Jesteśmy producentem zarówno smartfonów jak i routerów, choć rzeczywiście przez kilka ostatnich lat byliśmy rozpoznawani głównie dzięki urządzeniom MBB (Mobile BroadBand). Nasz udział w sprzedaży routerów, zwłaszcza 4G i 5G, jest obecnie naprawdę duży. Jesteśmy dziś liderem kategorii 5G, ponieważ nasze produkty są oferowane praktycznie przez wszystkich operatorów w Polsce. Po nawiązaniu udanych relacji z operatorami podjęliśmy decyzję o mocniejszym wejściu na rynek detaliczny i obecnie w głównych kanałach sprzedaży detalicznej dostępne jest pełne portfolio naszych modeli – od prostych modeli USB, poprzez szeroką gamę produktów 4G i 5G, aż po zróżnicowaną ofertę smartfonów. Naszą specjalnością, poza ofertą 5G, jest kategoria outdoor, w której dominujemy na rynku.
Router ZTE MC889 5G ODU – jednostka zewnętrzna
Rzeczywiście, jeśli chodzi o smartfony, czasy nie są sprzyjające dla branży, ponieważ globalny popyt ostatnio spadł. Niezależnie od tego będziemy konsekwentnie zwiększać nasz udział w rynku w oparciu o solidne fundamenty: silne możliwości badawczo-rozwojowe, bezpieczeństwo i innowacje. Jesteśmy przekonani, że klienci skuszą się do sprawdzenia naszych urządzeń, ponieważ jako pionier branży telekomunikacyjnej w Chinach daliśmy się poznać jako solidna i niezawodna marka o ugruntowanych relacjach na rynku i szerokiej gamie urządzeń oferowanych pod 4 markami: Blade, Axon, Nubia i Redmagic. Inaczej wygląda sytuacja z kategorią routerów. Dominujemy w segmentach LTE (4G) i 5G. Nasza pozycja przez ostatnie lata opiera się na ciągłej obecności u operatorów. W praktyce oznacza to, że większość naszych produktów musiała przejść rygorystyczne testy techniczne w laboratoriach, aby zakwalifikować się do selekcji i znaleźć sięw ofertach operatorskich.
Jesteśmy dostępni szeroko na rynku polskim – nasze routery są obecne u wszystkich operatorów i od jakiegoś czasu w większości dużych sieci detalicznych, m.in. w x-kom, Neonet, Media Expert, Komputronik. W tych samych dużych sieciach detalicznych sprzedajemy nasze smartfony. Posiadamy również swój własny oficjalny sklep online zteshop.pl, gdzie dostępna jest nasza pełna oferta urządzeń oraz marek, pod którymi je produkujemy.
Tak naprawdę nie jest to do końca powrót marki, bo smartfony ZTE serii Axon, Nubia i Redmagic były w ostatnim czasie dostępne chociażby w ofertach online i poza tym rozwijaliśmy te droższe i flagowe marki w Polsce. Obecnie wróciliśmy tylko do sprzedaży budżetowej serii Blade – chcemy rozszerzyć dostępne spektrum naszych smartfonów o te najtańsze urządzenia. Cała Europa, Polska również, musi się mierzyć z dużym wpływem czynników zewnętrznych na gospodarkę, w związku z czym chcemy zaoferować nasze niedrogie urządzenia dlatego, że cena w obecnych czasach może pełnić kluczową rolę przy wyborze smartfonów. Przy okazji, te najtańsze smartfony testujemy precyzyjnie w centrach R&D po to, żeby za niewygórowaną cenę klienci otrzymywali solidne produkty i żeby byli zadowoleni z ich użytkowania –aspekt inżynierski i techniczny zawsze pełnił kluczową rolę z ZTE. Nie przestajemy oczywiście wspierać i budować w Polsce pozostałych, bardzo wydajnych, zaawansowanych, flagowych i gamingowych marek Nubia, Redmagic i Axon –natomiast za tego typu urządzenia trzeba zapłacić najczęściej kilka tysięcy złotych, także nie są to rozwiązania dla każdego.
Podstawą polityki ZTE Corporation, jej spółek zależnych i oddziałów (zwanych łącznie ZTE) jest przestrzeganie globalnych przepisów i regulacji dotyczących kontroli eksportu, w tym tych obowiązujących w Chinach i Stanach Zjednoczonych. Jako wiodący na świecie dostawca sprzętu telekomunikacyjnego i rozwiązań sieciowych, ZTE spełnia odpowiednie wymagania kontrolne dotyczące sprzedaży, transferu, eksportu, reeksportu i obrotu sprzętem, oprogramowaniem i technologią. Jako firma dokładamy wszelkich starań, aby przestrzegać globalnych przepisów i regulacji dotyczących kontroli eksportu po to, by zadbać o zaufanie naszych partnerów i opinii publicznej, ograniczyć ryzyko operacyjne, ale traktujemy to również jako obowiązek, ponieważ ZTE odgrywa ważną rolę na rynku międzynarodowym. Kontrolujemy zgodność z przepisami dotyczącymi eksportu, przeciwdziałania przekupstwu i ochrony danych i nie tolerujemy żadnych naruszeń kodeksu lub innych zasad zgodności. Dzięki ścisłej współpracy z Departamentem Handlu i przestrzeganiu wszystkich wytycznych Compliance, mamy bezpieczny i otwarty dostęp także do takich systemów, jak Android i usługi Google, na których oparte są nasze smartfony, a także innych rozwiązań technicznych. Dodatkowo warto w tym miejscu wspomnieć, że ZTE posiada 85000 zgłoszeń patentowych i jest innowacyjną firmą opartą na inżynierii i technologii dysponującą 33000 pracowników R&D – to także dodatkowy atut oraz ochrona patentowa i technologiczna najważniejszych rozwiązań.
W momencie budowania marki wszystko jest opłacalne, o ile przynosi efekt marketingowy i buduje rozpoznawalność – dlatego też pojawienie się ze smartfonami w nowych przedziałach cenowych na pewno da nam większą widoczność marki na rynku Polskim. Mamy już ugruntowaną pozycje w kategorii routerów, próbujemy zatem zaoferować szersze spektrum produktowe, a to i tak ciągle jakaś część z szerokiej oferty sprzedawanej globalnie. Z całą pewnością obecna oferta to tylko fragment potencjału, jakim dysponujemy.
Pojawienie się smartfonów serii Blade pokazuje, że nie chcemy się zadowalać wyłącznie bardzo dobrą sprzedażą i pozycją w jednej kategorii. Rozszerzamy dostępną w Polsce ofertę routerów, mamy modele Blade, którymi próbujemy zainteresować mniej zamożnych Polaków, są smartfony Axon, Nubia i Redmagic. Wprowadziliśmy do sprzedaży w Polsce także Nubia TAB z innowacyjnym i opatentowanym ekranem 3D, smartwatcha ZTE Watch Live czy bezprzewodowe słuchawki ZTE Buds2. Chcemy poszerzać ofertę, ale staramy się to robić rozsądnie, dlatego będziemy sukcesywnie uzupełniać nasz ekosystem o nowe rozwiązania. Mamy chociażby dostępne globalnie bardzo eleganckie i zaawansowane okulary VR idealnie pasujące do serii gamingowej Redmagic, także można się spodziewać z naszej strony kolejnych nowości w ekosystemie.
Mamy jasno określone plany rozwoju marki, nastawiamy się na jej budowanie w dłuższej perspektywie czasu i najważniejszy jest dla nas progres. Zatem wiemy, co i jak chcemy zrobić – natomiast nie narzucamy sobie niepotrzebnej i zbyt dużej presji czasowej, szczególnie na obecnie bardzo konkurencyjnym oraz trudnym ze względów ekonomicznych rynku. Planujemy na pewno rozsądne oraz ciągłe inwestycje w nasze marki io sukcesywne poszerzanie oferty. Chcemy także utrzymać w Polsce pozycję lidera w segmencie routerów 5G. Oprócz celów czysto sprzedażowych, zależy nam na właściwym odbiorze marki ZTE przez polskich klientów - chodzi o zbudowanie zaufania i pozytywnego nastawienia - przez pryzmat relacji jakości do ceny samych produktów, ale także przez wzgląd na szczególne podejście firmy do obszaru zgodności z przepisami i etyką biznesową (compliance).