Omdia podaje, że światowy rynek tabletów utrzymał tendencję wzrostową w trzecim kwartale 2025 r., osiągając sprzedaż na poziomie 40 milionów sztuk, co stanowi wzrost o 5% w ujęciu rok do roku i oznacza siódmy kwartał wzrostu z rzędu.
Ten trwały wzrost był napędzany silnym popytem na Bliskim Wschodzie i w Europie Środkowej, a także utrzymującą się wysoką skłonnością konsumentów do zakupów w Chinach.
Rynek skorzystał również na gwałtownym wzroście dostaw tabletów Chrome do Japonii, spowodowanym rządową inicjatywą edukacyjną GIGA 2.0. Dostawy Chromebooków osiągnęły 4,2 mln sztuk, co stanowi wzrost o 3% w ujęciu rok do roku, ponieważ na całym świecie nabrały tempa działania związane z wdrażaniem nowych rozwiązań edukacyjnych, a znaczna część dostaw wspierała realizację celów edukacyjnych Japonii.
„Oprócz japońskiego projektu GIGA 2.0, wdrażanie Chromebooków w edukacji rozszerza się na inne rynki, zwłaszcza w Europie Środkowej i Wschodniej oraz Ameryce Północnej” — powiedział Kieren Jessop, kierownik ds. badań w Omdia. „W Ameryce Północnej rynek urządzeń dla szkół podstawowych i średnich jest podzielony, przy czym znaczna część korzysta z Chromebooków, podczas gdy inni nadal polegają na iPadach. W przyszłości spodziewamy się, że finansowanie edukacji w Stanach Zjednoczonych będzie w coraz większym stopniu pochodzić ze źródeł stanowych lub lokalnych, a nie federalnych, co może zapewnić stały wzrost sprzedaży Chromebooków w tym regionie. Godnym uwagi przykładem jest partnerstwo miasta Nowy Jork z firmami Dell i T-Mobile, którego celem jest dostarczenie około 350 000 Chromebooków z łączem LTE/5G uczniom szkół publicznych w bieżącym roku szkolnym”.
W trzecim kwartale 2025 r. rynek Chromebooków wzrósł o 3,1%. Liderem segmentu była firma Lenovo, która sprzedała 1,4 mln sztuk, co oznacza silny wzrost o 54,6% w ujęciu rok do roku. Kolejne miejsce zajęła firma Acer z 18-procentowym udziałem w rynku i globalną sprzedażą na poziomie 0,8 mln sztuk. Trzecie miejsce zajęła firma HP, sprzedając 0,7 mln sztuk i odnotowując 15,3-procentowy spadek w ujęciu rocznym. Asus, która podobnie jak Lenovo skorzystał z japońskiego projektu GIGA 2.0, zajął czwarte miejsce, odnotowując imponujący 59-procentowy wzrost w ujęciu rok do roku, a piątkę zamknął Dell.



