Wystartował pilot NFC w Erze i Inteligo

Newsy
Opinie: 1

Era, Inteligo i MasterCard rozpoczynają konsumenckie testy płatności mobilnych z użyciem telefonów komórkowych. W trwającym cztery miesiące programie pilotażowym weźmie udział 100 osób, będących jednocześnie klientami Inteligo i Ery.



W ramach testu Klienci będą mogli dokonywać szybkich płatności zbliżeniowych za pomocą telefonów Samsung Avila GT S5230N, wyposażonych w technologię NFC, we wszystkich punktach handlowo-usługowych akceptujących rozwiązanie PayPass. Obecnie ten system płatności udostępniają m.in. restauracje McDonald’s, sieć salonów EMPIK, Sodexo, Eurest, Era-shops, McCafe, sklepy Żabka, a także kawiarnie Coffee Heaven, saloniki prasowe Kolporter, sklepy komputerowe Sferis, wybrane stadiony Ekstraklasy i stacje paliwowe Shell. Jest to około 10 tys. punktów.

Płatności z wykorzystaniem technologii NFC są bardzo popularne w USA i kilku krajach Europy, m.in. we Francji i Rumunii oraz Turcji. Według danych MasterCard za pierwszy kwartał 2010 r. płatności w technologii PayPass mogą być wykonywane w ponad 230 tysiącach punktów akceptacji na całym świecie.

Płatność za zakupy do kwoty 50 złotych z użyciem telefonu komórkowego przebiega identycznie, jak te dokonywane za pomocą karty lub innego urządzenia wyposażonego w technologię MasterCard PayPass. Wystarczy zbliżyć telefon do czytnika, by dzięki technologii NFC, umożliwiającej bezprzewodowe połączenie między terminalem płatniczym a telefonem, transakcja została zakończona. Wyższe kwoty transakcji wymagają potwierdzenia kodem PIN. Ze względu na cechy płatnicze, aplikacja w telefonie działa jak konto debetowe dostępne w Inteligo. Dla potrzeb testu, firma Giesecke & Devrient przygotowała specjalne karty SIM, działające w zgodności z technologią NFC, przystosowane do współpracy ze wszystkim terminalami MasterCard PayPass.

W ramach pilotażu 21 maja 2010 r. rusza konkurs dla klientów Inteligo, którzy chcieliby wziąć udział w testach. Aby stać się uczestnikiem programu, wystarczy być klientem Inteligo, wypełnić formularz konkursowy i podać propozycję nazwy dla nowej usługi. 20 autorów najciekawszych odpowiedzi weźmie udział w testach. Dodatkowo rozpoczętym właśnie testom konsumenckim towarzyszy specjalna akcja prowadzona w serwisie www.mojeinteligo.pl. Wszyscy Klienci używający telefonów z aplikacją płatniczą będą mogli zdobyć nagrody specjalne. Organizatorzy będą premiować wkład osób testujących w promowanie rozwiązania w Sieci oraz wskazywanie ulepszeń. Najaktywniejsi Testerzy mają szansę zdobyć m. in.: nowoczesny telefon Samsung oraz iPody.

Usługa będzie oceniana w otwartej dyskusji na www.mojeinteligo.pl. Na czas pilotażu w Inteligo zostało stworzone specjalne centrum obsługi klienta, gdzie będzie można uzyskać dodatkowe informacje dotyczące płatności mobilnych. Bieżąca komunikacja i relacje z prowadzonych działań będą zamieszczane na stronie www.mojeinteligo.pl.

Start komercyjny usługi jest planowany w wersji optymistycznej na koniec bieżącego roku, w pesymistycznej na koniec przyszłego roku. Już teraz działa w Polsce ponad 200 tys. kart zbliżeniowych.

 

Opinie:

Opinie archiwalne (1):

Komentuj

Komentarze / 1

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: