FreecoNet zakończył trwający kilka miesięcy proces migracji użytkowników 30 operatorów VoIP do swojej platformy. Migracja użytkowników 30 operatorów VoIP do FreecoNet rozpoczęła się na przełomie września i października 2008 roku. Objęła klientów platformy fon24.pl, którzy wyrazili zgodę na przejście do FreecoNet (m.in. Halo Interia, Fonea, Darmowe Rozmowy, TeleGadu). Użytkownicy zachowali posiadane numery telefonu, saldo na koncie, a także ustawienia takich funkcjonalności, jak połączenia alarmowe czy poczta głosowa. Oprócz tego otrzymywali bonus – dodatkowych 10 proc. kwoty pierwszego doładowania konta we FreecoNet.
Część operatorów VoIP zdecydowała się na współpracę z FreecoNet SA na zasadach Programu Partnerskiego (użytkownicy zostali włączeni bezpośrednio do FreecoNet). Natomiast pozostali podjęli decyzję o ciągłości świadczenia usługi pod własną marką, ale bazując już na platformie FreecoNet. Każdy z nich otrzymał od firmy Datera SA, za niewielką miesięczną opłatę, skonfigurowany przez dostawcę serwer telekomunikacyjny Datera Call-eX ISP, który umożliwia świadczenie usługi VoIP. Abonenci takiego operatora mają dostęp do usług dodanych (np. poczta głosowa), a ruch telefoniczny kierowany jest przez platformę FreecoNet.