Bardzo dobry kwartał dla tabletów - w TOP5 najmniej sprzedaje Xiaomi

Newsy
Opinie: 0
Bardzo dobry kwartał dla tabletów - w TOP5 najmniej sprzedaje Xiaomi

Omdia podaje, że światowy rynek tabletów  utrzymał tendencję wzrostową w trzecim kwartale 2025 r., osiągając sprzedaż na poziomie 40 milionów sztuk, co stanowi wzrost o 5% w ujęciu rok do roku i oznacza siódmy kwartał wzrostu z rzędu.

Ten trwały wzrost był napędzany silnym popytem na Bliskim Wschodzie i w Europie Środkowej, a także utrzymującą się wysoką skłonnością konsumentów do zakupów w Chinach.

Rynek skorzystał również na gwałtownym wzroście dostaw tabletów Chrome do Japonii, spowodowanym rządową inicjatywą edukacyjną GIGA 2.0. Dostawy Chromebooków osiągnęły 4,2 mln sztuk, co stanowi wzrost o 3% w ujęciu rok do roku, ponieważ na całym świecie nabrały tempa działania związane z wdrażaniem nowych rozwiązań edukacyjnych, a znaczna część dostaw wspierała realizację celów edukacyjnych Japonii.

Apple odnotował stabilny wzrost, bazując na dobrych wynikach z trzeciego kwartału 2024 r., sprzedając 14,3 mln sztuk. Samsung zanotowała stabilny wzrost, sprzedając 6,9 mln sztuk. Lenovo było liderem wzrostu wśród głównych dostawców, sprzedając 3,7 mln sztuk, co oznacza solidny wzrost o 23% w ujęciu rok do roku, napędzany ekspansją działalności w zakresie tabletów komercyjnych w regionie EMEA. Huawei uplasował się na czwartym miejscu z wynikiem 3,2 mln sztuk i wzrostem o 11,5%, a Xiaomi zamknęło pierwszą piątkę, sprzedając 2,6 mln sztuk, co oznacza niewielki wzrost o 2,3% w ujęciu rocznym.

„Oprócz japońskiego projektu GIGA 2.0, wdrażanie Chromebooków w edukacji rozszerza się na inne rynki, zwłaszcza w Europie Środkowej i Wschodniej oraz Ameryce Północnej” — powiedział Kieren Jessop, kierownik ds. badań w Omdia. „W Ameryce Północnej rynek urządzeń dla szkół podstawowych i średnich jest podzielony, przy czym znaczna część korzysta z Chromebooków, podczas gdy inni nadal polegają na iPadach. W przyszłości spodziewamy się, że finansowanie edukacji w Stanach Zjednoczonych będzie w coraz większym stopniu pochodzić ze źródeł stanowych lub lokalnych, a nie federalnych, co może zapewnić stały wzrost sprzedaży Chromebooków w tym regionie. Godnym uwagi przykładem jest partnerstwo miasta Nowy Jork z firmami Dell i T-Mobile, którego celem jest dostarczenie około 350 000 Chromebooków z łączem LTE/5G uczniom szkół publicznych w bieżącym roku szkolnym”.

W trzecim kwartale 2025 r. rynek Chromebooków wzrósł o 3,1%. Liderem segmentu była firma Lenovo, która sprzedała 1,4 mln sztuk, co oznacza silny wzrost o 54,6% w ujęciu rok do roku. Kolejne miejsce zajęła firma Acer z 18-procentowym udziałem w rynku i globalną sprzedażą na poziomie 0,8 mln sztuk. Trzecie miejsce zajęła firma HP, sprzedając 0,7 mln sztuk i odnotowując 15,3-procentowy spadek w ujęciu rocznym. Asus, która podobnie jak Lenovo skorzystał z japońskiego projektu GIGA 2.0, zajął czwarte miejsce, odnotowując imponujący 59-procentowy wzrost w ujęciu rok do roku, a piątkę zamknął Dell.

 

Globalne dostawy tabletów

 

Globalne dostawy tabletów

 

Globalne dostawy tabletów

 

Globalne dostawy tabletów

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: