Test MDA compact

Recenzje
Opinie: 75

W sieci Era jest dostępny kolejny model MDA, teraz w wersji compact, czyli dużo mniejszej od znanej już wcześniej "zwykłej" serii MDA. Compact to złoty środek pomiędzy MDA, a np. SPV ze zwykłą klawiaturą telefoniczną. 

Mały MDA w ogóle nie ma zwykłej klawiatury i użytkownikowi pozostaje korzystanie z ekranu dotykowego. Taki sposób obsługi ma swoich zwolenników i przeciwników, ale w niektórych przypadkach skorzystanie ze zwykłej klawiatury jest dużo bardziej wygodne. MDA compact ma natomiast wielką przewagę w stosunku to zwykłych telefonów, bo jest oparty na platformie Windows Mobile 2003 SE. Nie jest to najnowsza wersja Windowsa dla urządzeń mobilnych, ale funkcjonalność tej platformy i tak przewyższa wszystkie telefony, nawet te wyposażone w system Symbian.
Telefon waży 150 g i mierzy 58x108x18. Waga jest nadal trochę zbyt duża, ale rozmiary telefonu są już chyba optymalne. Telefon bez problemu mieści się w każdej kieszeni, chociaż trzymanie go razem z kluczami może się skończyć źle dla jego wielkiego ekranu.
W pudelku dodatkowo do telefonu otrzymujemy zapasowy rysik, słuchawki stereo z pilotem oraz kabel USB. Oprogramowanie do telefonu jest zapisane na dwóch płytach CD.

Obudowa

Jakość produktów HTC jest bardzo wysoka. Obudowa nie skrzypi, ekran ma bardzo dobrą jakość, a cały zestaw (pudełko, akcesoria, obszerna instrukcja) świadczą o tym, że tajwański producent poważnie podchodzi do sprawy współpracy z grupą T-Mobile. Instrukcja do małego compacta ma 260 stron, ale oczywiście nie ma potrzeby zapoznawania się z jej całą treścią. Z boku obudowy znajduje się wygodne klawisze do aktywowania aparatu fotograficznego, do regulacji głośności oraz do włączania funkcji obsługi głosowej telefonu. Obiektyw kamery 1.3 megapiksela z tyłu obudowy nie jest niczym osłonięty, także po pewnym czasie może ulec zabrudzeniu. Z góry obudowy znajduje się slot kart pamięci SD/MMS, ale karta nie jest dołączona do zestawu. Do telefonu pasują także urządzenia (karty) w standardzie SDIO np. WiFi lub GPS). Na dole telefonu znajdują się gniazda słuchawek i kabla USB.

    


System

Telefon jest wyposażony w pamięć 57.41 MB i na pewno warto zaopatrzyć się w dodatkową kartę pamięci. Procesorem odpowiedzialnym za działanie telefonu jest Intel Bulverde 416 MHz. Taka prędkość taktowania jeszcze niedawno była szczytem marzeń w zwykłych komputerach PC. Prędkość działania Windowsa jest szybka, ale podczas odtwarzania plików wideo z pamięci zdarzają się krótkie przerwy.

Ekran

Ekran MDA compact ma rozmiary 240x320, wyświetla 65 tys. kolorów i jest wykonany w technologii TFT. System pozwala na dowolne przełączanie podglądu ekranu z pozycji pionowej do poziomej i odwrotnie. Ekran jest czytelny nawet przy jasnym świetle zewnętrznym. Standardową wadą najnowszych telefonów jest to, że aby dłużej korzystać z baterii należy maksymalnie skrócić czas podświetlania ekranu.

Menu

Menu główne telefonu to standardowe menu komputerów klasy Pocket PC. Oprócz zegarka, siły sygnału GSM oraz regulacji głośności na ekranie mieści się bardzo wiele innych informacji. Najważniejszy jest oczywiście klawisz Start znany ze wszystkich wersji systemu Windows. Pod nim znajdziemy spore ikony będące skrótami do najczęściej używanych funkcji. Na desktopie znajdują się także informacje o naszych najbliższych spotkaniach oraz zadaniach. Ikony i napisy są małe, ale można się pokusić o obsługę telefonu palcem bez wykorzystania stylusa.
Tekst w aplikacjach możemy wpisywać za pośrednictwem wirtualnych klawiatur (QWERTY i telefonicznej) lub też stylusem poprzez rozpoznawanie pisma ręcznego. Zastosowanie IntelliPad, czyli wirtualnej klawiatury znanej ze zwykłych telefonów jest trochę mało zrozumiałe. Mogą z niej korzystać wielbiciele słownika T9, bo compact jest w niego wyposażony.


Telefon

MDA Compact jako telefon sprawdza się trochę gorzej od zwykłych aparatów. Wybieranie numeru z pamięci wymaga większej liczby działań niż w normalnym telefonie. Sytuację ratuje trochę system wybierania głosowego, którym zarządza oprogramowanie firmy Fonix. Telefon mówi do nas ludzkim głosem i prowadzi nas przez etapy wybierania numeru z książki telefonicznej. Program sam przygotowuje sobie etykiety głosowe odczytując wpisy w książce telefonicznej, więc najlepszym rozwiązaniem jest np. używanie angielskich imion dla numerów, które będziemy wybierać najczęściej np. Kate, zamiast polskiej Katarzyny.
Sam nadajnik/odbiornik GSM zainstalowany w MDA jest gorszy od systemów Nokii i do dobrej jakości połączenia wymagany jest mocniejszy sygnał.

Wiadomości

Telefon ma zainstalowany program do obsługi kont poczty elektronicznej, pozwala na synchronizację poczty z programem Outlook, a w sieci GSM pozwala na przesyłanie SMS-ów i MMS-ów. Wiadomości MMS przygotowywane są w osobnej aplikacji, a w przypadku pozostałych standardów wystarczy wybrać podczas edycji wiadomości konto, z którego chcemy skorzystać (Outlook, POP3 lub SMS). W przypadku synchronizacji danych z serwerem poczty łatwo dostrzec największą ułomność compacta, czyli to, że obsługuje wyłącznie standard GPRS. Prędkość pobierania nagłówków, a później załączników wymaga od nas sporej cierpliwości. Oczekiwanie kompensowane jest przez wygodną obsługę załączników - dostępna jest także ich prosta edycja. W czasie testów ściągaliśmy compactem nawet kilkadziesiąt e-maili za jednym razem i telefon radził sobie z takim zadaniem. Czekamy jednak na wersję z obsługą EDGE, UMTS oraz WLAN.

Przeglądarka Internet Explorer

Przeglądarka w wersji kieszonkowej sprawdza się znakomicie. Nie musimy się już męczyć z poszukiwaniem serwisów WAP. Mały compact otworzy nam większość zwykłych stron Internetowych. Wadą takiego serwowania jest oczywiście konieczność przewijania ekranu zarówno w poziomie, jak i pionie, ale w sytuacjach awaryjnych taki dostęp może zastąpić nam ciężkiego laptopa. Tak jak w przypadku wiadomości brakuje obsługi szybszej transmisji danych. W standardzie przeglądarka nie obsługuje plików flash.


Aplikacje

Urządzenia mobilne wyposażone w platformę Windows mogą być przez użytkownika dowolnie wyposażane w dodatkowe programy. W standardowym MDA znajdziemy Worda, Excela, przeglądarki plików Power Point oraz PDF. Do przeglądania zdjęć służą programy Album i Pictures. Comact może stać się także faksem dzięki programowi KSE Truefax 2.0, który otrzymujemy w ramach dodatkowego oprogramowania na płycie CD. Trochę szkoda, że cały software nie jest wgrany już przez operatora, co ułatwiłoby start mniej doświadczonym użytkownikom.

      

Multimedia

Główną aplikacją do odtwarzania multimediów jest znany z komputerów PC Windows Media Player 10. Program zaskoczył nas trochę, bo nie chciał odtworzyć pliku MPEG, który bez problemu odtwarzany był na zwykłym komputerze. Bez żadnych problemów działały natomiast pliki Mictosoft z roszerzeniem WMV. Compact poradził sobie także z plikiem wideo znanym z Nokii z roszerzeniem 3gp. Windows Media Player 10 wspiera także straming wideo. Jakość obrazu nie jest najlepsza, ale dźwięk można zrozumieć bez najmniejszego problemu.
Pliki MP3 mają najlepszą jakość, gdy słuchamy ich poprzez dołączone do zestawu słuchawki stereo. Niestety w porównaniu z telefonami Sony Ericsson MDA przegrywa, jeśli chodzi o jakość i przestrzenność dźwięku.


Kamera

Kamera wbudowana w MDa compact ma matrycę 1.3 megapiksela. Zdjęcia mogą być wykonywane w rozdzielczości:

  • small 120x160

  • medium 240x320

  • large 480x640

  • xl 960x1280 pikseli

Pliki wideo mogą być nagrywane z jakością:

  • small 96x128

  • medium 144x176

  • oraz large 240x320 pikseli

Standardowo pliki wideo są kodowane w formacie MPEG-4, ale do wiadomości MMS telefon potrafi nagrać film w standardzie H.263.

W czasie wykonywania zdjęć możemy włączyć jeden z trybów balansu bieli lub skorzystać z trybu sepii lub fotografii czarno białej. W ramach żartu możemy umieścić fotografowaną osobę np. na okładce tygodnika (do wyboru są 4 różne "tematy") i takie zdjęcie przesłać dalej poprzez MMS.

Łączność z komputerem

Telefon z komputerem łączy się poprzez USB, podczerwień oraz Bluetooth. W czasie testów poprzez Bluetooth udało się przesłać do komputera plik. W drugą stronę takie sukcesu nie odnieśliśmy. Synchronizacja poprzez Bluetooth również nie doszła do skutku. Program ActiveSync bez problemu działa natomiast przez USB. Przez USB bardzo szybko transmitują się także pliki. Compact jest widoczny na komputerze jako dodatkowe urządzenie - rodzaj dysku.
W czasie synchronizacji kontaktów okazało się, że numery telefonu zapisane w Outlooku jako "inne" nie są w ogóle przegrywane do telefonu. W naszym przypadku ponad połowa numerów nie została zsynchronizowana.


Bateria

W MDA compact zamontowano potężną baterię Li-Ion Polimer [1200 mAh]. Telefon w czasie testów wytrzymywał 2 dni bez ładowania. To niezły wynik, ponieważ ekran compact-a jest dużo większy od zwykłego telefonu. W stanie czuwania aparat bez problemy działa nawet tydzień.

Podsumowanie

MDA compact to urządzenie dla zaawansowanych użytkowników biznesowych korzystających z mobilnej poczty i Internetu. 
Najważniejsze ułomności małego MDA to obsługa wyłącznie GPRS, trudna kontrola nad uruchomionymi aplikacjami (zasoby pamięci) oraz trudny nadzór nad połączeniem internetowym.

Telefon nie jest najprostszy w obsłudze, ale oferuje naprawdę dużo. Jego główną zaletą są małe wymiary oraz system operacyjny, który zapewnia nam pełną kompatybilność z aplikacjami biurowymi. MDA compact polecamy osobom korzystającym w pracy z programu Outlook. Dopiero wówczas compact stanie się naszym prawdziwym cyfrowym asystentem.

Opinie:

Opinie archiwalne (75):

