Era w II połowie roku postawi na postpaid

Newsy
Opinie: 103

Polska Telefonia Cyfrowa ogłosiła swoje wyniki finansowe za drugi kwartał 2004r. Przychody spółki w podanym okresie w porównaniu rok do roku zwiększyły się o ponad 15% - do 1,6 miliarda złotych. Zysk netto za II kwartał 2004r. zwiększył się do prawie 347 milionów złotych.

Era miała w II kw. br. udział rynkowy na poziomie 38,3% - 4.6 mln to klienci prepaid, 2.9 mln to klienci postpaid. Udział w przychodach wzrósł nieznacznie z 36.9 % w II kw. zeszłego roku, do 37% w II kw. bieżącego roku . CHURN wzrósł najbardziej w prepaidzie - z 1.6% do aż 4.8% miesięcznie. W postpaidzie CHURN nie uległ zmianie i wynosił w II kw. 1.6%. Era dzięki wprowadzeniu oferty Heyah bardzo zmniejszyła swój koszt pozyskania klienta w prepaidzie z 61.1 zł do 13.2 zł w porównaniu rok do roku. Spadł również SAC w postpaidzie z 751.4 zł do 578.6 zł. ARPU w postpaid pozostało na poziomie 131.1 zł, a ARPU prepaid spadło o 3.4% do 28.1 zł. Średnie ARPU spadło w porównaniu rok do roku o 11.2% i wynosiło 70.5 zł (rok wcześniej 79.4 zł).

Liczba klientów PTC w porównaniu rok do roku wzrosła z 5.6 mln do 7.5 mln. W II kw. PTC pozyskała 153.077 klientów abonamentowych oraz 1.246.898 użytkowników systemu prepaid. W analogicznym okresie 2003 roku PTC pozyskała odpowiednio 244.185 klientów systemu abonamentowego i 367.319 użytkowników systemu prepaid. W II kw. br. PTC odłączyła 318.8 tys. nieaktywnych klientów prepaid. Standardowo, klienci Tak Taka odłączani są po 9 miesiącach od momentu wygaśnięcia ważności konta. Szybsze odłączenie klientów niż przewidziane w standardowych procedurach miało na celu uwolnienie pojemności sieci w okresie szybkiego wzrostu liczby klientów. Netto sieć podłączyła w II kw. 660.443 klientów.

W okresie marzec - czerwiec br. PTC pozyskiwała netto wyłącznie klientów prepaid - liczba klientów postpaid pozostała na niezmienionym poziomie, a według danych przedstawianych wcześniej przez konkurencję liczba ta nieznacznie się zmniejszyła. Taki niekorzystny mix klientów może w dłuższej perspektywie czasu źle wpływać na wzrost przychodów spółki. Aby temu zapobiec Era planuje już niebawem wprowadzić atrakcyjne oferty dla klientów abonamentowych. Ofensywa postpaid w dwóch ostatnich kwartałach będzie tak duża, że według prezesa spółki ten rok może stracić miano roku prepaid. Klienci postpaid są najważniejsi dla operatora, bo w II kw. w przypadku Ery to właśnie oni przynieśli tej sieci 80% wszystkich przychodów.

Era zdradziła także, że prowadzone są testy UMTS wśród kluczowych klientów - korzystają oni z kart UMTS służących wyłącznie do transmisji danych. Po ich zakończeniu i ocenie wyników najprawdopodobniej zostanie przedstawiona oferta komercyjna. W związku z budową UMTS oraz rozbudową obecnej sieci GSM, Era w tym roku zwiększy swoje wydatki inwestycyjne aż o 90%. Według prognoz wzrosnąć mają także przychody o 13%, poziom zysku powinien być porównywalny z zeszłym rokiem.

Według PTC penetracja na koniec II kw. br. wyniosła 50.8%, a liczba klientów osiągnęła wartość 19.6 mln.

Pełne wyniki finansowe za II kw. 2004 r. znajdują się tutaj (plik PDF)

Opinie:

Opinie archiwalne (103):

Komentuj

Komentarze / 103

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    TaDeO pisze: 2004-08-12 17:44
    "...Ofensywa postpaid w dwóch ostatnich kwartałach będzie tak duża, że według prezesa spółki ten rok może stracić miano roku prepaid." - BRZMI NIEŹLE
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2004-08-12 17:47
    Noo ... zobaczymy co wymyślą. Oby przyzwoitą ofertę :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Komar pisze: 2004-08-12 17:47
    Ofensywe postpaid juz powoli widac (promocja 4 naraz), ale to nadal tylko promocja. Z tego newsa wnioskuje ze czeka nas zmiana taryf i jak napisal TaDeO - brzmi niezle :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Brendyman pisze: 2004-08-12 17:49
    Era pokazuje pazurki :D
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-08-12 17:50
    Czas pokaże, na ile planowane są realne działania, a na ile są to buńczuczne zapowiedzi, podlane w dodatku analizami prasy. Niemniej jednak CHURN wskazuje, że Era rywalizowała sama ze sobą :).
    0
  • Users Avatars Mini
    kfysiek pisze: 2004-08-12 17:55
    najwyzszy czas cos zrobic w tym kierunku. mam tylko nadzieje ze kosztem tanszych polonczen aparaty nie pujda w gore.Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-08-12 18:00
    Zobaczymy co pokaże nam Era. To skoro operatorzy biorą się za oferty abonementowe to pewnie przez pewnien czas będzie "zawieszenie broni" w oferach pre-paid ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    sebastiank pisze: 2004-08-12 18:05
    a szkoda - robiło się ciekawie :)
    0
  • Users Avatars Mini
    ancilla pisze: 2004-08-12 18:11
    BRAWO NARESZCIE! BO POSZADłbym po 6 latach na Popaki!!!! Czekam do wrzesnia!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    BTS pisze: 2004-08-12 18:20
    Ciekawe...
    0
  • Users Avatars Mini
    swerd pisze: 2004-08-12 18:31
    ciekawe kiedy tepsa wprowadzi jednosekundowe naliczanie w standardzie
    0
  • Users Avatars Mini
    tomi pisze: 2004-08-12 18:34
    No tak byle ta ofensywa post-paidów nastąpiła w miare szybko bo sam odłynę ;) do pre-paida jak tak dalej bedzie !!! Czekam powiedzmy do połowy... no do końca Września na nowe stawki taryfowe i 1/1 w standardzie!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    tomi pisze: 2004-08-12 18:36
    Byle to nie były zasłonki dymne bo może to wpłynąć jeszcze gorzej na klientów.... bo najgorzej gdy ktoś kogos oszukuje :(!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2004-08-12 18:43
    no w końcu jakieś konkrety co do post-paid, a i widać polityka odchodzenia od dotowania teli - "Spadł również SAC w postpaidzie z 751.4 zł do 578.6 zł" wyszła im bokiem - "W okresie marzec czerwiec br. PTC pozyskiwała wyłącznie klientów prepaid - liczba klientów postpaid pozostała na niezmienionym poziomie, a według danych przedstawianych wcześniej przez konkurencję liczba ta nieznacznie się zmniejszyła." błeheheheheeh DOKŁADNIE tak jak mówiłem, jeszcze tylko firma dresiarzy - idea jak po dupie dostanie, to odszczekają te gadki o tym że rynek w Polsce już jest nasycony (sic!) i że nie trzeba już dotować telefonów, a w ogóle to oni są sprzedawcami usług a nie telefonów (byłby to ewenement na cały świat, bo wszędzie indziej telefony są ostro dotowane, no chyba że na Białorusi - tam nie :DDD) więc chyba w końcu zaczynają widzieć trend o którym od dawna mówię (zrywania umów i przechodzenia do pre-paid) i odejdą od swoich chorych pomysłów :PPP
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-08-12 18:48
    ***Tomi - a kto Cię oszukuje?
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-08-12 18:51
    No ***Lennox, to albo dotują aparaty i je sprzedają [wraz z usługami] albo nie dotują i nie sprzedają [i sprzedają same usługi] :).
    0
  • Users Avatars Mini
    RobacK pisze: 2004-08-12 19:02
    ***Lennox obrazasz mnie mowiac ze idea to firma dresiarzy...nie jestem dresem! czyba ze Cie nie zrozumialem dokladnie...co do samego njusa to fajnie ze sie w koncu zabieraja za postpaid:) najpierw idea zapowiada teraz era a plus jak zwykle patrzy:P niskich cen w abo sobie i wam zycze:)))
    0
  • Users Avatars Mini
    yankess pisze: 2004-08-12 19:42
    Era zrozumiala ze na pre-paid dlugo nie ujedzie chcac miec wyniki. Ta zapowiedz powaznej ofensywy post paid w III i IV kw brzmi bardzo obiecujaco, co prawda jestem abonentem idei ale to nie zmienia faktu ze walka o ten segment przeniesie sie na wszystkie sieci. Ta jesien i zima beda wyjatkowo gorace ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    PLUS + pisze: 2004-08-12 19:54
    ERA ma się czym pochwalić po raz kolejny. A co do UMTS`u to wg. mnie ERA wprowadzi tą nowość jako pierwsza. PZDR
    0
  • Users Avatars Mini
    13 pisze: 2004-08-12 20:09
    Z tym super atrakcyjnym post paid-em bedzie tak, ze tylko dla nowych klientow (aktywacji), albo jak nie bedziesz bral nowej sluchawki zeby nie ponosic kosztow subsydiow. A co z klientami ktorzy jak ja maja 6 lat jeden numer i co dwa lata oferta jest coraz gorsza. Naprawde musza sie chlopaki postarc bo mi przy abonamencie 180 jest kozystniej przesiasc sie na pre paid.
    0
  • Users Avatars Mini
    NamientnyBiskup pisze: 2004-08-13 00:55
    witam ERA, najlepszy polski operator, może sporo namieszać, tak jak w przypadku TAK TAK - HAppy.... Czekamy na niższe ceny rozmów, bo IMHO teraz w wiekszości przypadków korzystniejsze są prepaidy ! NamientnyBiskup
    0
  • Users Avatars Mini
    preeem pisze: 2004-08-12 20:12
    Bravo ERA! :D Najpierw Heyah, potem troche czasu uplynelo i jest Happy, a teraz w koncu rusza sie cos w post paidzie. :) Juz jest oferta "4 naraz". Oby tak dalej. :)))))))
    0
  • Users Avatars Mini
    Manoo pisze: 2004-08-12 20:19
    Grzegorz_Z Jak sądzisz co będzie z tym "ptakiem" ? :))
    0
  • Users Avatars Mini
    zalat pisze: 2004-08-12 20:53
    nic dziwwnego mają troche nowości
    0
  • Users Avatars Mini
    omega pisze: 2004-08-12 21:00
    Dziwne są deklaracje, zresztą nie tylko ery. Wszyscy stawiają na postpaid jest to interesujące, ale żeby obniżyć ceny za usługi trzeba przestać dotować aparaty, a to dla klientów będzie trudne do przyjęcia. Myślę, że walka w prepaidzie jest już zakończona, a szkoda.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-08-12 21:20
    ***Grzegorz_Z - ale nawet licząć , że odłączali tylko nieaktywne Hejki , to i tak ta oferta ma aktualnie ponad milion użytkowników , może więcej. A wielu wątpiło w ten milion ;-) *** TaDeO - dokładnie taki sam komentarz przyszedł mi do głowy , jak przeczytałem tytuł tego newsa. Może i po części to przechwałki , ale patrząc na wstrząs jaki PTC zafundowało nam wszystkim oferta Heyah i co dalej za tym poszło (chwała Heyah na wieki wieków i wielkie dzięki) , może być naprawdę gorąco.
    0
  • Users Avatars Mini
    T-Mobile EU pisze: 2004-08-12 21:44
    no to era w sumie w post-paidzie niesamowicie w dupe dostala, podczas gdy idea i plus zwiekszyla w tym segmencie liczbe klijentow, w erze nie zmienilo sie nic.....w zmiany w postpaidzie ery i tak nie sa dla wiekszosci jej klientow....we wsztystkich promocjach ktore na dzien dzisiajeszy sa podpisywane jest klauzula ze nie mozna zmienic taryfy na inne niz obecne.....wiec wielu bedzie dalej przeplacac.....
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-08-12 21:46
    *** Grzegorz_Z - na gsm. biz.pl "dostało się" troszeczkę i Erze. Przy okazji dowiedziałem się , że "rewolucja" post-paid w Idei ma polegać na wprowadzeniu bezpłatnej "Sekundy" , czyli 60/1 do taryf Nowa Idea Optima. Oj będzie zgrzytanie zębami. Mi to w sumie obojętne , bo mam w standardzie 60/1 bez opłat już teraz.
    0
  • Users Avatars Mini
    T-Mobile EU pisze: 2004-08-12 21:47
    no to teraz jak era obnizy abonamenty, to wreszcie idea tez obnizy ceny:-) moze doczekamy sie 1/1 w post-paidzie za darmo!
    0
  • Users Avatars Mini
    PingNoMore pisze: 2004-08-12 21:54
    Tylko zeby nie bylo tak jak w IDEI, ze najpierw zaczna od regonowcow, bo dopiero bedzie draka
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-08-12 21:57
    T-Mobile EU - zarówno Idea jak i Plus mają 1/1 za darmo w postpaidze. W taryfach dla firm, nie we wszystkich, ale mają... Dlatego Era musi podgonić - nic ciekawego nie są w stanie zaproponować w tej chwili dla kupujących abonament. Jedynie kuszą ofertą promocyjną i utrzymanościową rozbudowywaną do granic możliwości i opłacalności jak myślę.
    0
  • Users Avatars Mini
    Przechodzień pisze: 2004-08-12 22:01
    Za Wyborczą: Era odłączyła ponad 300 tys. (chyba 381 tys. ale nie chcę skłamać) użytkowników Tak Tak.
    0
  • Users Avatars Mini
    pinkbird pisze: 2004-08-12 22:02
    CZY KTOS MOZE MI TO WYJASNIC? "ARPU w postpaid pozostało na poziomie 131.1 zł, a ARPU prepaid spadło o 3.4% do 28.1 zł. Średnie ARPU spadło w porównaniu rok do roku o 11.2% w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym i wynosiło 79.4 zł." pisza tez ze kliencie prepaid to 60%. i jak z 0.6 * 3.4 + 0.4 * 0 wyszlo im 11.2? czy ja cos zle licze czy tu jest cos dziwnego? dziekuje z gory za wyjasnienie tej zagadki
    0
  • Users Avatars Mini
    andy pisze: 2004-08-12 22:03
    nizsze ceny abo, polaczen i aparatow dla regonowcow i najwieksze preferencje dla nich jako dla zrodla najwiekszych wplywow!
    0
  • Users Avatars Mini
    marrandus pisze: 2004-08-12 22:11
    hej, dzwonilem dzis do biura obslugi z mojego tak-taka, a tam glos mowi do mnie, ze jesli mam eramix to abym wcisnal 1, a jak tak-taka to 2. mam pytanie: co to za eramix ?!?! czy cos przegapilem w ofercie ery??
    0
  • Users Avatars Mini
    Przechodzień pisze: 2004-08-12 22:15
    EraMix: Płacisz co miesiąc kwotę (ryczałt), która działa jak stałe co miesięczne doładowanie twojego konta, całość możesz wykorzystać jak chcesz, jak nie starcza kasy na koncie - kupujesz zdrapke Tak Taka.
    0
  • Users Avatars Mini
    Przechodzień pisze: 2004-08-12 22:16
    Ale nie polecam tego...
    0
  • Users Avatars Mini
    Przechodzień pisze: 2004-08-12 22:16
    Usługi te smae co w Happy ale stawki gorsze i naliczanie 60/30
    0
  • Users Avatars Mini
    BTS pisze: 2004-08-12 22:29
    ===Przechodzień=== wyłączono 318 tysięcy...
    0
  • Users Avatars Mini
    Przechodzień pisze: 2004-08-12 22:33
    ***BTS: mała pomyłka ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    kamil pisze: 2004-08-12 22:38
    ale juz coraz czesciej pisa o UMTS, pewnie jak zwykle zaskocza konkurecje
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2004-08-12 22:41
    tak grzegorzu juz nam raz era pokazala super nowy cennik i albo 6 miechow do cyro albo zaplac piec dyszek, a co do samych obnizek to szczuja konkurencje
    0
  • Users Avatars Mini
    Przechodzień pisze: 2004-08-12 22:43
    Era wprowadza UMTS w Warszawie. A co z resztą Polski? Poczekamy na UMTS (wątpie) czy może Era nas zaskoczy że pracują również nad EGPRS (czyli EDGE)???
    0
  • Users Avatars Mini
    stasiu_j pisze: 2004-08-12 22:47
    no no no
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-08-12 22:53
    Niech Idea jeszcze poda ile wyłączyła POPów. Biorąc pod uwagę , że np. te 200 tysięcy Tak-takowców przeniosło się do Heyah , 300-400 tys (to czysta teoria) przyszło znikąd i obudziło szufladowe telefony , Idea musiała spoooro stracić. Nie wierzę , by i Simplus nie poniósł jakichś "ofiar w kartach sim" ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-08-12 22:56
    *** wlo - w taryfach firmowych w Idei nie masz bezpłatnie naliczania 1/1. Kosztuje ono , od 12.2 z do 6.10 w TOP Taryfach 200-400. Chyba , że mówimy o nowej promocji "100% grtais" ;-) W Efektach w najniższych taryfach też jest opłata. Może i symboliczna , ale jest.
    0
  • Users Avatars Mini
    MARCIN EMPUNKT pisze: 2004-08-12 22:58
    nie lubię jak ktoś dużo gada i zapowiada, taka propaganda
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-08-12 23:02
    Chociaż teraz w biznesowej Taryfie Malejącej jest darmowe 1/1. No i Idea ma dodatkowo jako jedyna darmowe 1/1 w post-paid - Plan Premium ;-) Poza tym ***wlo - przepraszam , że mi uknęło z Twojej wypowiedzi , bo napisałeś , że 1/1 w nie wszystkich Efektach jest darmowe. Zwracam honor :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    daro_pop pisze: 2004-08-13 00:14
    ta kto tu naśladuje era to złodzieje idea wszytsko wymyśla dobrego a era zrzyna .era jedyna co dobre zrobiła to heyah
    0
  • Users Avatars Mini
    daro_pop pisze: 2004-08-13 00:18
    a jeszcze jedno era nie jest wcale taka najlepsza oni sie zawsze nie podniecaja "wstąp do najlepszej sieci" ta jasne ciekawe skad maje takie informacje
    0
  • Users Avatars Mini
    dżejk pisze: 2004-08-13 00:36
    PROMOCJA 4 naraz w ERZE, to przecież skopiowana od IDEI(złap potrójną okazję)!!! Czy oni potrafią tylko naśladować?? A własna inwencja? Przecież to najlepsza sieć, hehe
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-08-13 00:43
    ***pinkbird - no rzeczywiście coś nie tak. Jeśli ARPU w pre-paid spadło o 3.4% w porównaniu z rokiem ubiegłym , to rok temu wynosiło 29.1. Tak więc jakby nie było , jeśli ARPU w post-paid się nie zmienił , wychodzi , że w tym roku średnie ARPU to 79.6 , a rok temu było 80.1 Więc gdyby ARPU spadło o 11.3% powinno wynosić 71zł. Nie mam pojęcia skąd liczba 79.4
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2004-08-13 01:19
    Obiecanki ... wczoraj Idea i Plus no to Era nie może być gorsza.... Odczuwam wielka potrzebę konkretu ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2004-08-13 01:29
    Mam wrazenie ,że to gra na czas nic więcej - coś obiecać i niech czekają przepłacając w dostychczasowych stawkach - cierpliwość ma jednak swoje granice a umowy mają to do siebie ,że się kiedyś kończą ... Skoro Era ma takie cudowne przychody z abonamentów to dlaczego w pierwszej kolejności nie pomyślała o tych klientach???W końcu chyba o najlepszych klientów dba się w pierwszej kolejności .Dopiero teraz, na fali negatywnych opinii i złości abonentów po tym co zrobili z pre paidami i po tym jak Idea ogłosiła jakieś ruchy obiecują...
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-08-13 01:53
    ARPU w zeszłym roku to 79.4 zł , co się raczej nie zgadza z podanymi przez Erę aktualnymi danymi. Podobnie jeśli ARPU w pre-paid spadło o 3.4% też w żaden sposób nie wyjdzie , że obecnie średnie ARPU to 70.5 (***pinkbird chyba razem źle spojrzeliśmy) Jedyne co się zgadza zakładając spadek ARPU o 11.3% w porównaniu z zeszłym rokiem to wynik 70.5zl Jeśli by więc przyjąć , że ARPU spadło o 11.3% , rok temu wynosiło 79.4 , teraz jest 70.5 a ARPU w post-paid się nie zmieniło czyli jest 131.1 wychodzi , ARPU w pre-paid to 9.9 zł , a to oznacza spadek o .... 66%. Czy teraz ja źle liczę? To przecież najprostsza arytmetyka. Mam nadzieję , że błędu nie zrobiłem ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    era pisze: 2004-08-13 01:55
    nie za poźno droga ero? jak tylko skończą sie moje 2 umowy (miesiąc w miesiąc ponad 100zł) przechodze do Tak Tak, podbnie kilku moich znajmoych - nigdy więcej abonamentu!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2004-08-13 02:19
    Grzegorz_Z: Jak nie bedzie mozliwosci przejscia do prepaid to pojda do konkurencji... ot proste :)
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2004-08-13 02:23
    mam nadzieję że wrzesien rozpocznie "gorączke" w abo, chyba juz pora...
    0
  • Users Avatars Mini
    kursk pisze: 2004-08-13 02:51
    ancilla ty przecież kupiłeś już popa i dzwonisz. Zresztą kupiłeś ich 2.
    0
  • Users Avatars Mini
    olek_01 pisze: 2004-08-13 02:56
    "Ofensywa postpaid w dwóch ostatnich kwartałach będzie tak duża, że według prezesa spółki ten rok może stracić miano roku prepaid" No no ,ciekawe, jaka ta wojna bedzie,bo jestem pewny,że to pogrąży i Plusa i Ideę :-))) no,to czekamy na tą drugą połowę roku i "Do przodu Ereo ,ooo!" :-))) (tu tradycyjnie przepraszam p.Marka Torzewskiego za zerżniecie linii melodycznej ) :-))
    0
  • Users Avatars Mini
    PLUS + pisze: 2004-08-13 08:27
    Widać, że kolejny operator po IDEI w przeciągu dwóch dni ogłasza akcję i rozwój w post-paid. A gdzie PLUS ? Mam wrażenie, że mamy o jednego operatora GSM mniej. PZDR
    0
  • Users Avatars Mini
    coobaw pisze: 2004-08-13 10:11
    no to miło, dobrze że umowa mi się kończy we wrześniu, chętnie poczekam na ofensywę :)
    0
  • Users Avatars Mini
    hihi pisze: 2004-08-13 10:46
    Ja uważam, że to jest tylko robienie szumu. Jakos nie chce mi sie wierzyc, zeby pod koniec roku wprowadzili jakies korzystne taryfy. Albo zrobią zaporowa opłate za zmiane taryfy :)) Napewno beda jakies obostrzenia :) Liczba klientow to nie wszystko - jesli nie ida za tym konkretne wyniki finansowe... isssa - mysle, ze sim+ tez stracil troche klientow - 100-150tys. ? a moze wiecej. Podejrzewam, ze te karty sa nadal wazne i dlatego tak długo zwlekali :) Co nie zmienia mojej opinii, że ta promocja sim+ jest chora. Już chyba bardziej zagmatwac sie nie da ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    dexallegro pisze: 2004-08-13 10:53
    Jak Idea to i Era jek Era to i Idea i tak na zmiane obnizaja ceny a Plus daleko w tyle....
    0
  • Users Avatars Mini
    Wicherek pisze: 2004-08-13 10:55
    ** PLUS +: Kilka newsów poniżej w "Plus nie sucierpiał przez Heyah" przedstawiciele Plusa sugerują obniżki cen w drugiej połowie roku. Pożyjemy, zobaczymy...
    0
  • Users Avatars Mini
    Wicherek pisze: 2004-08-13 10:56
    Ps. Sorki za literówkę, miało być "ucierpiał":-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-08-13 11:09
    issa - no fakt, ale czym się zasugerowałem? miłem cennik przed oczami, analizowałem koledze co ma zrobić ze swoją... Meritum :-) (chyba ktoś mi właśnie o jakiejś promocji powiedział). Gdzie teraz są najtańsze esemesy w abonamentowych taryfach? Obojętne w jakich - to firmowa aktywacja a chodzi właśnie tylko o esemesy. issa - to średnie ważone względem ilości użytkowników - nie arytmetyczne :-) Zobacz ilu mają prepaidowców w stosunku do ogółu klientów teraz :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Matts pisze: 2004-08-13 11:11
    ciekawe kiedy w koncu plus cos pokaze, narazie tylko idea i era obniza ceny
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-08-13 11:14
    Wicherek - Odkąd korzystam z usług GSM-u (w Plusie nota bene) a jest to ponad 7 lat już, obserwuję ciągły spadek cen. Nie obserwuję zmniejszania się moich faktur od jakichś 5 lat - wcześniej rosły - ale to jest z kolei wynikiem zdecydowanie rosnących potrzeb. Coraz więcej się dzwoni i orzysta z innych usług, coraz więcej telefonów jest na koncie (już 3, więc jeśli przy tych 3 mam mniej więcej ten sam rachunek co 4 lata temu, a naprawdę sporo więcej usług, to chyba jest taniej?). Liczę na dalszą obniżkę cen. Szczerze powiem, że nie oczekuję nadzwyczjanych ruchów, wystarczy, że moje 15 zł za taktowanie na jednej aktywacji rozplantuje się na wszystkie trzy, a j eszcze lepiej gdy się zniweluje do zera :-) I znowu będę mógł Was drażnić, że mam NAJTANIEJ ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    marfry z Ery pisze: 2004-08-13 11:27
    Czytam i widzę że część ludzi piszących komentarze nie zna ofert na temat których się wypowiada! NIE MA UNIWERSALNEJ NAJLEPSZEJ OFERTY!! Są tylko oferty mniej lub bardziej odpowiadające indywidualnym odbiorcom! Sam pracuję dla Ery, mam abonament, Tak-Taka i Heyah.
    0
  • Users Avatars Mini
    T-Mobile EU pisze: 2004-08-13 11:40
    no to ciekawe kto pierwszy obnizy stawki.....bedzie wreszcie minuta rozmowy w najnizszym abo w granicach 1PLN??bardzo jestem ciekawy jak to bedzie wygladac.....i jestem ciekaw czy bedzie 1/1 za darmo,bo te pogloski ze w idei 60/1 bedzie za free to chyba zly zart....60/1 to ja mam w glebokim powazaniu......1/1 co innego to mydlenie oczu.....heyah pozytywni maja uczciwe zasady, a idealni musza przeplacac, tak jak Moje i Plusy????to chyba jest nie tak jak powinno......w niemczech w o2 za 7.50 ma sie sie rozmowy od 18-22 w sieci i na stacjonarki za darmo, a u nas nie mozna dac 1/1 ?????
    0
  • Users Avatars Mini
    p pisze: 2004-08-13 11:42
    jedno jest pewne, konczy sie dotowanie tel a zaczynaja tanie rozmoy i o to chodzi :)
    0
  • Users Avatars Mini
    T-Mobile EU pisze: 2004-08-13 11:43
    wlo***masz racje z tym ze jest coraz taniej, wczoraj patrzylem na rachunki z 2001 roku, za telefon mielismy 300-400 pln, teraz kolo 200 (bo sie kontrolowac nie umiem) i rozmawiamy wiecej a placimy mniej....mhhh ale moze dlatego ze wtedy bylisym w plusie (SS dzialalo tylko poza szczytem, mielismy PlusAkcje) a teraz jestesmy w idei....mhhhhhh;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    lah pisze: 2004-08-13 11:52
    Moja Era:))) a co to jest CHURN, ARPU, SAN itd?
    0
  • Users Avatars Mini
    Wicherek pisze: 2004-08-13 12:49
    **wlo - masz rację, ceny od kilku lat spadają, ale bez tych obniżek ilu ludzi by miało dziś komórki, połowę mniej? Poza tym moja wypowiedź dotyczyła raczej kiedy, a nie czy będą nowe oferty. Wnioskując z wypowiedzi jednego z przedstawicieli będą to raczej reakcje na ruchy konkurencji, więc nie spodziewałbym się "rewolucji", ale jak już wspomniałem - poczekajmy i wtedy zobaczymy.
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2004-08-13 12:57
    *RobacK 12-08-2004 17:02 - mam na myśli tych jełopów co ogarniają tą firmę, a nie klientów idei którym NIESTETY również jestem, więc obrażałbym także siebie w tym momencie :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    wema1 pisze: 2004-08-13 13:00
    Coby ktoś zyskał ktoś musi stracić...DOBIĆ PLUSA CZERWONEGO ZŁODZIEJA !!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    unisys pisze: 2004-08-13 13:15
    wema1*** to sa bardzo skrajne poglady, ale cos w nich jest i po cichu je popieram ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    lennox pisze: 2004-08-13 13:24
    Czerwony złodziej ? to chyba raczej idea i jej komunistyczna właścicielka TePsa !
    0
  • Users Avatars Mini
    dred pisze: 2004-08-13 13:24
    no nareszcie era się zorientowała że ludzie nie lubią być robieni w banbuko, i nie chcą placić przy zobowiązaniach umowami 2xwięcej za to somo niż prepaidowcy. Mysle że teraz naprawdę obniżą ceny, bo sytuacja ich do tego zmusza, wystarczy spojrzeć na wyniki "W okresie marzec - czerwiec br.[..] liczba klientów postpaid pozostała na niezmienionym poziomie, a według danych przedstawianych wcześniej przez konkurencję liczba ta nieznacznie się zmniejszyła"
    0
  • Users Avatars Mini
    spellcaster pisze: 2004-08-13 13:33
    chciałbym zauważyć, że pierwszy z tych dwóch ostatnich kwartałów dobiega już do połowy, a tu zaledwie jakać mało dopracowana oferta "4 naraz". jak tak dalej pójdzie, to już niedługo ubędzie jeszcze dwóch klientów postpaid.
    0
  • Users Avatars Mini
    Jaro pisze: 2004-08-13 13:36
    Mam nadzieje era troche przyciśnie rynek i że z oferty Plusa (którego i tak cenie) w końcu znikną debilizmy typu 5 zeta netto za identyfikację numeru... Bo to jaja w żywe oczy są!! Przydała by się też strefa plus na stałe za darmoche, tani gprs i naliczanie 1/1. I wtedy będe szczęśliwy i podpisze kolejną umowę w październiku. Miałem kiedyś tel w Erze ale zwiałem bo mnie wq....wili bardzo złym traktowaniem stałego klienta. Po 4 latach żadnych przywilei właściwie i tylko pospolite dojenie non stop.
    0
  • Users Avatars Mini
    sandrzej pisze: 2004-08-13 14:02
    lah: to nie jest CHURN tylko CHRUM
    0
  • Users Avatars Mini
    BTS pisze: 2004-08-13 14:25
    Nawet mnie nie dziwi wył. ponad 300 tyś TT, gdyby polkomtel miał wyłączyć nieaktywnych simplusowców to by tego było jeszcze więcej! Zawyżają liczbę klientów przed sprzedażą TDC-Vodafone. Przykład: mam w domu aktywną kartę w której rozmowy zostały zablokowane 3 stycznia 2003 roku!!! TT z zestawu dla dwojga o wartości 5 zl wyłączyli po 2 miesiącach od zablokowania, drugi po 6 miesiącach. Niech się wypowie polkomtel ile stracił naprawdę i szczególnie centertel niech się pocyhwali ile osób po wejściu Heyah nie doładowało konta...
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-08-13 15:37
    *** wlo - ja też to muszę napisać. Masz oczywiście rację. :-) A ja sobie wyciągnąłem "sprytnie" średią z dwóch ARPU , a te średnie ARPU to iloraz przychodu z wszystkich kientów przez ich liczbę. Przypomina mi się stwierdzenie ***jedrzeja , który napisał mi kiedyś , że srednio jeździec i koń mają po 3 nogi , co jest trochę rozbieżne , rzeczywistością. ;-) No i właśnie przekonałem się o prawdziwości tej tezy.
    0
  • Users Avatars Mini
    sagem-mobile pisze: 2004-08-13 17:46
    No super nareszcie sie wezma za postpaidabo juz nie moge wytrzymac jak inni maja rozmowy po 80 gr czy mniej a ja nadal sie mecze z tym abonamentem!!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-08-13 17:55
    Jaro - co nie? Podobnie uważają ludzie z opłatą za połączenia oczekujące/zawieszenie czy konferencyjne w Erze...
    0
  • Users Avatars Mini
    mateo pisze: 2004-08-13 19:52
    4 naraz to padaczka zadnego fajnego telefonu. albo się wezmą za robotę z postpaid albo spadam od dziadów.
    0
  • Users Avatars Mini
    pinkbird pisze: 2004-08-13 21:16
    issa, wlo: ja wiem ze srednia wazona ale przy proporcji 60:40 powinny byc niezbyt duze rozbieznosci miedzy arytmetyczna a wazona, a to co podaje era jest diametralnie inne. czy ja czegos nie widze co Wy juz widzicie?
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2004-08-13 22:17
    No to fajnie,czekam na nowe oferty w ERA Biznes.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-08-13 22:43
    pinkbird - mogłyby być małe, gdyby średnia w tch wagach była podobna, a wiesz, że jest radykalnie różna przecież?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-08-13 22:43
    Oczywiście liczć nie będę, bo jestem pewien, że dobrze policzyli - to tylko matematyka :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    WujekM pisze: 2004-08-15 17:28
    Moja koleżanka pracuje w salonie ery. Mam juz teraz mozliwosc wymiany tel ale powiedziala mi aby poczekac do wrzesnia na urodziny ery, podobno maja byc zajebiste promocje Pozyjemy zobaczymy
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-08-15 21:39
    WujekM - a co to? Jakaś okrągła rocznica? Ależ macie nadzieję...
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2004-08-16 01:36
    moze i obniza choc troche stawki za polaczenia :-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    Walker pisze: 2004-08-17 12:11
    Jestem abo ery juz od ladnych paru latek... nie ze wzgledu na niskie ceny :D bo tych nie bylo, ale ze wzgledu na proste taryfy - no przynajmniej tak jakos bylo do tej pory... mialem swoje epizody w idei no i mam jeszcze 2 aktywacje w plusie... no ale glowny numer jest w erze... ale teraz juz mam dosyc - babka za przedluzenie abo zaoferowala mi gorsze warunki niz w taktaku, z lekka sie zirytowalem a ona na to ze nic nie moze na to poradzic czekam do pazdziernika i spadam z tej dziwnej sieci moze na jakies przejscie klientow miedzysieciowe sie zalape :)
    0
  • Users Avatars Mini
    pio__bal pisze: 2004-08-17 22:12
    ERA ZAWSZE BEDZIE PRZODOWAC WE WSZYSTKIM!!! TO ONA ZAPOCZĄTKOWAŁA WOJNE W PRE-PAID I ONA RÓWNIEŻ ZAPOCZATKUJE W POSTPAID!!! I TAK MA BYC!! JA ZAWSZE MIALEM ZAUFANIE DO MARKI ERA!!
    0
  • Users Avatars Mini
    daro_pop pisze: 2004-08-19 12:02
    era nie bedzie przodowac we wszytskim bo oni tylko papuguja
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-08-19 20:10
    daro_pop bredzisz chlopie . Przypomnij sobie kiedy idealna wprowadzila GPRS w Popie :P
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-08-20 23:07
    Plus też i Idea także, czyli na jesieni możliwe rewolucje w post-paidzie. :)
    0
  • Users Avatars Mini
    rk pisze: 2004-08-21 12:29
    generalnie to jest chore, ta walka prepaid postpaid, a co z punktami dealerskimi , które umierja , z samych preapid nie przezyja , wprowadając heyhe zabilia zarówno prepaid i postpai, który budowano 7 lat.
    0
  • Users Avatars Mini
    Jerzy pisze: 2004-08-24 01:35
    Paranoja sie na naszym rynku chyba zrobila. Era dziaduje na klientach indywidualnych w postpaidzie i raczej nic sie nie zmieni. Jak tak dalej pojdzie to zejde do najnizszego abonamentu (cyro jeszcze przez 14 miesiecy..) i wroce do POP-a albo wejde w IDF... Era Sucks! Komórki Sucks! GOL Sucks ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-08-24 16:33
    Jerzy a czemu nie wejdziesz w TT ?
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: