Deutsche Telekom podał wyniki swojego polskiego oddziału za I kwartał 2024 roku.
T-Mobile Polska odnotował wzrost przychodów w pierwszym kwartale 2024 roku, osiągając wartość 395 milionów euro. Było to o 8,2% więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Po wyłączeniu pozytywnych efektów kursowych, przychody pozostały stabilne w ujęciu organicznym. Największy wzrost odnotowano w przychodach z usług mobilnych, pomimo cięć stawek za zakończenie połączeń nałożonych przez organ regulacyjny.
Przychody: 395 milionów euro, wzrost o 8,2% w porównaniu z poprzednim rokiem.
EBITDA AL: Skorygowana EBITDA AL wzrosła o 11,8% do poziomu 104 milionów euro, przy wzroście organicznym o 3,4%, co było napędzane głównie przez niższe koszty pośrednie, szczególnie koszty energii.
Usługi mobilne: Przychody z usług mobilnych zanotowały największy wzrost, pomimo wyzwań regulacyjnych.
Usługi szerokopasmowe: Przychody z usług szerokopasmowych również wzrosły, dzięki zwiększeniu bazy klientów. Liczba klientów FMC (fixed-mobile convergence) znacznie wzrosła, co miało pozytywny wpływ na przychody. Jednakże, niższe przychody z działalności IT częściowo zrównoważyły te wzrosty.
Mobilni klienci: Liczba mobilnych klientów wzrosła do 12,575 miliona na koniec marca 2024 roku, co oznacza wzrost o 0,2% w porównaniu do końca 2023 roku.
Klienci szerokopasmowi: Liczba klientów szerokopasmowych wzrosła o 9,6% do 285 tysięcy na koniec pierwszego kwartału 2024 roku.
Na koniec pierwszego kwartału 2024 r. liczba klientów T‑Mobile Polska osiągnęła poziom 12,6 mln. Oznacza to wzrost 22 tys. netto (r/r). Było to możliwe dzięki znacznemu zwiększeniu bazy klientów abonamentowych - o 198 tys. (r/r).
T-Mobile podjął decyzję o dezaktywacji partii 150 tysięcy nieużywanych kart SIM pierwotnie rozdanych uchodźcom z Ukrainy w ramach działań pomocowych.
EBITDA AL wzrosła o 3,3% (r/r), osiągając poziom 453 mln zł, a całkowite przychody z usług wzrosły o znaczące 5,8% w porównaniu do roku ubiegłego. W tym samym czasie całkowite przychody wzrosły o prawie 1% (r/r)i osiągnęły poziom 1,7 mld zł.
Inwestycje w sieć i usługi przełożyły się pozytywnie na sprzedaż abonamentów komórkowych, która w pierwszym kwartale 2024 wzrosła o 15% w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego.
Operator odnotował wzrost sprzedaży pakietów usług dla domu, które w tym okresie stanowiły blisko 45% podpisanych kontraktów światłowodowych w T-Mobile.
W obszarze rozwiązań korporacyjnych, T‑Mobile skupiał się na promocji oferty T Business składającej się z siedmiu linii produktowych: Mobile, Next Generation Connectivity, Cybersecurity, Modern Workplace, ERP, Smart City / IoT oraz Data Center & Cloud. T‑Mobile informowało również o wygraniu przetargów na obsługę PGW Wody Polskie oraz Polskiej Grupy Górniczej.
W pierwszym kwartale liczba klientów usługi „Bezpieczna sieć” przekroczyła 100 tysięcy.
T‑Mobile daje swoim klientom możliwość korzystania z 5G w paśmie C w zasięgu 2187 stacji bazowych, co oznacza dotarcie do przeszło 26% populacji Polski.
Obecnie prawie 80% wszystkich połączeń głosowych w T-Mobile jest zestawianych poprzez VoLTE lub VoWiFi.
VoLTE jest dostępne także w roamingu w 32 krajach u 43 różnych operatorów zagranicznych.
\