Założenia strategii Grupy Kapitałowej TP na lata 2002-2004 - komunikat prasowy

Newsy
Żródło: TP S.A.
Opinie: 12

Zarząd Telekomunikacji Polskiej S.A. przedstawił publicznie nową strategię Grupy Kapitałowej TP S.A. na lata 2002 - 2004. Podstawowymi celami nowej strategii są: dostosowanie firmy do współczesnych wyzwań rynku telekomunikacyjnego w Polsce oraz osiągnięcie europejskich standardów w tej branży.  
"W centrum naszej uwagi będzie klient, jego potrzeby i oczekiwania" - powiedział Marek Józefiak, prezes i dyrektor generalny TP S.A. - "Cel ten zamierzamy osiągnąć między innymi poprzez odczuwalne podniesienie poziomu obsługi klienta, rozszerzenie naszej oferty i dostosowanie jej do zróżnicowanych oczekiwań abonentów" - dodał M. Józefiak.

 

       

 
Do najważniejszych celów nowej strategii prezes M. Józefiak zaliczył: utrzymanie i umocnienie przez Spółkę pozycji lidera w zakresie usług, jakości i udziału w rynku telekomunikacyjnym, dalszy wzrost udziału w rynku telefonii komórkowej, osiągnięcie pozycji lidera na rynku usług transmisji danych i łączy dzierżawionych oraz zdobycie pozycji czołowego dostawcy usług internetowych  i multimedialnych.
"Cele te osiągniemy jedynie wówczas, gdy przekształcimy TP S.A. w organizację sprawną, efektywną i zdolną sprostać oczekiwaniom klientów. Mówiąc inaczej, nie będziemy urzędem do spraw telekomunikacji" - powiedział M. Józefiak. W praktyce dla klientów oznacza to między innymi odejście przez TP S.A. od rozliczania czasu połączeń opartego o impulsy - wkrótce zastąpi go opłata za rzeczywisty czas połączeń. Radykalnemu skróceniu ulegnie czas przyłączenia klientów do sieci. Nie trzeba będzie, tak jak dotychczas, przychodzić do Biura Obsługi Klienta, ponieważ większość spraw będzie można załatwić przez telefon. Wzorem operatorów telefonii komórkowej wprowadzone zostaną programy lojalnościowe oraz nowe, bardziej zróżnicowane taryfy dla poszczególnych grup użytkowników.
Zmienią się zasady funkcjonowania firmy: od 1 stycznia 2002 r. wprowadzony zostanie system zarządzania przez cele. Zwiększeniu ulegną kompetencje pracowników bezpośrednio obsługujących klientów. Otrzymają oni między innymi możliwość rozpatrywania reklamacji, rozkładania rachunków na raty, udzielania zniżek i umarzania zaległości. Wdrożony zostanie kompleksowy system obsługi klienta - CRM (z ang. Customer Relationship Management), który pozwoli na identyfikację oczekiwań klientów, a tym samym na szybką reakcję na ich potrzeby.
Dokonana zostanie redukcja kosztów własnych firmy. W tym celu TP S.A. wyzbędzie się części majątku, który nie jest bezpośrednio związany z jej podstawową działalnością.
Nowa strategia przewiduje również restrukturyzację zatrudnienia. Odnosząc się do ostatnich spekulacji mediów na temat liczby zwalnianych pracowników Spółki, M. Józefiak powiedział, że jest ona zbliżona do propozycji, która przedstawiona zostanie partnerom społecznym. W najbliższym czasie propozycja ta będzie przedmiotem dyskusji. O jej wynikach w pierwszej kolejności zostaną poinformowane działające w Telekomunikacji Polskiej SA organizacje związkowe oraz pracownicy firmy.                       
Część pracowników objętym procesem restrukturyzacji znajdzie zatrudnienie w firmach zewnętrznych, wydzielonych ze struktury TP SA (z ang. outsourcing). Część uzyska pomoc w znalezieniu pracy w innych firmach (z ang. outplacement).  Przewidziane są również inne, aktywne formy pomocy pracownikom.
"Restrukturyzacja zatrudnienia nie jest celem samym w sobie, lecz jest wyłącznie jednym z elementów mających na celu usprawnienie funkcjonowania organizacji i składających się na sukces przyjętej strategii" - dodał M. Józefiak.

Opinie:

Opinie archiwalne (12):

Komentuj

Komentarze / 12

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Lysy pisze: 2001-12-17 18:06
    "Cele te osiągniemy jedynie wówczas, gdy przekształcimy TP S.A. w organizację sprawną, efektywną i zdolną sprostać oczekiwaniom klientów. Mówiąc inaczej, nie będziemy urzędem do spraw telekomunikacji" - teraz sie dopiero kapneli??? To chyba oczywiste. Zwalnianie ludzi ma na celu "usprawnienie funkcjonowania organizacji i składających się na sukces przyjętej strategii", tez sobie znalezli powod zeby prace odbierac niewinnym pracownikom.
    0
  • Users Avatars Mini
    jarpol pisze: 2001-12-17 18:17
    a ja mam wrazenie ze jakis andersen albo toilet and douche popisał swe krągłe słówka a TPSA i tak wszystko "zleje"
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2001-12-17 18:25
    klitus bajdus, tere fere, obiecanki cacanki, tyle powiem ladnie mowia tylko co z tego wyniknie
    0
  • Users Avatars Mini
    Pracownik tej firmy pisze: 2001-12-17 19:14
    Ja dotad to widac ze jednak restrukturyzacja jest celem samym w sobie....
    0
  • Users Avatars Mini
    Pracownik tej firmy pisze: 2001-12-17 20:02
    A gdzie satysfakcja pracownikow tej firmy ktorzy tez sa jej klientami i o czym zapominaja prezesi- wspolwlascicielami??????????
    0
  • Users Avatars Mini
    kris pisze: 2001-12-17 20:16
    Zarząd zapowiedział, że przejdzie od rozliczania czasu połączeń opartego o impulsy - na rzeczywisty czas połączeń. Czy ktoś może wie ile do tej pory wynosił średni rzeczywisty czas wykorzystania minuty połączenia (słyszałem, że w granicach 65-70%)? Chciałbym po prostu wiedzieć ile % przychodów Tepsa może stracić w wyniku taktowania co sekundę. Jest jeszcze kwestia kiedy taki system Tepsa mogłaby wprowadzić? Do tego potrzebne są dobre systemy bilingowe, a spółka chyba takowych nie posiada.
    0
  • Users Avatars Mini
    Szpirit pisze: 2001-12-17 20:22
    Moim zdaniem Zarzad d/s Telekomunikacji (nie wiem nawet czy obecnie istnieje) powinien wprowadzic taryfikacje co 1 sekunde, i nie ma czy to siec komorkowa, stacjonarne czy jakies inne.. Przeciez to jest zwykle okradanie klienta, jezeli ja zadzwonie do dziewczyny, powiem jej 3 slowa, a policza mi za 3 minuty.. Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    Macklin pisze: 2001-12-17 21:33
    Zanim telekomunikacja przejdzie na taryfikację co sekundową, to będziemy ją mieli nawet w pre-paidach. Jestem optymistą, ale realistów. A i tak te wszystkie akcje i promocje robią przy pomocy chwytów (na granicy prawa). Np. jeśli chodzi o likwidacje prefixu 1033 w tepsie by się "szybciej wybierało". Reklamują to u mnie przy każdym zapłaceniiu rachunków każdemu. Wiele osób się nabiera i myślę, że ne będzie inaczej. ::..
    0
  • Users Avatars Mini
    minio pisze: 2001-12-17 22:40
    "W centrum naszej uwagi będzie klient, jego potrzeby i oczekiwania" - jak na kilkadziesiąt lat działalności to bardzo odkrywcze. Brawo TPSA!
    0
  • Users Avatars Mini
    Lysy pisze: 2001-12-17 22:44
    minio: hehe, cale to "przemowienie" szefow tepsy to jeden wielki zart dla nas - klientow ktorzy nic nie znacza dla monopolisty. Moze i zrobi wrazenie na france telecom zeby w koncu kupili ta tepse ale to bedzie ich najwiekszy blad.
    0
  • Users Avatars Mini
    minio pisze: 2001-12-17 23:08
    Lysy: dokładnie, ja w domu mam minimalną taryfe i korzystam sporadycznie (przeważnie na 0-800xxxxx, nie mylić z 0-700xxxxx), a co do FT to nie ma się co dziwić duży kraj w europie jest dobrym rynkiem, francuzi i niemcy wchodzą wszędzie gdzie sie da.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2001-12-17 23:21
    Watpie zeby osiagneli choc odrobine tego co maja sasiedzi z zachodu!
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: