Grupa TP ogłasiła wyniki finansowe za 2010 rok:
Kluczowe wyniki 4 kwartału 2010:
spadek przychodów w 2010 roku ograniczony do 5,1% wobec -8,8% w 2009 roku, odzwierciedla poprawę trendów przez cztery kwartały z rzędu
spadek przychodów Grupy w 4 kw. o 1,2% rok-do-roku wobec -3,9% w 3 kw.
wzrost przychodów segmentu komórkowego w 4 kw. o 6,4% rok-do-roku wobec +1,7% w 3 kw.
sukcesy komercyjne w 2010 roku: 618 tys. nowych klientów telefonii komórkowej oraz wzrost liczby abonentów telewizji o 172 tys.
skorygowana marża EBITDA w 2010 roku na poziomie 36,7%, dzięki ~0,5 mld zł oszczędności kosztowych
spadek skorygowanego zysku netto w 2010 roku o 6,5% rok-do-roku wobec -41,4% w 2009 roku
przekroczony cel w zakresie wolnych przepływów pieniężnych netto: 2,45 mld zł
Kluczowe wskaźniki (w mln zł), MSSF | 4 kw. 2010 | 4 kw. 2009 | Zmiana | Cały rok 2010 | Cały rok 2009 | Zmiana |
Przychody | 3 957 | 4 005 | -1,2% | 15 715 | 16 560 | -5,1% |
Segment telefonii stacjonarnej | 2 211 | 2 377 | -7,0% | 9 028 | 9 863 | -8,5% |
Segment telefonii komórkowej | 2 002 | 1 882 | +6,4% | 7 711 | 7 745 | -0,4% |
Skorygowana EBITDA | 1 380 | 1 461 | -5,5% | 5 772 | 6 280 | -8,1% |
Skorygowana EBITDA (jako % przychodów) | 34,9% | 36,5% | -1,6 pp | 36,7% | 37,9% | -1,2 pp |
EBITDA (wykazana w sprawozdaniu) | 1 380 | 1 461 | -5,5% | 4 711 | 6 280 | -25,0% |
Skorygowany zysk netto | 218 | 252 | -13,5% | 1 200 | 1 283 | -6,5% |
Wolne przepływy pieniężne netto | 445 | 1 165 | -61,8% | 2 454 | 3 233 | -24,1% |
Odnosząc się do wyników Grupy TP za 2010 rok, Maciej Witucki, prezes zarządu TP, stwierdził:
„Wyniki Grupy TP w 2010 roku, kwartał po kwartale, odzwierciedlają realizację średniookresowego planu działań. Osiągnęliśmy wszystkie cele, przekraczając nawet zakładany poziom wolnych przepływów pieniężnych netto. Sukcesy komercyjne pozwoliły nam ustabilizować trendy przychodów Grupy. Przychody z telefonii komórkowej wróciły do zauważalnych wzrostów, oddając znaczący przyrost liczby klientów. Korzystając z wprowadzenia formuły „koszt plus”, obniżyliśmy ceny detaliczne za dostęp do internetu do poziomu konkurencji. Dzięki temu, liczba klientów tych usług zaczęła ponownie rosnąć. Utrzymaliśmy także ścisłą dyscyplinę w zakresie kosztów, z korzyścią dla rentowności i generowanych przepływów pieniężnych.
W najbliższej przyszłości będziemy się nadal zmieniać poprzez konsekwentną realizację średniookresowego planu działań; umacnimy wiodącą pozycję Grupy TP na rynku, przywrócimy dynamikę przychodów i zapewnimy trwałą rentowność biznesu. Rok 2011 to kolejny etap naszej strategii – będziemy koncentrować się na osiągnięciu najwyższych standardów obsługi klienta. Jestem przekonany, że będzie to kolejny, istotny czynnik przewagi Grupy TP. Dlatego przystąpiliśmy już do realizacji programu „misja klient”, którego celem jest koncentracja wszystkich pracowników na podnoszeniu jakości obsługi naszych klientów.”