Tele2 przygotowało komunikat prasowy w sprawie uwolnienia rynku abonamentu stacjonarnego w Polsce. Oto jego treść:
Za dwa miesiące upadnie monopol TP na abonament!
Dzięki wydanej w dniu dzisiejszym decyzji Prezesa UKE, od września br. użytkownicy telefonów stacjonarnych w Polsce przestaną być wreszcie skazani niemal wyłącznie na korzystanie z usług TP.
W dniu dzisiejszym Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Pani Anna Streżyńska, wydała decyzję o hurtowym dostępie do sieci (WLR), uwalniającą rynek abonamentu telefonicznego w Polsce.
WLR (Wholesale Line Rental) to rozwiązanie polegające na kupowaniu przez operatora alternatywnego (na razie tylko Tele2), po cenie hurtowej, usługi dostępu do sieci TP (tzw. abonamentu) i oferowanie na jego podstawie usług swoim klientom, wraz z innymi usługami świadczonymi na zasadzie preselekcji.
Dla dotychczasowych klientów Tele2, decyzja Prezesa UKE oznacza możliwość otrzymywania jednego rachunku, zawierającego zarówno – tańszy od dotychczasowego - abonament, jak i opłaty za połączenia telefoniczne.
Z kolei dla pozostałych użytkowników telefonów stacjonarnych, decyzja Prezesa UKE oznacza możliwość łatwej zmiany operatora, przy zachowaniu dotychczasowego numeru telefonu.
Po podpisaniu umowy z nowym dostawcą abonamentu, klient we wszystkich sprawach związanych ze swoją linią telefoniczną będzie się kontaktował już tylko i wyłącznie z nowym operatorem, czyli Tele2 Polska.
- W ciągu najbliższych kilku tygodni zaprezentujemy ofertę abonamentową i rozpoczniemy jej sprzedaż. Już teraz mogę jednak zapewnić, że nasza oferta będzie konkurencyjna względem oferty TP, a przede wszystkim zapewni klientom znaczące oszczędności. Zlecenia naszych klientów na abonament zaczniemy dostarczać do TP w dniu 13 września br. – powiedział Piotr Nesterowicz, Dyrektor Generalny Tele2 Polska.
W ramach WLR Tele2 w pełni przejmuje na siebie działania i koszty związane z obsługą klienta, marketingiem, administracją i rozliczaniem płatności. Z kolei operator zasiedziały, czyli TP nie ponosi więcej tych kosztów, ale świadczy odpłatnie określone usługi na rzecz operatora alternatywnego, jako klienta hurtowego, na warunkach nie gorszych niż dla odbiorcy detalicznego (np. konserwacja infrastruktury, usuwanie awarii itp.).