W trzecim kwartale 2004 roku - podobnie jak w poprzednim kwartale - Polkomtel pozyskał największą liczbę klientów kontraktowych netto na rynku. Pozyskanie 328,8 tys. nowych abonentów zapewniło spółce udział w przyroście rynku post-paid na poziomie 71,7% i przyczyniło się do wzrostu bazy abonenckiej o 32,5% w porównaniu z odpowiednim okresem 2003 roku. Na koniec trzeciego kwartału br. sieć Plus GSM liczyła 3 123 tys. klientów kontraktowych, co zapewnia jej najwyższy udział w tym segmencie rynku (34,4%). Również pod względem przychodów Plus GSM jest liderem w tej kategorii. Liczba użytkowników sieci netto wzrosła w minionym kwartale o 503,6 tys. i pod koniec analizowanego okresu wyniosła 6 507,9 tys.
"Wyniki po trzecim kwartale br. pozwalają na optymistyczne prognozy rozwoju spółki. Znaczący wzrost liczby klientów Plus GSM, o 88,8% większy niż w trzech pierwszych kwartałach 2003 roku, oraz niezmiennie wyróżniający naszą sieć bardzo niski churn świadczą o tym, że nasza oferta produktowo-usługowa dla wszystkich segmentów rynku rozbudowywana jest we właściwym kierunku - powiedział Jarosław Pachowski, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Polkomtel S.A. - Realizując nasz nadrzędny cel, jakim jest stałe podnoszenie wartości firmy, oczekujemy dalszego wzrostu przychodów, zwiększenia wskaźników EBITDA oraz zysku finansowego netto. Inwestycje w rynek, poczynione w dwóch minionych kwartałach, pozwalają spodziewać się dynamicznego wzrostu istotnych wskaźników finansowych w najbliższych miesiącach i w 2005 roku."
Pomimo wysokich kosztów pozyskania znaczącej liczby nowych klientów kontraktowych w ostatnich dwóch kwartałach br., zysk netto Polkomtel S.A. w trzech pierwszych kwartałach br. wzrósł do poziomu 665,6 mln zł, czyli jest o 22,4% większy niż w trzech pierwszych kwartałach minionego roku. Przychody spółki w trzecim kwartale br. wyniosły 1 516,9 mln zł, czyli o 166,6 mln zł (12,3%) więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Zwiększono wydatki na budowę sieci, poziom inwestycji wzrósł o 14% w stosunku do trzeciego kwartału ubiegłego roku.
We wrześniu br. Polkomtel jako pierwszy na polskim rynku udostępnił swoim klientom kompleksową propozycję usług, jakie oferują zaawansowane technologie telefonii komórkowej łącznie z technologią UMTS. Łączna implementacja EDGE i UMTS miała na celu poszerzenie kręgu odbiorców usług trzeciej generacji. Pozwoliła również na rozbudowanie kompleksowych mobilnych rozwiązań dla biznesu oraz atrakcyjnych multimedialnych usług dla klientów indywidualnych. Przykładem unikalnej usługi multimedialnej dostępnej dla użytkowników drugiej i trzeciej generacji jest Serwis Mobilny TVP, uruchomiony wspólnie z Telewizją Polską SA.
Poszukując nowych segmentów rynku, Polkomtel wprowadził w sierpniu br. nową telefonię komórkową pod nazwą Sami Swoi. Oferta skierowana jest do osób, które mieszkają w mniejszych miastach i na wsiach i nie mają jeszcze telefonu komórkowego. Dostępność, prostota rozwiązań oraz atrakcyjne ceny to cechy wyróżniające tej oferty. Dla potrzeb telefonii Sami Swoi stworzono największą w Polsce sieć dystrybucji produktów telefonii komórkowej.
Przychody w trzecim kwartale 2004 roku wyniosły 1 516,9 mln zł, czyli o 166,6 mln zł (12,3%) więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego (1 350,3 mln zł). Przychody w trzech pierwszych kwartałach 2004 roku wzrosły do 4 241,0 mln zł - o 398,1 mln zł (10,4%) więcej niż w trzech pierwszych kwartałach 2003 roku (3 842,9 mln zł). Wzrost przychodów był spowodowany przede wszystkim wzrostem liczby klientów, a także ciągłego poszerzania pakietu usług pozagłosowych i ich intensywniejszego wykorzystywania przez klientów. Wzrost przychodów z tytułu tych usług wyniósł 18% więcej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Koszty sprzedaży i koszty operacyjne wyniosły w trzecim kwartale 2004 roku 1 243,9 mln zł, czyli o 217,1 mln zł (21,1%) więcej niż w tym samym okresie w roku 2003 (1 026,9 mln zł). Koszty sprzedaży i koszty operacyjne wyniosły w trzech pierwszych kwartałach 2004 roku 3 418,6 mln zł, czyli o 516,5 mln zł lub 17,8% więcej niż w tym samym okresie 2003 roku (2 902,1 mln zł). Wzrost kosztów sprzedaży był związany przede wszystkim z intensywnym programem pozyskiwania nowych klientów oraz większym kosztem utrzymania dotychczasowych. Wzrost ten jest częściowo kompensowany przez redukcję kosztów ogólnych w trzech pierwszych kwartałach 2004 roku, szczególnie w obszarze kosztów ubezpieczeniowych i administracyjnych (o 31%), utrzymania systemów IT (o ponad 18%), kosztów windykacji i złego długu (o 38%). Zoptymalizowano również koszty reklamy i koszty powiązane bezpośrednio z obsługą klienta.
Pomimo ograniczania kosztów stałych znaczący wzrost liczby pozyskiwanych klientów spowodował spadek EBITDA o 84,0 mln zł (14,2%) - z 592,6 mln zł w trzecim kwartale 2003 roku do 508,6 mln zł w tym samym okresie roku 2004. W trzech pierwszych kwartałach 2004 roku EBITDA spadła o 71,2 mln zł (4,6%) - z 1 541,2 mln zł w trzech pierwszych kwartałach 2003 roku do 1 470,0 mln zł w trzech pierwszych kwartałach 2004 roku.
Marża EBITDA (EBITDA jako % dochodu) w trzecim kwartale 2004 roku wyniosła 33,5%, czyli 10,4 punktu procentowego mniej niż w tym samym okresie roku poprzedniego (43,9%). W trzech pierwszych kwartałach 2004 roku wyniosła 34,7%, czyli 5,4 punktu procentowego mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (40,1%)
W trzecim kwartale 2004 roku Zysk przed obciążeniami finansowymi wyniósł 299,4 mln zł, czyli o 26,3% mniej niż w tym samym kwartale roku 2003 (406,2 mln zł). W trzech pierwszych kwartałach 2004 roku zysk przed obciążeniami finansowymi wyniósł 854,1 mln zł, czyli o 12,9% mniej niż w tym samym okresie 2003 roku (981,2 mln zł). Spadek zysku był spowodowany wzrostem kosztów sprzedaży.
Zysk przed opodatkowaniem w trzecim kwartale 2004 roku wyniósł 302,1 mln zł, czyli 10,7% mniej niż w tym samym okresie 2003 roku (338,1 mln zł). Zysk przed opodatkowaniem w trzech pierwszych kwartałach roku 2004 wyniósł 848,5 mln zł, czyli 14,8% więcej niż w tym samym okresie 2003 roku (738,8 mln zł). Wzrost zysku przed opodatkowaniem zawdzięczamy przede wszystkim redukcji kosztów finansowych, które z kolei zmniejszyły się dzięki niższym stratom z tytułu różnic kursowych. Redukcja kosztów finansowych o ponad 109,7 mln zł w trzech pierwszych kwartałach roku 2004 jest również wynikiem ograniczenia kosztów odsetek.
Zysk netto w trzecim kwartale 2004 roku osiągnął 238,0 mln zł, czyli 3,6% mniej niż w tym samym okresie 2003 roku (246,9 mln zł). Zysk netto w trzech pierwszych kwartałach 2004 roku osiągnął 665,6 mln zł, czyli 22,4% więcej niż w trzech pierwszych kwartałach 2003 roku (543,9 mln zł). Wzrost zysku netto w trzech kwartałach 2004 jest związany głównie ze wzrostem zysku przed opodatkowaniem.
W trzecim kwartale 2004 roku liczba pozyskanych klientów brutto wyniosła 875,7 tys., czyli o 85,6% więcej niż w trzecim kwartale roku 2003 (471,9 tys.). W trzech pierwszych kwartałach 2004 roku liczba pozyskanych klientów brutto wyniosła 1 977,0 tys., czyli o 43,0% więcej niż w analogicznym okresie 2003 roku (1 382,4 tys.).
W trzecim kwartale 2004 roku sieć pozyskała 503,6 tys. nowych użytkowników netto, o 67,2% więcej niż w tym samym okresie 2003 roku (301,1 tys.). W trzech pierwszych kwartałach 2004 roku sieć pozyskała 1 019,8 tys. nowych klientów, co odpowiada wzrostowi o 88,8% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego (540,2 tys.).
Pod koniec trzeciego kwartału 2004 roku liczba użytkowników sieci wyniosła 6 507,9 tys., czyli o 27,8% więcej niż na koniec trzeciego kwartału roku poprzedniego (5 090,4 tys.). Z usługi abonamentowej korzystało 3 122,9 tys., a z usługi przedpłaconej 3 385,0 tys. klientów - wzrost odpowiednio o 32,5% i 23,8% w stosunku do porównywalnego okresu roku poprzedniego.
Średnioroczny wskaźnik rezygnacji (churn) wzrósł w trzecim kwartale 2004 roku do 23,8%, i wyniósł o 10,0 punktów procentowych więcej niż w tym samym okresie 2003 roku (13,8%). Średnioroczny wskaźnik rezygnacji (churn) obniżył się w trzech pierwszych kwartałach 2004 roku do 21,6%, co oznacza spadek o 1,5 punktu procentowego w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego (23,2%). Spadek średniorocznego wskaźnika rezygnacji spowodowany był głównie odłączeniem w ubiegłym roku nieaktywnych użytkowników Simplusa.
Średni koszt pozyskania klienta (SAC) w trzecim kwartale 2004 roku wyniósł 242,3 zł, czyli o 28,9% mniej niż w tym samym okresie 2003 roku (341,1 zł). W trzecim kwartale 2004 roku średni koszt pozyskania klienta abonamentowego wyniósł 429,8 zł - o 47,4% mniej niż w tym samym okresie 2003 roku (817,7 zł). Średni koszt pozyskania klienta usługi przedpłaconej w trzecim kwartale 2004 roku wyniósł 48,0 zł, czyli o 25,6% mniej niż w tym samym okresie 2003 roku (64,4 zł). Średni koszt pozyskania klienta (SAC) w trzech pierwszych kwartałach 2004 roku wyniósł 274,5 zł, czyli o 12,1% mniej niż w tym samym okresie roku ubiegłego (312,4 zł). W trzech pierwszych kwartałach 2004 roku średni koszt pozyskania klienta abonamentowego wyniósł 515,3 zł - o 30,1% mniej niż w analogicznym okresie 2003 roku (737,3 zł). W trzech pierwszych kwartałach 2004 roku średni koszt pozyskania klienta usługi przedpłaconej wyniósł 58,1 zł, o 1,3% mniej niż w tym samym okresie 2003 roku (58,9 zł).
Średnie miesięczne ARPU (średnie przychody na użytkownika) w trzecim kwartale 2004 roku wyniosło 75,3 zł - w porównaniu z tym samym okresem roku 2003 było niższe o 13,0% (86,6 zł). Średnie miesięczne ARPU w trzech pierwszych kwartałach 2004 roku wyniosło 75,4 zł, co w porównaniu z rokiem ubiegłym (84,7) stanowi o 11,0% redukcji. Spadek ARPU wynika przede wszystkim ze spadających cen rozmów telefonicznych związanych z wdrożeniem nowych ofert promocyjnych, zwłaszcza pakietów bezpłatnych minut i pakietów bezpłatnych SMS-ów.
Średnie miesięczne ARPU dla klientów abonamentowych w trzecim kwartale 2004 roku było na poziomie 132,2 zł i spadło o 11,8% w porównaniu z rokiem 2003 (149,9 zł). Średnie miesięczne ARPU dla klientów usługi przedpłaconej w trzecim kwartale 2004 roku wyniosło 23,5 zł i spadło o 23,7% w porównaniu z tym samym okresem roku 2003 (30,7 zł).
Średnie miesięczne ARPU dla klientów abonamentowych w trzech pierwszych kwartałach 2004 roku było na poziomie 133,6 zł i spadło o 9,1% w porównaniu z rokiem 2003 (146,9 zł). Średnie miesięczne ARPU dla klientów usługi przedpłaconej w trzech pierwszych kwartałach 2004 roku wyniosło 24,8 zł i spadło o 13,6% w porównaniu z odpowiednim okresem roku 2003 (28,7 zł).
Całkowite zadłużenie bankowe firmy Polkomtel wyniosło na koniec trzeciego kwartału 2004 roku 849,2 mln zł, o 0,8% więcej w porównaniu z końcem trzeciego kwartału 2003 roku (842,3 mln zł). Wskaźnik dług/EBITDA osiągnął pod koniec trzeciego kwartału 2004 roku poziom 0,42 i był o 10,4% wyższy w porównaniu z końcem pierwszego kwartału 2003 roku (0,38).
W trzecim kwartale 2004 roku Polkomtel zainwestował 211,4 mln zł, czyli o 14,0% więcej niż w trzecim kwartale 2003 roku (185,5 mln zł). W trzech pierwszych kwartałach 2004 roku Polkomtel S.A. zainwestował 572,5 mln zł, o 12,2% więcej niż w trzech pierwszych kwartałach 2003 roku (510,1). Od początków działalności Spółki w 1996 roku Polkomtel S.A. zainwestował w budowę sieci 6,9 mld zł (kwota ta nie obejmuje opłat koncesyjnych).
Prognozy na rok 2004 Oczekiwany jest dalszy wzrost przychodów, a także polepszenie wskaźnika EBITDA oraz wyniku finansowego netto. Polkomtel przewiduje wzbogacanie oferty produktowo-usługowej dla różnych segmentów rynku - od młodych użytkowników Simplusa po klientów korporacyjnych. Rosnąć będzie znaczenie usług wykorzystujących transmisję danych, co powinno prowadzić do wzrostu bazy abonenckiej.
Akcjonariuszami Polkomtel S.A. są: KGHM Polska Miedź S.A., PKN Orlen S.A., TDC Mobile International A/S i Vodafone Americas Inc. - po 19,61% akcji, PSE S.A. - 16,05%, Węglokoks S.A. oraz pozostali.
Wyniki za III kwartał 2003 i 2004
Statystyki
III kwartał 2003 | III kwartał 2004 | Zmiana (%) | ||
Pozyskani użytkownicy (brutto) | 471,9 | 875,7 | 85,6 | |
Pozyskani użytkownicy (netto) | 301,1 | 503,6 | 67,2 | |
Churn średnioroczny - wskaźnik rezygnacji (%) | 13,8 | 23,8 | 10,0 | pkt. % |
ARPU (PLN) | 86,6 | 75,3 | ( 13,0 ) | |
ARPU klienci abonamentowi (PLN) | 149,9 | 132,2 | ( 11,8 ) | |
ARPU klienci SIMPLS (PLN) | 30,7 | 23,5 | ( 23,7 ) | |
Koszt pozyskania abonenta SAC (PLN) | 341,1 | 242,3 | ( 28,9 ) | |
SAC klienci abonamentowi (PLN) | 817,7 | 429,8 | ( 47,4 ) | |
SAC klienci SIMPLUS (PLN) | 64,4 | 48,0 | ( 25,6 ) | |
Liczba klientów (mln) | 5.090,4 | 6.507,9 | 27,8 | |
Liczba klientów abonamentowych (mln) | 2.357,0 | 3.122,9 | 32,5 | |
Liczba klientów SIMPLUS (mln) | 2.733,4 | 3.385,0 | 23,8 |
Wyniki finansowe
Polskie standardy księgowości
PLN mln | III kwartał 2003 | III kwartał 2004 | Zmiana (%) | |
Przychody | 1.350,3 | 1.516,9 | 12,3 | |
Koszty sprzedaży i koszty pozostałe | 1.026,9 | 1.243,9 | 21,1 | |
EBITDA | 592,6 | 508,6 | ( 14,2 ) | |
EBITDA - marża (%) | 43,9 | 33,5 | ( 10,4 ) | pkt. % |
Zysk przed obciążeniami finansowymi | 406,2 | 299,4 | ( 26,3 ) | |
Zysk przed opodatkowaniem | 338,1 | 302,1 | ( 10,7 ) | |
Zysk netto | 246,9 | 238,0 | ( 3,6 ) |
Wyniki za I połowę 2003 i 2004
Statystyki
Trzy kwartały 2003 | Trzy kwartały 2004 | Zmiana (%) | ||
Pozyskani użytkownicy (brutto) | 1.382,4 | 1.977,0 | 43,0 | |
Pozyskani użytkownicy (netto) | 540,2 | 1.019,8 | 88,8 | |
Churn średnioroczny - wskaźnik rezygnacji (%) | 23,2 | 21,6 | ( 1,5 ) | pkt. % |
ARPU (PLN) | 84,7 | 75,4 | ( 11,0 ) | |
ARPU klienci abonamentowi (PLN) | 146,9 | 133,6 | ( 9,1 ) | |
ARPU klienci SIMPLS (PLN) | 28,7 | 24,8 | ( 13,6 ) | |
Koszt pozyskania abonenta SAC (PLN) | 312,4 | 274,5 | ( 12,1 ) | |
SAC klienci abonamentowi SAC (PLN) | 737,3 | 515,3 | ( 30,1 ) | |
SAC klienci SIMPLUS (PLN) | 58,9 | 58,1 | ( 1,3 ) |
Wyniki finansowe
Polskie standardy księgowości
PLN mln | Trzy kwartały 2003 | Trzy kwartały 2004 | Zmiana (%) | |
Przychody | 3.842,9 | 4.241,0 | 10,4 | |
Koszty sprzedaży i koszty pozostałe | 2.902,1 | 3.418,6 | 17,8 | |
EBITDA | 1.541,2 | 1.470,0 | ( 4,6 ) | |
EBITDA - marża (%) | 40,1 | 34,7 | ( 5,4 ) | pkt. % |
Zysk przed obciążeniami finansowymi | 981,2 | 854,1 | ( 12,9 ) | |
Zysk przed opodatkowaniem | 738,8 | 848,5 | 14,8 | |
Zysk netto | 543,9 | 665,6 | 22,4 |
Wyniki finansowe- US GAAP
PLN mln | Trzy kwartały 2003 | Trzy kwartały 2004 | Zmiana (%) | |
Przychody | 1.350,5 | 1.516,7 | 12,3 | |
Koszty sprzedaży | 477,4 | 738,1 | 54,6 | |
EBITDA | 592,9 | 514,7 | ( 13,2 ) | |
EBITDA - marża (%) | 43,9 | 33,9 | ( 10,0 ) | pkt. % |
Zysk operacyjny | 403,7 | 297,2 | ( 26,4 ) | |
Zysk netto | 244,2 | 237,2 | ( 2,9 ) |
NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA - III KWARTAŁ 2004 ROKU
ROZWÓJ SIECI
Na koniec III kwartału 2004 roku uruchomionych było 4738 lokalizacji RF, w tym 4470 lokalizacji BTS i 268 repeaterów. Łącznie we wszystkich strefach w ciągu III kwartału 2004 roku uruchomiono 183 lokalizacje RF, w tym 165 lokalizacji BTS i 18 repeaterów.
Roaming
Na koniec III kwartału 2004 roku telefonu Plus GSM można było używać w 146 krajach na pięciu kontynentach w sieciach 280 operatorów.
Roaming GPRS
Na koniec III kwartału 2004 roku roaming GPRS był dostępny w 63 krajach w sieciach 106 operatorów. Usługa umożliwia dostęp do Internetu, korzystanie z WAP, transmisji danych, wysyłanie i odbieranie wiadomości multimedialnych MMS.
NOWE PRODUKTY I USŁUGI
Produkty i usługi wprowadzone do oferty w III kwartale 2004 roku:
I. Oferta dla klientów indywidualnych
· Usługi 3Generacji - komercyjne uruchomienie sieci UMTS w Warszawie;
· Modem USB-GPRS - nowy modem GPRS z dedykowanymi planami cenowymi i pakietami MB na dostęp do Internetu dla klientów indywidualnych i biznesowych;
· Poczta Głosowa dla Sami Swoi - udostępnienie użytkownikom Sami Swoi możliwości korzystania z poczty głosowej;
· Fotokartka MMS - rozwój usługi o możliwości:
o personalizacji na cały rok (zima, lato, Boże Narodzenie, sport, karnawał, zaproszenie);
o wysyłania Fotokartki poza granice Polski (numer 909 909).
· Usługi rozrywkowe i informacyjne:
o Mobilne multimedia - rozrywkowo-informacyjny ośrodek internetowy www.plusmega.pl oraz wap.plusmega.pl;
o promocje cenowe - pakiet kwotowy 15 PLN na korzystanie z usług ośrodka Rozrywka, promocja na usługę Chat Plus (0,10 PLN netto/SMS);
o rozwój sekcji "Komiksy" w ośrodku Rozrywka - grafiki kreskówek komiksu "Kajko i Kokosz";
o okazjonalne serwisy rozrywkowe i informacyjne - internetowy ośrodek olimpijski (serwisy informacyjne i rozrywkowe oparte na SMS, MMS, WAP, Java™), strony poświęcone filmowi "Garfield" (tapety, logo, dzwonki), konkursy SMS;
· SIMPLUS:
o Promocja Team2 na Wakacje - obniżenie stawki na połączenia do innych sieci w szczycie ze 1,50 zł do 90 gr oraz uruchomienie naliczania sekundowego i taryfy 1 sekunda;
o Telekarta 10 zł - wprowadzenie promocyjnej telekarty o wartości 10 PLN z okresem ważności 7 dni dla połączeń wychodzących oraz dodatkowo 30 dni dla połączeń przychodzących;
o Nowa taryfa Team7 - główne benefity: minuta rozmowy do wszystkich 78 gr brutto i SMS po 20 gr brutto; możliwość wyboru 7 Swojaków wewnątrz sieci Plus GSM - stawka za minutę 39 gr, SMS 10 gr brutto; naliczanie sekundowe od pierwszej minuty;
o Taryfa Team4 - zastąpienie dotychczasowej promocji Team 2 na Wakacje stałą ofertą taryfową;
o Simplus doładowanie - możliwość doładowania konta Simplus z telefonów abonamentowych;
o Zasilenia przelewem bankowym - usługa umożliwia zakup zasilenia Simplus klientom banków, które nie oferują zasilenia bezpośrednio z rachunku bankowego;
o Zasilenia z rachunków bankowych - BPH: użytkownicy posiadający rachunek Sez@m w BPH mogą zasilić swoje konto bezpośrednio z rachunku bankowego;
o Zasilenia w bankomatach - możliwość zasilenia konta Simplus on-line w bankomatach BGŻ;
o Zasilenia on-line w Mieście Plusa;
o Telekarty elektroniczne - sprzedaż telekart w terminalach POS mPunkt, PayTel, KDWT, Telecard (w tym zasilenia on-line), C&C Partners.
· SAMI SWOI - nowa telefonia komórkowa działająca w systemie przedpłaconym. Skierowana przede wszystkim do mieszkańców małych miejscowości, którzy dotychczas nie korzystali z telefonii komórkowej. W okresie promocyjnym - do 30 października 2004 r. - użytkownikom sieci zaoferowano bezpłatne połączenia wewnątrz sieci Sami Swoi.
II. Oferta dla klientów biznesowych
· Rozwój usług konwergentnych - uruchomienie połączeń typu 800/801 do sieci TP S.A. dla abonentów telefonii stacjonarnej;
PROMOCJE
Promocje post-paid w III kwartale 2004 roku:
W III kwartale kontynuowane były promocje postpaid z poprzedniego okresu, w szczególności oferta "mixPlus", która spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem klientów. Ponadto uruchomione zostały nowe promocje:
· "Tanie połączenia" - dostępne telefony w promocyjnych (najniższych na rynku) cenach oraz atrakcyjna usługa pozwalająca na obniżenie kosztu rozmów wewnątrz sieci Plus GSM aż do 50 groszy netto za minutę oraz bezpłatna usługa jednosekundowego naliczania opłat.
· "Superkarta" - promocja bez telefonów ze znacznie obniżonymi stawkami na połączenia zarówno wewnątrz sieci Plus GSM, jak i do pozostałych sieci komórkowych.
OBSŁUGA KLIENTA
· Dodatkowa opcja w E-BOK - funkcjonalność umożliwiająca odczytywanie jednostek z pakietów pozostałych do wykorzystania w ramach aktywnej usługi. Dzięki tej opcji możliwa jest dokładniejsza kontrola bieżącego użycia wykonywana samodzielne przez abonenta.
ZATRUDNIENIE
Na dzień 30 września br. Polkomtel S.A. zatrudniał 3052 etatowych pracowników. Średnia wieku pracowników spółki wynosi 31,8 lat.