MediaTel podsumował pierwsze pięć miesięcy od chwili wdrożenia usługi w oparciu o własny prefiks 1031. Kampania reklamowa pod hasłem "Nie daj się doić" promująca nową usługę spółki została pozytywnie przyjęta przez klientów. W samym tylko marcu br. (w porównaniu z poprzednim miesiącem) liczba klientów MediaTel 1031 wzrosła o 98,1%.
- Nowa usługa cieszy się zasłużonym zainteresowaniem klientów. Czas najwyższy, żeby klienci przekonali się, że można świadczyć usługi telekomunikacyjne wysokiej jakości po umiarkowanej cenie.- mówi Wojciech Gawęda, prezes zarządu MediaTel SA.
W listopadzie 2004 roku doszło do uruchomienia prefiksu 1031 - początkowo w zakresie połączeń międzystrefowych, międzynarodowych i do sieci komórkowych, a od 7 marca br. także w zakresie połączeń lokalnych. Wdrożeniu nowej usługi towarzyszyła kampania reklamowa pod hasłem "Nie daj się doić", którą operator prowadzi na terenie prawie całego województwa mazowieckiego (zwłaszcza w Warszawie). Marka handlowa i sam prefiks 1031 są promowane na billboardach, w lokalnej prasie, w tygodnikach, radiu, na autobusach i tramwajach.
- Docierają do nas głosy, że stosujemy kontrowersyjną reklamę porównawczą. Nie zgadzam się z tym. Reklama porównawcza jest od kilku lat dozwolona w Polsce. Bez wątpienia spełniamy wszystkie kryteria, które umożliwiają jej legalne stosowanie, więc niezrozumiałe są dla mnie wypowiedzi, że jest kontrowersyjna. Głosy przeciwne zdradzają konkurenci zaniepokojeni dynamicznym wzrostem liczby nowych abonentów w sieci MediaTel.- wyjaśnia Wojciech Gawęda, prezes zarządu MediaTel SA.
Na jej efekty nie przyszło długo czekać spółce. Przeszło 1 mln internautów odwiedziło w marcu br. witrynę internetową www.mediatel.pl. To wyraźny wzrost w porównaniu z liczbą odwiedzin w poprzednich miesiącach (tab.1).
Tab. 1 Liczba odwiedzin strony www.mediatel.pl w poszczególnych miesiącach od uruchomienia prefiksu 1031 do marca 2005 (w miesiąc po rozpoczęciu kampanii).
Liczba odwiedzin strony www.mediatel.pl ogółem w miesiącu | |
lis-04 | 49 402 |
gru-04 | 38 351 |
sty-05 | 61 878 |
lut-05 | 57 539 |
mar-05 | 1 029 247 |
Źródło: MediaTel
Wzrost liczby odwiedzin na witrynie internetowej przełożył się na zwiększenie liczby nowych abonentów. W marcu 2005 roku, kiedy do palety usług trafiły połączenia lokalne, liczba klientów MediaTel 1031 prawie podwoiła się (w porównaniu z lutym br.). Wysoka była również dynamika ustanowionych preselekcji - w marcu br. wzrosła ona o przeszło połowę w porównaniu z lutym 2005 (tab. 2 i 3).
Tab. 2 Procentowy wzrost liczby klientów MediaTel 1031 narastająco w porównaniu do poprzedniego miesiąca
Procentowy wzrost liczby klientów MediaTel 1031 narastająco w porównaniu do poprzedniego miesiąca | |
gru-04 | 250,0 % |
sty-05 | 385,7 % |
lut-05 | 58,8 % |
mar-05 | 98,1 % |
Źródło: MediaTel
Tab. 3 Procentowy wzrost liczby ustanowionych preselekcji narastająco w porównaniu do poprzedniego miesiąca.
Procentowy wzrost liczby ustanowionych preselekcji narastająco w porównaniu do poprzedniego miesiąca | |
gru-04 | 81 % |
sty-05 | 121 % |
lut-05 | 28,4 % |
mar-05 | 52 % |
Źródło: MediaTel
Okazuje się, że taryfy oferowane przez MediaTel są jednymi z najbardziej konkurencyjnych na rynku. Potwierdzają to zarówno analizy przygotowane przez spółkę, jak również porównanie stawek operatorów opracowane przez miesięcznik branżowy "Świat Telekomunikacji", numer kwietniowy z 2005 r.
MediaTel oferuje dwa rodzaje cenników przeznaczone dla klientów zarówno biznesowych, jak i indywidualnych: "Polska i Świat lokalnie" oraz "Sekunda i już". Wszystkim klientom rekomendowany jest cennik "Polska i Świat lokalnie", który można w łatwy sposób porównać do cennika standardowego TP S.A., a osiągane korzyści wynikające z korzystania z usług MediaTel SA są największe.
Połączenie lokalne w MediaTel w godz.8.00-18.00 są tańsze o 20% od stawek oferowanych za te same połączenia w TP S.A., ale już od 18.00 do 8.00 różnica ta zwiększa się na korzyść MediaTel do 60%.
Podobnie w innych rodzajach połączeń różnice są bardzo wyraźne: ms (międzystrefowe) - 80%, do sieci komórkowych - 14%, międzynarodowe - 80 %, a nawet w zależności od kierunku (np. Chile) oszczędności mogą sięgnąć 95 %.
Źródło: MediaTel
Źródło: MediaTel
Źródło: MediaTel
* Koszt rzeczywisty równy jest stawce w przypadku naliczania sekundowego. W naliczaniu impulsowym z uwagi na różną długość impulsu w zależności od rodzaju połączenia, koszt rzeczywisty wynika z faktycznej, rozpoczętej liczby impulsów w określonym przedziale czasu (najczęściej 1 lub 3 minut). Na przykład: Przy stawce impulsowej 0,77 zł netto za minutę dla połączeń do sieci komórkowych impuls o wartości 0,29 zł netto trwa 22,6 sekundy. W czasie jednominutowej rozmowy zaliczane są 3 impulsy (w pierwszej, dwudziestej drugiej i czterdziestej piątej sekundzie). Koszt rzeczywisty rozmowy trwającej dokładnie jedną minutę wynosi 3 x 0,29 zł = 0,87 zł netto.
Źródło: MediaTel
Porównanie taryf operatorów alternatywnych dokonane przez "Świat Telekomunikacji" - wydanie kwiecień 2005 roku.
Źródło: Świat Telekomunikacji, kwiecień 2005
Źródło: Świat Telekomunikacji, kwiecień 2005
Dobre wyniki MediaTel SA odnotował również w ruchu hurtowym. Zwiększył się on w marcu br. o ponad 70 % (tab. 4). Spółka znajduje się w przededniu uruchomienia trzeciego punktu styku z siecią TP S.A. zlokalizowanego w centrali przy pl. Szembeka. Niestety, mimo podpisania w dniu 16 marca br. umowy w tej kwestii przez zarząd MediaTel, wciąż nie doszło do jej podpisania przez TP S.A. Po zainstalowaniu urządzeń w obiekcie przy pl. Szembeka odbędzie się około miesięczny okres testów przed komercyjnym uruchomieniem nowego punktu styku (PSS). Efektem udanej instalacji i testów będzie zwiększenie ponad dwukrotne przepustowości dla ruchu hurtowego w warszawskiej strefie numeracyjnej.
Tab. 4 Procentowy wzrost liczby połączeń w ruchu hurtowym w porównaniu z poprzednim miesiącem
Procentowy wzrost liczby połączeń w ruchu hurtowym obsługiwanym przez MediaTel w porównaniu z poprzednim miesiącem | |
lut-05 | 5,5 % |
mar-05 | 70,8 % |
Źródło: MediaTel