Dobre wyniki sprzedaży polskich operatorów komórkowych

Newsy
Żródło: Prawo i Gospodarka
Opinie: 39

Zła sytuacja gospodarcza w Polsce nie osłabiła tempa sprzedaży telefonów komórkowych. Od początku 2001 r. wszyscy trzej operatorzy łącznie pozyskali 2,32 mln abonentów netto, podczas gdy w całym roku 2000 przybyło ich 2,8 mln. Około 60% klientów pozyskanych w ciągu ostatnich trzech miesięcy to użytkownicy systemu pre-paid.
W trzecim kwartale br. przybyło ponad 830 tys. użytkowników telefonów komórkowych. Mimo recesji gospodarczej i minimalnego spadku sprzedaży w trzecim kwartale w porównaniu z drugim, operatorzy są dobrej myśli, ponieważ ostatnie trzy miesiące roku to już tradycyjnie najlepszy okres do sprzedaży telefonów.
W Polsce jest obecnie ponad 9 mln użytkowników telefonów komórkowych, a jeśli sprawdzą się zapowiedzi operatorów, pod koniec roku ich liczba przekroczy 10 mln.

Opinie:

Opinie archiwalne (39):

Komentuj

Komentarze / 39

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    robbo2k pisze: 2001-10-05 15:43
    Patrzac na to ze gwiazdka to najlepsze promocje i okazja do sprzedazy prepaid to pewnie tak. Problem jednak ze przybywa glownie prepaidowcow a ci sa marnymi klientami
    0
  • Users Avatars Mini
    Neon pisze: 2001-10-05 15:45
    Dobrze sie dzieje :))) Ale rynek coraz bardziej sie nasyca, mam nadzieje ze wtedy rozpocznie sie prawdziwa walka o klienta.
    0
  • Users Avatars Mini
    Emron pisze: 2001-10-05 15:45
    Zgadzam sie z prognozami, bariera bądzie dopiero przy 17-18 mln abonentów.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gadek pisze: 2001-10-05 15:58
    I bardzo dobrze. I niech ludzie uciekaja od TP SA. Mam propozycje, kazdy nowy Polak powinien miec numer przypisywany od urodzenia.
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2001-10-05 16:07
    robbo: a mnie sie wydawalo ze promocje urodzinowe sa atrakcyjne . a wlasnie moze ktos juz wie co bedzie na gwiazdke (za duzo chce wiem wiem :) ) i co z plusem w styczniu (podobno cos ciekawego). chce wiedziec bo chce plusa ! ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2001-10-05 16:09
    gadek: a wiesz ile by bylo problemow z takim przypisywaniem od urodzenia ? wyobraz sobie przepisywanie w bazie numeru jak jakis dres zmienia operatora , zmienia abonament na pre-paida, komus ukradna komorke razem z numerem albo ktos po prostu bedzie chcial zmienic operatora bo mu ten ktorego ma nie odpowiada
    0
  • Users Avatars Mini
    dexter pisze: 2001-10-05 16:21
    Do Gadek: A kto miałby decydować do jakiej sieci nowonarodzonych powinno się przypisywać. Może do LeppERA GSM?
    0
  • Users Avatars Mini
    snake pisze: 2001-10-05 16:22
    robbo2k: co masz na myśli mówiąc "marni klienci" o pre-paidowcach ? Tylko ilość wydawanej kasy miesięcznie na telefon, czy również np stosunek kwoty płaconej operatorowi do wygadanej (ogółem), ilość pytań w BOK-u, "terminowość" opłat. Wydaje mi się że ci klienci sprawiają stosunkowo mało problemów (mniej przekrętów) i stanowią w miarę pewny dochód dla operatora (zapłata przed usługą, mniejsza dotacja do słuchawek).
    0
  • Users Avatars Mini
    zabu$ pisze: 2001-10-05 16:26
    CD1. Widac rynek sie jeszcze nie nasycil. Z tych danych nie ma co sie tak bardzo cieszyc poniewaz z tego wiekszosc to zestawy prepaid, i maja one wiekszy udzial niz tu podane 60%. W artykule bodajze ze wrzesnia (Profit) przedstawil anlize polskich opreatorow ktora wygladala nastepujaco: na pierwszym miejscu z najwieksza liczna nowo przylaczonych klientow jest EraGSM z czego ponad 60% to aktywacje prepaid, druga juz jest IDEA (gratulacje!!!) - tu jest ich ponad 70%, a na koncu pozostal PlusGSM z aktywacjami prepaid ponad 90% i najmniejsza liczba nowo przylaczonych klientow.
    0
  • Users Avatars Mini
    zabu$ pisze: 2001-10-05 16:26
    CD2. Czesciowo zgadzam sie z Emron jednak wydaje mi sie ze ten rok bedzie ostatni z tak szalona liczba nowych klietow. Pozniej przy liczbie gdzies w granicach gdy klienci przekrocza 15mln, zacznie sie juz pod gorke i prawdziwa walka o klienta. Super promocje na nowe i bardzo tanie telefony i moze nawet ktoras z sieci pokusi sie o zmiane taryfikacji (proponuje 1sek.).
    0
  • Users Avatars Mini
    zabu$ pisze: 2001-10-05 16:36
    snake: masz racje ze nazwa robbo2k "marni klienci" w stosunku do uzytkownikow prepaid nie jest w pozadku. Nie da sie ukryc ze tutaj miesieczne wydatki w prepaidach sa nizsze niz uzytkownicy abonamentow zwaszcza ci co maja te wyzsze, trzeba jednak zwocic uwage na to ze prepaidow jest coraz wiecej (ok. 60-90% nowych aktywacji) wiec operator wychodzi na swoje, a pojedynczy klient tez jest bardzo zadowolony (np. ja przeszedlem z Ery na POPa). Innymi slowy wilk syty i owca cala.
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2001-10-05 17:04
    jeżeli ktoś ma stałą pracę i chce lepszy telefon to idzie na abonament. Jak jest bez pracy to moze kupic telefon na wolnym rynku albo prepaid. Jest wybór i można wybierać. Uzytkownicy telefonów na karty wcale nie sa gorsi - wybrali tę formę bo im najbardziej odpowiadała. Trzeba jasno stwierdzić, że wiekszość telefonów komórkowych/chyba?/ w Polsce to właśnie telefony bez abonamentu.
    0
  • Users Avatars Mini
    LORD WYSZY pisze: 2001-10-05 17:19
    NO JESTEM CIEKAW BO TEN I POPRZEDNI MIESIĄC TO TOTALNA KLAPA. SIEDZE SOBIE W PUNKCIE SPRZEDAŻY I NIE MAM CO ROBIĆ Z NUDÓW UMIERAM W TYM MIESIĄCU SPRZEDAŁEM JEDEN TELEFON W ABONAMENCIE POPROSTU ZWAŁA JAK NIC.
    0
  • Users Avatars Mini
    gmazur pisze: 2001-10-05 17:59
    to dobrze, ze polskim operatorom sie powodzi. ja czekam na jekies ciekawe promocje "Gwiazdkowe". mam nadzieje, ze oprocz cyro na 12 miesiecy bedzie jakas ciekawa promocja cenowa aparatow. ale z drugiej strony Plus juz od pewnego czasu "trzyma" ceny na sluchawki. Na judee sie pogniewalem wiec tej sieci nie biore pod uwage w najblizszym czasie, a co do ery? ...musze tez na salony zagladnac.
    0
  • Users Avatars Mini
    waldo pisze: 2001-10-05 18:05
    jakby klienci prepaidowi byli tacy nieoplacalni dla operatorow to by nie oferowali takiej uslugi !!! i wszystko jasne !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    lava1 pisze: 2001-10-05 18:06
    Ciekawostką jest to że wszystkie Polskie sieci płaczą że tracą kase przez nieuczciwych klientów a potem się chwalą że w danym roq zarobili tyle a tyle. A co do samych abonentów to co oznaczy że przybyło ich ileśtam netto. Ja myślałem że to dotyczy tylko rynq finansowego i wag w sklepie a nie ilości ludzi.
