Oficjalne stanowisko zarządu Telekomunikacji Polskiej wobec pikiety związkowców:
Zarząd TP uważa, że wszelkie problemy pracownicze powinny być rozwiązywane poprzez dialog, negocjacje czy dyskusje z użyciem rzeczowych argumentów. W tym duchu były i są prowadzone rozmowy z partnerami społecznymi.
Zarząd TP podejmuje starania, żeby przy pogarszającym się otoczeniu biznesowym firmy zapewnić pracownikom należyty poziom wynagrodzeń, czego dowodem są m.in. tegoroczne podwyżki wynagrodzeń, własny 7-procentowy plan emerytalny, średnie wynagrodzenie w firmie na poziomie 150 proc. średniej krajowej, a także 18-miesięczna gwarancja pracy i odprawy dla odchodzących pracowników.
W tej sytuacji zdaniem Zarządu, nie ma uzasadnienia dla organizowania pikiety, szczególnie w trakcie prowadzonych negocjacji dotyczących sporu zbiorowego, a także rozmów prowadzonych w normalnym trybie konsultacji z 10 organizacjami związkowymi w TP.
Z drugiej strony, Zarząd TP rozumie zaniepokojenie pracowników związane z publicznymi zapowiedziami ewentualnego podziału firmy.
W doniesieniach medialnych przedstawiane są wizje i doktryny niepotrzebnego podziału Telekomunikacji Polskiej, która i tak działa już pod ogromną presją regulacyjną.
Niezależnie od tego, Zarząd TP kontynuować będzie starania dla znalezienia pola dialogu z regulatorem w oparciu o udokumentowane audytem realne koszty świadczenia usług oraz opartą na standardach unijnych wizję rynku.
Jacek Kalinowski, rzecznik Grupy TP