T-Mobile Polska podał swoje wybrane wyniki za II kwartał 2021 r.
Na koniec drugiego kwartału baza klientów T‑Mobile wzrosła o 269 tys. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego i wyniosła 11,29 mln. Spółka zaobserwowała wzrost bazy klientów zarówno w segmencie abonamentowym, jak i przedpłaconym. Średnia miesięczny współczynnik odejść (churn) w segmencie kontraktowym utrzymał się na poziomie 0,7%.
Spółka wypracowała przychody w wysokości 1,58 mld zł, co po wyłączeniu negatywnego efektu przesunięcia niskomarżowych przychodów z międzynarodowych usług tranzytowych do dedykowanych struktur w ramach Grupy DT, oznaczałoby 1,2% wzrostu organicznego (r/r). Oficjalnie operator zaraportował zmianę przychodów o (-)2,3% - od III kwartału 2021 r. podobny efekt nie będzie już występował.
W II kwartale 2021 r. T‑Mobile Polska kontynuował realizację długoterminowego planu stabilnego, zrównoważonego rozwoju i odnotował wzrost EBITDA AL o 4,1% w porównaniu do analogicznego kwartału ubiegłego roku, osiągając zysk EBITDA AL w wysokości 453 mln zł.
Na koniec drugiego kwartału liczba klientów korzystających w segmencie mniejszych firm z usługi dostępu do internetu bez limitu danych przekroczyła 300 tys.
June 30, 2021 | Mar. 31, 2021 | Change June 30, 2021/ Mar. 31, 2021 % |
|
Mobile customers | 11 290 | 11 205 | 0,8 |
Fixed-network lines | 30 | 33 | (9,1) |
Broadband customers | 59 | 43 | 37,2 |
Dec. 31, 2020 | Change June 30, 2021/ Dec. 31, 2020 % |
|
Mobile customers | 11 198 | 0,8 |
Fixed-network lines | 31 | (3,2) |
Broadband customers | 32 | 84,4 |
June 30, 2020 | Change June 30, 2021/ June 30, 2020 % |
|
Mobile customers | 11 021 | 2,4 |
Fixed-network lines | 29 | 3,4 |
Broadband customers | 17 | n.a. |