ZTE o swoich planach w Polsce - oto wywiad z prezesem lokalnego oddziału

Akcje partnerskie | Newsy
Opinie: 0
ZTE chce mocniej powalczyć o polski rynek - oto wywiad z prezesem lokalnego oddziału

Mieliśmy okazję zadać kilka pytań szefowi polskiego oddziału chińskiego ZTE. 

Joey (Dingyi) Hu w krótkim wywiadzie przedstawił aktualną sytuację ZTE w Polsce i strategię swojej firmy na najbliższe miesiące.

Joey pochwalił się m.in., że jego firma ma zapewniony dostęp do amerykańskich rozwiązań i usług.

Oto odpowiedzi szefa polskiego ZTE na nasze pytania:

ZTE w Polsce jest od 2005 roku. Czy Polacy kojarzą Was jako producenta smartfonów, czy raczej tylko jako dostawcę modemów i routerów dla operatorów?

Jesteśmy producentem zarówno smartfonów jak i routerów, choć rzeczywiście przez kilka ostatnich lat byliśmy rozpoznawani głównie dzięki urządzeniom MBB (Mobile BroadBand). Nasz udział w sprzedaży routerów, zwłaszcza 4G i 5G, jest obecnie naprawdę duży. Jesteśmy dziś  liderem kategorii 5G, ponieważ nasze produkty są oferowane praktycznie przez wszystkich operatorów w Polsce. Po nawiązaniu udanych relacji z operatorami podjęliśmy decyzję o mocniejszym wejściu na rynek detaliczny i obecnie w głównych kanałach sprzedaży detalicznej dostępne jest pełne portfolio naszych modeli – od prostych modeli USB, poprzez szeroką gamę produktów 4G i 5G, aż po zróżnicowaną ofertę smartfonów. Naszą specjalnością, poza ofertą 5G, jest kategoria outdoor, w której dominujemy na rynku.

Router ZTE MC889 5G ODU – jednostka zewnętrzna

Router ZTE MC889 5G ODU – jednostka zewnętrzna 

Jak oceniacie w ogóle obecną sytuację na rynku w Polsce i w Europie? To nie jest chyba łatwy czas na ekspansję.

Rzeczywiście, jeśli chodzi o smartfony, czasy nie są sprzyjające dla branży, ponieważ globalny popyt ostatnio spadł. Niezależnie od tego będziemy konsekwentnie zwiększać nasz udział w rynku w oparciu o solidne fundamenty: silne możliwości badawczo-rozwojowe, bezpieczeństwo i innowacje. Jesteśmy przekonani, że klienci skuszą się do sprawdzenia naszych urządzeń, ponieważ jako pionier branży telekomunikacyjnej w Chinach daliśmy się poznać jako solidna i niezawodna marka o ugruntowanych relacjach na rynku i szerokiej gamie urządzeń oferowanych pod 4 markami: Blade, Axon, Nubia i Redmagic. Inaczej wygląda sytuacja z kategorią routerów. Dominujemy w segmentach LTE (4G) i 5G. Nasza pozycja przez ostatnie lata opiera się na ciągłej obecności u operatorów. W praktyce oznacza to, że większość naszych produktów musiała przejść rygorystyczne testy techniczne w laboratoriach, aby zakwalifikować się do selekcji i znaleźć sięw ofertach operatorskich.

Gdzie i z czym już jesteście obecni w sieciach sprzedaży?

Jesteśmy dostępni szeroko na rynku polskim  – nasze routery są obecne u wszystkich operatorów  i od jakiegoś czasu w większości dużych sieci detalicznych, m.in. w x-kom, Neonet, Media Expert, Komputronik. W tych samych dużych sieciach detalicznych sprzedajemy nasze smartfony. Posiadamy również swój własny oficjalny sklep online zteshop.pl, gdzie dostępna jest nasza pełna oferta urządzeń oraz marek, pod którymi je produkujemy.

Mówicie o powrocie marki na polski rynek smartfonów. Z czym to się będzie wiązać? Bez dużych budżetów chyba nie da się walczyć o poważne udziały w rynku. 

Tak naprawdę nie jest to do końca powrót marki, bo smartfony ZTE serii Axon, Nubia i Redmagic były w ostatnim czasie dostępne chociażby w ofertach online i poza tym rozwijaliśmy te droższe i flagowe marki w Polsce. Obecnie wróciliśmy tylko do sprzedaży budżetowej serii Blade – chcemy rozszerzyć dostępne spektrum naszych smartfonów o te najtańsze urządzenia. Cała Europa, Polska również, musi się mierzyć z dużym wpływem czynników zewnętrznych na gospodarkę, w związku z czym chcemy zaoferować nasze niedrogie urządzenia dlatego, że cena w obecnych czasach może pełnić kluczową rolę przy wyborze smartfonów. Przy okazji, te najtańsze smartfony testujemy precyzyjnie w centrach R&D po to, żeby za niewygórowaną cenę klienci otrzymywali solidne produkty i żeby byli zadowoleni z ich użytkowania –aspekt inżynierski i techniczny zawsze pełnił kluczową rolę z ZTE. Nie przestajemy oczywiście wspierać i budować w Polsce pozostałych, bardzo  wydajnych, zaawansowanych, flagowych i gamingowych marek Nubia, Redmagic i Axon –natomiast za tego typu urządzenia trzeba zapłacić najczęściej kilka tysięcy złotych, także nie są to rozwiązania dla każdego.

ZTE Axon 30

Smartfon ZTE Axon

Wasze produkty mają usługi Google i „normalnego” Androida. Podobno jest to efekt spełnienia specjalnych wymagań dotyczących zgodności? Czy możesz zdradzić jakieś szczegóły tych uzgodnień i certyfikacji?

Podstawą polityki ZTE Corporation, jej spółek zależnych i oddziałów (zwanych łącznie ZTE) jest przestrzeganie globalnych przepisów i regulacji dotyczących kontroli eksportu, w tym tych obowiązujących w Chinach i  Stanach Zjednoczonych. Jako wiodący na świecie dostawca sprzętu telekomunikacyjnego i rozwiązań sieciowych, ZTE spełnia odpowiednie wymagania kontrolne dotyczące sprzedaży, transferu, eksportu, reeksportu i obrotu sprzętem, oprogramowaniem i technologią. Jako firma dokładamy wszelkich starań, aby przestrzegać globalnych przepisów i regulacji dotyczących kontroli eksportu po to, by zadbać o zaufanie naszych partnerów i opinii publicznej, ograniczyć ryzyko operacyjne, ale traktujemy to również jako obowiązek, ponieważ ZTE odgrywa ważną rolę na rynku międzynarodowym. Kontrolujemy zgodność z przepisami dotyczącymi eksportu, przeciwdziałania przekupstwu i ochrony danych i nie tolerujemy żadnych naruszeń kodeksu lub innych zasad zgodności. Dzięki ścisłej współpracy z Departamentem Handlu i przestrzeganiu wszystkich wytycznych Compliance, mamy bezpieczny i otwarty dostęp także do takich systemów, jak Android i usługi Google, na których oparte są nasze smartfony, a także innych rozwiązań technicznych. Dodatkowo warto w tym miejscu wspomnieć, że ZTE posiada 85000 zgłoszeń patentowych i jest innowacyjną firmą opartą na inżynierii i technologii dysponującą 33000 pracowników R&D – to także dodatkowy atut oraz ochrona patentowa i technologiczna najważniejszych rozwiązań. 

Czy ZTE jest skazane na sprzedawanie w Polsce tanich smartfonów? Czy to w ogóle jest opłacalne?

W momencie budowania marki wszystko jest opłacalne, o ile przynosi efekt marketingowy i buduje rozpoznawalność – dlatego też pojawienie się ze smartfonami w nowych przedziałach cenowych na pewno da nam większą widoczność marki na rynku Polskim. Mamy już ugruntowaną pozycje w kategorii routerów, próbujemy zatem zaoferować szersze spektrum produktowe, a to i tak ciągle jakaś część z szerokiej oferty sprzedawanej globalnie. Z całą pewnością obecna oferta to tylko fragment potencjału, jakim dysponujemy.

ZTE Blade A72s szary

ZTE Blade A72s szary

Co z ekosystemem marki? Czy macie plany, aby w Polsce pojawiły się także inne produkty z portfolio dostępnego w Chinach?

Pojawienie się smartfonów serii Blade pokazuje, że nie chcemy się zadowalać wyłącznie bardzo dobrą sprzedażą i pozycją w jednej kategorii. Rozszerzamy dostępną w  Polsce ofertę routerów, mamy modele Blade, którymi próbujemy zainteresować mniej zamożnych Polaków, są smartfony Axon, Nubia i Redmagic. Wprowadziliśmy do sprzedaży w Polsce także Nubia TAB z innowacyjnym i opatentowanym ekranem 3D,  smartwatcha ZTE Watch Live czy bezprzewodowe słuchawki ZTE Buds2. Chcemy poszerzać ofertę, ale staramy się to robić rozsądnie, dlatego będziemy sukcesywnie uzupełniać nasz ekosystem o nowe rozwiązania. Mamy chociażby dostępne globalnie bardzo eleganckie i  zaawansowane okulary VR idealnie pasujące do serii gamingowej Redmagic, także można się spodziewać z naszej strony kolejnych nowości w ekosystemie.

Tablet ZTE Nubia TAB 3D

Tablet ZTE Nubia TAB 3D

Czy możecie zdradzić jakie są Wasze orientacyjne cele na ten rok i na kolejne lata na polskim rynku?

Mamy jasno określone plany rozwoju marki, nastawiamy się na jej budowanie w dłuższej perspektywie czasu i najważniejszy jest dla nas progres. Zatem wiemy, co i jak chcemy zrobić – natomiast nie narzucamy sobie niepotrzebnej i zbyt dużej presji czasowej, szczególnie na obecnie bardzo konkurencyjnym oraz trudnym ze względów ekonomicznych rynku. Planujemy na pewno rozsądne oraz ciągłe inwestycje w nasze marki io sukcesywne poszerzanie oferty. Chcemy także utrzymać w Polsce pozycję lidera w segmencie routerów 5G. Oprócz celów czysto sprzedażowych, zależy nam na właściwym odbiorze marki ZTE przez polskich klientów - chodzi o zbudowanie zaufania i pozytywnego nastawienia - przez pryzmat relacji jakości do ceny samych produktów, ale także przez wzgląd na szczególne podejście firmy do obszaru zgodności z przepisami i etyką biznesową (compliance). 

To materiał sponsorowany - powstał na zlecenie firmy ZTE.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: