Wyniki finansowe sieci Plus GSM po I kw. 2003r.

Newsy
Żródło: Plus GSM
Opinie: 39

Pierwszy kwartał 2003 r. to ważny i przede wszystkim udany okres rozwoju sieci Plus GSM. W pierwszych trzech miesiącach b.r. Polkomtel S.A., systematycznie rozwijał ofertę produktów i usług, podnosił jakość obsługi klientów oraz utrzymał dotychczasową, wysoką dynamikę rozbudowy bazy abonenckiej.

"Uważnie, ale ze spokojem obserwujemy sytuację na rynku polskiej telefonii komórkowej" powiedział Jarosław Pachowski, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Polkomtel S.A. "Chcemy utrzymać naszą pozycję na rynku, nie koncentrujemy się jednak wyłącznie na liczbie pozyskanych klientów, ale również na przychodach. Dostarczamy najnowocześniejsze rozwiązania telekomunikacyjne po konkurencyjnych cenach dla wszystkich segmentów rynku. Staramy się również wypracować jak najbardziej efektywną zarówno dla naszych klientów i dla nas relację jakość - ilość - cena" 

Plus GSM wprowadził w pierwszym kwartale 2003 r. znaczną liczbę nowych produktów i usług oraz atrakcyjnych ofert promocyjnych. Na szczególną uwagę zasługuje usługa "Strefa Plus" nagrodzona "Złotą Anteną w konkursie "Świata Telekomunikacji" . Dzięki niej abonenci sieci mogą wykonywać po preferencyjnych stawkach połączenia lokalne, międzymiastowe, do sieci Plus GSM oraz łączyć się z Internetem z określonego przez siebie obszaru. Plus GSM rozszerzył również sieć elektronicznych punktów zasileń SIMPLUS (bankomaty, terminale POS) o 1500 nowych lokalizacji. Finalizowane są prace nad komercyjnymi rozwiązaniami umożliwiającymi przesyłanie na szeroką skalę danych medycznych poprzez telefon komórkowy. 

Polkomtel S.A. zwiększa swą efektywność poprzez liczne działania mające na celu wprowadzenie oszczędności oraz optymalizację procesów zarządzania. Kolejnym krokiem w tym kierunku będzie przygotowywany proces deaktywacji użytkowników Simplusa, którzy nie doładowują kont w regulaminowych terminach. Powyższe rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić środki finansowe związane z utrzymaniem "martwych" numerów i przeznaczyć je na rozwijanie usług i systemów obsługi klientów aktywnie użytkujących sieć.

Już po raz trzeci z rzędu Polkomtel S.A. został uznany za najefektywniejsze przedsiębiorstwo infrastrukturalne w rankingu przygotowanym przez Instytut Nauk Ekonomicznym Polskiej Akademii Nauk przy współudziale Centrum Informacji Społeczno-Gospodarczej Ministerstwa Gospodarki. W połączeniu ze stałym wzrostem liczby klientów, który wyniósł w pierwszym kwartale b.r. 33,2% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego daje to Spółce silną pozycję na rynku.


Przychody w pierwszym kwartale 2003 r. wyniosły 1.202,5 mln zł, o 9,0 proc. więcej niż w pierwszym kwartale 2002 roku (1.103,5 mln zł). Wzrost przychodów w 2003 r. spowodowany jest przede wszystkim rosnącą liczbą klientów, jak również rozwojem usług nie-głosowych. 

Koszty sprzedaży i koszty pozostałe wyniosły w pierwszym kwartale 2003 roku 936,4 mln zł, o 17,9 proc. więcej, niż w tym samym okresie w roku 2002 (793,9 mln zł). Wzrost kosztów sprzedaży spowodowany był głównie intensywnym programem pozyskiwania nowych użytkowników, wyższymi całkowitymi kosztami zakupu aparatów telefonicznych i akcesoriów, wzrostem kosztów połączeń z sieciami innych operatorów (interconnect), co było efektem zwiększonego ruchu międzysieciowego i wprowadzeniem rozliczeń z tytułu ruchu międzysieciowego krótkich wiadomości tekstowych (SMS). Wzrost tych pozycji wynika głównie z rosnącej bazy abonenckiej. 

Zysk operacyjny w pierwszym kwartale 2003 roku wyniósł 254,5 mln zł, o 16,2 proc. mniej niż w tym samym okresie roku 2002 (303,7 mln zł). Spadek był spowodowany wzrostem kosztów związanych z pozyskiwaniem i utrzymaniem klientów.

Wskaźnik EBITDA w pierwszym kwartale 2003 roku wyniósł 440,1 mln zł, o 5,3 proc. mniej w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego (464,9 mln PLN). Marża EBITDA (EBITDA jako % przychodów) wyniosła w tym okresie 36,6%, tj. o 5,5 punktu procentowego mniej niż w tym samym okresie roku ubiegłego. 

Zysk przed opodatkowaniem w pierwszym kwartale 2003 roku wyniósł 119,9 mln zł, o 49,0 proc. mniej niż w tym samym okresie roku 2002 (234,9 mln zł). Spadek zysku przed opodatkowaniem spowodowany był niższym zyskiem operacyjnym, wyższą amortyzacją spowodowaną rozbudową sieci i wyższymi kosztami finansowymi związanymi z ujemnymi różnicami kursowymi wynikającymi z osłabienia złotego w pierwszym kwartale 2003 roku. 

Zysk netto w pierwszym kwartale 2003 roku wyniósł 82,9 mln zł, o 56,0 proc. mniej niż w tym samym okresie roku 2002 (188,4 mln zł). Spadek zysku netto spowodowany był głównie spadkiem zysku przed opodatkowaniem. 

W pierwszym kwartale 2003 roku sieć pozyskała 288,9 tys. użytkowników. Na koniec pierwszego kwartału 2003 roku liczba użytkowników wyniosła 4,84 mln, czyli o 33,2 proc. więcej niż na koniec roku poprzedniego (3,63 mln). Liczba użytkowników usługi abonamentowej wyniosła 2,28 mln, a usługi przedpłaconej 2,56 mln (wzrost odpowiednio o 15,3 proc. i 54,6 proc. w stosunku do porównywalnego okresu roku poprzedniego). Dynamiczny wzrost użytkowników usługi przedpłaconej jest zgodny z trendami obserwowanymi na wielu rynkach telefonii komórkowej.

Średnioroczny wskaźnik rezygnacji (churn) zmalał w pierwszym kwartale 2003 roku do 15,5 proc., i wyniósł o 5,1 punktu procentowego mniej niż w tym samym okresie 2002 roku (20,6 proc.). Spadek wskaźnika churn był spowodowany głównie zwiększonym działaniem programów lojalnościowych, głównie Programu Wymiany Aparatów i Programu "5 Plus" oraz elastycznym podejściem do polityki odłączania nieaktywnych użytkowników Simplusa.

Średni Koszt pozyskania klienta (SAC) 1 wyniósł w pierwszym kwartale 2003 roku 319,1 zł, o 2,0 proc. więcej niż w tym samym okresie 2002 roku (312,8 zł). Spadek średnich kosztów pozyskania klienta wynika ze zmiany struktury pozyskiwanych klientów, gdzie udział pozyskanych klientów SIMPLUSa był niemal czterokrotnie większy niż klientów abonamentowych. Średni Koszt pozyskania klienta (SAC) dla klientów abonamentowych wyniósł w pierwszym kwartale 2003 roku 726,6 zł, o 12,3 proc. więcej niż w tym samym okresie 2002 roku (647,3 zł). Średni Koszt pozyskania klienta (SAC) dla klientów SIMPLUS wyniósł w pierwszym kwartale 2003 roku 45,1 zł, o 33,9 proc. więcej niż w tym samym okresie 2002 roku (33,7 zł).

Średnie miesięczne ARPU (średnie przychody na abonenta) w pierwszym kwartale 2003 roku wyniosło 82,4 zł, w porównaniu z tym samym okresem roku 2002 było niższe o 18,3 proc. (100,9 zł). Spadek ARPU wynika przede wszystkim ze spadających cen rozmów telefonicznych związanych z wdrożeniem nowych ofert promocyjnych, zwłaszcza pakietów bezpłatnych minut i pakietów bezpłatnych SMSów. Wpływ na spadek ARPU miała także zmiana struktury bazy klientów, gdzie udział klientów SIMPLUSa osiągnął 52,8 proc., o 7,3 punktów procentowych więcej w porównaniu do stanu na koniec pierwszego kwartału 2002. Średnie miesięczne ARPU dla klientów abonamentowych w pierwszym kwartale 2003 roku wyniosło 141,6 zł i spadło o 7,9 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku 2002 (153,8 zł). Średnie miesięczne ARPU dla klientów SIMPLUSa w pierwszym kwartale 2003 roku wyniosło 27,1 zł i spadło o 20,4 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku 2002 (34,0 zł).

"Wyniki finansowe osiągane przez naszą firmę są satysfakcjonujące" - powiedział Finn Schkolnik, Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy Polkomtel S.A. - "Jednak intensywne pozyskiwanie nowych klientów ma swoją cenę. Nawiązanie walki o rynek z silną konkurencją pogorszyło marżę EBITDA o 5,4 punktu procentowego. Mimo nieco słabszych wyników niż przed rokiem, wciąż udaje nam się redukować zadłużenie. Na zmniejszenie zysku netto w pierwszym kwartale tego roku znaczny wpływ miało osłabienie złotówki, co zaowocowało wzrostem kosztów finansowych z tytułu różnic kursowych, w większości jednak niezrealizowanych. W przyszłości konkurenci będą bardziej dbali o zwiększanie swoich przychodów, a nie tylko sprzedawanie nowych kart SIM".

Całkowite zadłużenie firmy Polkomtel wyniosło na koniec pierwszego kwartału 2003 roku 1.113,7 mln zł, o 27,2 proc. mniej w porównaniu z końcem pierwszego kwartału 2002 roku (1.530,7 mln zł). Wskaźnik debt/EBITDA2 osiągnął poziom 0,77, i był o 15,4 proc. niższy w porównaniu z końcem pierwszego kwartału 2001 roku (0,91). Redukcja zadłużenia to przede wszystkim rezultat mniej intensywnego programu inwestycyjnego, w porównaniu z programem zakładającym wdrożenie UMTS.

W pierwszym kwartale 2003 roku Polkomtel zainwestował 153,2 mln zł. Poziom inwestycji był o 17,4 proc. niższy niż w pierwszym kwartale roku 2002 (185,5 mln zł). Niższy poziom inwestycji był spowodowany mniej intensywną rozbudową sieci GSM. Od rozpoczęcia działalności firmy w 1996 roku nakłady inwestycyjne Polkomtel sięgnęły 5,6 mld zł (bez opłat koncesyjnych). 

Prognozy na rok 2003: Przewidujemy wzbogacenie oferty produktowo usługowej dla różnych segmentów rynku - od młodych użytkowników Simplusa po klientów korporacyjnych. Obejmie ona także usługi wykorzystujące transmisję danych. Zakładany udział Polkomtel S.A. we wzroście rynku osiągnie co najmniej 33%. W przypadku Polkomtel S.A., pozwoli to na wzrost przychodów, które na koniec 2003 roku powinny przekroczyć poziom 5 miliardów zł. Prognozy są oparte na bieżących przewidywaniach, a rzeczywiste wyniki mogą się różnić.

1 subsydia do aparatów telefonicznych oraz różnica pomiędzy kosztem aktywacji (prowizja dla przedstawicieli handlowych, koszty kart SIM i innych materiałów) a uzyskiwanym z niej przychodem
2 Dług z wyłączeniem pożyczki podporządkowanej od akcjonariuszy, EBITDA w ujęciu rocznym - wyliczenie Polkomtel


Wyniki za I kwartał

Statystyki 
   I kwartał 2002 I kwartał 2003 Zmiana (%)  
Pozyskani użytkownicy (netto) 188,6 288,9 53,1  
Churn średnioroczny- wskaźnik rezygnacji (%) 20,6 15,5 ( 5,1 ) pkt. %
ARPU (PLN) 100,9 82,4 ( 18,3 )
 
Liczba klientów (mln) 3,63 4,84 33,2  
 
Wyniki finansowe
Polskie standardy księgowości
PLN mln. I kwartał 2002 I kwartał 2003 Zmiana (%)  
Przychody 1.103,5 1.202,5 9,0  
Koszty sprzedaży i koszty pozostałe 793,9 936,4 17,9  
EBITDA 464,9 440,1 ( 5,3 )  
EBITDA - marża (%) 42,1 36,6 ( 5,5 ) pkt. %
Zysk operacyjny 303,7 254,5 ( 16,2 )  
Zysk przed opodatkowaniem 234,9 119,9 ( 49,0 )  
Zysk netto 188,4 82,9 ( 56,0 )  
 
Wyniki finansowe- US GAAP
PLN mln. I kwartał 2002 I kwartał 2003 Zmiana (%)  
Przychody 1.103,5 1202,5 9,0  
Koszty sprzedaży 414,4 487,3 17,6  
EBITDA 464,1 440,2 (5,1)  
EBITDA - marża (%) 42,1 36,6 (5,5) pkt. %
Zysk operacyjny 301,3 251,6 (16,5)  
Zysk netto 169,1 83,8 (50,4)  


NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA - I KWARTAŁ 2002


ROZWÓJ SIECI PLUS GSM

W I kwartale 2003 roku sieć Plus objęła swoim zasięgiem 97% terytorium Polski, a jej usługi były dostępne na obszarze zamieszkałym przez 98,9% Polaków.

Na koniec I kwartału 2003 roku uruchomionych było 3665 lokalizacji stacji bazowych. W I kwartale br. uruchomiono 128 lokalizacji stacji bazowych. 

Roaming:

Telefonu Plus GSM można używać w 125 krajach na sześciu kontynentach w sieciach 250 operatorów. Plus GSM, jako pierwszy i do końca I kwartału 2003r., jedyny operator GSM w Polsce, udostępnił swoim klientom roaming w Japonii, w sieci J-Phone.

  • GPRS Roaming; Na koniec I kwartału roaming GPRS dostępny był w 10 krajach w sieciach 11 operatorów. Usługa umożliwia dostęp do Internetu, korzystanie z WAP, transmisji danych, wysyłanie i odbieranie MMS.

MARKETING

W I kwartale 2003 wprowadzono do oferty szereg nowych produktów i usług: 

Oferta dla klientów indywidualnych

I. PROMOCJE

Promocje dla użytkowników Simplus: 

  • Wielka obniżka Noworoczna - obniżono ceny zestawów o 20-50 PLN;

  • Promocja zestawów Mini - od stycznia do marca zestawy Mini były oferowane w cenie 55 PLN netto z wartością na koncie 55 (30 PLN na karcie SIM + 25 PLN bonusu wypłacanego w 35 dniu od momentu aktywacji, jeśli użytkownik jest aktywny); 

  • Promocja "Konwersja X" - użytkownicy SIMPLUS mogli skorzystać z możliwości przejścia na abonament i jednocześnie skorzystać ze specjalnej oferty zakupu telefonu w cenach promocyjnych;

  • Promocja "Studenckie czasy" - zaoferowano tańsze zestawy dla uczniów i studentów za okazaniem legitymacji: telefony Siemens A35 - 149 PLN netto, Nokia 5510 - 399 PLN netto wraz z zestawem Mini za 35 PLN netto.

  • Promocja dla Dwojga - benefitem promocji był zestaw z telefonem Sagem MW3020 w cenie 199PLN netto i zestawem Mini za 1PLN oraz zestaw z telefonem Trium 110 w cenie 229PLN i zestawem Mini za 1PLN netto. 

Promocje dla Klientów abonamentowych:

  • Nowi klienci otrzymali możliwość skorzystania z atrakcyjnych promocji, w których otrzymali upust na abonamencie (najniższy abonament 17 PLN) w promocjach "Abonametowa II i III" i "Wiosna z Plusem" lub wyjątkowo atrakcyjne ceny telefonów w promocjach "Obniżka Noworoczna" i "Bądźmy w kontakcie" . W promocjach zaoferowano także przechodzenie pakietów minut (połączenia głosowe) na 6 miesięcy.

  • Osoby posiadające już telefon komórkowy mogły nabyć aktywację w sieci Plus GSM korzystając ze specjalnej oferty "Zysk na start II";

  • W ramach promocji cenowej usługi Chat Plus obniżono ceny SMS do 0,10 PLN.

II. NOWE PRODUKTY I USŁUGI

  • Strefa Plus - pierwsza tego typu usługa na rynku polskim; pozwala kształtować opłaty za połączenia w zależności od położenia osoby dzwoniącej. Umożliwia znaczną obniżkę kosztów połączeń (na telefony stacjonarne i w sieci Plus GSM) z wybranego miejsca, które może być dowolnie zmieniane przez użytkownika. Opłata za połączenia wykonywane z obszaru Strefy Plus wynosi od 24 groszy za minutę połączeń lokalnych. Specjalne stawki oferowane są dla połączeń lokalnych, międzymiastowych, wewnątrz sieci Plus GSM i do Internetu (nr 123) realizowanych ze obszaru Strefy Plus (wystarczy jedynie rozpocząć tam rozmowę). Połączenia wykonywane ze Strefy Plus nie wykorzystują minut zawartych w abonamencie, dzięki czemu korzystanie z telefonu jest jeszcze tańsze.

  • Zasilenia konta Simplus online w terminalach POS (PolCard) oraz Bankomatach obsługiwanych przez PolCard - usługę zasilenia konta Simplus uruchomiono w sieci ponad 1200 terminali kart płatniczych w całej Polsce. Usługa jest także dostępna w nowej sieci ponad 300 bankomatów.

  • Usługi rozrywkowe i informacyjne:
    o Ośrodek WAP dla PDA; w marcu br. uruchomiony został internetowy ośrodek Plus GSM przystosowany do urządzeń PDA. W ośrodku tym znalazły się wybrane informacje ze stron WWW dostosowane do możliwości oferowanych przez przenośne terminale PDA. Ośrodek posada mechanizmy umożliwiające personalizację w oparciu o model urządzenia jaki go odwiedza. 
    o w ramach Ośrodka Rozrywka uruchomiono nowe gry JAVA dla telefonów Nokia 7210, 5100, 6610 
    o Konkurs "Rozśmiesz mnie" na najlepszy dowcip SMS, w którym można było zdobyć atrakcyjne nagrody

  • serwisy okazjonalne: systematycznie zwiększany jest pakiet usług rozrywkowych - przygotowany został m.in. ośrodek walentynkowy z okazjonalnymi dzwonkami, logo, grafitti oraz pocztówkami MMS.

III. WYDARZENIA

EKG przez telefon w sieci Plus GSM

W dniach 13 - 15 marca 2003 r. w Kościelisku k/Zakopanego odbyła się Międzynarodowa Konferencja Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego, w trakcie której zaprezentowano możliwości wykorzystania telefonu komórkowego do natychmiastowej diagnozy dolegliwości kardiologicznych - ataku serca w warunkach ekstremalnych. Projekt tworzony jest przez Instytut Kardiologii w Aninie, przy udziale sieci Plus GSM; mobilne urządzenie kardiologiczne umożliwia, w oparciu o transmisję danych, monitorowanie, wielostronne konsultacje (z uwzględnieniem służb ratowniczych) oraz zdiagnozowanie pacjenta ze schorzeniami serca w sytuacjach ekstremalnych np. w górach.


OBSŁUGA KLIENTA

W I kwartale 2003 roku wprowadzono kolejną usługę dla klientów rynku indywidualnego. W elektronicznym Biurze Obsługi Klienta (e-BOK) umożliwiono automatyczne sprawdzanie bieżącego użycia i informacji o koncie (płatności, saldo, ostatnia faktura) przy jednoczesnym uproszczeniu logowania się do e-BOK'a.

Ponadto we współpracy z międzynarodową firmą doradczą McKinsey & Company zakończono pierwszy etap projektu dotyczącego usprawnień systemu zarządzania relacjami z klientem masowym (CRM). 


ZATRUDNIENIE

31 marca 2002 r. w Polkomtel S.A. zatrudniał 2952 etatowych pracowników. Średnia wieku pracowników Spółki to 30 lat.


NAGRODY I WYRÓŻNIENIA

Marzec 2003 - "Złota Antena" Świata Telekomunikacji w kategorii "Usługa Roku" dla Polkomtel S.A.za usługę "Strefa Plus"

Marzec 2003 - Polkomtel otrzymał Laur Olimpijski jako wyraz uznania dla naszej firmy za aktywne wspieranie sportu i kultury fizycznej w województwie podkarpackim.

Luty 2003 - Tarnowska Fundacja Kultury przyznała Polkomtel S.A. nagrodę "Uskrzydlony" jako firmie przyczyniającej się do rozwoju Małopolski i Podkarpacia.

Styczeń 2003 - Polkomtel został uhonorowany przez Tarnowską Fundację Kultury prestiżowym tytułem "Uskrzydlony". Jest to wyróżnienie dla osób, organizacji i firm przyczyniających się do rozwoju Małopolski i Podkarpacia.

Styczeń 2003 - Plus GSM został laureatem Certyfikatu "Wprost" 2003 za dostęp głosowy do Plusnetu. Magazyn przyznaje to wyróżnienie firmom, które opracowały najbardziej innowacyjne rozwiązania, produkty lub programy.

Opinie:

Opinie archiwalne (39):

Komentuj

Komentarze / 39

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    staples pisze: 2003-05-19 17:35
    Ładnie + tylko wprowadźcie nowe taryfy i taktowanie sekundowe dla każdego :-) i jeszcze jakieś 5mb na wap w abonamencie wliczone :-P
    0
  • Users Avatars Mini
    Andriej pisze: 2003-05-19 17:41
    Najwazniejsze dla prezesow to miec dobry humor. Po co sie przejmowac narzekaniem klientow jak ciesza nas cyferki. Najpiekniejsze w tym komunikacie jest zdanie \\\"Spadek wskaźnika churn był spowodowany głównie zwiększonym działaniem programów lojalnościowych, głównie Programu Wymiany Aparatów i Programu \\\"5 Plus\\\" Pozdrawiam Andriej www.kombinatoryka.prv.pl
    0
  • Users Avatars Mini
    szymon_ pisze: 2003-05-19 17:46
    niezle wyniki, i oby prognozy na rok 2003 sie sparwdizly...:))
    0
  • Users Avatars Mini
    be3 pisze: 2003-05-19 17:55
    Faktycznie... Cyferki ladne =:) Ale prezesi plusa niedlugo beda sie cieszyc z wskaznika. churn. Obawiam sie ze m.in. dzieki temu "wspanialemu" Programowi Wymiany Aparatow wskaznik ten zagalopuje.Dajcie nowe i tanie telefony!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    scorpion pisze: 2003-05-19 18:33
    stales: Ale masz wymagania. A może jeszcze byś coś chciał?
    0
  • Users Avatars Mini
    Zwierzak pisze: 2003-05-19 18:35
    Ludzie, Gdzie widzicie te ładne cyferki? Tylko chyba ilość nowopozyskanych klientów (większość w prepaidzie) i churn (nieodłączanie prepaidowców). Poza tym to kupa: ARPU prawie o 20% w dół, SAC do góry, EBITDA leci na pysk. Ale taka jest cena walki o nowego klienta...
    0
  • Users Avatars Mini
    Enickman pisze: 2003-05-19 18:37
    jak oni maja rozmawiac jak oni ciagle tylko w zoske graja
    0
  • Users Avatars Mini
    Mattle pisze: 2003-05-19 19:06
    nie mo ...dobrze +. Tylko gdzie te nowe taryfy?
    0
  • Users Avatars Mini
    leh pisze: 2003-05-19 20:14
    ładny cyderki?????churn plus = 15,5%, kilka newsów temu podane były wyniki ery churn =1,2%
    0
  • Users Avatars Mini
    leh pisze: 2003-05-19 20:16
    sorki miało być ładne cyferki?????
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2003-05-19 20:48
    leh *** mylisz churn roczny plusa z miesięcznym ery. Musisz przemnozyć 12 x 1,2 bedziesz miał co porównywac.
    0
  • Users Avatars Mini
    fakof pisze: 2003-05-19 20:56
    leh, trzeba umieć czytać wyniki: era = 1,2% miesięcznie = 14,4% rocznie. Plus = 15,4% rocznie. To już nie jest tak zabójcza różnica.
    0
  • Users Avatars Mini
    sebicomm pisze: 2003-05-19 22:02
    Odnosze wrazenie, ze +) najmniej inwestuje w pozyskanie Klienta, co wcale nie znaczy ze na tym traci! Promocja najnizszej taryfy z bardzo wysokimi kosztami polaczen moze nie jest najuczciwsze wobec Klientow, ale wobec akcjonariuszy jak najbardziej. Przychody z abonenta spadaja we wszystkich sieciach, ale +) nie obnizajac cen pol. dla Klientow indywidualnych, zmniejszyl tym samym koszty wlasne:) Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    titq pisze: 2003-05-19 22:26
    otoz to, a poza tym programy lojalnosciowe sa ok! a to ze kogos nie stac na wymarzona sluchawke? trudno, wielu ludzi nie stac na spelnianie swoich marzen a operator nie jest od spelniania fanaberii, tylko od zarabiania na udostepnianiu lacz telefonicznych
    0
  • Users Avatars Mini
    leh pisze: 2003-05-19 22:31
    sorki fakt nie doczytałem ale to i tak o jeden punkt mniej co przy ilości abonentów obwydwu opów daje nam liczbę ok 50tys klientów chyba że się mylę to mnie poprawcie
    0
  • Users Avatars Mini
    leh pisze: 2003-05-19 22:35
    poza tym cyferki są jednak całkiem ładne
    0
  • Users Avatars Mini
    leh pisze: 2003-05-19 22:44
    a idea już podawała wyniki? bo jestem ciekaw i chętnie bym sobie porównał
    0
  • Users Avatars Mini
    LoRD pisze: 2003-05-19 23:04
    ciekawie to wyglada, zwlaszcza churn :D ale szczerze to wole az wygasnie mi cyro. i kupic nowy niz skorzystac z pwa :( szkoda... ps: rozniez szkoda ze bedzie od 2004 Vaodafone-Plus :( moze zrobiliby jakas ankiete/badania co o tym ludzie mysla ??
    0
  • Users Avatars Mini
    Tom pisze: 2003-05-19 23:51
    sebicomm *** plus mało inwestuje w klienta? mylisz sie zobacz ze wydatki w tym roq są o 18% większe a to głównie za sprawą Strefy Plus która jest tworzona raczej dla klientów niz dla prezesa... nie sądzisz?
    0
  • Users Avatars Mini
    paweln pisze: 2003-05-20 02:00
    Z tego wynika, że Plus ma już prawie 5 mln użytkowników, a więc niedługo może przegoni Erę!
    0
  • Users Avatars Mini
    ANDREW pisze: 2003-05-20 10:44
    wszystko pieknie wspaniałe osiągnięcia tylko ja mieszkając w 500 tysięcznym mieście będąc abonentem plusa nie mam zasięgu w własnym domu!! na szczęście skończyła sie już umowa i mogę zmienić sieć
    0
  • Users Avatars Mini
    Wicherek pisze: 2003-05-20 10:58
    Moja opinia jest następująca: Zyski spadły o połowę, przy zwiększonej bazie użytkowników o 33% w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Prawie wszystkie wyniki finansowe są gorsze. Poza tym to nie chce mi się sprawdzać, ale chrun niech porównają z III i IV kwartałem 02 - przed podwyżką cen w PWA - wydaje mi się, że ten jest wyższy.
    0
  • Users Avatars Mini
    titq pisze: 2003-05-20 13:01
    hmm, biorac pod uwage fakt kosztow zwiazanych z zawarciem nowej umowy (lacznie ze strata badz zmiana numeru telefonu, stazem w sieci, punktami 5plus, pakietem minut po 18mies a dla niektorych klientow zdublowanym po 36mies) okazuje sie ze koszt telefonu w pwa jest tylko pozornie wyzszy. pamietac trzeba, ze placac rachunki placimy za dostarczona usluge, a nie na zasadzie odkladania kasy w banku, dlatego argument " bo ja place rachunki tyle lat" jest smieszny.
    0
  • Users Avatars Mini
    kwiatas pisze: 2003-05-20 14:05
    nie rozmiecie jednej rzeczy cyferki ciesza i jeszcze dlugo sie nie zmienia. To ze klient jest nie zadowolony nie oznacza ze zerwie umowe zaplaci 650 zl i pojdzie do innego opa tzn ze masowa migracja zacznie sie dopiero za kilka kilkanascie miesciecy. A co to obchodzi kierownictwo plusa przeciez oni przygotowuja sie do sprzedarzy a pozniej niech sie inni martwia np.vooda :)
    0
  • Users Avatars Mini
    minus pisze: 2003-05-20 15:44
    128 odpalonych stacji bazowych. Cokolwiek by nie mówić to zdaje się że plus zachowuje tempo - przynajmniej pod tym względem - z lat ubiegłych, gdzie było ok 500 stacji rocznie. Przejrzałem info Ery ale tam niestety nei znalazłem informacji o tym ile BTSów uruchomili. Wspomniano tylko cos że obniżyły sie wydatki na rozwój pojemności sieci...
    0
  • Users Avatars Mini
    zzzz pisze: 2003-05-20 17:11
    minus: tu masz cytat z raportu ery, ktory \"niby\" tlumaczy brak rozbudowy zasiegu : \"Rozbudowa sieci\". W pierwszym kwartale 2003 roku inwestycje PTC w majątek trwały (poza koncesjami) wyniosły 66,9 milionów złotych9 (16,5 milionów USD), czyli o 54,5% mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego, kiedy inwestycje te wyniosły 147,1 milionów złotych (36,3 milionów USD). Spadek nakładów inwestycyjnych w sieć GSM w pierwszych trzech miesiącach 2003 roku odzwierciedla skierowanie nakładów inwestycyjnych na uruchomienie nowych usług, a zmniejszenie nakładów na rozbudowę pokrycia geograficznego kraju i pojemności sieci. Szybszy wzrost ruchu w sieci spodziewany w dalszej części roku może spowodować zwiększenie tempa inwestycji.\" cdn
    0
  • Users Avatars Mini
    zzzz pisze: 2003-05-20 17:13
    cd: Coz... to ze era ma (generalnie w skali kraju, nie mowie o \"pewnych dziurawych miejscach\") najlepszy zasieg nie oznacza ze nie maja sie dalej budowac, a ta stagnacja trwa od polowy zeszlego roku. Mam nadzieje ze sie wkrotce obudza bo porownanie ilosci wnioskow Idei i Plusa w stosunku do Ery daje do myslenia iz przynajmniej narazie jest z tym bardzo zle :-/ Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    minus pisze: 2003-05-20 18:13
    zzzz* I tak zawsze znajdzie się wystarczająco głośna grupa osobników gotowych się dać posiekac za to że jeden op ma lepszy zasięg od drugiego :)
    0
  • Users Avatars Mini
    zzzz pisze: 2003-05-20 18:44
    minus: Szczera prawda :-))) Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Pete pisze: 2003-05-20 22:32
    Co by nie mówić to PlusGSM jest najlepszą i najdroższą technologicznie siecą w Polsce. Jest to sieć najbardziej cenna w Polsce. Ani Era ani Idea nie na takiego wachlarza usług. No i ten HSCSD który jest tylko w Plusie. :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2003-05-21 01:16
    Ciekawy jaki procent CHURN'u stanowia klienci, ktorzy po latach lojaki nie dostali satysfakcjonujacej propozycji, (ktora sklonilaby ich do przedluzenia umowy) i 'rozwiazali' stara umowe, po to by podpisac nowa i skorzystac z dobrodziejstw promocji typu welcome?
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2003-05-21 01:42
    HANSEN - WITAM PONOWNIE PO ... PARU ŁADNYCH LATKACH :-))))) Co tam dobrego? No i pozdrawiam starego kolege jeszcze z FKN'u !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Tyski Boss pisze: 2003-05-21 17:26
    Era i plus juz pokazały co zarobiły czekamy na idee
    0
  • Users Avatars Mini
    scorpion pisze: 2003-05-31 15:56
    Tyski Boss: Jestem ciekaw czy coś pokażą.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kenner pisze: 2003-06-04 03:44
    Widze, ze churn jest minimalnie wyzszy niz w Erze, ale i tak ladnie zmalal. Czyzby klienci pozostawali lojalni wobec swoich sieci?
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2003-06-15 16:38
    No poki co zysk maja mniejszy niz w zeszlym roku.Ale wiecej klintow!Powodzenia dla Plusa ale jesli sie nie wezma za siebie to eni wroze im nic dobrego!
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2003-06-15 16:45
    Kenner no wlasnie nei dokonca.Coraz wiecej sie slyszy ze odchodza.A wyniki mowia caklkowiceie co inneog!
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2003-06-15 16:49
    Pete ale HSCSD nei jest az tak popularny jak GPRS ktory za to w erze i idei jest bardzo popularny!
    0
  • Users Avatars Mini
    swieczka pisze: 2004-01-30 20:24
    trzeba umieć czytać wyniki: era = 1,2% miesięcznie = 14,4% rocznie. Plus = 15,4% rocznie. To już nie jest tak zabójcza różnica.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: