczesliwym posiadaczem m55, s55 i t68i. z tych wszystkich to m55 wychodzi najlepiej ogółem. Wicherek : co do tej kary to 650 to chyba i tak mało bo teraz chyba 1000 gdzies czytalem że jest karą.
    0
  • Users Avatars Mini
    Wicherek pisze: 2004-05-26 16:13
    I jeszcze jedno. Fakt, że się zgapiłem, ale dodatkowe minuty w Plus Tobie trzeba aktywować przez kontakt z BOK przy taryfach Plus. Przy Czasami aktywowali automatycznie i tak przepadło 20 min... Poza tym to nie mam do tej sieci żadnych zastrzeżeń.
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-05-26 16:14
    _boniek_: *tsieniek ma racje: 6310 w + jest drogie, kazdy chce a oni trzymaja je dla biznesu, bo malo im tego zostalo. kumpel ostatnio chcial w przedluzeniu i musial ponad 200zl zaplacic (rachunki 250zl).
    0
  • Users Avatars Mini
    tsieniek pisze: 2004-05-26 16:14
    no widzisz boniek. i wszyscy są zadowoleni. ja w swoim plusie i Ty w swojej erze. i bedziemy żyli dlugo i szczesliwie. ciekawe kto pierwszy sie na tym przejedzie?
    0
  • Users Avatars Mini
    _boniek_ pisze: 2004-05-26 16:15
    m55 to telefon dla ludzi do 30 a nie dla faceta, ktory ma 50
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-05-26 16:16
    *Wicherek: jak masz zamiar korzystac z uslug to nie patrzysz na wys. kary ;) na mojej umowie tez jest taka, ale przy moich rachunkach 20zl/mies. to porzadna oferta ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    tsieniek pisze: 2004-05-26 16:18
    swoją drogą od zawsze sie dziwilem ludziom ktorzy chcą 6310... jest tyle dobrych telefonow innych niż ten. jego podstawowy parametr: h=15cm hehehe
    0
  • Users Avatars Mini
    TITQ pisze: 2004-05-26 16:20
    hihihi, akurat ilosc osob rezygnujacych z plusa pokrywa sie z tymi co rezygnuja z ery i ideii, akurat tu jest zachowana rownowaga, co do 6310 przy pwa i rachunkach rzedu 100zl, to o ile pamietam widzialem taka oferte, z cena ok 400 zl netto, a wiec calkiem przyzwoicie
    0
  • Users Avatars Mini
    _boniek_ pisze: 2004-05-26 16:20
    ale 6310 ma jeden niepowtarzalny "+" - bateria
    0
  • Users Avatars Mini
    _boniek_ pisze: 2004-05-26 16:22
    no nie wiem czy 400 netto to przyzwoicie jak na allegro kosztowala nowka za 700-800!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Wicherek pisze: 2004-05-26 16:22
    **klops: Na razie nie zamierzam rezygnować z Plusa, ale kara nie jest adekwatna do korzyści! To jest raczej umowa jednostronna. Nie mam zamiaru się wiązać za 10 zł/m, ale zastanawiam się nad 30 zł/m:-) (pakiet 30 zł + Strefa Plus to super sprawa). Wstrzymam się jednak z decyzją do czasu wejścia w życie nowej ustawy tlekom. i przenoszeniem numerów, wtedy zobaczę co operatorzy zaoferują.
    0
  • Users Avatars Mini
    tsieniek pisze: 2004-05-26 16:28
    Wicherek dobrze kombinuje. jesli bedzie przenoszenie numerow z opa do opa to plus tobie bedzie atrakcyjne wreszcie bo bedą musieli jakos ludzi zatrzymywać kusząc sluchawkami, minutami itp :)
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-05-26 16:29
    *tsieniek: ja tez znam ludzi ktorzy chca 6310 pomimo braku koloru itp. wlasnie: bateria, a poza tym niezawodnosc (choc znam i takiego ktoremu sie wiesza). sam bym sie nad tym modelem zastanawial w razie czego...
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-05-26 16:34
    *Wicherek, *tsieniek: od lutego chyba obowiazuje ustawa z przenoszeniem nr w ramach stacjonarki, i co? znacie jakiegos?, bo ja nie. a wiecie dlaczego? bo pewnie tez nie slyszeliscie o przepisach wykonawczych ;))) a Wy tu o przenoszeniu nr w komorkach, jak ustawa jest jeszcze projektem (i to w jakim sejmie ;)... straszne z Was zgrywusy ;)))
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-05-26 16:34
    No sorry, ***Boniek, oczywiste by było, gdyby na zysk rzucił się i PKN i KGHM, bo tak się składa, że to jedni z największych udziałowców tej spółki :).
    0
  • Users Avatars Mini
    tsieniek pisze: 2004-05-26 16:35
    w sumie to 6310 ma jeden plus - jest pożądana i nie jest fonem który może mieć kazdy dzieciak. t610 sie zapowiadal dobrym dla biznesu ale kiedy plus go puścił od 59,78 to wszystko legło w gruzach bo teraz ma go każdy dzieciak i stał sie bardzo powszechny. a szkoda bo przez to traci bardzo dużo. i kiedy mialem wybór w tej samej cenie w promocji abonment na plus to wzialem m55 zamiast t610 bo emka czyms sie wyroznia i nie widzisz go na kazdym kroku.
    0
  • Users Avatars Mini
    tsieniek pisze: 2004-05-26 16:38
    co do zysku plusa to jestem za tym żeby plus oddał pknowi i kghmowi wszystko co im jest winien a tamci żeby oddali plusa zagranicznemu opowi. nie marze nawet o rebrandingu bo tego nie bedzie pewnie ale przynajmiej plus zyskalby na lepszych ofertach jesli vodafone [ktory ma wieksze szanse] by takowe wprowadzil......
    0
  • Users Avatars Mini
    miki pisze: 2004-05-26 16:38
    A ja żegnam się z Plusem - ich propozycja przedłuzenia umowy, doświadczenie z tą siecią itd. - to spore rozczarownie, tym bardziej, że byłem klientem lojalnym. Natomiast dziwią mnie wypowiedzi poprzedników o tym, że Plus dobrze stoi - ktoś, kto dokładnie przeczytał informację widzi, że Plus traci a wszystkie wyniki słabną (z wyjątkiem zysku netto - sporo tu jednak inżynierii finansowej i zmian w kursie walut oraz spadku zadłużenia całkowitego - to istotne). Pozostałe, bardzo ważne wyniki świadczące o rozwoju tej sieci w przyszłości nie napawają optymizmem. Oni już chyba tylko liczą na nowego włąściciela. I jak już kiedyś napisałem, Plus ciągnie, przestał się rozwijać. Acha - co do klientów biznesowych - ponad połowę nowych aktywacji w tym segmencie zabiera Idea. Oj Plusiku, coraz mniejszy ten plus. Szkoda.
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-05-26 16:40
    Żadna mi nowina z tymi wynikami i tak wszyscy wiedzą ile i czego ma plus:) Ja osobiście pałam, jak już tu kilkakrotnie mówiłem, niczym nieuzasadnioną niechęcią do Plusa. Więc tak typowo po Polsku rzeknę z zawiścią: mają tyle kaski, zapewne z łupieżczych praktyk, z tego że regulaminy i promocje są zawikłane i ludzie nie potrafią z nich korzystać i płacą majątki w "gołych" taryfkach. A w niejednej firmie to nawet pani Krysi nie chce się sprawdzić czy może być taniej... (ale mi się zaraz dostanie po łapach od klopsa:)))
    0
  • Users Avatars Mini
    Wicherek pisze: 2004-05-26 16:41
    **klops: Już dawno zmieniłbym operatora stacjonarnego gdybym tylko mógł! W moim miasteczku nie ma konkurencji dla stacjonarek. Smutna rzeczywistość...
    0
  • Users Avatars Mini
    Puchacz pisze: 2004-05-26 16:42
    Zyski nie zyski, przychody nie przychody. Zarzad ręce zaciera, załatwiajac sobie kase ciagnieta od klientow ma na wyplate dywidendy. Tez mi sukces.
    0
  • Users Avatars Mini
    tsieniek pisze: 2004-05-26 16:43
    w sumie kazdy ma swoje preferencje i tego nic nie zmieni.. jak ludziom odpowiadają drogie waszym zdaniem ceny to ich strata i pokrecone promocje. nie musicie ich uszczesliwiac ani uświadamiac. żyjcie w swoich ideach i erach ale jeszcze kiedys zobaczycie ze nastąpi "zmiana idei i koniec ery" jak to plus w jedej ze swoich reklam pisał!
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-05-26 16:45
    ***miki: w sumie to chyba masz rację z tym, że teraz to Plus to już nie liczy na rozwój tylko na nowego właściciela. chcą jak najdrożej firme sprzedać.
    0
  • Users Avatars Mini
    Puchacz pisze: 2004-05-26 16:45
    Aha, "konsekwentna realizacja strategii firmy", wszystko jasne :/
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-05-26 16:47
    ***tsieniek: Tak Plus w reklamie pojechał?:))) To nieładnie z jego strony:)
    0
  • Users Avatars Mini
    tsieniek pisze: 2004-05-26 16:47
    przypomniala mi sie piosenka z pewnego serialu: "ALE MY SIE NIE DAMY, MY PRZETRWAMY, W NASZYM POLSKIM MALEŃKIM PLUSIKU" :D a z nowym wlascicielem to moze byc tylko L E P I E J
    0
  • Users Avatars Mini
    Puchacz pisze: 2004-05-26 16:48
    **loco - wlasnie w sedno trafiasz. :) Juz tam w tym Plusie pasa zaciskaja i trzymaja kciuki czekajac z utesknieniem na Vodafone, czy kto ich tam kupi. Nie chca na lodzie zostac, to sie pusza tymi wynikami.
    0
  • Users Avatars Mini
    tsieniek pisze: 2004-05-26 16:48
    *loco: w gazecie wyborczej reklama "plus dla biznesu" przy taryfach plus max to było: "zmiana idei, koniec ery abonamentu" :)
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-05-26 16:48
    *tsieniek: Ty jakis dziwny jestes ;))) kupic gorszy telefon tylko dlatego ze lepszy maja "wszyscy" ??? ( z tymi wszystkimi tez przesada, ja znam ze 3osoby a mieszkam w bogatej i nowoczesnej wa-wie ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    tsieniek pisze: 2004-05-26 16:50
    klops: czemu gorszy? spelnia moje wymagania w 100%. po za tym lubie siemensiaki i z doswiadczeniami od t68i nie kupie zadnego erricsona czy jak to sie pisze tam.
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-05-26 16:51
    *Wicherek: w moim miasteczku ;) tez raczej sie nie da zmienic opa stacjonarnego, sam bym chcial, bo jak mi wczoraj przyslali znow po...ona fakture to o malo nie nawrzeszczalem na panne z BL ;(
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-05-26 16:52
    Sorry, trochę przesadziłem. W zarządzie Polkomtela jest dwóch zagranicznych członków,w tym gość od finansów :).
    0
  • Users Avatars Mini
    M pisze: 2004-05-26 16:53
    Strona ERY nie działa !!!!!!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-05-26 16:53
    tez lubilem siemesiaki ale jakos t610 ma wiecej mozliwosci i do tego niezszargana opinie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Wicherek pisze: 2004-05-26 16:58
    **klops. O to mi właśnie chodzi, gdziekolwiek mieszkasz w Polsce w 80-90% nie masz wyboru przy zmianie operatora stacjonarnego. Mam nadzieję, że z komórkami będzie lepiej:-)
    0
  • Users Avatars Mini
    miki pisze: 2004-05-26 17:02
    loco* - Plus to była kiedyś dobra firma, z tego co pamiętam, pierwszy jej prezes pierwsze nauki pobierał w firmach tej branży w Stanach. Po wyborach w 2001 roku nastapił nalot "politycznych", a dzisiejszy prezes to świetnie potrafi, ale tylko pieniądze wyciągać z tej firmy. Żeby było zabawniej, dosłownie czuło się spadek jakości obsługi klientów. Póxniej nastapiła poprawa, ale szefostwo Plusa ptrzestało myśleć w kategoriach rozwoju firmy na lata, ale tylko jakby tu z tortu uszczknać największy kawałek. I nie ma się z czego cieszyć, przecież im mniej dobrych firm, tym konkurencja (w tej branży) może się mniej wysilać. Smutne to.
    0
  • Users Avatars Mini
    CITER pisze: 2004-05-26 17:23
    Skoro Plus GSM +) ma takie dobre wyniki, to lepiej niech Vodafone go nie kupuje, bo beda same straty ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    chlebak pisze: 2004-05-26 17:25
    *miki. racja - liczy sie nie to, czy zapewnia sie klientom dobry poziom uslug, tylko czy sie ma "wiekszy kawalek tortu" :) a na rozwoj nie ma co liczyc, skoro plus ma byc sprzedany
    0
  • Users Avatars Mini
    Konto usunięte pisze: 2004-05-26 17:51
    ***TOMEK WEJDZIE 4(NO PIĄTY) OPERATOR W PRZYSZŁYM ROKU.BĘDZIE TO TELE2 MOBILE.CENY ZAPEWNE NISKIE BĘDĄ...POZDRAWIAM.
    0
  • Users Avatars Mini
    ICEWIND pisze: 2004-05-26 18:53
    *krissj10* a jaki jest ten 4 operator obecnie ;-}} ???
    0
  • Users Avatars Mini
    Jarpol pisze: 2004-05-26 18:59
    Narzekacie narzekacie na ceny, ale jakość Polkomtela MOIM ZDANIEM jest najwyższa. I dlatego juz szósty rok z nimi jestem.
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-05-26 19:33
    To niech Plus wykupi Vodafone całe ;-)))) Tak na serio- kto umie liczyć to doceni Plusa. Pakiety kwotowe, Strefa Plus to naprawde super sprawa, jeszcze jakby dali taktowanie 1/1...
    0
  • Users Avatars Mini
    Markus pisze: 2004-05-26 19:36
    miki * akurat co do biznesowych z idea to nie byl bym taki pewien , jesli przejmuja to tylko dzieki oferta laczonym z TPSA , ktore sa nielegalne ale co z tego. A potem po cichutku klienci wracaja do Plusa ;-). Znam osobiscie jedna duza firme ktora przeszla do ideii na teraz cala kadra menadzerska powyciagala z szaf swoje plusy. Oferty ideii fajnie wygladaja na papierze zycie jednak je dosc wyraznie weryfikuje.
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-05-26 19:42
    Do wszystkich maruderow: Nie najezdzajcie na +), bo swoimi wypowiedziami dowodzicie tylko dyletanctwa i braku znajomosci tematu. Nie wyniki finansowe sa najwazniejsze, ale zadowolenie klienta. Wielu ludzi sie rozstaje z sieciami przy okazji PWA. Fakt, PWA kuleje u kazdego z naszych operatorow, ale z tego co sie orientuje to jeszcze w plusie jest najkorzystniejsze. Prawdopodobnie nowy zapis o w prawie telekomunikacyjnym zmieni to tzw. oferty beda znowu bardzo korzystne. Kazdemu operatrorowi bedzie bardziej zalezalo na utrzymaniu bazy lojalnych klientow
    0
  • Users Avatars Mini
    Hipek pisze: 2004-05-26 19:50
    Ja tymczasem korzystam z Simplusa Team2.Uzywam Sim+ od 5 lat!!! Ten sam numer..Przy moim trybie dzwonienia 100 min.za 0,60zl+100 smsow/m-c za 0,29zl kupuje karte za 150/180 i mam minute po 50gr ;) Zaden abonament mi tego nie da... Wydaje 75zl /mc mam 100minut+100 smsow.Czekam na taryfy tupu zł,minuty,minuty do sieci,smsy :36/61/115zl, 60/115/230min,60/115/230 min.do sieci,60/115/230 smsow.. Ciekawe kiedy sie doczekam..Chodzily plotki o powyzszych taryfach w Vodafone Plus;))
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-05-26 19:54
    **tkubon: ja wiem, że jak ktoś sobie weźmie odpoweidnie pakiety itp to mu się Plus i może opłaci i będzie pewnie z obsługi zadowolony i będzie "zadowolonym klientem". ale z tym, że będzie lepiej z PWA to powiem ci, że z tego co się naczytałem i nasłuchałem to nowe prawo telekomunikacyjne więcej złego niż dobrego przyniesie...
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-05-26 20:02
    A ja w tamtym tygodniu zmieniłem z 1 Sekundy na TEAM 2. Chyba się opłacało, ale jakby Simplus nas uraczył naliczaniem 1/1 to poprostu żyć nie umierać :-))
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2004-05-26 20:09
    coś za dużo swoich potknięć i spadku wskaźników tłumaczą tym odłączeniem nieaktywnych simplusów, które i tak nie generowały żadnego dochodu bo były nieaktywne I tak spadek sredniego dochodu na klienta o 8% tłumaczą odłączaniem simplusa i spadkiem dochodu na klienta w simplusie o 4%. Myśle, ze plus jeszcze długo pogorszenie swoich wskaźników będzie tłumaczył odłączeniem nieaktywnych simplusów lub restrykcyjnym podejściem do niech. Nie tak dawno było dyskusja, że teraz w simplusie kasa nie przepada przez rok. Dawniej chyba przepadała po 180 dniach. No ale restrykcyjnie podchodzą do tego i ze 180 dni zrobili 360 :))) Jak wpływa nieaktywny simplus na średni zysk z klienta wiadomo, zaniża średnią. Po odłączeniu tylu martwych simplusów jeszcze jest niższa? Jakby nie odłączyli to ARPU mieli by ponizej 50 złotych!
    0
  • Users Avatars Mini
    miki pisze: 2004-05-26 20:10
    markus* - ja nie wiem, czy klienci biznesowi Ideii sa zadowoleni czy nie. To juz inna sprawa, chociaż bardzo ważna. Napisałem natomiast o tym, bo Plus lubi podkreśać swoją przewagę na tym polu (i w sumie byli nieźli, bo za ubiegły rok z każdego takiego klienta ściągali około 230-240 zł miesięcznie, gdy tymczasem Era i Idea po około 180-190 zł). Natomiast dziwi mnie tylko, że Idea zbiera aż ponad połowę nowych klientów). To jednak bardzo dużo, awcześniej Plus lubił się chwalić, że biznesowi jego wybierają częściej.
    0
  • Users Avatars Mini
    miki pisze: 2004-05-26 20:17
    A co do nowego prawa telekomunikacyjnego - zdecydowanie nie słuchajcie naszych opów, ponieważ nowe prawo jest bardziej prokonsumenckie niż obecnie. I tego się opy boją. Boją się też, ponieważ chyba po raz pierwszy przy nowelizacji ustawy Prawo telekomunikacyjne na posiedzeniu komisji nie ma różnych lobbystów, których poprzednimi razami było więcej na posiedzeniach niż posłów! To był kabaret. Teraz posłowie korzystają z różnych opracowań sporządzonych przez zainteresowane firmy (także przez naszych opów), ale prace nad tym prawem są nieporównanie mniej kryminogenne niż poprzednio.
    0
  • Users Avatars Mini
    miki pisze: 2004-05-26 20:22
    Natomiast opy mogą miec rację (chociaż pewien na 100% nie jestem, bo prace cały czas trwają), że w projekcie ustawy proponuje się, aby opy musiały utrzymywać URTiP (jakiś procent swoich dochodów). To niejest chyba najlepsze rozwiązanie. Inny zapis - że aby korzystać z połączeń 0 700 itd. klient musiałby podpisywać umowę - to nie najlepszy pomysł i uderza też w klientów, bo przez te numery są też udostępnianie bardzo tanie rozmowy międzynarodowe. Niepokój mogą też budzić zapsiy związane z obronnością kraju i nakładami ow na ten cel. Ale jak napisałem, prace trwają, opy mają prawo protestowć, ale głoszenie przez nich, że to bubel i za to kolenci będą więcej płacic to już jest jednak bezczelne.
    0
  • Users Avatars Mini
    titq pisze: 2004-05-26 20:38
    boniek: tia, tylko ciekawe skad sie tam wziela? a stad, ze ktos ja np. kupil za 100zl bo mial taka cene w pwa, sprzeda za 800zl i bedzie miec kase na rachunki albo inne przyjemnosci. doskonale znam te oferty allegro o tresci: nokie 6600 sprzedam, odbior z salonu za miesiac :)
    0
  • Users Avatars Mini
    kamil200222 pisze: 2004-05-26 20:43
    no to dobre jest ale wedlug mnie powinno byc wiecej
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2004-05-26 21:15
    Bardzo dobre wyniki i tak trzymac. Nie ukrywam, ze miło łechce moją prożność stwierdzenie o "najlepszej bazy klientów abonamentowych" do których mam przyjemność sie zaliczać. Z niecierpliwością czekam na "wzbogacanie oferty produktowo-usługowej dla różnych segmentów rynku - od młodych użytkowników Simplusa po klientów korporacyjnych"...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-05-27 01:34
    _boniek_ - nie wierzę, że nie chcieli mu dać telefonu. Mi właśnie 6310i zaoferowali za 99 zł netto. klops - ja płacę 145 netto i trochę za transmisję danych... Zatem albo Ci Wasi kumple i ojcowie kombinują albo ja mam jakieś super względy, o które wcale nie zabiegałem. BTW - jeśli ktoś nie wierzy, mogęmu przesłać ofertę PWA jaką dla mnie przygotowali. tkubon - właśnie - nikt nie widzi, że dostaje np. pół godziny miesięcnie (jak np. ja w mojej taryfie), ale za lojalność chce telefonu, rabatu na abonament i jeszcze czegoś, co jest niemożliwe, bo nie można wiązać tych ofert jak to robią np. w Idei. Tylko, że Idea nie daje life time Plus Tobie! Nie dziwię się, że mają najniższy churn w tej chwili - mi się nie opłaca zmieniać operatora - jedyne co bym zyskał to... to samo - a straciłbym bumer - bez sensu zupełnie :-) O raporcie później - nie mam siły czytać - zaliczyłem dzisiaj 600 km krajową "12" - łeb mi pęka!
    0
  • Users Avatars Mini
    windu pisze: 2004-05-27 01:52
    **wlo - ja bym chętnie przeczytał ofertę PWA jaką Tobie zproponowali.Nie dlatego,że Ci nie wierze :) ,ale ostatnio interesuje mnie wszystko co jest związane z Plusem :) Także jakbyś był tak miły to podeślij mi(oczywiście jak odpoczniesz) -Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    Ania pisze: 2004-05-27 02:34
    Issa, odpowiedziałam Tobie pod artykulem o Vodafone :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Ania pisze: 2004-05-27 02:36
    Heh, a regulaminy i dzialania PTC są jasne, bez ścemy i nie zawikłane, a wielkie zyski PTC oczywiscie nie wynikają z "łupieżczych praktyk". Ech, loco, nie przestajesz mnie zadziwiac...
    0
  • Users Avatars Mini
    PLUS + pisze: 2004-05-27 08:33
    Coś słabe te plany na przyszłość, a raczej ich brak. Mogli przecież podać że przejmuje PLUS`a Vodafone ! PZDR
    0
  • Users Avatars Mini
    marcin444 pisze: 2004-05-27 11:44
    Pytanie z innej beczki: czy na necie plus ma zamieszczoną ofertę kameleon? bo nie mogę nigdzie znaleść.
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-05-27 12:28
    ***Ania: ja nie mówię, że wszystkie regulaminy Ery sa niezawikłane:) Mój jest akurat jasny. A co praktyk łupieżczych, ja zdaję sobie sprawę z tego że jestem dojną krową, oczywiście, a tu z Polkomtelem nie podoba mi się tylko to, że i tak już wszyscy wiedzą od dawna że firma będzie sprzedana i moim zdaniem wszystko jest na to nakierowane. A że CIę zadziwiam z moją "miłością" do kogoś kto ze mnie kaskę zdziera. Otóż powiem CI , że prawda jest taka, że widzę w swoim otoczeniu ludzi z taryfami w Idei płacącymi więcej niż ja przy porównywalnej taryfie i mniejszej ilości rozmów, a o Plusie się nie wypowiem, bo wydaje mi się że Plus jest dobry tylko ja go jakoś uparcie nie lubię:)
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-05-27 12:31
    **Ania: i jeszcze jedno, żebyś nie myślała że nie doceniam niczego co Idea robi: otóż powiem Ci całkiem szczerze, że mimo moich poczatkowych zastrzeżeń uważam, że taryfy Idea Mega to ostatnimi czasie jedna z najciekawszych propozycji na rynku, nie licząc Heyah oczywiście.
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-05-27 13:41
    *wlo: moj kumpel nie jest firmowy ;) ot i cala tajemnica...
    0
  • Users Avatars Mini
    snake pisze: 2004-05-27 19:54
    Z dzisiejszej Rzeczpospolitej: "W I kwartale Polkomtel zainwestował 144,8 mln zł, najwięcej z polskich sieci komórkowych. Firma- jakojedyny operator- poinformowała, ile stacji bazowych i repeaterów (wzmacniaczy) obsługuje jego sieć. W końcu marca było to odpowiednio 4154 228, czyli odpowiednio o 120 i 15 więcej niż w końcu grudnia 2003 r" Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-05-28 00:14
    Polkomtel wygląda dużo lepiej niż jego przyszły kontrachent Vodafone.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-05-28 00:32
    klops - w tym przedziale (mam na myśli wysokość rachunków) nie ma znaczenia czy to firmowy czy niefirmowy klient - tak przynajmniej wynika z moich obserwacji. Np. nie dalej jak w poniedziałek, jeden z moich kolegów zamówił właśnie Nokię 6310i za 99 zł netto posiadając telefon wykorzystywany jako stacjonarny - prawie wcale z niego nie dzwoni - na kilka numerów tylko, natomiast bardzo dużo odbiera - z różnych sieci, co oczywiste, bo nie posiada stacjonarnego. Ma jakąć niską taryfę - nie najniższa, ale zdecydowanie poniżej 100 zł. Cena jaką mu zaoferowali za ten telefon jest dokładnie taka jak dla mnie - "firmowego" klienta z dwukrotniw wyższymi rachunkami... Nie ma więc reguły, że biznes ma lepiej :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-05-28 02:13
    *wlo: to juz nie wiem co jest sztywnym kryterium ;) moj niefirmowy kumpel bardzo duzo dzwoni i bardzo duzo odbiera, ale czesto wieczorem (czy to moze miec wplyw na ceny interkonnektu?) bo jest muzykiem. w sumie to moze sie na niego obrazili, bo jak nie bylo jeszcze taryf "plus" placil i po 500-600zl... sam do niego dzwonilem od razu jak sie pojawily plusy z taktem 1/1 16 czerwca ;) w sumie ciekawe dlaczego te oferty pwa tak sie roznia czasem...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-05-29 16:31
    klops - właśnie... Ja nie wiem i jeszcze nikt mi nie udzielił odpowiedzi na to pytanie. Na pewno ma znaczenienie ilość i kierunek przychodzącyh połączeń, bo o tym mi mówiła miła dziewczyna z działu nazwijmy to lojalnościowego (chyba dział utrzymania klienta to się nazywa) już dość dawno temu, kiedy wdrożyli tego PERS-a decydującego o tym co i za ile można dostać w PWA.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: