Wyniki finansowe sieci Plus GSM po II kw. 2003r.

Newsy
Żródło: Plus GSM
Opinie: 39

Polkomtel S.A. zamknął pierwsze półrocze 2003 z bardzo dobrymi wynikami. Wzrost przychodów i zysku netto, a także inne wskaźniki, są na poziomie odpowiadającym wcześniejszym założeniom. Choć sytuacja makroekonomiczna zmusza wiele przedsiębiorstw i klientów indywidualnych do oszczędności, także w wydatkach na telekomunikację, przychody sieci Plus GSM ponownie wzrosły. Plus GSM pozostaje niekwestionowanym liderem wśród klientów korporacyjnych. Według badań Polish Market Review prawie połowa z listy 500 największych przedsiębiorstw w Polsce korzysta z usług tej właśnie sieci. Wpływa to pozytywnie na poziom przychodów oraz wskaźnik ARPU (średni przychód na użytkownika).

W drugim kwartale 2003 roku nastąpiła dalsza poprawa wyników finansowych spółki. Mimo silnej konkurencji Polkomtel wciąż utrzymuje wysoką rentowność i intensywnie rozbudowuje sieć. Jest to możliwe dzięki efektywnemu zarządzaniu kosztami. Pomimo wciąż rosnącej liczby klientów, w pierwszej połowie 2003 roku nie wzrosły koszty osobowe, zmniejszono wydatki na usługi zewnętrznych konsultantów, a także znacznie (o ponad 60%) zredukowano koszty złego długu. Poprawa wyników finansowych pozwala ograniczać koszty finansowania spółki. Malejące zadłużenie, redukcja stóp procentowych oraz silniejszy kurs złotówki pozwoliły na ograniczenie kosztów finansowych netto o blisko 50 mln zł.

Spółka konsekwentnie realizuje swą strategię, której ważnymi elementami jest dopasowywanie oferty produktowej do oczekiwań i potrzeb użytkowników. Innowacyjny system taryf został z entuzjazmem przyjęty przez naszych klientów, zarówno nowopozyskanych, jak i dotychczasowych. Wśród licznych specjalistycznych usługi dla klientów korporacyjnych ze szczególnym zainteresowaniem spotyka się oferta usług konwergentnych, integrujących usługi właściwe telefonii stacjonarnej i komórkowej. Wiadomości multimedialne (MMS) to jeden z ostatnich przejawów poszerzania palety usług i produktów dla użytkowników Simplusa. 

„Klienci stają się coraz bardziej wymagający, a naszą ambicją jest sprostać ich oczekiwaniom” - podkreślił Jarosław Pachowski, prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Polkomtel S.A. - „Nowe technologie nie mogą być celem samym w sobie, lecz muszą stać się podstawą rozwoju usług użytecznych w pracy i w życiu codziennym. Koszty funkcjonowania sieci i rozwoju nowych technologii są wysokie, dlatego musimy je racjonalizować i podnosić efektywność naszej pracy. Dlatego zdecydowaliśmy się na zaostrzenie warunków wobec nieaktywnych użytkowników Simplusa, co doprowadziło do rozstania z 355 tys. grupą klientów, którzy klientami byli tylko w sensie statystycznym. Sukces statystyczny nas nie interesuje, a zaoszczędzone środki na pewno wykorzystamy dla dobra naszych aktywnych klientów. Udostępniamy im nowe usługi, zwłaszcza tzw. niegłosowe i nowe rozwiązania ze sfery obsługi klienta, dzięki którym codzienne korzystanie z telefonu staje się coraz prostsze, efektywniejsze, a także tańsze.”

Przychody w drugim kwartale 2003 r. wyniosły 1.290,1 mln zł, o 11,7 proc. więcej niż w drugim kwartale 2002 roku (1.154,7 mln zł). Przychody w pierwszej połowie 2003 r. sięgnęły 2.492,6 mln zł, o 10,4 proc. więcej niż w pierwszej połowie 2002 roku (2.258,2 mln zł). Wzrost przychodów w 2003 r. spowodowany jest przede wszystkim rosnącą liczbą klientów, jak również rozwojem usług niegłosowych. 

Koszty sprzedaży i koszty pozostałe wyniosły w drugim kwartale 2003 roku 938,9 mln zł, o 11,4 proc. więcej, niż w tym samym okresie w roku 2002 (842,5 mln zł). Koszty te w pierwszej połowie 2003 roku osiągnęły poziom 1.875,2 mln zł, o 14,6 proc. więcej, niż w tym samym okresie w roku 2002 (1.636,4 mln zł). Wzrost kosztów sprzedaży spowodowany był głównie intensywnym programem pozyskiwania nowych użytkowników, kosztami utrzymania dotychczasowych klientów, a przez to wyższymi całkowitymi kosztami aparatów telefonicznych i akcesoriów, wzrostem kosztów połączeń z sieciami innych operatorów (interconnect), co było efektem zwiększonego ruchu międzysieciowego i wprowadzenia rozliczeń z tytułu ruchu międzysieciowego krótkich wiadomości tekstowych (SMS). Wzrost tych pozycji wynika głównie z rosnącej bazy klientów. 

Zysk operacyjny w drugim kwartale 2003 roku wyniósł 320,4 mln zł, o 1,2 proc. więcej niż w tym samym okresie roku 2002 (316,7 mln zł), a w pierwszej połowie 2003 roku - 574,9 mln zł, o 7,3 proc. mniej niż w tym samym okresie roku 2002 (620,4 mln zł). Spadek zysku operacyjnego spowodowany był wzrostem kosztów związanych z pozyskiwaniem i utrzymaniem klientów.

EBITDA w drugim kwartale 2003 roku wyniosła 508,5 mln zł, o 5,7 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego (481,1 mln PLN), a w pierwszej połowie 2003 roku - 948,6 mln zł, o 0,3 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego (946,0 mln PLN).

Marża EBITDA (EBITDA jako % przychodów) wyniosła w drugim kwartale 2003 roku 39,4%, tj. o 2,2 punktu procentowego mniej niż w tym samym okresie roku ubiegłego (41,7%). Marża EBITDA wyniosła w pierwszej połowie 2003 roku 38,1%, tj. o 3,8 punktu procentowego mniej niż w tym samym okresie roku ubiegłego (41,9%). 

Zysk przed opodatkowaniem w drugim kwartale 2003 roku wyniósł 280,9 mln zł, o 71,6 proc. więcej niż w tym samym okresie roku 2002 (163,7 mln zł), a w pierwszej połowie 2003 roku - 400,7 mln zł, o 0,5 proc. więcej niż w tym samym okresie roku 2002 (398,6 mln zł). Wzrost zysku przed opodatkowaniem spowodowany był głównie spadkiem kosztów finansowych w zawiązku z wciąż redukowanym zadłużeniem i niższą deprecjacją złotówki. 

Zysk netto w drugim kwartale 2003 roku osiągnął poziom 214,1 mln zł, o 114,0 proc. więcej niż w tym samym okresie roku 2002 (100,0 mln zł), a w pierwszej połowie 2003 roku - 297,0 mln zł, o 2,9 proc. więcej niż w tym samym okresie roku 2002 (288,5 mln zł). Wzrost zysku netto spowodowany był głównie wzrostem zysku przed opodatkowaniem. 

W drugim kwartale 2003 roku sieć zmniejszyła liczbę użytkowników o 49,8 tys. W drugim kwartale 2002 roku sieć pozyskała 221,4 tys. użytkowników. W pierwszej połowie 2003 roku - sieć pozyskała 239,0 użytkowników, o 41,7 proc. mniej niż w pierwszej połowie roku 2002 (410,0 tys.). Spadek liczby klientów w drugim kwartale 2003 roku był efektem egzekwowania regulaminowych warunków świadczenia usług wobec klientów SIMPLUSa. Regulaminowe odłączanie nieaktywnych użytkowników pozwoli firmie na zmniejszenie kosztów ich utrzymania.

Na koniec drugiego kwartału 2003 roku liczba użytkowników wyniosła 4,79 mln, czyli o 24,3 proc. więcej niż na koniec drugiego kwartału roku poprzedniego (3,85 mln). Z usługi abonamentowej korzystało 2,30 mln, a z usługi przedpłaconej 2,49 mln klientów (wzrost odpowiednio o 12,7 proc. i 37,4 proc. w stosunku do porównywalnego okresu roku poprzedniego). Dynamiczny wzrost liczby użytkowników usługi przedpłaconej jest zgodny z trendami obserwowanymi na wielu rynkach telefonii komórkowej. Dynamika wzrostu była jednak nieco niższa ze względu na odłączenie nieaktywnych użytkowników SIMPLUSa.

Średnioroczny wskaźnik rezygnacji (churn) wzrósł w drugim kwartale 2003 roku do 40,0 proc., i wyniósł o 22,7 punktów procentowych więcej niż w tym samym okresie 2002 roku (17,3 proc.). Średnioroczny wskaźnik rezygnacji (churn) wzrósł w pierwszej połowie 2003 roku do 28,0 proc., t.j. o 9,1 punktów procentowych więcej niż w tym samym okresie 2002 roku (18,9 proc.). Wzrost wskaźnika churn spowodowany był głównie przez deaktywację 355 tys. nieaktywnych użytkowników SIMPLUSa. 

Średni koszt pozyskania klienta (SAC) wyniósł w drugim kwartale 2003 roku 273,6 zł, o 0,7 proc. więcej niż w tym samym okresie 2002 roku (271,7 zł), a w pierwszej połowie 2003 roku 297,2 zł, o 1,8 proc. więcej niż w tym samym okresie 2002 roku (291,9 zł). Wzrost kosztów pozyskania klienta spowodowany był bardziej agresywnym programem pozyskiwania nowych użytkowników, zarówno w segmencie klientów abonamentowych, jak i SIMPLUSa. Średni koszt pozyskania klienta dla klientów abonamentowych wyniósł w drugim kwartale 2003 roku 659,9 zł, o 22,8 proc. więcej niż w tym samym okresie 2002 roku (537,3 zł), a w pierwszej połowie 2003 roku 696,7 zł, o 17,9 proc. więcej niż w tym samym okresie 2002 roku (591,0 zł). Średni koszt pozyskania klienta dla klientów SIMPLUS to w drugim kwartale 2003 roku 65,8 zł, o 45,0 proc. więcej niż w tym samym okresie 2002 roku (45,4 zł), a w pierwszej połowie 2003 roku 55,5 zł, o 40,2 proc. więcej niż w tym samym okresie 2002 roku (39,6 zł).

Średnie miesięczne ARPU (średnie przychody na użytkownika) w drugim kwartale 2003 roku wyniosło 84,9 zł, w porównaniu z tym samym okresem roku 2002 było niższe o 14,9 proc. (99,8 zł), a w pierwszej połowie 2003 roku 83,7 zł, w porównaniu z tym samym okresem roku 2002 było niższe o 16,6 proc. (100,3 zł). Spadek ARPU wynika przede wszystkim ze spadających cen rozmów telefonicznych związanych z wdrożeniem nowych ofert promocyjnych, zwłaszcza pakietów bezpłatnych minut i pakietów bezpłatnych SMSów. Wpływ na spadek ARPU miała także zmiana struktury bazy klientów, gdzie udział klientów SIMPLUSa osiągnął 51,9 proc., o 10,6 punktów procentowych więcej w porównaniu do stanu na koniec pierwszego kwartału 2002. Średnie miesięczne ARPU dla klientów abonamentowych w drugim kwartale 2003 roku wyniosło 149,1 zł i spadło o 4,8 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku 2002 (156,5 zł). Średnie miesięczne ARPU dla klientów abonamentowych w pierwszej połowie 2003 roku było na poziomie 145,4 zł i spadło o 6,3 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku 2002 (155,2 zł). Średnie miesięczne ARPU dla klientów SIMPLUSa w drugim kwartale 2003 roku wyniosło 28,0 zł i spadło o 16,0 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku 2002 (33,4 zł), (jednocześnie rosnąc o 3,3% w stosunku do średniego miesięcznego ARPU dla klientów SIMPLUSa w pierwszym kwartale 2003 roku (27,1 zł)), a w pierwszej połowie 2003 roku - 27,6 zł i spadło o 18,1 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku 2002 (33,7 zł). 

„Miniony kwartał to bardzo ważny okres dla naszej firmy. Podjęta została decyzja o zmianie polityki wobec niektórych grup klientów. Odłączono 355 tysięcy nieaktywnych użytkowników SIMPLUSa, co przyczyni się do zmniejszenia kosztów.” - powiedział Finn Schkolnik, Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy Polkomtel S.A. - „To działanie miało znaczący wpływ na naszych lojalnych klientów, którym mogliśmy zaoferować innowacyjne i atrakcyjniejsze plany taryfowe. Ponadto w drugim kwartale poprawiliśmy nasze wyniki operacyjne, co pomogło nam zredukować zadłużenie.”

Całkowite zadłużenie firmy Polkomtel wyniosło na koniec pierwszej połowy 2003 roku 1.014,6 mln zł, o 25,7 proc. mniej w porównaniu z końcem pierwszej połowy 2002 roku (1.365,0 mln zł). Wskaźnik dług/EBITDA osiągnął poziom 0,53 i był o 26,4 proc. niższy w porównaniu z końcem pierwszej połowy 2002 roku (0,72). Redukcja zadłużenia to przede wszystkim rezultat bardziej efektywnych inwestycji oraz dobrych wyników operacyjnych.

W drugim kwartale 2003 roku Polkomtel zainwestował 171,5 mln zł, o 10,6 proc. mniej niż w drugim kwartale roku 2002 (191,7 mln zł). W pierwszej połowie 2003 roku Polkomtel zainwestował 324,6 mln zł. Poziom inwestycji był o 13,9 proc. niższy niż w pierwszej połowie roku 2002 (377,2 mln zł). Niższy poziom inwestycji był spowodowany wyższą efektywnością rozbudowy sieci GSM. Od rozpoczęcia działalności firmy w 1996 roku nakłady inwestycyjne Polkomtel sięgnęły 5,7 mld zł (bez opłat koncesyjnych). 

Prognozy na rok 2003: Przewidujemy wzbogacenie oferty produktowo usługowej dla różnych segmentów rynku - od młodych użytkowników Simplusa po klientów korporacyjnych. Obejmie ona także usługi wykorzystujące transmisję danych. Zakładany udział Polkomtel S.A. we wzroście rynku osiągnie co najmniej 33%. W przypadku Polkomtel S.A., pozwoli to na wzrost przychodów, które na koniec 2003 roku powinny przekroczyć poziom 5 miliardów zł. Prognozy są oparte na bieżących przewidywaniach, a rzeczywiste wyniki mogą się różnić.

Struktura Akcjonariatu firmy Polkomtel S.A.
Akcjonariuszami Polkomtel S.A. są: KGHM Polska Miedź S.A., PKN Orlen S.A., TeleDanmark A/S i Vodafone Americas Asia - po 19,61 % akcji, PSE S.A. ? 16,05% oraz Węglokoks S.A. - 4,0%, Tel-Energo S.A. - 1,01% i TelBank S.A. - 0,5%. Kapitał akcyjny spółki wynosi 2, 05 mld złotych.

Opinie:

Opinie archiwalne (39):

Komentuj

Komentarze / 39

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-27 14:10
    No! :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    LukaszB pisze: 2003-08-27 14:11
    "Zakładany udział Polkomtel S.A. we wzroście rynku osiągnie co najmniej 33%." Czyli Plus będzie walczył z Ideą I Erą :)
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-08-27 14:12
    Bardzo dokładna i szczegółowa analiza! Wlo: cieszysz sie że jesteś pierwszy? ;))
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-27 14:15
    blobi - już dawno powiedziałem, że jeśli coś uda mi się z tego powiodu wygrać, otrzyma to drugi :-) A moje No! nie odnosiło się do tego faktu, tylko do świetnych (najlepszych oprócz churn) wyników spośród wszystkich operatorów ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wsh pisze: 2003-08-27 14:21
    zgadzam sie z wlo :) No! :)
    0
  • Users Avatars Mini
    costam pisze: 2003-08-27 14:30
    ciekawe jak by inne sieci odlaczyly wszystkich martwych uzytkownikow
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-08-27 14:38
    Oj przeciez zartowałe Wlo :) Tyle kłótni jakie z tobą prowadziłem dały mi jasny i wyraźny portret psychologiczny użytkownika portalu GOL o nicku "Wlo" lat....itp :PPPP
    0
  • Users Avatars Mini
    berr pisze: 2003-08-27 15:14
    No i widać, że Plus trzyma się mocno i przyszłość też wydaje się być całkiem przyzwoita. Przynajmniej nie popadli w obłęd liczby abonentów, bo jak widać nie koniecznie musi ona oznaczać fantastyczny zysk. Churnu nie ma co porównywać z innymi sieciami bo znczący wpływ miały odłączenia nieaktywnych pre-paidów czego nie zrobili inni operatorzy
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-27 15:15
    Wreszcie sprawozdanie finansowe pozbawione PR-owskiego okolicznościowego pieprzenia w bambus. Super. Ładne wyniki to raz, przejrzysta prezentacja - to dwa. Konkretny wskaźnik (liczba) - i od razu komentarz. Inne sieci powinny się wzorować.
    0
  • Users Avatars Mini
    matimm pisze: 2003-08-27 15:17
    a gdzie mozna znalesc pelne wyniki idei?
    0
  • Users Avatars Mini
    trapi pisze: 2003-08-27 16:41
    wyniki i ten caly news ladny.. ale taka refleksja - wszystko 'było efektem egzekwowania regulaminowych warunków świadczenia usług wobec klientów SIMPLUSa.' :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    lewickijacek pisze: 2003-08-27 16:42
    Fajny jest ten Plus...
    0
  • Users Avatars Mini
    Paweł pisze: 2003-08-27 16:47
    matimm**** w koszu, oni sie boją takie wyniki prezentować, nie ma sie czym chwalic. Upss przepraszam jest czym -drugim miejscem a za rok badz dwa pewnie pierwszym wsrod ilosci posiadanych klientów. Gdzie ARPU bedzie wynosci 30zl he he Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    sebekoo pisze: 2003-08-27 17:22
    zadłużenie o ćwierć miniej to duzo spadek
    0
  • Users Avatars Mini
    logomedia pisze: 2003-08-27 17:58
    a czy wiecie ze wczoraj byla awaria kont w plusnecie? he
    0
  • Users Avatars Mini
    staszek pisze: 2003-08-27 20:35
    Podjęte działania ok. Ale należy pomyśleć o obniżeniu ceny za czas rozmów , przyniosło by to przypływ potencjalnych klientów. A może nalicznie rozmów co 10 sek.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-27 22:31
    logomedia - nie zauważyłem... owszem serwer nie odpowiadał przez jakiś czas, ale i inne serwery również miały problemy... Może to problem z łączami jednak?
    0
  • Users Avatars Mini
    9876 pisze: 2003-08-27 22:55
    a na stronie ery ukazały się jej wyniki za i półrocze 2003
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-27 23:08
    9876 - są i za II kwartał... poszukaj dobrze (mam nadzieję, że nie jesteś klientem Ery?)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-28 00:06
    Niedawno pisałem, że zmuszony byłem złożyć reklamację z powodu niejasności na billingu po zmianie taryfy - kto czta pewnie pamięta... Po tygodniu - dzisiaj - zadzwoniła pani z działu reklamacji przepraszając za zamieszanie i pomyłkę... na moją korzyść :-) Otóż problem w tym, że z niewiadomych przyczyn, po zmianie taryfy, system doliczył mi jakby minuty (i pozostałe pakiety abonamentowe - esemesy i Plus Tobie) z minionego okresu rozliczeniowego - rozliczył je jako pierwsze a później dopiero liczył pakiety bieżące, za które zapłaciłem abonament... Oczywiście propozycja była taka, że sprawę pozostawiamy jak jest - czyli zyskałem 100 minut i 100 esemesów na kolejne 3 miesiące jak znalazł :-) Na dodatek będę dostawał billing esemesów. I kto tu mówi o niemiłej obsłudze w Plusie? Pomyłki się zdarzają - i to jak sądzę nie tylko u mnie ten problem wynikł bo i u kilku znajomych to samo zauważyłem, ale wszystko można pokojowo załatwić :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Irek24 pisze: 2003-08-28 01:32
    Wyniki OK, ale obsługa klienta pozostawia wiele do życzenia.
    0
  • Users Avatars Mini
    nut pisze: 2003-08-28 02:33
    "Sukces statystyczny nas nie interesuje, a zaoszczędzone środki na pewno wykorzystamy dla dobra naszych aktywnych klientów." - I to mi sie podoba !!! Plus wprowadzajac nowe taryfy nikogo nie oszukal, nikt nie stracil, a kazdy cos zyskal (nie tak jak np. w erze usuneli z oferty abonament na GPRS, gdy plus rozszerzyl oferte tanich pakietow GPRS)
    0
  • Users Avatars Mini
    nut pisze: 2003-08-28 02:37
    Irek24** Co do obslugi klienta - panie spod numeru 2601, sa zazwyczaj niedoinformowane, ale bardzo mile. Wystarczy tylko na wstepie rozmowy poprosic o polaczenie z kims kto sie zna na konkretnym temacie i nie ma problemu ... Zauwazylem jedno - kiedys polaczenie sie z konsultantem w ciagu 2 minut graniczylo z cudem, a teraz nastepuje to po max 15 sekundach ...
    0
  • Users Avatars Mini
    Robert542 pisze: 2003-08-28 10:14
    Niedlugo Plus wyprzedi Idee w wynikach finansowych
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-28 11:02
    Robert542 - ??? O czym mówisz?
    0
  • Users Avatars Mini
    berr pisze: 2003-08-28 11:26
    Robert524: z tego co sie orientuje to idea chyba dopiero w tym roku wychodzi na plus,bo dotychczas cały czas była na minusie. Plus natomiast od dawna przynosi zyski - więc nie bardzo rozumiem
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-28 11:46
    A ja zgodzę się z Irkiem, że obsługa klienta w Plusie pozostawia wiele do życzenia. Co do obsługi w BOK - nie mam większych zastrzeżeń - najważniejsze jest to, połączenie z konsultantem następuje błyskawicznie - tak jak to wskazał ***nut; ale ważniejsze informacje lepiej potwierdzać u trzech konsultantów - ponieważ różnie bywa z bardziej wyrafinowanymi informacjami.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-28 11:51
    Czar pryska w salonie firmowym przy Krupniczej we Wrocławiu. Kto był - wie o co chodzi. Załatwienie czegokolwiek u konsultanta to minimum 1 godzinaq czasu. W dodatku konsultantów jest dwóch - dla osób fizycznych; dwóch dla firm. Wystarczy, że 3-4 osoby(przeważnie jest około 8-9) wymieniają aparat i mamy załatwione całe popołudnie. A wystarczyłoby pomyśleć i przenieść salon do jednego z licznych biurowców w okolicy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Michał pisze: 2003-08-28 13:05
    Plus jest wyraźnie zadowolony ze swoich wyników - to raz. Poważnych obniżek cen rozmów bym sie nie spodziewał z dwóch głownych powodów. *A* Ciągle niska penetracja (35% przy przeszło 60 w Czechach) powoduje, zę dalsze zwiększanie ilosci abnonentów będzie odbywać sie wśród użytkowników o coraz mniej zasobnych kieszeniach. A to wymaga niestety braku "bariery wejścia" czyli tanich -czyt dotowanych -aparatów, które splacaja wszyscy userzy w cenach rozmów. *B* dopóki nie wyjaśni sie, czy jakiś oszolom nie każe jednak "Biegusiem" wdrażac UMTSu który juz w momencie wdrozenia moze okazać sie technologia przestarzałą, o obniżkach nie ma mowy.. bo groziłyby ew podwyżki, które trrudno byłoby uzasadnić.
    0
  • Users Avatars Mini
    Michał pisze: 2003-08-28 13:08
    cd. Plus dla indywidualnych szykuje pare niespodzianek, nie wejdą one natychmiast, ale... się smażą. Niepokój mozę budzić spadajace EBITDA -efekt spadajacego ARPU prawedopodobnie - ale ciagle Plus generuje sporo kasy. A te gnoje z KGHMu i innych chcą sie go teraz pozbywać.. kretyństwo i prywata oczywiscie. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-28 13:34
    Gonzales - czar pryska w większości salonów, sklepów czy u zwykłych dilerów (tam szczególnie). Ja się nie dziwię - zamiast załatwiać sprawy przez bok wszyscy latają do dilera... Zwróciłeś uwagę ilu ich jest w każdym nawet małym mieście? Przecież to my za to płacimy... Z drugiej strony wiesz zapewne z jakimi problememi ludzie przychodzą? Najbardziej odporny człowiek wysiada w połowie dnia pracy...
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-08-28 14:04
    Gonz: UH wiem o co ci chodzi z tym salonem przey Heliosie...Do tego nizbyt tam mili panowie siedzą i krzywo sie patrzą jak chce sie człowiek o coś zapytać a nie ma czasu czekac w kilometroej kolejce...Plus wogóle ma mało boków we wrocku...Stąd te kolejki i nerwowość :) Najlepiej jest w galerii dominikańskiej: zero kolejek i miłe panie w obsłudze :D Ale tam jest tylko salonik.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-28 14:09
    I tu się z Tobą ***wlo nie zgodzę. Owszem - mało kto załatwia sprawy przez BOK, ponieważ woli załatwić sprawę osobiście. I wiem, z jakimi problemami ludzie przychodzą, ponieważ czasami współpracuję z dealerami - róznych sieci. Ale taka jest specyfika polskiego społeczeństwa. Natomiast konsultant nie jest od tego aby wysiąść, tylko od tego aby rozwiązać problem klienta, nawet najbardziej debilny i trywialny (z naszego punktu widzenia). Ja podkreślam fakt złego zorganizowania obsługi w konkretnym salonie firmowym, tym bardziej, że mam porównanie z innymi sieciami we Wrocławiu. Idea rozwiązała problem, Era rozwiązała problem. A Plus nie może czy nie chce? W każdym razie to przykre jak stoisz 4 godziny aby wymienić aparat, albo rozwiązać problem, którego nie rozwiążesz przez BOK.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-28 14:18
    No nie - co do tego, że konsultanci są od tego żeby do 18 nieść pomoc z uśmiechem na twarzy to się zgadzam... Ale jeśli widzę przypadek, że córka (35 lat) przychodzi z tatą (ok. 60-65) i mówi, że tacie kończy się właśnie umowa 2-letnia i musi mieć nokię 6610 (bo ona dopiero pół roku temu zminiała telefon i dostała tylko 8310 a chce mieć właśnie 6610), a tata ma najniższy z możliwych abonament (bo 2 lata wcześniej córka kupiła tacie abonament a sobie telefon) i teraz tata nie załapał się na PWA, więc co to za firma, gdzie trzeba mieć kosmiczne rachunki, żeby dostać nowy telefon. Co robi? Zmienia numer... bo taniej ale żąda (!!!) uznania Plus Tobie i stażu!!! I co gość obsługujący od półtorej godziny takiego młota ma powiedzieć? Każe jej dzwonić do prezesa Polkomtela - bo co innego ma zrobić, jeśli kobieta nie uznaje tego co jej nawet w BOKu (3 razy dzwoniła w tym czasie ) powiedzieli?
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-08-28 14:28
    Reboot: A na Placu Wolności (koło WZ-tki) jest olbrzymi parking tylko trzeba zajechać od Świdnickiej :DDD
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-28 14:29
    reboot - sam nie wiem co powiedzieć, kiedy czytam takie opowieści... Nie chcę się śmiać, czy drwić, ale chyba ludzie mają pecha... Nie raz opowiadałem o swoich przypadkach z Plusem - w tym o PWA... Nigdy tego typu problemów nie miałem. Fakt, kiedyś kiedy wymieniałem telefon na 6210 (a zawsze to robię przez "sekcję PWA" - nie w salonach czy w BOK-u) wynegocjowałem cenę chyba 99 złotych, ale właśnie nie było telefonów. Zadzwonili kiedy się pojawiły i jakiś dupek oferował mi go za 299 złotych... Podziękowałem i poprosiłem właśnie z "sekcją PWA" (czy jak się to tam nazywa u nich) i bez problemu dostałem za tydzień wcześniej wynegocjowaną cenę... Ale ryja na gościa nie prułem jak zwykle ludzie robią...
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-28 14:34
    ***Wlo - zgadzam się z Tobą :-). Właśnie przez takich młotów jak opisany przypadek w Plusie stoi się godzinami przy PWA i to jest prawda. Ponieważ takie młoty stanowią sporą grupę Plus już dawno temu pownien był zaradzić. i o to mi cały czas chodzi. Powinno być stanowisko do obsługi płatności (m.in. zdejmowanie blokad), ze 3 stanowiska do PWA i ze 3 stanowiska do obsługi bieżącej. Przecież to jest wstyd, żeby salon firmowy tak prężnej firmy w mieście wojewódzkim (gdzie zjeżdżają się ludzie z okolic oddalonych nawet o 100 km) zatrudniał 4 osoby do obsługi klientów (w tym 2 dla firm). ***reboot, nie wszystko załatwisz przez BOK - chociażby wymianę karty SIM.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-28 14:36
    ***Wlo - to się nazywa Dział Programów Lojalnościowych ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-28 14:51
    ja przez 2601 zawsze proszę - podobnie jak z "technikami" czy reklamacją... Nigdy nie rozmawiam o szczegółach z konsultantami z 2601 :)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: