XIaomi: 54 procent Polaków na telefon chce wydać od 500 do 1500 złotych

Newsy
Opinie: 0
54 procent Polaków na telefon chce wydać od 500 do 1500 złotych

Xiaomi Polska, we współpracy z Publicis Group, przeprowadziło badania społeczne dotyczące preferencji polskich konsumentów związanych z kupowaniem smartfonów.

Jak wynika z tego badania, Polakom zależy, aby kupiony przez nich smartfon służył im przez lata. 39% badanych deklaruje zakup nowego urządzenia dopiero wtedy, kiedy zużyje się poprzedni. Wynik ten jest niższy, jeśli weźmiemy pod uwagę tylko grupę wiekową 18-54 – wynosi wówczas 35%. Natomiast 28% pytanych wymienia telefon raz na dwa-trzy lata, a 31% rzadziej. Ponadto, jedynie 3% pytanych kupuje telefon raz w roku.

Xiaomi

 

Ponad połowa respondentów (54%) na zakup nowego telefonu jest gotowa przeznaczyć od 500 do 1500 zł. Drugim najczęściej wskazywanym przedziałem jest 1500-2500 zł (24%). 10% pytanych gotowa jest wydać na nowy smartfon kwotę pomiędzy 2500 a 3500 zł, a po 5% badanych celuje w droższe urządzenia – znajdujące się w przedziałach wartości pomiędzy 3500-4500 zł i 4500-5500 zł.  Najistotniejszym czynnikiem przy wyborze nowego smartfona jest cena, na co wskazuje 32% pytanych. Również odpowiadając na pytanie o największe bariery zakupowe przy wyborze telefonu nowej marki, respondenci najczęściej wskazywali cenę. Z kolei aż 36% badanych uznało ją za główną przeszkodę zakupową. Wynik ten jest jeszcze wyższy wśród grupy wiekowej 18-54, gdzie wynosi 40%.

Xiaomi

Najważniejszymi cechami telefonu dla Polaków przed zakupem są: bezawaryjność i niezawodność (67%), stosunek ceny do jakości (66%) oraz czas pracy na baterii po dłuższym użytkowaniu (60%). Na kolejnych miejscach uplasowały się: jakość wykonywanych zdjęć (32%), ułatwienia w życiu codziennym, na przykład dostęp do internetu czy GPS (29%) oraz kompatybilność z popularnymi aplikacjami (18%). Nie bez znaczenia jest również długie wsparcie po premierze za sprawą regularnych aktualizacji (16%) oraz design (11%).

Xiaomi

Zapytani o negatywne cechy posiadanych smartfonów, respondenci najczęściej wskazują słabnący czas pracy na baterii po dłuższym użytkowaniu (40%). Z kolei aż 39% pytanych odpowiada, że nie ma takiej cechy. Wśród kolejnych odpowiedzi znalazły się takie czynniki, jak podatność na uszkodzenia (14%), awaryjność po dłuższym czasie użytkowania (12%), oprogramowanie, np. brak ciągłego wsparcia i aktualizacji (11%), a także rozczarowujące parametry techniczne, w tym przede wszystkim niespełniający oczekiwań aparat (10%).

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: