Deutsche Telekom opublikował dziś rano wyniki swojego polskiego oddziału za III kw. 2019 r.
T-Mobile na koniec III kw. miał 10.9 mln klientów. 7.4 mln to klienci abonamentowi.
W III kw. bieżącego roku T-Mobile pozyskiwał znacznie mniej klientów niż rok wcześniej.
Przychody w porównaniu rok do roku spadły o 4.8% do 373 mln euro.
Wskaźnik EBITDA AL nieznacznie urósł z 95 do 98 mln euro.
W trzecim kwartale 2019 r.:
T‑Mobile Polska wypracował wynik EBITDA AL 423 mln zł, a więc wyższy od raportowanego za analogiczny okres ubiegłego roku o 3,4%. Oznacza to, że spółka osiągnęła wzrost we wszystkich 3 kwartałach 2019 roku.
Rozwój cyfrowych kanałów kontaktu z klientami sprawia, iż spada liczba połączeń kierowanych do pracowników telefonicznej obsługi klienta. W ostatnich 12 miesiącach liczba połączeń spadła o 4%.
Podobnie, jak w segmencie klientów indywidualnych, również w obszarze klientów korporacyjnych T‑Mobile kontynuował działania skierowane na usprawnienie procesu obsługi klienta, między innymi rozwijając narzędzia cyfrowe skracające czas obsługi. Na koniec trzeciego kwartału br. aż 78% klientów posiadających taką możliwość korzystało z systemu self-service (eSerwis), a 66% transakcji z klientami biznesowymi było realizowanych online.
Nadal bardzo szybko rośnie zapotrzebowanie na usługi mobilnej transmisji danych. W porównaniu do trzeciego kwartału ubiegłego roku ilość przesłanych danych wzrosła o 50%. O 200% wzrosła ilość danych przesłanych przez klientów realizujących połączenia głosowe w sieci LTE – VoLTE, co jest efektem rosnącego portfolio telefonów obsługujących tę technologię. Obecnie już ponad 93% wszystkich danych przesyłanych jest w sieci LTE.
Dlatego też T‑Mobile Polska nieustannie inwestuje w rozwój sieci. W całej Polsce realizowane są inwestycje, których celem jest wzrost pojemności sieci i oferowanych prędkości. W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba stacji bazowych oferujących agregację pasma wzrosła o 40% (8520 stacji z CA), z czego 2250 stacji obsługuje agregację wszystkich 4 pasm, na których oferowane jest LTE w sieci T‑Mobile.
Note | Q3 2018 |
Q4 2018 |
FY 2018 |
Q1 2019 |
Q2 2019 |
Q3 2019 |
Change % |
Q1 - Q3 2018 |
Q1 - Q3 2019 |
Change % |
||
FIXED NETWORK (END OF PERIOD) | ||||||||||||
Fixed network Access Lines | ('000) | 19 | 18 | 18 | 18 | 19 | 19 | 0,0 | 19 | 19 | 0,0 | |
- IP Accesslines | ('000) | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 3 | n.a. | 1 | 3 | n.a. | |
Broadband Customers Retail | ('000) | 20 | 18 | 18 | 11 | 10 | 11 | (45,0) | 20 | 11 | (45,0) | |
MOBILE COMMUNICATIONS (END OF PERIOD) | ||||||||||||
Service revenue | (€) | 234 | 233 | 910 | 222 | 231 | 235 | 0,4 | 677 | 688 | 1,6 | |
CUSTOMERS | ('000) | 10 693 | 10 787 | 10 787 | 10 823 | 10 869 | 10 908 | 2,0 | 10 693 | 10 908 | 2,0 | |
- contract | ('000) | 7 152 | 7 243 | 7 243 | 7 298 | 7 374 | 7 434 | 3,9 | 7 152 | 7 434 | 3,9 | |
- prepaid | ('000) | 3 541 | 3 544 | 3 544 | 3 525 | 3 495 | 3 474 | (1,9) | 3 541 | 3 474 | (1,9) | |
NET ADDS | ('000) | 84 | 94 | 333 | 36 | 47 | 38 | (54,8) | 239 | 121 | (49,4) | |
- contract | ('000) | 84 | 90 | 322 | 55 | 76 | 60 | (28,6) | 231 | 191 | (17,3) | |
- prepaid | ('000) | 0 | 3 | 12 | (20) | (29) | (21) | n.a. | 8 | (70) | n.a. | |
AVERAGE MONTHLY CHURN | (%) | 1,4 | 1,3 | 1,4 | 1,3 | 1,3 | 1,3 | (0,1p) | 1,4 | 1,3 | (0,1p) | |
- contract | (%) | 0,8 | 0,9 | 0,9 | 0,8 | 0,7 | 0,7 | (0,1p) | 0,9 | 0,8 | (0,1p) | |
ARPU | (€) | 8 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | (12,5) | 7 | 7 | 0,0 | |
- contract | (€) | 10 | 10 | 10 | 9 | 9 | 9 | (10,0) | 10 | 9 | (10,0) | |
- prepaid | (€) | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0,0 | 3 | 3 | 0,0 |
Note | Q3 2018 millions of € |
Q4 2018 millions of € |
FY 2018 millions of € |
Q1 2019 millions of € |
Q2 2019 millions of € |
Q3 2019 millions of € |
Change % |
Q1 - Q3 2018 millions of € |
Q1 - Q3 2019 millions of € |
Change % |
||
TOTAL REVENUE | 392 | 390 | 1 526 | 348 | 366 | 373 | (4,8) | 1 135 | 1 087 | (4,2) | ||
PRODUCT VIEW | 392 | 390 | 1 526 | 348 | 366 | 373 | (4,8) | 1 135 | 1 087 | (4,2) | ||
- Fixed network | 2 | 28 | 38 | 120 | 30 | 31 | 32 | 14,3 | 84 | 91 | 8,3 | |
- Mobile communications | 2 | 364 | 353 | 1 406 | 318 | 335 | 342 | (6,0) | 1 052 | 995 | (5,4) | |
SEGMENT VIEW | 392 | 390 | 1 526 | 348 | 366 | 373 | (4,8) | 1 135 | 1 087 | (4,2) | ||
- of which Consumer | 214 | 212 | 841 | 202 | 210 | 209 | (2,3) | 629 | 621 | (1,3) | ||
- of which Business | 125 | 145 | 520 | 123 | 130 | 131 | 4,8 | 375 | 384 | 2,4 | ||
EBITDA | 1 | 97 | 96 | 390 | 110 | 118 | 116 | 19,6 | 294 | 344 | 17,0 | |
EBITDA MARGIN (EBITDA / TOTAL REVENUE) | % | 24,8 | 24,6 | 25,6 | 31,6 | 32,2 | 31,1 | 6,3p | 25,9 | 31,6 | 5,7p | |
EBITDA AL | 95 | 94 | 382 | 92 | 100 | 98 | 3,2 | 289 | 290 | 0,3 | ||
EBITDA AL MARGIN (EBITDA AL / TOTAL REVENUE) | % | 24,2 | 24,1 | 25,0 | 26,4 | 27,3 | 26,3 | 2,1p | 25,5 | 26,7 | 1,2p | |
CASH CAPEX (AS REPORTED) | 50 | 60 | 219 | 65 | 42 | 49 | (2,0) | 159 | 156 | (1,9) |