Komentuj

Komentarze / 75

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    sebog pisze: 2005-06-22 15:07
    ho ho ho , fajny model , ciekawe parametry a i estetyka mi sie podoba
    0
  • Users Avatars Mini
    Freak703 pisze: 2005-06-22 15:13
    Moim zdaniem pomyłka. Po 1 mogł juz mieć 262 tys kolorów tak jak juz to oferują nowe modele nawet Alcatel. Po 2 mogłaby być wysuwana klawiatura jak w nowych nokiach czy sharpie TM100, bo nie wyobrażam sobie stukania smsa z piórem w ręce. A po 3 wybieranie głosowe też kiedyś się pieprzy a ja wymówić Kate jak jest w teście mogę 100 razy i za każdym razem inaczej. Sorka ale nie uśmiecha mi się wszedzie nosić pióra do pisania no ale każdy ma swój gust ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    mikalu pisze: 2005-06-22 15:14
    jeszcze tylko gdyby go spolszczyli, to było by to ciekawe narzędzie do pracy, a i obsługa stałaby się dla niektórych prostsza
    0
  • Users Avatars Mini
    merovingian pisze: 2005-06-22 15:31
    przez "chwilę" wahałem się co wybrać - MDA compact czy SE P910i... przeczytałem ten test i teraz wiem: wybieram P910i...
    0
  • Users Avatars Mini
    milo pisze: 2005-06-22 15:56
    Po wstepnej ocenie..no calkiem calkiem i te zdjecia..robia wrazenie ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    user pisze: 2005-06-22 16:00
    Freak703, Są dostępne pełnoekranowe klawiatury programowe - można wtedy całkiem wygodnie i szybko pisać SMS-y i maile.
    0
  • Users Avatars Mini
    kevin pisze: 2005-06-22 16:21
    Istne cudo !! Wystarczy spojrzec :D
    0
  • Users Avatars Mini
    reboot pisze: 2005-06-23 01:38
    I po raz kolejny mamy dowod, ze redaktorzy na GSMonLine to male zboczki :) bo w kazdym tescie umieszczaja zdjecia z jakimis panienkami :) hehe /// ***panol: mozna mozna... Tylko, ze wybrudzisz sobie ekran :)
    0
  • Users Avatars Mini
    ravish pisze: 2005-06-23 12:22
    Tego to już za dużo - piszę wczoraj, że mają błąd (na fotce pisze bateria 1200 mAH, a w tekście 1490) - i co? I mój komentarz usunięto... GOL schodzi na psy.
    0
  • Users Avatars Mini
    panol pisze: 2005-06-22 16:57
    a czy można posługiwac się palcami, zamiast rysika pisząć SMSa?
    0
  • Users Avatars Mini
    cstach pisze: 2005-06-22 17:00
    Pelna bajerka nic dodac nic ujac. Normalnie jak dla mnie wymiata.
    0
  • Users Avatars Mini
    user pisze: 2005-06-22 17:11
    ravish, skąd taka cena? MDA jest dostępny bez umowy za jakieś 1800 brutto.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tanis pisze: 2005-06-22 17:58
    Hm, malo wam wirusow w komputerze i niebieskich ekranow? Przeciez w tym jest Windows Microsoftu! To nie moze dzialac dobrze :P
    0
  • Users Avatars Mini
    Caccki pisze: 2005-06-22 20:00
    Fajny telefonik :)
    0
  • Users Avatars Mini
    waldek pisze: 2005-06-22 22:17
    Tanis: To moze czas najwyzszy przestac uzywac WINDOWSA 98. Jest rok 2005. Wtedy nie bedziesz mial niebieskich ekranow. A jak niechcesz miec wirusow to uzywaj programow antywirusowych.
    0
  • Users Avatars Mini
    NM pisze: 2005-06-22 23:35
    Hmmm fajny gadżet ale troszkę duży jest no i ten windows mobile dosyć mocno przypomina Winde XP hmmm nie że to źle ale....:P
    0
  • Users Avatars Mini
    ass pisze: 2005-06-22 23:50
    waldek - lepszym rozwiazaniem jest MacOS X
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2005-06-23 00:10
    Eeee tam,od czegos takiego wole P900/P910i,to mi sie osobiscie nie podoba i nie jest potrzebne,poza tym nie ma klaw normalnej wogóle!
    0
  • Users Avatars Mini
    Windy pisze: 2005-06-23 00:47
    Skad se te screeny?
    0
  • Users Avatars Mini
    PrezeS pisze: 2005-06-23 12:25
    Ja tam jednak wole swoją nokie 9500 :)
    0
  • Users Avatars Mini
    carlo pisze: 2005-06-23 13:02
    Więcej w tym teście gołych bab niż rzetelnych informacji. Też wole P910 od takich wynalazków.
    0
  • Users Avatars Mini
    reboot pisze: 2005-06-23 14:29
    PrezeS: ja tez :) ja tez :)
    0
  • Users Avatars Mini
    asdfgasd pisze: 2005-06-23 15:11
    *ravish - no dokladnie! cos nie pasuje? to do skasowania...
    0
  • Users Avatars Mini
    jarpol pisze: 2005-06-23 18:12
    Poza rozmiarem to rewolucji wobec mojego Qteka 2020 nie widzę. ta sama beznadziejna aplikacja telefoniczna, z pustym klawiszem nad "talk", a przydałaby się tam np książka telefoniczna. Przede wszystkim porazka jest brak EDGE (że o 3G nie wspomnę). Pewnie też terminalik nie ma (bo autorzy o tym nie piszą) systemu głośnomówiącego, co ejst żenadą.
    0
  • Users Avatars Mini
    PawL pisze: 2005-06-23 20:32
    Jakas taka firma do mnie nie przemawia... ale wyglada fajnie...zabieram sie do czytania
    0
  • Users Avatars Mini
    PawL pisze: 2005-06-23 20:41
    Juz przeczytalem i nic sie nie dowiedzialem-ten test jest do niczego nawet nie dali fotek zrobionich nim kurde
    0
  • Users Avatars Mini
    WujekM pisze: 2005-06-23 21:08
    10/10 za zdjecie Pań z marlboro :) Sliczne tyłeczki
    0
  • Users Avatars Mini
    WujekM pisze: 2005-06-23 21:09
    A test na GOLu jak zwykle amatorski i słabiutki. Kiedy w końcu nauczycie sie testowac telefony?
    0
  • Users Avatars Mini
    Tanis pisze: 2005-06-24 02:13
    waldek - od dluzszego juz czasu uzywam Linuksa a nie windowsa jakiegokolwiek, za to pady windowsow XP ogladam na codzien u nieszczesnych uzytkownikow tego systemu. Poza tym, czy ten telefon ma antywirusa? Bo sam przyznales, ze bez antywirusa system jest do bani.
    0
  • Users Avatars Mini
    user pisze: 2005-06-24 11:12
    Zag, część z nich chyba nawet telefonu do rozmów i SMS-ów nie potrzebuje... Przeczytaj te "zarzuty": brak fotografii zrobionych aparatem z MDA, brak klawiatury, Windows, który pewnie się wiesza i łapie wirusy... a w życiu pewnie czegoś klasy MDA w ręce nie mieli. Inna sprawa, że osobiście nie uważam wszelkiego rodzaju "hybryd" za dobre urządzenia do telefonowania, czy to chodzi o MDA, P900, czy inne N9500. Do rozmów wolę mały telefon z dobrą baterią, a MDA służy jako palmtop i mobilne łącze z Internetem (osobna karta SIM). I takie rozwiązanie polecam.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tanis pisze: 2005-06-24 23:31
    user: Rozumiem ze poniewaz jest to rozwiazanie zintegrowane, a ponadto szybciej sie synchronizuje, to fakt lapania wirusow nie przeszkadza? W ogole, co to za tekst - dziwisz sie ze komus przeszkadza lapanie wirusow czy zwisy? LOL
    0
  • Users Avatars Mini
    user pisze: 2005-06-25 01:02
    Pytanie podstawowe: pracowałeś jakiś sensowny czas na PocketPC czy na widok słowa "Windows" krew cię zalała i palmtop wypadł ci z ręki lub wcale nie widziałeś z bliska urządzenia z Windows Mobile? To _nie jest_ ten sam system, co na desktopach i nie uruchamiają się na nim programy (a co za tym idzie, i wirusy) z "dużych" systemów Windows. Przy pewnej wiedzy i zachowaniu minimum profilaktyki wirusa nie tak łatwo złapać nawet na stacjonarce, tym bardziej na WinMobile, na który wirusów jest duuuużo mniej i mają mniejsze możliwości działania. U mnie jakoś Windows działa stabilnie i się nie wiesza (3 kompy + palmtop). Ale potrafię się posługiwać kompem, ponadto nie instaluję radośnie lewego softu... może tu tkwi sekret?
    0
  • Users Avatars Mini
    Tanis pisze: 2005-06-25 05:49
    No, ja nie potrafie sie poslugiwac kompem. A Linuksa mi zainstalowala mama. Oczywiscie, Mobile to inny system, ale rowniez spod znaku Microsoftu. Ale masz racje, jest znacznie lepiej zabezpieczony bo jest na niego mniej wirusow :P To chciales powiedziec? Bo tak ci wyszlo.
    0
  • Users Avatars Mini
    user pisze: 2005-06-25 09:15
    Nie odpowiedziałeś na pytanie - samo to wiele wyjaśnia. I znowu przeczytałeś coś innego, niż jest napisane, ale umiejętność czytania tektu z jednoczesnym jego rozumieniem jest coraz rzadsza, szczególnie wśród linuksowych neofitów, którzy na ustach mają tylko hasło "bo wszystko co do Microsoftu, to od złego jest".
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2005-06-25 12:03
    Panie Piechocki, szczescie, ze juz posiadame urzadzenia MDA (wszystkie mod.) bo po tym artykule bardzo bym sie wahal nad zakupem. wiecej wlasnego zaangazowania przy robieniu testow, pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Tanis pisze: 2005-06-25 17:48
    "bo wszystko co do Microsoftu, to od złego jest" - oczywiscie. Bo jest to firma nastawiona wylacznie na robienie kasy, a nie na robienie dobrego oprogramowania (przynajmniej poza takim zakresem jaki sie im najbardziej oplaca)
    0
  • Users Avatars Mini
    Wicked pisze: 2005-06-26 13:49
    Większość osób które się wypowiadają, że WM jest be, chyba nigdy nie miało z nim styczności. Co do testu niedługo ma się pojawić na www.pdaclub .pl i na pewno będzie lepiej przeprowadzony.
    0
  • Users Avatars Mini
    reboot pisze: 2005-06-26 15:55
    ***Wicked: bo PDA Club to klasa sama w sobie :) PS. Na jaki gadżet klubowy glosujesz ?? Ja na t-shirt :) ***user: a miales 9500, ze uwazasz, ze "ta hybryda" jest zla do telefonowania ?? Posiadam ten telefon, mam rowniez aktywna usluge Plus Nieskonczonosc i jakos 9500 doskonale sie sprawdza jesli chodzi o telefonowanie :) W ostatnim miesiacu przegadalem okolo 25 godzin :) i jakos telefon nadal funkcjonuje :)
    0
  • Users Avatars Mini
    user pisze: 2005-06-26 16:31
    Reboot, na własność nie miałem, ale kilka dni używałem. Jak podkreśliłem w swojej wypowiedzi, wyrażam osobiste odczucia... i nie chodzi mi o trudność obsługi czy coś w tym guście... a po prostu o masę i rozmiar. Do rozmów lubię _mały_ telefon z dobrą baterią, który mogę mieć w kieszeni zawsze, nawet w bardziej obcisłych ciuchach. Palmtopa, aparat i inne cuda noszę w teczce, do telefonu muszę mieć szybki dostęp. Poza tym, używanie funkcji palmtopa żre baterię, a jakoś nie lubię odczuwać stresu, że po kilku godzinach w Internecie zostanę bez telefonu ;) Dla mnie tak jest wygodniej, a jeśli Ty wolisz mieć wszystko w jednym i tak Ci pasuje, to niech Ci służy jak najdłużej :)
    0
  • Users Avatars Mini
    reboot pisze: 2005-06-26 17:02
    user: spoko :) Ja tylko tlumacze jak jest w rzeczywistosci - po pewnym czasie czlowiek sie przyzwyczaja do rozmiaru i wagi i uzywanie tego telefonu nie sprawia problemu. Nokia 9500 przy nieuzywaniu trzyma mi okolo 4 dni, ale jesli uzywam jej normalnie (1-2 godziny GPRS dziennie + 45-60 minut rozmow dziennie, to wytrzymuje mi 2 dni - i tak mysle, ze jak na taki telefon z takim wyswietlaczem jest to bardzo dobry wynik). A co do obcislych ciuchow - ja go nosze i w sztruksach, jeansach jak i krotkich spodenkach i jest wygodnie ;) no i mam pewnosc, ze go nie zgubilem, bo ciagle czuje jego wage :) Naprawde 9500 w porownianiu z palmtopami ma super baterie :) PS. Moglbys mi na maila napisac jakis namiar na siebie - gg, tlen, e-mail - cokolwiek ;) PS 2. Mail do mnie jest podany na mojej stronie ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    user pisze: 2005-06-26 17:58
    Reboot, ja wiem, że człowiek to taka bestia, która potrafi się przyzwyczaić do wszystkiego :) Mój pierwszy telefon to była Motka \"łódź podwodna\" D160, a zimą ganiałem przez chwilkę z NEC-iem... bodajże e228. I jak najbardziej się przyzwyczaiłem, ale włożenie do kieszeni telefonu o połowę mniejszego i ważącego jakieś 75 gramów było jednak miłą odmianą :) Wracając do obcisłych ciuchów: jeansy czy krótkie spodenki to nie problem... Problem robi się przy dopasowanych spodniach z cienkiego materiału, gdy jakikolwiek większy przedmiot wyraźnie wypycha kieszeń, a ze względu na aurę marynarki nie da się włożyć, jeśli chce się zachować zdrowie psychiczne ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    user pisze: 2005-06-26 17:59
    Co do baterii w N9500, zgadzam się bez dwóch zdań i zazdroszczę ;) Słyszałem wiele dobrego o Looxie, próbuję załatwić sobie jakiś do przestestowania na kilka dni, bo ekran VGA kusi. Tylko wtedy musiałbym nosić w teczce jeszcze jeden telefon, udostępniający Internet Looxowi przez BT, ech... Niedługo premiera MDA IV, już ostrzę sobie pazury ;) No nic, na razie schodzę na dół, Żona zrobiła placek z truskawami ;) Mozesz mnie dopaść na tdgl (at) interia (kropka) pl :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Wicked pisze: 2005-06-26 18:13
    ***reboot: na kubek:D, jakoś najbardziej mi pasi. ***user: zgadzam się z tobą, też jakoś wolę połączenie dobry pda+telefon bt. Użytkuje siemensa s55 i nie wyobrażam sobie nosić w kieszeni coś wielkości nawet małego qteka s100. Co do premiery MDA, to nie tak szybko, bo ma być w okolicach października.
    0
  • Users Avatars Mini
    reboot pisze: 2005-06-26 18:53
    ***user: no chyba, ze tak :) Ja nie nosze skrojonych na miare spodni ;) jednak faktycznie w lecie mila odmiana byloby miec taką Nokie 6310i tyle, ze rozkladana na pol jak 9500 (i niech nikt nie pisze, ze moglem brac 9300, bo bawilem sie 9300 i tez jest duza i gruba - nie tak jak 9500, ale jednak :) Co do bakterii w 9500, to moglaby byc lepsza, ale czy mozna chciec czegos wiecej, gdy ma sie aktywna usluge Plus Nieskonczonosc ?? ***Wicked: ja jednak wole t-shirt. Cieplych napojow nie pije w zimie, a co dopiero w lecie, za to t-shirt jest widoczny z daleka ;) ***Wicked i ***user: MDA IV jednak bedzie glownie palmtopem - Michal Jerz z My-Symbian.com jakos nie jest zbyt pozytywnie nastawiony do MDA IV :)
    0
  • Users Avatars Mini
    user pisze: 2005-06-26 19:17
    Reboot, dla mnie to zaleta, że MDA będzie przede wszystkim palmtopem. Ba, dla mnie nawet to ustrojstwo nie musi udostępniać możliwości rozmawiania - wystarczy, że będzie można połączyć się z Internetem :) A Jerzu nigdy nie darzył PocketPC specjalną sympatią, Dla Niego Symbian jest Numero Uno :) Ja jednak z ocenami wstrzymam się do momentu, aż będę mógł się pobawić osobiście. Jak dotąd ewolucja MDA przebiega, moim zdaniem, w dobrym kierunku i nie sądzę, żeby MDA IV miał być rozczarowaniem. A jeśli nawet... inni producenci też mają ciekawe oferty ;) BTW, mail doszedł :) A ja zachęcam do wyjścia na powietrze... siedzę właśnie w ogródku, placuszek, zimne napoje, raj... zaraz trzeba będzie zamknąć laptopa i skręcić jakiegoś grilla ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    reboot pisze: 2005-06-26 20:26
    Ale palmtopy sa znane z tego, ze maja beznadziejne baterie ;) Ech :) chcialbym miec laptopa, ale niestety musze meczyc sie z wielkim PC :)
    0
  • Users Avatars Mini
    reboot pisze: 2005-07-02 13:40
    user: czemu juz nic nie piszesz :)
    0
  • Users Avatars Mini
    user pisze: 2005-07-02 18:44
    A bo pracowity tydzień miałem i dopiero dochodzę do siebie... poza tym, trzeba w końcu więzy rodzinne podtrzymać ;) Nie wiem, czy zauważyłeś w mojej poprzedniej wypowiedzi, więc jeszcze raz: mail doszedł :)
    0
  • Users Avatars Mini
    PawL pisze: 2005-07-08 12:07
    ale foty tego tela no to powinni dac !
    0
  • Users Avatars Mini
    reboot pisze: 2005-07-10 00:56
    Dali foty "tela" ale nie dali fot robionych przez "tela"
    0
  • Users Avatars Mini
    grocik pisze: 2005-07-15 19:14
    też tak myślę
    0
  • Users Avatars Mini
    grocik pisze: 2005-07-15 19:15
    chociaż to matryc 1.3, wiec powinny być ok
    0
  • Users Avatars Mini
    Wicked pisze: 2005-07-30 10:55
    Na pdaclubie jest duuuuuuuuuuuużoooooo lepszy test mda compact, naprawdę obszerny i ujawniający wszystkie wady i zalety.
    0
  • Users Avatars Mini
    jarekt pisze: 2005-08-06 00:45
    Powiem Wam szczerze, ze nie toleruje juz "zwyklych" telefonow. Niestety skuszony informacjami o wolumenie sprzedazy smartfonow (i wobec nadchodzacego TomToma z mapami Polski) przesiadlem sie na symbiana s60 po sprzedaniu MDA. Nie twierdze, ze symbian nie ma zalet ale niestety na kazdym kroku napotykam problemy i braki w porownaniu do WM. Oczywiscie korzystalem ze wszystkich dostepnych aplikacji dzieki czemu na zadnym polu MDA nie ustepowalo "normalnym|" telefonom.
    0
  • Users Avatars Mini
    MAXBIKE pisze: 2005-08-18 00:28
    Miałem MDA 1, ale szczerze mówiąc gdybym teraz miał wymierać czy SE k750i czy MDA Compact wybrałbym k750i.... MDA ma zbyt wiele wad.
    0
  • Users Avatars Mini
    Mateusz2512 pisze: 2005-08-23 01:19
    MDA to nie jest telefon tylko plaptom z funkciom telefonu. Windows Mobile to dużo ale wolał bym mieć normalny telefon a nie jakiegoś MDA
    0
  • Users Avatars Mini
    reboot pisze: 2005-08-24 13:26
    plaptom :) tak to chyba nikt nie przekrecil nazwy :D
    0
  • Users Avatars Mini
    Miguel pisze: 2005-09-03 20:31
    A jak wygląda możliwość podłączenia GPS w praktyce? Era na swojej stronie pisze o tym, ale kiedy porozmawiać z konsultantem w BOK to okazuje się, że nie sprzedają tej przystawki, którą prezentują w necie...
    0
  • Users Avatars Mini
    Prezes pisze: 2005-09-04 13:48
    Miguel - wystarczy kupić zwykły odbiornik GPS z bluetooth'em (na allegro koszt około 400zł) zainstalować automape i masz świetną nawigacje satelitarną ! ja od miesiąca z takiego tandemu korzystam i jestem bardzo zadowolony
    0
  • Users Avatars Mini
    il Dottore pisze: 2005-09-16 02:44
    Nie słuchajcie! Symbian rządzi! :) Nigdy nie bierzcie badziewia z Winzgrozą. Mam P910i i... to nie jest telefon! To PRZYJACIEL! :)
    0
  • Users Avatars Mini
    il Dottore pisze: 2005-09-16 02:45
    P910i to nie jest zwykły telefon - to PRZYJACIEL! :) Precz z badziejstwem na Winzgrozie! Symbian rządzi! :)
    0
  • Users Avatars Mini
    reboot pisze: 2005-09-16 13:06
    Dokladnie - symbian rządzi :)
    0
  • Users Avatars Mini
    kimon pisze: 2005-09-19 05:37
    fajny telefonik- szkoda że nie ma jeszcze fontanny wbudowanej :D
    0
  • Users Avatars Mini
    banan pisze: 2005-11-28 14:53
    Ogulnie fainy fonik, szybko wgrywaja sie aplikacje, w mda I szło mi bardzo wolno..Mam tez Polską nakadka tłumaczy 89% komendn i jest duzo nowych funkdji i klawiaturka kolorowa tez :) Jakby ktos potrzebował gg 6769950
    0
  • Users Avatars Mini
    marcino pisze: 2006-01-05 19:50
    symbian to jest przepustka do przyszłości
    0
  • Users Avatars Mini
    vod pisze: 2006-02-23 11:32
    chyba jest najgorszy z tych wszystkich MDA!
    0
  • Users Avatars Mini
    nofate pisze: 2006-03-08 15:35
    Powinni wyznaczyć pewne standardy jak powinien wyglądać i co powinien w sobie mieć telefon komórkowy. Bo dla mnie to to nie jest telefon, bardziej pseudotelefon.
    0
  • Users Avatars Mini
    Dragon-1 pisze: 2006-03-30 21:19
    sama platforma Windows jest super, telefon bylby bardzo praktyczny gdyby nie brak pelnej klawiatury z dotykowym ekranem na ulicy dziwnie sie wyglada
    0
  • Users Avatars Mini
    jm pisze: 2006-04-16 01:56
    Fajny palmofon, ale.. oddałem go, bo jakość dzięku w czasie rozmowy to katastrofa!! Poza tym OK
    0
  • Users Avatars Mini
    pafciu pisze: 2006-05-15 11:20
    jm - myslisz, że wszystkie egzempklarze tak mają czy może po prostu Tobie się taki trafił? zastanawiam się nad zanabyciem tego cuda i sam nie wiem...
    0
  • Users Avatars Mini
    JotWu pisze: 2006-06-27 07:23
    chyba tylko jego tak miał bo u mnie jakość rozmów porównywalna jest do nokii
    0
  • Users Avatars Mini
    mackev pisze: 2006-08-04 14:43
    witam -mam do sprzedania dwa nowe takie urzadzenia z anglielskiego rynku ktore tam wyszly pod szyldem spv m500 jest to ten sam sprzet ale czy ktos moze mi powiedziec jaka cene mozna za to uzyskać?z góry dzieki
    0
  • Users Avatars Mini
    Joanna pisze: 2006-09-09 23:04
    Tak sobie czytam posty i przy czytaniu większości z nich krew mnie zalewa. Wgląda na to, że niektórzzy chcą, żeby to był: komputer (pełnofunkcjonalny, z klawiaturą, świetnym wyświetlaczem) do tego dobrej klasy aparat fotograficzny plus doskonałej jakości odtwarzacz filmówi i muzyki, dodatkowo konsola do gier i jeszcze szybki internet. I chcieliby to wszystko w jednym i wielkości pudełka od zapałek! Nie wymagajcie za dużo od urządzenia, które jest do kupienia luż za 1400 zł! Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    bolid pisze: 2008-02-21 10:06
    mam tel dwa lata, miał kilka upadków poważnych i nic :) jest rewelacyjny. Teraz można go kupi na aukcji allegro bolidasko@o2.pl
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: