Znaczący wzrost liczby abonentów MediaTel

Newsy
Żródło: MEDIATEL
Opinie: 10

MediaTel podsumował pierwsze pięć miesięcy od chwili wdrożenia usługi w oparciu o własny prefiks 1031. Kampania reklamowa pod hasłem "Nie daj się doić" promująca nową usługę spółki została pozytywnie przyjęta przez klientów. W samym tylko marcu br. (w porównaniu z poprzednim miesiącem) liczba klientów MediaTel 1031 wzrosła o 98,1%.

- Nowa usługa cieszy się zasłużonym zainteresowaniem klientów. Czas najwyższy, żeby klienci przekonali się, że można świadczyć usługi telekomunikacyjne wysokiej jakości po umiarkowanej cenie.- mówi Wojciech Gawęda, prezes zarządu MediaTel SA.

W listopadzie 2004 roku doszło do uruchomienia prefiksu 1031 - początkowo w zakresie połączeń międzystrefowych, międzynarodowych i do sieci komórkowych, a od 7 marca br. także w zakresie połączeń lokalnych. Wdrożeniu nowej usługi towarzyszyła kampania reklamowa pod hasłem "Nie daj się doić", którą operator prowadzi na terenie prawie całego województwa mazowieckiego (zwłaszcza w Warszawie). Marka handlowa i sam prefiks 1031 są promowane na billboardach, w lokalnej prasie, w tygodnikach, radiu, na autobusach i tramwajach.

- Docierają do nas głosy, że stosujemy kontrowersyjną reklamę porównawczą. Nie zgadzam się z tym. Reklama porównawcza jest od kilku lat dozwolona w Polsce. Bez wątpienia spełniamy wszystkie kryteria, które umożliwiają jej legalne stosowanie, więc niezrozumiałe są dla mnie wypowiedzi, że jest kontrowersyjna. Głosy przeciwne zdradzają konkurenci zaniepokojeni dynamicznym wzrostem liczby nowych abonentów w sieci MediaTel.- wyjaśnia Wojciech Gawęda, prezes zarządu MediaTel SA.

Na jej efekty nie przyszło długo czekać spółce. Przeszło 1 mln internautów odwiedziło w marcu br. witrynę internetową www.mediatel.pl. To wyraźny wzrost w porównaniu z liczbą odwiedzin w poprzednich miesiącach (tab.1).

Tab. 1 Liczba odwiedzin strony www.mediatel.pl w poszczególnych miesiącach od uruchomienia prefiksu 1031 do marca 2005 (w miesiąc po rozpoczęciu kampanii).

Liczba odwiedzin strony www.mediatel.pl ogółem w miesiącu
lis-04 49 402
gru-04 38 351
sty-05 61 878
lut-05 57 539
mar-05 1 029 247

Źródło: MediaTel

Wzrost liczby odwiedzin na witrynie internetowej przełożył się na zwiększenie liczby nowych abonentów. W marcu 2005 roku, kiedy do palety usług trafiły połączenia lokalne, liczba klientów MediaTel 1031 prawie podwoiła się (w porównaniu z lutym br.). Wysoka była również dynamika ustanowionych preselekcji - w marcu br. wzrosła ona o przeszło połowę w porównaniu z lutym 2005 (tab. 2 i 3).

Tab. 2 Procentowy wzrost liczby klientów MediaTel 1031 narastająco w porównaniu do poprzedniego miesiąca

Procentowy wzrost liczby klientów MediaTel 1031 narastająco w porównaniu do poprzedniego miesiąca
gru-04  250,0 %
sty-05  385,7 %
lut-05  58,8 %
mar-05  98,1 %

Źródło: MediaTel

Tab. 3 Procentowy wzrost liczby ustanowionych preselekcji narastająco w porównaniu do poprzedniego miesiąca.

Procentowy wzrost liczby ustanowionych preselekcji narastająco w porównaniu do poprzedniego miesiąca
gru-04 81 %
sty-05 121 %
lut-05 28,4 %
mar-05 52 %

Źródło: MediaTel

Okazuje się, że taryfy oferowane przez MediaTel są jednymi z najbardziej konkurencyjnych na rynku. Potwierdzają to zarówno analizy przygotowane przez spółkę, jak również porównanie stawek operatorów opracowane przez miesięcznik branżowy "Świat Telekomunikacji", numer kwietniowy z 2005 r.
MediaTel oferuje dwa rodzaje cenników przeznaczone dla klientów zarówno biznesowych, jak i indywidualnych: "Polska i Świat lokalnie" oraz "Sekunda i już". Wszystkim klientom rekomendowany jest cennik "Polska i Świat lokalnie", który można w łatwy sposób porównać do cennika standardowego TP S.A., a osiągane korzyści wynikające z korzystania z usług MediaTel SA są największe.
Połączenie lokalne w MediaTel w godz.8.00-18.00 są tańsze o 20% od stawek oferowanych za te same połączenia w TP S.A., ale już od 18.00 do 8.00 różnica ta zwiększa się na korzyść MediaTel do 60%.
Podobnie w innych rodzajach połączeń różnice są bardzo wyraźne: ms (międzystrefowe) - 80%, do sieci komórkowych - 14%, międzynarodowe - 80 %, a nawet w zależności od kierunku (np. Chile) oszczędności mogą sięgnąć 95 %.

Źródło: MediaTel

Źródło: MediaTel

Źródło: MediaTel

* Koszt rzeczywisty równy jest stawce w przypadku naliczania sekundowego. W naliczaniu impulsowym z uwagi na różną długość impulsu w zależności od rodzaju połączenia, koszt rzeczywisty wynika z faktycznej, rozpoczętej liczby impulsów w określonym przedziale czasu (najczęściej 1 lub 3 minut). Na przykład: Przy stawce impulsowej 0,77 zł netto za minutę dla połączeń do sieci komórkowych impuls o wartości 0,29 zł netto trwa 22,6 sekundy. W czasie jednominutowej rozmowy zaliczane są 3 impulsy (w pierwszej, dwudziestej drugiej i czterdziestej piątej sekundzie). Koszt rzeczywisty rozmowy trwającej dokładnie jedną minutę wynosi 3 x 0,29 zł = 0,87 zł netto.

Źródło: MediaTel

Porównanie taryf operatorów alternatywnych dokonane przez "Świat Telekomunikacji" - wydanie kwiecień 2005 roku.

Źródło: Świat Telekomunikacji, kwiecień 2005

Źródło: Świat Telekomunikacji, kwiecień 2005

Dobre wyniki MediaTel SA odnotował również w ruchu hurtowym. Zwiększył się on w marcu br. o ponad 70 % (tab. 4). Spółka znajduje się w przededniu uruchomienia trzeciego punktu styku z siecią TP S.A. zlokalizowanego w centrali przy pl. Szembeka. Niestety, mimo podpisania w dniu 16 marca br. umowy w tej kwestii przez zarząd MediaTel, wciąż nie doszło do jej podpisania przez TP S.A. Po zainstalowaniu urządzeń w obiekcie przy pl. Szembeka odbędzie się około miesięczny okres testów przed komercyjnym uruchomieniem nowego punktu styku (PSS). Efektem udanej instalacji i testów będzie zwiększenie ponad dwukrotne przepustowości dla ruchu hurtowego w warszawskiej strefie numeracyjnej.

Tab. 4 Procentowy wzrost liczby połączeń w ruchu hurtowym w porównaniu z poprzednim miesiącem

Procentowy wzrost liczby połączeń w ruchu hurtowym obsługiwanym przez MediaTel w porównaniu z poprzednim miesiącem
lut-05 5,5 %
mar-05 70,8 %

Źródło: MediaTel

Opinie:

Opinie archiwalne (10):

Komentuj

Komentarze / 10

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    hhh pisze: 2005-04-12 17:04
    Ale ilu abonentów to widać tajemnica Poliszynela
    0
  • Users Avatars Mini
    5000087 pisze: 2005-04-12 17:12
    Konkurencja rozrasta się :-) im wiecej tym lepiej :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Major Bień pisze: 2005-04-12 18:30
    Mieli 10 klientów, teraz mają 17. To rzeczywiście znaczący wzrost. 70 procent jak nic. Po co GOL podaje takie informacje skoro nie mając danych nie można osądzić czy to sukces czy nie?!
    0
  • Users Avatars Mini
    wet pisze: 2005-04-12 18:45
    Dziwne, w Trójmieście o nich nie słychać, może mam złe info?
    0
  • Users Avatars Mini
    orko1990 pisze: 2005-04-12 19:50
    U mnie tez, byc moze tylko big wielkie miasta szlysza o nich lub jest telefonia podziemna :P
    0
  • Users Avatars Mini
    Olsen pisze: 2005-04-12 23:57
    Oferta Mediatel jest naprawdę cool. Zamiast ględzić jak niejaki Major Bień, proponuję sprawdzić ich ofertę na stronie internetowej. Ps w ciągu kilku m-cy pozyskali więcej abonentów, niż np. Dialog w ciągu 2 lat działalności !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    yo_gi pisze: 2005-04-13 01:41
    :) oby tak dalej... tylko zeby drógi monopolista nie wyrósł :P
    0
  • Users Avatars Mini
    HOST pisze: 2005-04-13 09:36
    Propomuję GOLowi i WAM rodzielić dwie sprawy. MediaTel ma co najwyżej klientów a nie abonentów. A Ci klienci którzy korzystają z prefiksów Mediatelu są abonentami TP. Bo już abonenci NETI czy Dialogu nie mogą korzystać z tego prefixu - taką mamy równość rynku. Media tel myśli że jak ma jedną tranzytową centralę w Polsce to już jest operatorem telekomunikacyjnym - to jest po prostu śmieszne. Połaczenia lecą od abonenta TP, po łączach TP, w centrali Mediatelu są taryfikowane i znów wracają po łączach TP do abonenta TP. taki to jest udział mediatelu w usługach telekomunikacyjnych. Ewntualnie w centrali mediatelu są przekierowywane na łącza opa komórkowego, czy innego stacjonarnego. czyli defacto Mediatel to kolejny pośrednik który chce kawałek tortu dla siebie. Jak będę mieć własną infrastrukturę komutacyjną, własnych prawdziwych abonentów to będą operatorem teraz to są pasożytem
    0
  • Users Avatars Mini
    RaffiX pisze: 2005-04-13 13:34
    Wykresów, a wykresów :/
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzechotnik pisze: 2005-04-13 19:16
    oczywiście wsystkie ceny netto
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: