Jak wynika z trzeciej edycji Mobinet, badania rynku telefonii komórkowej, przeprowadzonego przez firmę doradczą A.T. Kearney oraz Cambridge Judge Institute, wysyłanie SMS — do niedawna domena nastolatków — zdobywa popularność w grupie dorosłych w wieku 35 lat i starszych. Badanie przeprowadzono wśród 2400 użytkowników telefonów komórkowych w sześciu krajach: Finlandii, Francji, Japonii, Niemczech, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.
W porównaniu do wyników badania Mobinet 2, popularność usług SMS wzrosła o 10%. Komunikowanie się za pośrednictwem krótkich wiadomości tekstowych wychodzi poza tradycyjną grupę nastoletnich użytkowników telefonów komórkowych i najdynamiczniej rozwija się wśród osób w wieku od 35 do 54 lat, o ustabilizowanej pozycji finansowej. Jak wynika z badania w grupie tej zainteresowanie usługą SMS wzrosło o 20%, a w grupach wiekowych 55–64 i ponad 65 lat — o 14%.
Powoli SMS zdobywa zwolenników nawet w Stanach Zjednoczonych, które od pewnego czasu są w tyle za innymi krajami pod względem zainteresowania m-commerce (zakupami przez telefon komórkowy). Wśród użytkowników telefonów z WAPem liczba osób wysyłających SMS-y wzrosła z 8 do 12%. Według badania przyszłość krótkich wiadomości tekstowych maluje się w jeszcze jaśniejszych barwach: kolejne 30% amerykańskich użytkowników telefonów z dostępem do Internetu deklaruje, że prawdopodobnie skorzysta z tej metody komunikacji w najbliższej przyszłości.
Paul Collins, kierujący badaniem z ramienia A.T. Kearney, zauważa, że SMS początkowo traktowany był wyłącznie jako tanie i poręczne narzędzie komunikacji dla młodego pokolenia. Tymczasem wiadomości tekstowe są coraz częściej narzędziem handlowym, stwarzającym nowe możliwości dla wszystkich graczy rynku usług mobilnych: producentów i sprzedawców telefonów komórkowych, operatorów sieci komórkowych i dostawców zawartości.