    0
  • Users Avatars Mini
    mackor pisze: 2001-10-05 18:06
    Do Lorda Wyszy!Chyba nie jesteś z Plusa,bo u nas roboty że ho ho!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    pjj pisze: 2001-10-05 18:19
    Ciekawe czy pre-paidy sa liczone jako sprzedane zestatawy startowe czy tez raczej pre-paidy wchodza do statystyki po uruchomieniu przez uzytkownika. Te dwie wielkosci sa sobie przeciez nie rowne.
    0
  • Users Avatars Mini
    gmazur pisze: 2001-10-05 18:59
    do pjj: zgadzam sie, ze dwie wielkosci nie sa rowna, ale przypuszczam, ze jest to znikoma roznica i nie wiele wplywa na te podana liczbe. gm
    0
  • Users Avatars Mini
    september pisze: 2001-10-05 19:02
    komorkowe show trwa. i dobrze bo te-psiarnia wyzdycha
    0
  • Users Avatars Mini
    on74 pisze: 2001-10-05 19:22
    robbo to niby ty jestes najlepszym (nie marnym)klientem? to ile placisz miesiecznie (milion $)
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2001-10-05 19:30
    on74 robbo to ty sie nie czepiaj ;) lava netto to jest chyba z uwzglednieniem odchodzacych i przychodzacych ,chyba
    0
  • Users Avatars Mini
    gim pisze: 2001-10-05 19:34
    ludzie po podwyszeniu abonamentu przez TPSA przesiadaja sie na pre-paid, albo na jeden z nizszych abonamentow, co tlumaczyloby pozyskanie 2.32 mln abonentow przez operatorow :)))) A co do promocji to mam nadzieje ze Plus wypali z jakas super promocja swiateczna bo zamierzam zmienic telefonik :))) Czolko gim
    0
  • Users Avatars Mini
    pjj pisze: 2001-10-05 19:36
    qm: Moi kumple pracujacy u jednego z operatorow twierdza, ze to sa raczej znaczace roznice. Zastanawiaja sie czy nie prowadzic zasady aby prepaid nieaktywny np. prze 6 lub 12 miesiecy mial kasowany numer, ktory trafilaby do puli nowych numerow. W tej chwili maja strasznie zabruzdzona numeracje (dziury).
    0
  • Users Avatars Mini
    cieglo pisze: 2001-10-05 19:50
    ja takze mam nadzieje ze plus cos pokaze ciekawego - a przede wszystkim nowego - na swieta - wtedy nie bedzie problemow z przekroczeniem tych 10 milionow a glowny wklad bedzie mial plus:)chyba ze konkurencja sie zaostrzy i pozostala dwojka cos ciekawszego pokaze - ale to i tak z korzyscia dla nas:)czekam na zmiane w taryfikacji - marzy mi sie 15 sekundowka...
    0
  • Users Avatars Mini
    czarek pisze: 2001-10-05 19:59
    trzeba sie cieszyc ze sa dobre wyniki im, szybciej sie rynek nasyci tym trudniej bedzie pozyskac nowego abonenta, czyli beda musieli oferowac nam tansze sluchawki i lepsze warunki -tanszy abonament i tansze rozmowy(mam nadzieje) wszystko ku dobru konsumenta totez i opy sie ciesza i ja sie bede cieszyl gdy sie rynek szybciej nasyci :-))
    0
  • Users Avatars Mini
    Nordek pisze: 2001-10-05 20:35
    "Około 60% klientów pozyskanych w ciągu ostatnich trzech miesięcy to użytkownicy systemu pre-paid" to juz wiemy dlaczego np. sim+ od kilku miesiecy robi rozne niespotykane dotad rzeczy: nowe taryfy , nowe zestawy , uslugi krotkim kodem...
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzes pisze: 2001-10-05 21:26
    zobaczycie co sie zrobi na swieta ...............
    0
  • Users Avatars Mini
    biedroneczka pisze: 2001-10-05 22:33
    co sie ma zrobic na swieta,zawsze jest ciekawie gdy jedna z sieci wprowadza nowa promocje,a zaraz kolejna chce ja przebic i jest fajnie-prawidlowa,zdrowa konkurencja
    0
  • Users Avatars Mini
    gmazur pisze: 2001-10-06 00:30
    w plusie bedzie nowa promocja, rownolegla do "Jubileuszowej". aparaty to: Samsung SGH-R210 i Motorola T192. gm
    0
  • Users Avatars Mini
    gmazur pisze: 2001-10-06 00:41
    cd promocja ma byc od 22 pazdziernika. nie chce podawac na srtonie linku do tej informacji wiec zainteresowanych prosze na priv. gm
    0
  • Users Avatars Mini
    doa pisze: 2001-10-06 02:30
    Na świecie są kraje w których większość klientów tel. komórkowych stanowią per-paidowcy. Rynekw Polsce staje się podobny. Zyskuję na tym klienci pre-paida, dla których oferuje się coraz atrakcyjniejsze telefony, usługi, pojawiają się programy lojalnoścowe.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-10-06 02:59
    Dobre wyniki sprzedaży :) "601 minut za darmo" , "umowa tylko na rok" - ale minuty rozpisane juz na dwa lata. Albo "80% taniej do wybranego numeru" tylko że do lutego 2002 a umowa na 2 lata. No cóż wielu się na to nabiera a potem przychodzi rozczarowanie. Pogratulować tylko Operatorom GSM speców od marketingu naprawdę potrafią wymyśleć niezłe numery aby ściągnąć jelenia. a jak widać po statystykach jeleni u nas dużo :)
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-10-06 05:40
    Ja czekam, aż się pojawią nowe eryki w Erze, oby ta konkurencja się do tego przyczyniła :) Macie rację - 15-18 mln to będzie w miarę nasycony rynek, problem tylko, że jest recesja więc i klientów jest mniej, ale te kilkanaście mln w przyszlym roku powinno byc. A wtedy to dopiero będzie ciekawie (oby)
    0
  • Users Avatars Mini
    gmazur pisze: 2001-10-07 23:20
    mcbrain: ... no ale co robic? wiekszosc osob fizycznych kupuje w promocjach. i nie wazne co operator zaproponuje my to podpiszemy. na szczescie jest pozytywna tendencja na rynku, promocje z roku na rok sa coraz lepsze. gm
    0
  • Users Avatars Mini
    pjj pisze: 2001-10-08 12:43
    mcbrain, qm: Ale i tak nigdy zaden kapitalista nie daje nic za darmo. Jesli na poczatku oferta jest atrakcyjna to i talk potem sobie odbija to z duza nawiazka.
    0
  • Users Avatars Mini
    jokerDM pisze: 2001-10-08 13:48
    pjj. a co mają zrobić? Mają dokładać do interesu?Przecież to jest wbrew logice.. jeśli jest takie a nie inne zapotrzebowanie, to tak organizuje się promocje, aby przynajmniej częściowo spełniły zapotzrebowanie klientó. Oczywiście święta są maszynką napędzającą koniunkturę ale nie można zapominac, że święta sa tylko kilka razy w roku a cała reszta pochodzi ze sprzedaży "codziennej"
    0
  • Users Avatars Mini
    pjj pisze: 2001-10-08 14:20
    jokerDM: Nikt nie mowi o dokladaniu do interesu. Promocje u operatorow maja za zadanie: 1 - zwiekszyc liczbe abonentow. 2 - wyzbyc sie towaru, ktory nie schodzi ze stanow magazynowych tak jak tego oczekiwano. Swieta sa tylko0 kolejnym pretekstem aby promocja nabrala spektakularnych rozmiarow.
    0
  • Users Avatars Mini
    pjj pisze: 2001-10-08 14:21
    jokerDM: Ale przyznasz chyba, ze z gwiazdkowa promocja we wrzesniu to ta !@#@#$ TEPSA przegiela. :)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: