Wi-Fi Calling w Plusie - sprawdziliśmy jak działa

Newsy
Opinie: 27

Dzięki uprzejmości sieci Plus mogliśmy już teraz sprawdzić jak działa WiFi Calling. Obecnie w Polkomtelu trwają testy tej usługi.

Sprzęt po stronie operatora dostarczyły firmy Ericsson i Nokia Networks.

My przy wykonywaniu połączeń korzystaliśmy z Samsunga Galaxy S6. Połączenia głosowe wykonywaliśmy w sieci WiFi z łączem kablowym UPC 150 Mbits pobieranie i 20 Mbits wysyłanie.

Jakość głosu podczas połączeń testowych była bardzo dobra. Nasi rozmówcy również to potwierdzali.

W czasie kilkudniowych testów zdarzyło się parę razy, że nawiązanie połączenia nie dochodziło do skutku. Nie zauważyliśmy także tego, aby nawiązywanie połączenia były realizowane szybciej niż w sieci 2G/3G (takie są obietnice dostawców platform). Raczej trwa to dłużej. Chwilę trwa także zalogowanie się smartfonu do usługi WiFi Calling po jej aktywacji w menu. Informuje nas o tym mała ikonka na górze ekranu.

Gdy korzystamy w Samsungu z WiFi Calling to wyklucza to aktywację trybu oszczędzania energii.

WiFi Calling to usługa, która ma bardzo duże szanse odnieść rynkowy sukces:

  • jest bardzo łatwa do aktywacji - włączamy po prostu dodatkową funkcję w menu aparatu
  • po dodatkowej konfiguracji platform po stronie operatora powinna zapewniać taką samą skuteczność wykonywania połączeń jak w sieci 2G/3G
  • oferuje zauważalnie lepszą jakość dźwięku
  • WiFi Calling będzie świetnym rozwiązaniem w roamingu, choć Plus już teraz zablokował WiFi Calling poza terenem Unii, więc pewnie takie są plany operatora w ofercie komercyjnej
  • usługa ma wsparcie większości znaczących producentów smartfonow i będzie wdrażana w kolejnych modelach urządzeń
  • raczej będzie to usługa bezpłatna dla klientów

Inne nasze informacje o Wi-Fi Calling: