Test Nokia 8310

Recenzje
Opinie: 223

Wreszcie trafiła w nasze ręce długo oczekiwana Nokia 8310. Fiński koncern dość długo kazał nam czekać na pojawienie się tego modelu na rynku. Od jego zaprezentowania minęło już ponad pół roku, a dopiero teraz Nokia rozpoczęła dostarczać go do europejskich operatorów. Należy mieć tylko nadzieję, że tak długi czas Nokia wykorzystała na ulepszenie i dopracowanie jego funkcji.

Telefon został dostarczony w standardowym opakowaniu Nokii. W środku znaleźliśmy telefon, zestaw słuchawkowy, ładowarkę oraz instrukcję obsługi. Standardowo ma być też dołączany do telefonu CD-ROM z oprogramowaniem, ale w związku z tym, że nie był jeszcze gotowy, nie otrzymaliśmy go. Telefon, który przekazano nam do testów miał oprogramowanie w "prototypowej" wersji 02.90 z 08-09-01. Dołączona instrukcja obsługi była napisana w języku angielskim.

 

 
Wygląd zewnętrzny
Pierwsze na co zwróciliśmy uwagę po otwarciu pudełka to wygląd telefonu. Wiele osób wcześniej wyrażało zastrzeżenia co do design'u Nokii, twierdząc, że wygląda ona nazbyt nowocześnie. Wygląd 8310 znalazł także wielu zwolenników, do których i ja się zaliczam. Wydaje się, że podświetlenie półprzezroczystej klawiatury było świetnym pomysłem, który nadaje Nokii niezwykłości i oryginalności. Jeśli ktoś raz zobaczy ten telefon, na pewno nie zapomni o nim szybko. Tym bardziej, że wygląd telefonu można zmieniać wymieniając obudowy typu Xpress-on, co powinno zadowolić nawet największych indywidualistów. Oczywiście wszystko to jest kwestią gustu i najlepiej czym prędzej spojrzeć na załączone zdjęcia, by wyrobić sobie własne zdanie. 
Pewne zastrzeżenia dotyczą natomiast wielkości wyświetlacza. Display nowej Nokii jest wielkością zbliżony do wyświetlaczy modeli 5110 czy 8810. Wielkość ta, należy to przyznać, jest wystarczająca do poprawnej pracy z telefonem, lecz daleko jej, niestety, do rozmiarów wyświetlacza modelu 7110. W sytuacji, kiedy na rynku obowiązuje trend stałego powiększania wyświetlaczy posunięcie Nokii dziwi, tym bardziej, że jest to regres wobec poprzednich produktów tego koncernu.
Pewną okolicznością łagodzącą wobec tak postawionego zarzutu może być mała wielkość samego telefonu. Projektanci Nokii starali się dostosować wielkość wyświetlacza do małych rozmiarów telefonu (97 x 43 x 17-19 mm), tak by stanowiły harmonijną całość i to im się udało. Telefon waży jedynie 84 gramy, czyli bardzo mało, choć to odrobinę więcej niż testowany przez nas niedawno Alcatel 511.

 

  

 
Wyświetlacz podświetlany jest w kolorze niebieskim, a wygaszenie podświetlenia, inaczej niż w innych Nokiach a podobnie jak w Siemensach, następuje stopniowo. Rozplanowanie elementów graficznych na wyświetlaczu pozostało bez zmian - poziom sygnału z lewej strony, poziom naładowania baterii z prawej, pojawiły się tylko nowe ikony wskazujące połączenia poprzez GPRS, ale o tym napiszę w dalszej części testu.
Klawiatura telefonu, poza cieszącym oko wyglądem, jest funkcjonalna. Pisanie jest przyjemne i nawet wprowadzanie dużej ilości SMSów (telefon testowy nie miał polskiego T9) nie przyprawi nas o bóle palców. Układ klawiszy jest taki sam jak w Nokii 6210, dwa przyciski o dynamicznie przypisywanych funkcjach poniżej wyświetlacza, klawisze przewijania góra-dół oraz zielona i czerwona słuchawka. Poza klawiaturą numeryczną z prawej strony korpusu telefonu umieszczono dwa przyciski służące do regulacji głośności, można nimi regulować poziom dźwięku rozmowy telefonicznej jak i radia. Na górze telefonu umieszczono przycisk wyłącznika, pozwalający również, jak w innych Nokiach na szybką zmianę profilu w którym pracuje telefon. Ten klawisz w dostarczonym nam egzemplarzu działał niezbyt dobrze. Musiał być wciśnięty bardzo mocno, aby zareagował. Nieraz zdarzało się, że energiczne wciśniecie telefon odbierał jako podwójne, co było równoznaczne z jego wyłączeniem się. 

 

  


 
Bateria
Po zdjęciu plastikowej osłony tylnej części aparatu docieramy do baterii. Standardowym wyposażeniem telefonu jest bateria typu BLB-2. To ogniwo Li-Ion o pojemności 750 mAh stosowane już w modelu 8210. Akumulator jest lekki oraz przystosowany do niewielkich rozmiarów telefonu.
Nokia twierdzi, że przy zastosowaniu tej baterii telefon może pracować w trybie standby przez 100-350 godzin, natomiast maksymalny czas jednej rozmowy telefonicznej może wynieść 130 minut. Ta pierwsze liczba jest zawyżona, choć nie aż w tak wielkim stopniu jak ma to zwykle miejsce. Być może dlatego, że producent podaje dość duży rozrzut pomiędzy minimalna a maksymalną wartością - aż 250 h. Otóż z naszych obserwacji wynika, że przeprowadzając dziennie około 1 h rozmów telefonicznych, nasz telefon wytrzyma bez ładowania około 72-80 godzin. Niestety nie udało nam się przeprowadzić testu maksymalnej długości pojedynczej rozmowy, nie możemy zatem stwierdzić, czy l30 minut to wartość rzeczywista. Przeprowadziliśmy natomiast kilka rozmów trwających ponad 60 minut, bez żadnego problemu. Na szczęście najczęściej nie rozmawiamy aż tak długo, no chyba ze za darmo z BOKiem.

   

Menu
Menu opiera się na sprawdzonych wzorach z poprzednich modeli, czyli generalnie nic nowego w sprawie najważniejszych funkcji i ich ułożenia. Pojawiło się co prawda kilka nowych możliwości, ale zostały one dobrze wpisane w sprawdzony już układ. Nowe pozycje w głównym menu to To-do list, Radio oraz Extras.
To-do list to funkcja pozwalająca na tworzenie listy zadań "do wykonania". Każdemu zadaniu można przypisać niski, średni lub wysoki priorytet. Można też wzbogacić je o alarm, który przypomni o nim we właściwym czasie. Funkcja ta bardzo przyda się wszystkim zabieganym osobom, które maja już dość papierowych organizerów.
Funkcja ta wzbogaca dostępny już w starszych modelach Nokii Kalendarz. Pozwala on na tworzenie pod dowolnie wybraną datą 4 rodzajów notatek: Meeting - to przypomnienie spotkania o charakterze jednorazowym, Call - to przypomnienie o powinności wykonania telefonu, Birthday - to powtarzane co rok przypomnienie o urodzinach wybranej osoby, Memo - to każda inna notatka. Każda taka pozycja kalendarza może być wzbogacona o alarm - przypomnienie. Notatki z kalendarza mogą być także wysyłane poprzez port podczerwieni lub SMS do innych posiadaczy telefonów Nokia. 
Menu Radio służy do obsługi wbudowanego radioodbiornika FM (o tym w dalszej części testu). Extras to kilka funkcji, których nie udało się przypisać do innych menu. Pierwsze dwie funkcje to Voice Recorder oraz Voice Commands.
Voice recorder to dyktafon pozwalający na zapisane do 3 minut notatek głosowych. Zapisywać możemy zarówno dźwięki z mikrofonu jak i prowadzone przez telefon rozmowy. Każdej tak zapisanej notatce możemy przypisać alarm. Tak ustawione przypomnienie odtworzy nam notatkę o określonej godzinie danego dnia.
Voice commands pozwalają na głosowy wybór niektórych funkcji z menu telefonu. Głosem możemy między innymi: zmienić profil w którym pracuje telefon, włączyć i wyłączyć radio lub aktywować port podczerwieni. Niestety z tych funkcji możemy wybrać tylko 5 dla których nagramy odpowiednie głosowe notatki.
Kolejne dwie funkcje z menu Extras to rozbudowane wersje stopera nazwane Countdown timer oraz Stopwatch. Countdown timer to zegar odliczający określony przez nas czas. Wprowadzamy ilość godzin i minut o upływie których telefon ma nas poinformować. O odliczaniu informuje też specjalna ikona na wyświetlaczu. Stopwatch to stoper mierzący zarówno ogólny czas zdarzenia jak i międzyczasy. Obserwacja czasu może być również dokonywana w tle, np. podczas prowadzenia rozmowy telefonicznej.

  

 

  
Ostatnią pozycję w menu testowanego aparatu zajmował nowy, nieco zmieniony Netmonitor.

 

   
Książka telefoniczna
Książka telefoniczna jest podobna do tej w którą wyposażona jest Nokia 6210. Można w niej zapisać do 500 pozycji, a każda pozycja może składać się z 5 numerów telefonów i 4 notatek tekstowych. Każdy wpisany nr telefonu można przypisać do jednej z kategorii: ogólny, domowy, służbowy, komórkowy oraz fax. Typy dostępnych pozycji tekstowych to: adres emailowy, adres www, adres pocztowy i inna notatka tekstowa. 
Telefon obsługuje również książkę telefoniczną na karcie SIM i może pracować w trzech trybach, w których użytkuje: tylko pamięć telefonu, tylko pamięć karty SIM oraz obie te pamięci.
Każdej pozycji z książki telefonicznej można przypisać notatkę głosową, która pozwala na głosowe zainicjowanie połączania z daną osobą. Telefon pozwala na dodatnie wybierania głosowego dla 10 rekordów z książki. Ilość ta jest dla nas małym zawodem, ponieważ wiele telefonów na rynku oferuje możliwość głosowego wybierania większej ilości pozycji z książki telefonicznej np. Alcatel 511 aż 50.
Samo wybieranie głosowe pozycji z książki jak i pozycji menu działa bezbłędnie. O ile prawidłowo nagramy dźwięk wywołania, telefon nie ma problemów ze skojarzeniem wypowiedzianej komendy z nim. Uruchomienie wybierania głosowego następuje przez dłuższe przytrzymanie prawego przycisku poniżej wyświetlacza lub przycisku znajdującego się na pilocie zestawu słuchawkowego. Wybieranie nie działa niestety podczas gdy telefon wysyła lub odbiera dane poprzez GPRS.
Stałym elementem telefonów Nokia jest możliwość kategoryzacji pozycji z książki telefonicznej w grupy użytkowników. Telefon umożliwia przypisanie pozycji z książki do jednej z 5 grup. Dla każdej z grup można ustanowić własny dzwonek połączenia oraz logo grupy. 
Rekordy z książki telefonicznej mogą być wysyłane i odbierane, jako business card zarówno poprzez port podczerwieni (ta możliwość jest niestety tylko teoretyczna, o szczegółach w części dotyczącej portu IrDA) jak i SMS (technologia over-the-air).

SMSy
Telefon może zapisać w pamięci 150 krótkich wiadomości tekstowych, do tego należy dodać liczbę wiadomości SMS możliwych do zapisania na karcie SIM, tak uzyskujemy ogólna ilość SMSów, które możemy zapamiętać. W przypadku kart Plusa i Ery będzie to 160, zaś w przypadku Idei 180 wiadomości. SMSy możemy przechowywać w kilku różnych folderach. Mogą to być foldery standardowe (Inbox, Outbox, Archive) jak również foldery stworzone przez nas samych w zakładce My folders. Telefon posiada w pamięci 10 gotowych szablonów najczęściej wykorzystywanych wiadomości, które także można edytować. W zakładce Templates znajduje się również 10 gotowych obrazków, które można wysyłać poprzez SMS do innych użytkowników telefonów fińskiego producenta. Można tam również zapisać nowe ikony, które zostały nam przysłane.
Wprowadzanie SMSów następuje z wykorzystaniem słownika T9. Niestety przekazano nam do testowania zachodnioeuropejską wersję telefonu, w którym nie było polskiego słownika. Według zapełnień producenta telefon sprzedawany na naszym rynku ma być w niego wyposażony. Warto jeszcze dodać, że słownik ten może być wykorzystywany nie tylko w czasie pisania SMSów, ale również podczas wprowadzania niektórych tekstów w WAPie lub w książce telefonicznej.
Wiadomości tekstowe możemy z pomocą Nokii 8310 wysyłać do jednego lub do wielu odbiorców. W jej przypadku zmieniony został, w porównaniu do wcześniejszych modeli, sposób obsługi raportów doręczeń wiadomości. Wcześniejsze Nokie przyzwyczaiły nas do otrzymywania dwóch raportów, pierwszy wskazywał, że wiadomość została wysłana i oczekuje na doręczenie (pending) oraz drugi, który informował o doręczeniu wiadomości odbiorcy (delivered). W testowanym telefonie zrezygnowano z pierwszego z raportów, co wydaje się zresztą dość logicznym rozwiązaniem. Wysyłając SMSa otrzymujemy więc raport tylko w momencie gdy odbiorcy dostarczono wiadomość.
 
Spis połączeń i profile
Menu spisu połączeń składa się z 3 głównych list. Listy połączeń wybranych, odebranych oraz niedobranych. Lista numerów wybranych liczy sobie 20 pozycji, dwie pozostałe po 10. Każda pozycja na takiej liście zawiera datę i godzinę lub daty i godziny, gdy było ich wiele, połączenia.
W tym samym menu znajdują się liczniki czasu ostatniego połączenia oraz wszystkich połączeń wychodzących i przychodzących . Tam tez znajduje się licznik czasu ostatniej sesji pakietowej transmisji danych GPRS oraz licznik ilości wysłanych i odebranych danych.
Telefon oferuje nam pięć profili użytkownika. W każdym z profili możemy zdecydować o sposobie w jaki telefon poinformuje nas o nadejściu połączenia. Decydujemy jaki ma być dzwonek połączenia (lub żeby go w ogóle nie było), sygnał nadejścia wiadomości SMS oraz czy telefon ma wibrować. Decydujemy także o głośności dzwonków oraz sygnałów dźwięków klawiszy.
Dźwięki połączeń możemy wybierać spośród 35 gotowych dzwonków, możemy również zapisać w telefonie 5 własnych kompozycji. Nowością jeśli chodzi o profile, jest możliwość wybrania jednego z dzwonków jako sygnału nadejścia wiadomości SMS.
Drugą, bardzo przydatną nowością jest funkcja Timed, która pozwala na aktywację wybranego profilu tylko na określony czas. O wskazanej przez nas godzinie telefon powróci do wcześniejszego profilu. 
 
Gry
Telefon jest wyposażony w 3 gry: Snake II, Bumper oraz Pairs II. Menu gier najbardziej zbliżone jest do menu w Nokii 3330. Można bowiem do dwóch pierwszych gier ściągać ze stron Club Nokia dodatkowe plansze. O ile nie udało mi się tego dokonać podczas testu 3330, to z użyciem 8310 i GPRSu , wszystko poszło sprawnie i skutecznie. Na stronach Club Nokia znajduje się jedna promocyjna plansza do każdej z gier, którą można pobrać bezpłatnie. Za kolejne plansze trzeba już niestety płacić.
Drugim oferowanym przez Club Nokia serwisem, jest możliwość wysłania najlepszych wyników swoich gier w celu umieszczenia na ich stronie. Ten serwis niestety dla Nokii 8310 jeszcze nie działa.
Prawidłowo funkcjonowała również możliwość gry w węża dla dwóch graczy, co w sytuacji kiedy IrDA nastręczyła nam dość dużo problemów, nie było takie oczywiste.
 
IrDA
Telefon, jak większość modeli z górnej półki, wyposażony jest w port podczerwieni. Jest to jego podstawowy sposób komunikacji z komputerem lub innymi urządzeniami wyposażonymi w podobny port. Port znajduje się po prawej stronie z boku telefonu.
Działanie portu w testowanym modelu prototypowym sprawiało nam jeszcze pewne problemy. Po pierwsze telefon nie chciał odbierać i wysyłać business card między telefonami. Próbowaliśmy skomunikować Nokię z kilkoma różnymi telefonami, ale ani nie odbierała ani nie wysyłała wizytówek. Natomiast w momencie kiedy telefon miał odebrać wizytówkę po prostu zawieszał się. Przez chwilę telefon nie reagował na żadne działania a potem resetował się. Telefon odbierał natomiast wysyłane poprzez podczerwień spotkania z kalendarza.
Podobnie nie udało nam się skomunikować telefonu z komputerem przy użyciu Logomanagera (wersja 1.2.0).

Natomiast do współpracy telefonu z komputerem służy dostarczony przez producenta program Nokia PC Suite. 

 

 

 
Pozwala on na edycję z poziomu komputera książki telefonicznej, pamięci SMSów, lóg oraz niektórych ustawień telefonu. Nowością w wersji 4.3 tego programu jest Nokia PC WAP Manager, który pozwala na edycje wszystkich ustawień i zakładek WAP.

  

 
Mamy nadzieję, że błąd w oprogramowaniu prototypu związany z funkcjonowaniem portu podczerwieni, zostanie w finalnej wersji oprogramowania skorygowany.

Radio
Zgodnie z obowiązującym obecnie trendem nakazującym wzbogacanie telefonów o inne urządzenia, najczęściej związane z muzyką i jej odtwarzaniem, Nokię 8310 wyposażono we wbudowany radioodbiornik FM. Pozwala on, przy użyciu dołączonego zestawu słuchawkowego (HDD-1), na odbieranie dowolnej stacji UKF z zakresu 87,5-108 Mhz. Warto wspomnieć, że bez wskazanego zestawu słuchawkowego radio nie działa, dopiero po jego podłączeniu dostęp do stosownego menu staje się możliwy.
Radio pozwala nam na zapisanie do pamięci 20 stacji wraz z przypisanymi im nazwami. Stacji tych możemy słuchać w tle, normalnie użytkując telefon. Gdy zainicjujemy lub odbierzemy rozmowę telefoniczna radio się wyłączy, a po jej zakończeniu uruchomi na nowo.
Nokia podaje, że bateria pozwala na korzystanie bez przerwy z radia przez około 8 godzin. Nam w teście telefon rozładował się po 7 godzinach z tym, że w tym czasie wykonaliśmy kilka krótkich rozmów.
Radio jest ważnym elementem wzbogacającym funkcje nowej Nokii i może przydać się każdemu.
 
GPRS i HSCSD
Najważniejszą naszym zdaniem funkcją Nokii 8310 jest obsługa pakietowej transmisji danych GPRS. Jest to pierwszy telefon fińskiego producenta wyposażony w tą funkcję, jest to tez pierwszy telefon z GPRSem, z którym miałem okazje pracować.
Telefon wyposażony jest również w HSCSD, ale opis tej funkcji pominę w związku z tym, że była ona już szeroko opisana w testach Nokii 6210. Nokia pozwala na połączenia z użyciem HSCSD z prędkością do 43,2 kbps.
Nas najbardziej zainteresowała pakietowa transmisja danych. GPRS to rewolucja jeśli chodzi o sposób transmisji w sieci GSM i wstęp do tego co zaoferuje nam UMTS. Wreszcie opłaty za połączenia GPRS dotyczą ilości przesłanych informacji, a nie czasu spędzonego online.
Aby ustanowić połączenie GPRS potrzebny nam jest komputer ze portem podczerwieni (jak się wydaje jest to jedyny sposób dostępny dla zwykłego użytkownika, bowiem złącze do podłączenia kabla znajduj się pod baterią, a zatem służy jedynie dla celów serwisowych) oraz stosowne oprogramowanie. Oprogramowanie jest już dostępne na stronach internetowych Nokii.
Stamtąd też ściągnęliśmy modem GPRS do Nokii 8310. Konfiguracji połączenia dokonuje się w dodawanej przez ten program zakładce Nokia Modem Options w Panelu Sterowania. Jest to stosunkowo proste, ponieważ wystarczy wybrać połączenie GPRS i już wszystko powinno działać. W telefonie w menu Settings musimy wpisać jeszcze adres dostępowy tzw. APN (Access Point Name).
Potem tworzymy nowe połączenie Dial-up, wybieramy z listy modemów Nokię 8310 i konfigurujemy połączenie. Jako numer telefonu musimy wpisać *99# Nie wpisujemy ani loginu ani hasła.
Mając tak skonfigurowane oprogramowanie możemy przystąpić do próby połączenia. Wybieramy połączenie i już po chwili jesteśmy online. Połączenie jest bardzo szybkie, nie udało nam się niestety zmierzyć dokładnej szybkości.
Podczas transmisji danych możemy rozpocząć lub odebrać rozmowę, będzie ona wtedy wstrzymane i przywrócona po zakończeniu rozmowy.
GPRS to wspaniałe narzędzie do pracy i zabawy. Najbardziej spodobała mi się możliwość pozostawania bez przerwy online w programach ICQ lub Gadu-Gadu, programy te nie wysyłają zbyt wiele danych więc można być przez cały czas dostępnym naprawdę niewielkim kosztem. Co do samego kosztu GPRSu, to aby stał on się rzeczywistą konkurencją dla stacjonarnych połączeń z internetem jego ceny muszą jeszcze dość znacznie spaść. Pakietowa transmisja danych jest tańsza niż tradycyjne przesyłanie danych GSM lecz wciąż jeszcze za droga dla większości zastosowań.

  

   

 
WAP
Dostęp do WAP w Nokii 8310 można uzyskać albo poprzez zwykłe przesyłanie danych, przez HSCSD lub GPRS. Oczywiście najbardziej interesująca i funkcjonalna jest ta trzecia opcja. Wielu analityków twierdzi, że dopiero upowszechnienie się GPRSu spowoduje znaczący wzrost popularności WAP. Jest w tym dużo racji, bowiem WAP poprzez GPRS to nowa jakość. Nie trzeba martwić się jak długo pozostajesz połączonym. Jesteś połączony nonstop i płacisz tylko za przesyłane dane.
Podstawowe ustawienia WAP są takie same jak w innych Nokiach, dodatkowo należy tylko wpisać GPRS APN. Określamy też czy telefon ma być połączony bez przerwy czy tylko kiedy będzie to potrzebne. W pierwszym przypadku na wyświetlaczu telefonu w miejscu antenki znajdującej się poniżej wskaźnika poziom sygnału pojawia się litera G. 

  

 
Przeglądarka działa bardzo stabilnie i nie ma problemów z wyświetlaniem stron. W czasie prawie dwóch tygodni udało nam się zawiesić telefon z użyciem WAPu tylko raz.
Przeglądarka telefonu pozwala na zapisanie do 25 adresów WAP w postaci bookmarks. Możemy również wyłączyć odbieranie cookies. Wszelkich zmian w ustawieniach WAPu można również dokonać z poziomu komputera przy użyciu programu Nokia PC WAP Manager z pakietu PC Suite 4.3.

 


 

Podsumowanie
Wiele osób twierdzi, ze dalsze ulepszanie telefonów jest tak naprawdę niemożliwe, bowiem są już one wyposażone we wszystkie niezbędne funkcje. Tak jednak nie jest, i dowodzi nam tego Nokia 8310.
Wbudowane radio i GPRS to dwie nowe i najważniejsze funkcje tego nowoczesnego telefonu. Poza tym w telefonie znajdziemy wszystko co najlepsze w starszych modelach Nokii: świetne menu, dużą książkę telefoniczną, obszerną pamięć na SMSy oraz stabilną przeglądarkę WAP.
GPRS to jedna z najważniejszych technologii pomostowych prowadzących do UMTSu. Także 8310 jest w pewnym sensie, telefonem wiodącym ku rozwiązaniom 3G. Tylko pozostawienie małego wyświetlacza stoi w sprzeczności z tym trendem.
8310 prawdopodobnie przez długi czas będzie wieść prym na listach najlepszych terminali GSM. Jedyną niewiadomą wciąż pozostaje cena tego telefonu. Dziś można powiedzieć jedynie tyle, że na pewno nie będzie to telefon "dla każdego".

  

Galeria zdjęć telefonu Nokia 8310 znajduje się tutaj

Opinie:

Opinie archiwalne (223):

Komentuj

Komentarze / 223

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    lava1 pisze: 2001-10-29 13:33
    Jak już gdzieś pisałem - może i fajny telefonik, ale na polskim rynq będzie bardzo drogi, co zreszta spowoduje że nie będzie zbyt popularny, a poza tym dresy będą nową zabaweczkę, którą będą się chwalić....
    0
  • Users Avatars Mini
    piasek pisze: 2001-10-29 13:36
    Wydaje mi się troszke za mały co się umnie równa z łatwością zgubienia
    0
  • Users Avatars Mini
    mar_10 pisze: 2001-10-29 13:54
    W Finlandii kosztuje 3600 FIM = ok. 2200 PLN W Polsce pewnie bedzie troche drozsza.
    0
  • Users Avatars Mini
    bob_gr pisze: 2001-10-29 13:56
    Super test - dziekuje. Fajne zdjecia. Tez nie sadze aby ten telefon trafil do mas co chyba nie jest zamiarem Noki.
    0
  • Users Avatars Mini
    sereq pisze: 2001-10-29 14:07
    Heh, a zwrociliscie uwage na srodkowe zdjecie? Tam gdzie stoja trzy modele? Na 6150 zasieg Plusa na full, na SL 45 na 2 na 4 kreski a na 8310 zaledwie jedna kreska.. oj slabiutko z czuloscia, slabiutko ;)) s.
    0
  • Users Avatars Mini
    madzer pisze: 2001-10-29 14:12
    Trzeba przyznać że bardzo fajny ten telefonik tyle że cena pewnie nas zabije...no i ciekawe co z tym wyswietlaczem...Funkcje pewnie te same co u poprzedników....
    0
  • Users Avatars Mini
    Duffy pisze: 2001-10-29 14:23
    Co za gowno nawet zasiegu nie ma.Tylko wyglad ma fajny-bateria tez %#$@$%#
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2001-10-29 15:33
    za drogi i mnie sie nie podoba
    0
  • Users Avatars Mini
    zajcol pisze: 2001-10-29 16:23
    Fajowo - wyswietlacz rodem z 5110 - naprawde swietny tyle ze 3 lata temu :-(
    0
  • Users Avatars Mini
    endru pisze: 2001-10-29 17:03
    gościowi co trzyma nokię pruje się swetr ;-) super test!
    0
  • Users Avatars Mini
    amiri pisze: 2001-10-29 17:16
    No cóż, połączenie najlepszych cech 6210, 3330 i 8210. Ciekawe, jak będzie z bezawarynością.
    0
  • Users Avatars Mini
    czarek pisze: 2001-10-29 18:03
    brakuje mi tylko podania czasu czuwania ale przy troszke bardziej umiarkowanym kozystaniiu bo 60 min dziennie to moim zdaniem sporo!i napewno ten czas by sie znacznie wydluzyl ponad podancyh 80h, poza tym wydaje mi sie ze rozdzielczosc wyswietlacza nie zmienila sie w porownaniu do ostatnich produktow tego koncernu a na pewno by sie przydaly coraz popularniejsze 4 odcienie szarosci, moze wymagam wiele ale jesli ma byc ten telefon dosyc drogi to trzeba sie kierowac slowami:place to wymagam!
    0
  • Users Avatars Mini
    arkom f.h. pisze: 2001-10-29 18:13
    Telefon osobiście posiadam i jest super. Polecam mimo wysokiej ceny.
    0
  • Users Avatars Mini
    krawiec pisze: 2001-10-29 18:17
    ja tam mysle ze jemu sie rekawiczka pruje a nie sweter :-(
    0
  • Users Avatars Mini
    Ewandy pisze: 2001-10-29 18:41
    Telefon - zalety wizualne - SUPER
    0
  • Users Avatars Mini
    KRFAWY_TOSTER pisze: 2001-10-29 19:22
    duffy ! a moze twoja dresiarska 3210 jest lepsza ??? moze 6150 jest w innej sieci a w sl-u masz wicej mozliwosci zaasiegu hodzi mi o ilosc tak zwanych palek i daltego w noki jest 1 a w sl 2 ???
    0
  • Users Avatars Mini
    KRFAWY_TOSTER pisze: 2001-10-29 19:24
    super tes super zdj ! hlopaki gratulacje ! niewiecie jak ja czekam na ten telefon piekny jest ten wyswietlacz moze troszke za maly !
    0
  • Users Avatars Mini
    KRFAWY_TOSTER pisze: 2001-10-29 19:35
    heeh...... !
    0
  • Users Avatars Mini
    abra pisze: 2001-10-29 22:47
    ale dresy beda mialy nowa podniete...! te boskie niebieskie podswietlenie...jak rejestracja z jarzeniowka w starym BMW...
    0
  • Users Avatars Mini
    KRFAWY_TOSTER pisze: 2001-10-29 22:52
    abra watpie ze kazdy lump (dress) bedzie taka mial chyba ze zajebie !
    0
  • Users Avatars Mini
    kris pisze: 2001-10-30 02:33
    taka sobie świecąca zabaweczka dla dzieci, ciekawer czy taka sama kaszana jak8210
    0
  • Users Avatars Mini
    Wheezy pisze: 2001-10-30 13:22
    Po prostu cudowna!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Komodo pisze: 2001-10-30 17:45
    kolejna porazka nokii...ech...co sie dzieje z ta firma...ale moze jeszcze kiedys wyjdzie na prosta...a na razie...to nie mercedes...oferuje tak malo za tak wiele...fuj
    0
  • Users Avatars Mini
    hubert pisze: 2001-10-30 19:10
    Jak za takie pieniadze, to brakuje mi: klienta poczty email, dluzszego czasu w dyktafonie i nagrywania wlasnych dzwonkow. Za to jestem pelen szacunku dla 150 SMSow w pamieci, no i oczywiscie GPRSU.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kang00r pisze: 2001-10-30 21:04
    Ten telefon jest w sumie ladny ale wyswietlacz jest troche maly. W SUMIE: TELEFON - OK, DUFFY - ZJEB OSTATNI (jakich nie ma)
    0
  • Users Avatars Mini
    Ewandy pisze: 2001-10-31 08:20
    Jestem za tym aby bylo wiecej takich ''indywidualnych'' opisow tel. Zrobic dzial ''opisy czytelnikow'' !
    0
  • Users Avatars Mini
    Komodo pisze: 2001-10-31 10:25
    Marcinek2000...widze, ze jestes kolejna ofiara marketingu nokii...a to firma, ktora za niewiele chce wiele...w tej cenie mozna miec telefony znacznie bardziej rozbudowane i zastepujace w znacznie wiekszym stopniu elektroniczne organizery... ale po co ja to tobie mowie...skoro ja tez jestem porazka to co mozna powiedziec o tobie?...slepa milosc do nokii?! (bez urazy)
    0
  • Users Avatars Mini
    Komodo pisze: 2001-10-31 10:27
    och przepraszam za pomylke w nicku marcinku3000... :-))))
    0
  • Users Avatars Mini
    muminek pisze: 2001-10-31 11:06
    Design bardzo nowoczedny, ale nie wiem czy przyjmie się w Polsce. Po pierwsze cena, niewielu ludzi będzie stać na wyłożenie za fona okolo 2,5k, a tyle pewnie będzie kosztować ten fon w polsce. Po drugie zbyt nowoczesny, wielu ludziom się spodoba, ale nie będą go chcili mieć. Ot takie cacko na które można popatrzeć, ale kupić lepiej coś innego. Sam nie jestem przekonany co do telefonów firmy Nokia. Zbyt częste niedopracowanie, skrzypiące obudowy, nidopracowany soft to wielkie wady zbyt szybko wypuszczanych telefonów. Wolę Ericssona lub Siemensa. Ale pewnie znajdzie się w Polsce grono entuzjastów N8310.
    0
  • Users Avatars Mini
    muminek pisze: 2001-10-31 11:07
    Aaaaa... zapomiałem napisać o wyświetlaczu, którego wielkość w tej klasy telefonie jest po prostu wielką pomyłką.
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2001-11-02 20:03
    ale fajny ten DrEsOfOn , bahbhahah....
    0
  • Users Avatars Mini
    bobopik pisze: 2001-11-02 20:04
    Fajny telefonik. ladnie sie prezentuje - mozna powiedizec ze w sam raz dla kochanki. tTylko wlasnie ten zasieg taki jakis kiczowaty. Funkcjami ten telefon tez nie blyszczy...
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2001-11-02 20:05
    dla najladnieszja elegnacka nokia 8850 i zadna inna, bede za nia teskinil ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    YawoR pisze: 2001-11-03 11:26
    KRFAWY_TOSTER: 6150 nie jest w innej sieci poniewaz partnerem GSMOnline jest PlusGSM, a Siemens SL45 ma 4 kreski (sam jestes palka) zasiegu. I co teraz powiesz o czulosci swojej kochanej N8310? Moze ze stala w zlym miejscu albo ze tamte dwa sa wieksze i taka jedna mala N8310 bala sie ze ja pobija i im oddala caly zasieg :PPPPPP (hahahaha ale wyszlo :PPPPP) Pozdro.
    0
  • Users Avatars Mini
    ariton pisze: 2001-11-03 13:48
    Ile kosztuje ta Nokia ? W jakiej sieci jest dostepna ?
    0
  • Users Avatars Mini
    ariton pisze: 2001-11-03 13:55
    A i o co chodzi z tym zasiegiem ?
    0
  • Users Avatars Mini
    ariton pisze: 2001-11-03 18:19
    ale nie znacie tego telefonu z praktyki ?
    0
  • Users Avatars Mini
    PlaYMode pisze: 2001-11-04 05:09
    Telefon fajny, mały, lekki i... cholernie drogi pewnie, nie znacie może jego ceny???
    0
  • Users Avatars Mini
    kmnsk pisze: 2001-11-04 15:58
    Jak dla mnie to super, ale ten maly wyswietlacz to porazka !!!! Poprosze taki na MIKOLAJAKI :)) KMNSK
    0
  • Users Avatars Mini
    Cheeroki pisze: 2001-11-04 19:26
    Fajna ale droga.Wole swoja 8210,tylko szkoda ze nie mam radia
    0
  • Users Avatars Mini
    mg pisze: 2001-11-04 21:24
    bardzo mi sie podoba...ale czy ktos zna cene ? ( chociaz w przyblizeniu )
    0
  • Users Avatars Mini
    Mateoosh pisze: 2001-11-05 13:37
    900 DM w DDR ;) Przywiozlem kumplowi w sobote :)
    0
  • Users Avatars Mini
    muminek pisze: 2001-11-05 15:16
    Mateoosh: a miała polskie menu?
    0
  • Users Avatars Mini
    kryszpin pisze: 2001-11-05 20:39
    Ten aparat jest bardzo fajny, ale szkoda że nie dla mnie :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    kryszpin pisze: 2001-11-05 20:40
    to znaczy nie dla mnie pod kątem iż zapewne będzie bardzo drogi ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Randall pisze: 2001-11-06 11:14
    Cool telefonik, tylko że za drogi. Jeśli wyjdzie w jakiejś promocji (w co wątpie) to będzie dobrze. Mam nadzieję, że jest niezawodna i bateria się nie rozładowuje po 1 dniu.
    0
  • Users Avatars Mini
    bodzio pisze: 2001-11-06 17:14
    Nic specjalnego tak jak N 8210 za ktora wiara szaleje i ciekawe czemu
    0
  • Users Avatars Mini
    pit pisze: 2001-11-06 20:08
    Juz ja mam za 1600 zeta nowke. To chyba dobra cena? Soft v.3.07 jak podaje producent z pazdziernika jescze czasami glupieje gdy robi sie cos na wiadomosciach np. gdy chce sie zastapic stara na nowa wyswietla sie komunikat ze pamiac pelna, za drugim podejciem juz jest ok. Nie pamietam co zrobilem ale dwa razy mi sie zawiesil i zrestartowal (ale tak ze nie trzeba bylo podawac pinu ponownie). Z porownaniem do 8850 i 8210 nie \"plywa\" zasieg... albo mi sie tylko tak wydaje. Polecam.
    0
  • Users Avatars Mini
    A_x_e_l pisze: 2001-11-07 02:35
    Przez ta przezroczystawa obudowe nabiera takiego odpustowego charakteru - telefon ze straganu na wiejskiej zabawie dla dzieci za 3 zlote. Powaznie - moim zdaniem wyglad 8210 miala o niebo fajniejszy. Prawdziwy plus tej sluchawki to to co ona ma w sobie - gprs !!!! Osobiscie czekam na cos z gprsem, ale chyba jeszcze poczekam na 6310 :)).
    0
  • Users Avatars Mini
    Komodo pisze: 2001-11-08 09:27
    Marcinek3000...tak sie sklada, ze mialem przyjemnosc go trzymac w rece...ale to nie jest istotne...moze powinienembyl wczesniej o tym powiedziec...a poza tym hehe tez wole sony...mialem wiele nokii i przyznam, ze ich rozwiazanie menu juz dawno mi zbrzydlo...(zreszta inne firmy tez maja podobne)...poza tym nie rozumiem dlaczego nokia wycofala sie z rolera (tylko 7110 to ma)...przeciez to niesamowicie usprawnia poruszanie sie po menu...z tego co widzialem to tylko sony i philips stosuje powszechnie takie rozwiazanie...pozdrawiam sympatykow sony :-)))))))
    0
  • Users Avatars Mini
    Komodo pisze: 2001-11-08 09:31
    aha...przyznam, ze 8310 ma jedna duza zalete...GPRS...ale to wszystko... :-))))
    0
  • Users Avatars Mini
    wolfprint pisze: 2001-11-08 10:46
    Do autora testu: od kiedy NOKIA 8210 miała standardowo baterię o pojemności 750 mAh i od kiedy BLB-2 to bateria Li-Ion o pojemnosci 750 Mah ?!?!?!?!?!?!?
    0
  • Users Avatars Mini
    acmek pisze: 2001-11-09 16:39
    Atrapke 8310 do3310 juz mam jeszcze podswietlanie i bedzie git, (ale maniana) Ps. mysle ze w abonamencie w plusie bedzie kosztowala kolo 700zl. pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2001-11-09 20:35
    jezeli chodzi o GPRS to zadna zaleta , bo lada chwila bedzie standardem w kazdym telelfonie.Do acmek: mowisz ze w plusie za 700? nieprawda bzdury gadasz , taka cena bedzie obowiazywac za jakies pol roku dopiero..
    0
  • Users Avatars Mini
    KRFAWY_TOSTER pisze: 2001-11-10 20:18
    czy ktos wie czy w niemczech jak kupi sie to ma polskie menu ?
    0
  • Users Avatars Mini
    KRFAWY_TOSTER pisze: 2001-11-10 21:37
    wlasnie sie dowiedzialem ze nokia 8310 wchodzi 19 listopada i bedzie kodztowala 2250zl brutto ! a do plusa pare dni pozniej !
    0
  • Users Avatars Mini
    ^various^ pisze: 2001-11-11 15:03
    Niestety dopiero teraz mialem przyjemnosc przeczytac ten test. Jestem pod duzym wrazeniem tego co zaproponowala Nokia w tym modelu. Jest to pierwszy produkt tej marki na jaki zachorowalem. A sam test nie pozostawia zludzen na jaki vortal najlepiej zagladac! pzdr
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz pisze: 2001-11-13 17:18
    Witam, wlasnie przeczytalem ten "TEST" :))). Raczej opis telefonu, jesli checie to nazywac testem nalezalo by wspomniec np. jak rozplanowane jest menu SMS /w Noki 7110 mozna dodawac swoje foldery i wpakowac do nich 190 sms/, dzwonki ile i jak mozna dograc, loga itp. moze sa to informacje malo istotne ale nie wspomniano nawet o tym czy ten telefon mozna podlaczyc do komputera ? Wspomniano natomiast o bateri i to z malym poslizgiem, nie ma bowiem przetestowanego czasu czuwania, realnego! Jak dla mnie jest to plytkie potraktowanie ewentualnego czytelnika waszego pseudo testu. I jak zawsze najlepiej usmiechnac sie do znajomego by dal potestowac telefon w salonie a i moze i w domu. Pozdrawiam i rzycze bardziej interesujacych tekstow, ups. testow.
    0
  • Users Avatars Mini
    cieglo pisze: 2001-11-15 01:03
    bardzo fajny telefon - z zewnatrz naprawde wrazenie robi polprzezroczysta klawiatura z podswietlaniem.wewnatrz- chyba wszystko co mozna do telefonu wpakowac.rzeczywiscie - test jest niepelny bo rzeczywisty czas czuwania to wazny element ktory np. dla mnie liczy sie przy rozpatrywaniu zakupu telefonu a tutaj tej informacji nie ma
    0
  • Users Avatars Mini
    michaljurkow pisze: 2001-11-15 21:46
    mały i dlatego go ludziska będą kupować!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    KRFAWY_TOSTER pisze: 2001-11-15 23:47
    dlatego ze maly??? a ja mysle ze dlatego ze jest kozacki :) !
    0
  • Users Avatars Mini
    sonni pisze: 2001-11-16 12:03
    ciewkawe jaka będzie cena. może nie przekroczy 1000 zł...
    0
  • Users Avatars Mini
    zajcol pisze: 2001-11-16 17:33
    Nie mozna mowic o zasiegu komorki na podstawie jednego zdjecia. AFAIR w nokii zasieg skacze (szczegolnie w czasie polaczenia) w duzym zakresie, ale nie ma to wplywu na jakosc rozmow. Byc moze telefon wlasnie gadal sobie z BTSem - wtedy takie cudawianki sie dzieja. No a jesli tak nie jest to mozna tylko zalowac jej uzytkownikow.
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2001-11-16 19:12
    dobry dla malych kobiecych raczek
    0
  • Users Avatars Mini
    darek pisze: 2001-11-17 14:58
    dlaczego dla kobiecych tylko ???
    0
  • Users Avatars Mini
    mathew81 pisze: 2001-11-17 23:26
    telefon fajny aczkolwiek chyba nie zdecyduje sie na niego. Jakos osobiscie nie daze zaufaniem Nokii (juz to chyba mowilem) a poza tym za ta cene mogli wlozyc cos lepszego.
    0
  • Users Avatars Mini
    elodave pisze: 2001-11-18 23:34
    Telefon jest poprostu SUPER!!! Wiem bo posiadam taki:) Jakby ktos byl zainteresowany tomoge nawet takiego zalatwic:)
    0
  • Users Avatars Mini
    dariusz pisze: 2001-11-19 22:47
    Wole moją SL-ke :)
    0
  • Users Avatars Mini
    0806 pisze: 2001-11-21 01:23
    Teraz już można dodać - wadliwie działający GPRS.Konieczna zmiana oprogramowania.
    0
  • Users Avatars Mini
    magdagda pisze: 2001-11-21 16:18
    Nokia schodzi na psy...i to w zadziwiajacym tempie! co w tym telefonie jest nowego oprocz jeszcze bardziej udziwnionych paneli...zreszta wystarczy wejsc na strone nokii i poczytac o telefonie: najwieksza jego zaleta wg.samego producenta jest nowy wyglad...
    0
  • Users Avatars Mini
    Ln pisze: 2001-11-22 23:46
    Kichowy ten wygląd. Dobra propozycja ale dla dresów. Pozdro!
    0
  • Users Avatars Mini
    dogystyle pisze: 2001-11-24 18:58
    Telefon calkiem COOL ale jak z nim wyjdziesz na miasto to go dresy ukradna, tak to juz jest z ta polska mlodzieza!
    0
  • Users Avatars Mini
    mese pisze: 2001-11-25 17:26
    ok, fajny telefon, ale ten przedstawiony na zdjeciu jest malo atrakcyjny kolorystycznie...
    0
  • Users Avatars Mini
    waldo pisze: 2001-11-27 10:23
    nie mowie, ze to najpiekniejszy telefonik ale uwierzcie mi - na zywo wyglada duzo lepiej !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    krystek pisze: 2001-11-27 12:49
    Telefonik fajny ale dla mnie te swiatło troche dziwne a co do ceny to pojakimś czasie i tak spadnie na rzecz następnego produktu Noki!
    0
  • Users Avatars Mini
    pasterz pisze: 2001-11-27 13:04
    nie jest taki zły. Mam od 10 dni.Zasięg trzyma lepiej niż T39! A niby T39 ma takie swietny układ nadawczy! Miałem kilka razy taką sytuację,że T39 milczał jak grób a 8310 (i nawet 5110) miału dwie krechy i DAŁO SIĘ GADAĆ!!! A że 8310 jest mały No cóż, o tym każdy wie i nie musi kupować i potem wybrzydzać. Obudowa trochę trzeszczy, niebieskie podświetlenie w nocy (zwłaszcza w samochodzie)trochę za mocne! Klawiatura O"K.Bateria przy ok 45 minutach rozmowy (w sumie) trzyma ponad 7 dni. Jest możliwość przypisania indywidualnego sygnału dla sms-a ( z katalogu dzwonków), trochę źle pracuje wyłącznik on-off (zdecydowanie za ciężko), radio UKF nawet niezłe.Ogólnie - nie ma co porówny- wać z 8210. Jak będzie jeszcze bateria Li-Poli to.... A cena, no cóż, kiedys spadnie
    0
  • Users Avatars Mini
    Basior pisze: 2001-11-30 14:32
    najlepiej tego nie komentowac. Dla mnie ten telefonik jest boski! - no jedna rzecz ktora mnie tylko interesuje jeszcze to cena. Mam nadzieje ze nie bedzie kosztowal w promocji wiecej nie 1.500 zl! -=Basior=-
    0
  • Users Avatars Mini
    dz pisze: 2001-12-01 20:10
    Wady: cena, wyswietlacz, zasilanie. Poczekam az stanieje :)
    0
  • Users Avatars Mini
    markas pisze: 2001-12-03 00:22
    Zarąbisty fonik, ale cena przytłacza. Świetne zdjęcia. Troszkę nie podoba mi się podświetlenia klawiatury, ale to pryszcz.
    0
  • Users Avatars Mini
    markas pisze: 2001-12-03 00:26
    Osobiście wolę klasyczne podświetlenie czyli klawiszy. To na tyle.
    0
  • Users Avatars Mini
    minio pisze: 2001-12-03 17:07
    Super ale poczekajmy aż zacznie działać tak dobrze jak T39 lub ME45. Narazie niemiecka D2 wstrzymała zamówienia na 8310 ze względu na błędy softu, vide: www.netedition.de/ sixcms/detail.php3?id=24628
    0
  • Users Avatars Mini
    m4me pisze: 2001-12-04 21:54
    Fonik mi chodzil i sie nie pird**** dopoty, dopoki nie styknalem go przez irda do komputra. Gdy bawilem sie GPRSEM i backup -owaniem danych zaczal mi wariowac. Pokazywal sie czesto napis "insert sim" i pomagalo tylko wylaczenie aparatu. Powinni soft troche jeszcze poprawic!
    0
  • Users Avatars Mini
    markas pisze: 2001-12-05 13:26
    I widzę, że problemów z softem NOKIA nie może się pozbyć. Ale zakładają własną firmę do produkcji softu to może się polepszy w NOKI.
    0
  • Users Avatars Mini
    xemi pisze: 2001-12-06 20:56
    Wszystkie nokie sa strasznie do siebie podobne :((, brak innowacji :(((
    0
  • Users Avatars Mini
    palacz pisze: 2001-12-08 00:27
    mi sie tam podoba
    0
  • Users Avatars Mini
    Obelion pisze: 2001-12-08 19:48
    Super telefonik. Juz widze jak wszystkie ku*** szwedajace sie po Hiltonach i Sheratonach bede dzwonily z tych telefonow. Widzieliscie kiedys cos takiego? Laska z paznokciami dlugosci 3 cm dzwoni z N8210 hie hie. Mozna sie ulac :)
    0
  • Users Avatars Mini
    raror pisze: 2001-12-08 20:37
    bardzo fajny telefon.... ale niestety na kieszen bisne-man`ow i jumoli :(
    0
  • Users Avatars Mini
    jan pisze: 2001-12-09 23:28
    Cena u przedstawicieli Nokii w Polsce wynosi 2290zl Oby udało sie zdobyć ten telefonik w jkiejś rozsądnej promocji
    0
  • Users Avatars Mini
    wpe pisze: 2001-12-16 03:34
    Troche dziwne te biale podswietlenie klawiszy...
    0
  • Users Avatars Mini
    jarpol pisze: 2001-12-19 13:01
    Miejmy nadzieję, że zaostrzająca się konkurencja między opami spowoduje szybszy spadek ceny tego phona. Choć SL45 nadal jest drogi jak jasny gwint...
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2001-12-21 13:18
    Troszkę dziwne te podświetlenie klawiaturki :P
    0
  • Users Avatars Mini
    ozetec pisze: 2001-12-24 01:00
    fajny telefon, jak w lecie 2002 jego cena spadnie o 50% to zamienie swoja n8210 na niego... dla mnie wydaje sie on byc bardzo ciekawa sluchawka... i godnym nastepca 8210! fani nokii nie beda zawiedzeni tym telefonem.. ale to jak zwykle.. kwestia gustu:) pozyjemy zobaczymy co z tego wyjdzie;)
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2001-12-24 15:49
    Ale ogólnie fajoski fonik. Tylko ta cyfra za niego troszkę przesadzona :P
    0
  • Users Avatars Mini
    Garbus pisze: 2001-12-27 00:01
    jest świetny na zdjęciu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 tylko
    0
  • Users Avatars Mini
    Szpirit pisze: 2001-12-27 21:43
    Bardzo fajny i szczegolowy tescik.. A co do samego telefonu, to moj kolega ma pseudo obudowe przypominajaca N8310 na swoja 3110 i przez miekkie klawisze pisanie sms-ow nie jest za wygodne.. Ale miejmy nadzieje, ze orgyginalna obudowa do 8310 klawisze ma na tyle twarde, ze pisanie sms-kow bedzie bajeczne:)
    0
  • Users Avatars Mini
    Rexon.prv.pl pisze: 2001-12-27 23:28
    No cóż. Telefon conajmniej SPECYFICZNY... Nokia chce być bardzo przyszłościowa, ale coś nie za bardzo jej to wychodzi. Trzeba jednak pamiętać, że stylistyka to rzecz gustu. Dla jednych ten telefon będzie wystrzałowy, a dla innych okropny. Dla mnie poważnym mankamentem tego telefonu jest antena wewnętrzna. Na jakiś peryferiach może nie łapać zasięgu sieci. Poza tym wydaje mi się, że przesłonięcie diod jedynie przejrzystym plastykiem może źle wpływać na kontrast podświetlenia klawiatury. Mówiąc prościej klawisze mogą się wydać zbyt ciemno podświetlone, w ztosunku do przestrzeni między nimi (obudowa). W półmroku, literki na klawiszach mogą być niewidoczne. Pozostaje czekać na ten telefon w promocji :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Crazy_man pisze: 2002-01-02 21:35
    telefonik fajnie lezy w dloniu mialem okazje sie troche pobawic - odradzam faceta i kobirta ktore zapuszczaja dlugie paznokcie
    0
  • Users Avatars Mini
    BeniamiN pisze: 2002-01-07 20:58
    telefon jest piękny , i nie ma na rynku firmy robiacej piękniejsze telefony a co do strony technicznej to telefony nokii są bardzo funkcionalne i bardziej funkcjonalnych chyba nie ma. Dziwie się że się czepiacie wyświetlacza albo innych pierdółek ,pamiętajcie że to jest telefon a nie kompóter.Was zadowolił by ten telefon jakby miał wbódowany dystrybutor do piwa i mikrofale!:|
    0
  • Users Avatars Mini
    efen pisze: 2002-01-05 01:28
    uwielbiam biale podswietlanie ale za ta cene wole 8850
    0
  • Users Avatars Mini
    BeniamiN pisze: 2002-01-07 21:01
    Fakt cena jest wysoka ale N O K I A nigdy nie była tania , a poza tym nowe rzeczy zawsze na początku są drogie
    0
  • Users Avatars Mini
    julek27 pisze: 2002-01-13 02:27
    Fajna słuchaweczka, ale chyba najodpowiedniejsza dla kobiet.
    0
  • Users Avatars Mini
    grzegorz.pytel pisze: 2002-01-13 14:23
    Telefon jest wprost bajeczny, takie male cacko, to prawda ze bardziej odpowiednia do damskiej torebki, ale sam bym tez nie pogardzil choc zdecydowanie wole duze telefony sam uzywam N7110 to taki telefonik bylby wsam raz na letnie dni gdy nie wiem gdzie schowac swoj.
    0
  • Users Avatars Mini
    Rogeros pisze: 2002-01-13 19:47
    Dzisiaj widziałem to cudeńko za 1400
    0
  • Users Avatars Mini
    Dwx pisze: 2002-01-14 19:40
    Calkiem niezly fonik bedzie godnym nastepca 8210 pewnie maja na niego wymienie
    0
  • Users Avatars Mini
    mass pisze: 2002-01-18 17:27
    taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaki telefon. Super hiper extra ciekawe czy to wogole jeszcze jest komorka?
    0
  • Users Avatars Mini
    waldus pisze: 2002-01-19 17:09
    Funkcje ok ale calosc jakos mi nie pasi :-(
    0
  • Users Avatars Mini
    christof pisze: 2002-01-21 01:45
    Jednego jestem pewien - po prostu musze miec ta komoreczke. Jestem szczesliwym posiadaczem Eryka T28s i BARDZO odpowiadaja mi sluchaweczki o takich gabarytach. Teraz tylko pozostaje mi czekanie az pojawi sie ta Nokia w pormocji od Plusa (w kwietniu konczy mi sie umowa :)
    0
  • Users Avatars Mini
    pgonzo pisze: 2002-01-24 13:18
    Może i fajnie wygląda, ale nie oferuje nic nowego. Telefony innych firm mają te funkcje co N8310, tyle tylko że Nokia połączyła to w jednym, a i tak nie najlepiej. Już widziałem ten telefon z sprzedaży kosztował jedyne 2300 PLN, a w promocjach cena ma nie spać poniżej 1200 PLN, to już wolę N 9210.
    0
  • Users Avatars Mini
    nie lubie nokii ta i pisze: 2002-02-05 20:48
    nokia w promocji za 900zeta kto bierze??
    0
  • Users Avatars Mini
    kmc pisze: 2002-02-08 19:37
    cana 1999 zł nie przemawia za bardzo za wyborem tego telefonu... do tego jest tak mały i lekki że można nawet nie zauważyć kiedy wypadnie z kieszeni :) jak dla mnie naprawde troszke za mały, klawiatura też za malutka. ja napewno się na niego nie zdecyduje.
    0
  • Users Avatars Mini
    snajper pisze: 2002-02-11 09:32
    dizwny jakis ten telefon... no icholernie drogi
    0
  • Users Avatars Mini
    askaa pisze: 2002-02-11 23:06
    też czekam na promocję tego telefonu. Umowa kończy mi się w październiku i mam nadzieję, że do tego czasu będzie kosztował w promocji do 400 zł. Jeżeli to nie zmienię sobie operatora
    0
  • Users Avatars Mini
    w_wiktor pisze: 2002-02-12 17:26
    dobre zdjecia - obrazuja jej wielkosc :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Tom14 pisze: 2002-02-12 21:45
    oni to zawsze wiedzą do jakich fonów porównywać (oczywiście na zdięciach) do Nokii (chiba) 6150 i Siemensa SL 45 to jest poprostu śmieszne mogli porównać do fonów wielkości tej oto Nokii np Nokii 8210 (poprzedniczki) do jakiegoś Siemensa np S 40 (wg mnie jest podobnej wielkości) Test jest okej tak jak galeria (mam pytanie czy mogli byście robić normalne zdięcia?) A dzięki zdięciom zwłaszcza jednemu dowiedziałem się czemu Nokia 8310 ma taki dziwny pasek (myślałem że to tylko ozdóbka) a jednak dzięki temu jest (prawdopodobnie) lepiej podświetlona klawiatura. Klawisze (SMSowe) jak zobaczyłem w galerii idealnie na tym pasku (powinno być pasie) podświetlenia. I tylko trzy gry (dla tych co się nudzi to very mało) powinno być ich conajmniej 5. To by było na tyle. Na uwagi dotyczące tego co napisałem czekam u siebie Pozdrawiam :)
    0
  • Users Avatars Mini
    smarcik pisze: 2002-02-14 00:31
    Spoko telefonik, ale w promocji narazie jest za drogi :((
    0
  • Users Avatars Mini
    hooll pisze: 2002-02-15 19:51
    Pomóżcie mi wybrać telefon Nokia 8310 , Ericson t 39 czy Simens sl 45
    0
  • Users Avatars Mini
    prozac pisze: 2002-02-17 22:16
    hooll jak wolisz sluchać MP3 to kup SL 45 jak wolisz radio to weź 8310 inne funkcje mają bardzo podobne....erikow nie lubie to o nich nie pisze.
    0
  • Users Avatars Mini
    prozac pisze: 2002-02-17 22:35
    Ja osobiście bardzo sie przyczailem na Nokie i prędzej czy później...
    0
  • Users Avatars Mini
    prozac pisze: 2002-02-17 23:29
    Aha hooll ..jeszcze jedno SL 45 nie ma GPRS co jest niewątpliwie niedopatrzeniem .
    0
  • Users Avatars Mini
    mwk pisze: 2002-02-19 15:20
    Ladna rzeczywiscie ale czy niezbedna?dla gadzeciarzy w sam raz. osobiscie wole 6310 lub 6510..
    0
  • Users Avatars Mini
    hooll pisze: 2002-02-24 12:48
    Mam Go , dzwonek jest raczej cichy a jeśli się włączy alarm wibracyjny to obudowa brzęczy. Te dwie funkcje w porównaniu do nokii 3330 są miernej jakości , no ale telefon jest dużo mniejszy. W kieszeni spodni prawie się go nie czuje.I te funkcje dodatkowe.
    0
  • Users Avatars Mini
    Monday pisze: 2002-02-28 23:48
    Ja jestem posiadaczem 8310 od 2 tygodni... wczesniej mialem 6210 i powiem tak - jestem zadowolony. Troszke trzeszczy obudowa ale to normalne (nosze w spodniach telefon). Jest naprawde malutka... Podswietlanie jest niesamowite - w nocy LATARKA!!!! Mi przeszkadzalo w 6210 to ze byla toporna
    0
  • Users Avatars Mini
    marus pisze: 2002-03-01 21:50
    Kupiłem 8310 2 dni temu w Plusie, ten telefon jest super, GPRS chodzi normalnie, radio głośno, i snowboarding tez fajny, Polecam
    0
  • Users Avatars Mini
    zbyszek1 pisze: 2002-03-04 22:17
    Tak jak Monday mam 8310 od trzech tygodni, a wcześniej na codzień używałem 6210. 8310 jest świetny, jedyny mankament to trzeszcząca obudowa, poza tym bez zarzutów. Pomimo małych wymiarów obsługa bardzo wygodna i fantastyczne podświetlenie.
    0
  • Users Avatars Mini
    kbk pisze: 2002-03-05 19:30
    moze tez go kupie jak cena troche spadnie... mam ostatnio wstret do drogich telefonow, za 2000 PLN wole se samochod kupic :))
    0
  • Users Avatars Mini
    PZ pisze: 2002-03-06 18:42
    Mam 8310 od 2 tygodni..Jest ogolnie niezła choć jakość obudowy (szczegolnie tylna czesc) prosi o pomste do nieba..No i te problemy ze skonfigurowaniem GPRS'a (IRDA'y) pod Win2000 (dopiero na stronie autriackiego providera znalazem opis i linki do odpowiednich servis packów windowsowych) .. Jednym z największych "bajerów" jest radio- działa super , choc baterie zjada szybko ... Niestety bateria wytrzymuje 4 dni i ani grama wiecej..W opcji Kalendarz do standardowej notatki nie można dołączyć alarmu (mimo ,ze wszystkie inne nokie to potrafią )...
    0
  • Users Avatars Mini
    telefonik pisze: 2002-03-09 17:51
    ..a widzisz PZ - w tescie napisali, ze do kazdej opcji w Kalendarzu mozna ustawic alarm. coz, ten sam myk wystepuje od czasow 7110, niestety. to dosc wkurzajace, chociaz z czasem sie z tym godzisz ;( ale trzeszczaca obudowa to juz chyba lekkie przegiecie w tej klasie phonow ?? Nokia powymyslala sobie jakies magiczne nazwy poszczegolnych polek, ten akurat jest na tej tuz pod communicatorami - i cos takiego..??? sam ten ich mistrz Mozdzynski, czy jak mu tam - opowiada, ze w pracy uzywa 9210, a po godzinach 8310.. i jemu tez trzeszczy jak go wyciaga przy znajomych, czy ma nadwornego majsterklepke, ktory mu domowym sposobem usztywnil panele ?? ;))))
    0
  • Users Avatars Mini
    robson18 pisze: 2002-03-17 23:01
    Nie wiem co powiedziec o tym telefonie jest ql. No dla nas... mlodzierzy nie wiem jak tam starsza widownia. Ale im tez powienien do gustu przypasc. Mi siem bynajmniej podoba i nie mam nic przeciw tylko szkoda ze na poczatek takie telefony sa drogie jak nie wiem. :PPP
    0
  • Users Avatars Mini
    nokia 8310 pisze: 2002-03-23 00:13
    Co jestem fajna chyba sie zgodzicie???
    0
  • Users Avatars Mini
    MaKuMbA pisze: 2002-03-24 13:33
    Uzywam tego telefonu juz przez miesiac. I mi sie podoba.jest super telefonem!!!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    DJ pisze: 2002-04-03 21:55
    Niestety ten telefon to żałosne badziewie! obudowa zgrzypi jak stara szafa!!! Miałem 1 mies. i szybko sprzedałem!!! Nie polecam tego super złomu!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Baldur pisze: 2002-04-07 02:01
    Telefon jest jak dla mnie stanowczo za mały... Rozumiem, że miniaturyzacja to coś dobrego, no ale już bez przesady... Te białe podświetlenie pięknie wygląda, ale to jest tylko jedna rzecz która mi się podoba w tej Noki... Obudowa strasznie skrzypi i kurz dostaje się pod nią, bo jest marnie spasowana... Ale funkcje są jak najbardziej wporządku i niewiele waży... To się także chwali. Baldur.
    0
  • Users Avatars Mini
    olo pisze: 2002-04-13 00:11
    telefon ma duzo funkcji ,niczego sobie niebieski wyswietlacz , ale po co te swiecace diody na klawiaturze nie mowiac nic o tej srzypiacej obudowie ktora jest do d...
    0
  • Users Avatars Mini
    jdepp pisze: 2002-04-22 18:37
    obudowa moze i skrzypi ale do d... nie jest.
    0
  • Users Avatars Mini
    jdepp pisze: 2002-04-22 18:40
    mowcie co chcecie ja i tak sie niezamieniam. telefon jest super!
    0
  • Users Avatars Mini
    murena pisze: 2002-04-24 15:12
    Ogólnie na początku byłem nim zachwycony, ale od momentu kiedy mi się z.....epsuł i musiałem go oddać do serwisu, zmieniłem zdanie. Nawet tydzień go nie miałem, jak przy włączaniu radia telefon albo się zawiesza, albo restartuje. Jedno wielkie G.
    0
  • Users Avatars Mini
    Emin3mek pisze: 2002-04-30 23:52
    ekstra telefonik i ekstra cena :-(
    0
  • Users Avatars Mini
    maroc pisze: 2002-05-05 23:35
    fonik jest ok.
    0
  • Users Avatars Mini
    dziobek pisze: 2002-05-22 23:55
    z tym radyjem jest smieszna sprawa, dziala tylko z jednym i do menu nie ma dostepu
    0
  • Users Avatars Mini
    Jamirq pisze: 2002-05-26 12:34
    ale niezle go kradna
    0
  • Users Avatars Mini
    501490791 pisze: 2002-05-31 17:51
    Czy ma poprawione błędy jakie posiadała 8210 ? Czy może jest to taka sama "zabawka na 2 dni" ?
    0
  • Users Avatars Mini
    piaska pisze: 2002-06-02 21:25
    Jest super,ale za drogi!!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    thomas pisze: 2002-06-05 01:04
    Trochę dresiarski ten telefonik, moim zdaniem przy Motoroli V66/V60 wygląda troche jak zabawka dla bogatych dzieciaków...
    0
  • Users Avatars Mini
    chavez2 pisze: 2002-06-12 20:39
    Test jest naprawdę dobry. Gratulacje. A ta nokia jest naprawdę bardzo fajna. Chciał bym się nią trochę pobawić.
    0
  • Users Avatars Mini
    czekat pisze: 2002-06-20 16:49
    Telefon mam 3 tygodnie, przedtem używałem 3310. W porównaniu do 3310 telefon jest super! Ogólna ocena wypada dobrze, choć uważam, że nokia ciagle powtarza te same błędy... Pierwsza rzecz do poprawki to skrzypiąca jak we wszystkich innych telefonach tej marki obudowa. Co do sposobu montazu nie mam zastrzezen. Dziwny jest takze sposob konfiguracji dzwonkow, dopasowywania do dzwoniacych, itp. Telefony serii 3XXX mialy to o wiele lepiej rozwiazane. I jeszcze kalendarz... Faktem jest, że do notatki nie ma alarmu; brakuje też "widoku tygodniowego". Niespodzianką jest także zawieszanie się telefonu co jakiś czas Jednak mimo tych wad telefon oceniam na 9 w skali 1-10. Ma najwięcej funkcji spośród telefonów oferowanych na rynku, można go kupić za dobrą cenę i przede wszystkim to... - NOKIA!
    0
  • Users Avatars Mini
    bz6 pisze: 2002-06-26 17:59
    uwazam ze wyglad tego telefonu jest przyciagajacy oko jednak aby powiedzieć więcej nalezaloby go przetestowac. sama widząc go pierwsy raz na własne oczy od razu zapytalam o cene....... z pewnoscia chcialaby go miec kazda kobieta!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    figur21 pisze: 2002-06-28 17:35
    kobiety i dresy
    0
  • Users Avatars Mini
    maciass pisze: 2002-07-21 18:32
    Super sluchawka kupie ja starszej jak sie jej umowa skonczy
    0
  • Users Avatars Mini
    Manciarz pisze: 2002-08-03 20:05
    piekny i maly :)))))))))))))))))))))))))
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2002-08-05 17:46
    Zaje***te sa zdjecia z galerii a i telefon jest super!Bede go chcial posiasc na wlasnosc w najblizszym czasie albo z Idei :( albo w inny sposob ;) za 800zeta!
    0
  • Users Avatars Mini
    biT.MP pisze: 2002-08-21 01:00
    minimalnie za maly, i troche przypomina poprzednika (8210) jets to taki maly remake.pozatym mozna dostac taka obudowe do 8210,wiec praktyczine bez roznicy.
    0
  • Users Avatars Mini
    MULEK pisze: 2002-09-09 00:20
    Jest to naprawde fajny telefon. Wiem bo sam go mam. Żeczywiście sasieg troche szfankuje , na pocieszenie tylko w budynkach , chyba że masz idea tam nigdy nie ma zasiegu . :-}
    0
  • Users Avatars Mini
    mops pisze: 2002-09-26 00:53
    super telefonik!
    0
  • Users Avatars Mini
    dean pisze: 2002-10-05 15:58
    pragnę ją!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    marand pisze: 2002-10-07 01:10
    Fajny telefonik, może troche za mały ale radyjko przyjemny gadżet.
    0
  • Users Avatars Mini
    wporzo pisze: 2002-10-10 22:15
    Ten telefon jest extra mam go i niezle sie sprawuje dałem za niego 800zł na abonament opłacało sie bateria na tydzien wymienne panele itd. poprostu super narazie
    0
  • Users Avatars Mini
    GAGA pisze: 2002-10-11 11:50
    Telefon tak długo na rynku a jego cena ok1000zł coś tu jest nie tak. Za drogi - to jego największy minus.
    0
  • Users Avatars Mini
    jaceks pisze: 2002-10-11 23:36
    Ładny telefonik :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Ruler pisze: 2002-11-02 02:01
    Moze i tel jest ladny itd ale mysle ze SONY np J70 jest lepszy pod wzgledem funkcjonalnosci i klasa wyswietlacza!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    A3 pisze: 2002-11-13 23:46
    Niesty, mnie sie resetuje (zimny reset) i czesto wiesza. Rozmawialem na tentemat na innyc grupach i ludzie to potwierdzaje. Wiec tym ktozy sie tak z niego ciesza zycze szczecia. Do pierszego razu.
    0
  • Users Avatars Mini
    """henio""" pisze: 2002-11-17 18:04
    Fajny telefonik.Musze sobie kupić takiego do świąt bo świeci jak choinka i będe miał jeden problem z głowy(ubieranie choinki).
    0
  • Users Avatars Mini
    prezi pisze: 2002-11-18 20:21
    mi tez niestety sie resetuje jak pisze smsy(srednio co 8 smsow).Wie moze ktos czy to jest do naprawienia i jaie koszty?
    0
  • Users Avatars Mini
    CADman pisze: 2002-11-22 09:36
    Mam takie cuś i byłbym bardzo zadowolonym uzytkownikiem gdyby nie... te cholerne resety przy wysyłaniu SMSów! Zaś cena, którą zapłaciłem z ten telefonik w kwietniu zachwyciła mnie najbardziej - 160zł + punkty Profit, które uzbierałem przez płacenie rachunków, niejako przypadkiem :-) Trzeba przyznać, że Idea zadbała o swojego aboneneta.
    0
  • Users Avatars Mini
    prezi19 pisze: 2002-11-22 17:50
    Cadman : da sie cos z tym zrobic? mam wlasnie to samo(resety przy wysylaniu smsow)
    0
  • Users Avatars Mini
    Sylver pisze: 2002-11-23 01:39
    Bardzo fajny wygląd! Od razu rzuca się w oczy(może to i źle)! Jak dla mnie to jest za mały ! Tak jak 8210-nie czuć w kieszeni!A poza tym za mały wyświetlacz!! Furorę robią duże i już kolorowe wyświetlacze a Nokia tworzy coś co za kilka miesiecy będzie do niczego!! 6310i to o wiele lepsza wersja telefonu z górnej półki!! narq!! ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Łukasz pisze: 2002-11-23 10:19
    TA NOKIA NA PRAWDE JEST ZAJEBISTA :)
    0
  • Users Avatars Mini
    magdku pisze: 2002-11-27 15:17
    W sumie robi dobre wrazenie, szkoda tylko ze cena nie. Ja kupilam 6510, ktora ma podobne funkcje i mam nadzieje ze bede zadowowlona
    0
  • Users Avatars Mini
    szymekb pisze: 2002-12-02 20:08
    sylver: 6310i ma lepszy wyświetlacz, bt, javę i plolymer. to cała różnica. za to 83 ma radio i obudowy, wyświetlacz jednak prawda... nie widać na nim zbyt dużo. za to w porównaniu do tych kolorowych bateria trzyma trochę dłużej więc jak pójdziesz sobie w las czy gdzieś na kilka dni, drugiego nadal będzie działał :) Pozatym to już trochę stary model więc czego więcej chcieć ;) Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    falenty pisze: 2002-12-05 18:18
    disco nokia
    0
  • Users Avatars Mini
    falenty pisze: 2002-12-05 18:19
    jedna z udanych kompozycji
    0
  • Users Avatars Mini
    szymekb pisze: 2002-12-08 13:59
    wczoraj wymieniłem moją 6210 na niego. chciałem 6610 ale tu przynajmniej soft jest sprawdzony i bateria jest odpowiednia do wyświetlacza ;) narazie nie podoba mi się tylko to że mimo iż jest miejsce na górze wyświetlacza, nie są wyświtlane tam żadne informacje (np przy przeglądaniu numarów, adresów jakiejś osoby w książce - w innych jest u góry wyświatlane informacja czyje to numery, tu mimo że jest miejsce na to nie mamy takiej informacji)
    0
  • Users Avatars Mini
    Tytan pisze: 2002-12-17 18:27
    Chodza sluchy ze juz niedlugo bedzie za 49zl
    0
  • Users Avatars Mini
    PiotrR pisze: 2002-12-19 18:38
    Spoko telefonik poza tym ze musialem wgrywac nowy soft nie ma zadnych wad!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    shafa pisze: 2002-12-24 17:41
    ciekawe w jakim celu zostal stworzony 6510 przeciez to prawie to samo co 8310 ????
    0
  • Users Avatars Mini
    WuWu pisze: 2002-12-27 18:58
    Jaka ładowarka jest dołaczana do tego telefonu(standardowa czy podróżna)?
    0
  • Users Avatars Mini
    zarazek pisze: 2003-01-08 16:13
    Fajny telefonik : )))))))))))
    0
  • Users Avatars Mini
    Spaider pisze: 2003-01-13 17:40
    MOże i dorgi ale ładny, ale za rok juz bedzie dużo tanszy:)
    0
  • Users Avatars Mini
    nitek pisze: 2003-02-01 15:31
    JEst ladny i funkcje OK ale za drogi
    0
  • Users Avatars Mini
    profit pisze: 2003-02-01 19:38
    w meritum juz jest za 49zł. a poza tym zgadzam sie z "PiotrR" mam nowy soft po tym jak sie zawiesił i znikneła mi ksiązka tel. tyle tylko ze resetuje się czasami gdy szukam numeru adresata smsa.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kwiatuszek pisze: 2003-02-04 02:18
    W nowym salonie plusa w Krakowie ta nokia jest za 49zl!!!!! Zastanawiam sie czy nie kupic. :-) Ale skoro sie tak zawiesza, to moze jednak zmienie zdanie. :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    GSMistrz pisze: 2003-02-04 02:53
    Bardziej opłaca sie kupić 6510!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Kwiatuszek pisze: 2003-02-04 17:58
    Wlasnie chyba kupie ta nokie 6510
    0
  • Users Avatars Mini
    DaViT pisze: 2003-02-05 02:17
    Bardzo fajny fonik,najlepsze jest to ze moze nam, posluzyc jako latarka bo te diody niezle daja w nocy.Mialem sposobnos bawic sie tym cackiem.No i oczywiscie jest funkcjonalny ja k to nokia
    0
  • Users Avatars Mini
    bohdan300 pisze: 2003-02-05 21:05
    jak dzialaa radio?? czy sluchaweczki sie nie niszcza??
    0
  • Users Avatars Mini
    slawek35 pisze: 2003-02-10 21:30
    Super telefonik
    0
  • Users Avatars Mini
    parys pisze: 2003-02-10 22:06
    ale nadal jest droga.
    0
  • Users Avatars Mini
    dj_nokia pisze: 2003-02-10 23:55
    parys: to dobrze nie kazdy szczeniak moze ja miec!!
    0
  • Users Avatars Mini
    dj_nokia pisze: 2003-02-10 23:57
    slawek35: absolutnie popieram!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Fred_Durst pisze: 2003-02-11 22:13
    fajny, tylko szkoda ze taki wyswietlacz...
    0
  • Users Avatars Mini
    damianul pisze: 2003-02-15 16:48
    odpowiednik 6510 z lepszym zestawem sluchawkowym(podwojnym) i ladowarka podrozna ( 6510 ma gorszy zestaw i ladowarke)
    0
  • Users Avatars Mini
    Fred_Durst pisze: 2003-02-15 18:32
    damianul: chyba raczej 6510 jest odpowiednikiem 8310 bo 8310 byla o wiele wczesniej
    0
  • Users Avatars Mini
    Sylver pisze: 2003-02-16 04:27
    A może ktoś się chce zamienić na 6310i??
    0
  • Users Avatars Mini
    Sylver pisze: 2003-02-16 04:32
    Albo może nie!! Troszkę poczytałem teraz wasze opinie i stwierdzam ze ten telefon został stworzony na pokaz!! :-/ Za dużo ludzi na niego narzeka!! I nie ma javy!! Jednak pozostanę przy moim 6310i - przynajmniej wiem co mam !! :-P POZDRAWIAM!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Sylver pisze: 2003-02-16 04:37
    uuu.... i jeszcze problemy z podczerwienią !! Ale lipa!! Dobrze że sie na nią nie zdecydowałem!!
    0
  • Users Avatars Mini
    CUKIER pisze: 2003-02-17 23:24
    no jak by mi ktos ja dawal za darmo to bym nawet nie wzial;
    0
  • Users Avatars Mini
    Sylver pisze: 2003-02-18 00:22
    Cukier coś cukrujesz troszkę!! ;) Za darmo to bym wziął!! ;) Nawet jak by była dosyć tania do bym kupił !! Ale w obecnych promocjach to napewno nie!! Nie dałbym nigdy tyle za fona a już na pewno nie za takiego!! CUKIER pozdrawiam!!
    0
  • Users Avatars Mini
    BARTAS pisze: 2003-02-18 12:13
    telefon dla kobiet
    0
  • Users Avatars Mini
    Fred_Durst pisze: 2003-02-18 15:18
    kobiety by sobie paznokcie polamaly jakby chcialy uzyc klawiatury! ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    maciass pisze: 2003-03-01 11:31
    ja za 12000punktow 5plus(www.5plusgsm.pl) mam go za free(+umowa na kolejan 2ltaa:)
    0
  • Users Avatars Mini
    Sylver pisze: 2003-03-03 23:40
    maciass reklamę plusowi robisz?? A masz pozwolenie?? :))))) Ja właśnie w ten sposób wziąłem 6310i bo nie mieli 8310 i nie wiedzieli kiedy będą mieli!! I teraz nie żałuję!!
    0
  • Users Avatars Mini
    smokeWEED pisze: 2003-03-11 01:29
    niesamowity telefon, kolezanka go ma.. kupila w promocji za poand 7 baniek.. bosze, to nie sa pieniadze dla mnie, nie pozwala go dotknac, ale wyglada na super aparacik, i jego parametru tez wprawiaja w zachwyt, super.. ale cena nie :P
    0
  • Users Avatars Mini
    borysj pisze: 2003-03-14 19:33
    gdyby nie to ze podswietlenie to telefon mial by 10 a tak 9.5
    0
  • Users Avatars Mini
    borysj pisze: 2003-03-15 01:19
    zajebis..y i tyle
    0
  • Users Avatars Mini
    maciek603 pisze: 2003-03-16 21:45
    bardzo dobry telefon, ale raczej dla modnisiów. Ja już wolałbym zamiat niego kupić sobie za wiele mniejszą cenę Nokie 6310i.
    0
  • Users Avatars Mini
    maciek603 pisze: 2003-03-16 21:55
    I ja nie nawidzę białego podświetlenia.
    0
  • Users Avatars Mini
    borysj pisze: 2003-03-18 12:13
    w wawie goscie zmieniaja kolor podswietlenia za 50 no i tracisz gwarancje
    0
  • Users Avatars Mini
    kostek-turek pisze: 2003-05-17 20:47
    wlasnie dobrze swieci po co wymieniac oswieltenie chyba ze na neony to twedy bedzie cool
    0
  • Users Avatars Mini
    darek___ pisze: 2003-05-31 15:40
    sdfhshb
    0
  • Users Avatars Mini
    Tyski Boss pisze: 2003-05-31 19:07
    super telefon kiedys sie zastanawiałem nad jego kupnem ale cena byla zbyt wysoka i chyba do tej pory niespadła a wogole niewiem czy jest w jakies ofercie??
    0
  • Users Avatars Mini
    gizmo21 pisze: 2003-06-03 01:53
    spoko podobny do mojej obecnej nokii ale powiem ze musze go zobaczyc na wlasne oczy i wtedy ocenie
    0
  • Users Avatars Mini
    DarkOnly pisze: 2003-06-22 22:29
    Jak NOKII nie lubię tak ten mi się spodobał!
    0
  • Users Avatars Mini
    michal85 pisze: 2003-06-24 23:14
    Czy ktos wie czy obudowa z 8310 pasuje do 6510 i na odwrot?
    0
  • Users Avatars Mini
    swieczka pisze: 2004-01-26 20:45
    Bardzo fajny fonik,najlepsze jest to ze moze nam, posluzyc jako latarka bo te diody niezle daja w nocy.Mialem sposobnos bawic sie tym cackiem.No i oczywiscie jest funkcjonalny ja k to nokia
    0
  • Users Avatars Mini
    jasc pisze: 2004-03-07 20:55
    Zajebisty phone - mam juz 2 lata i wciąż mnie zaspokaja! Powiedzcie jak się włącza na nim NetMonitor?
    0
  • Users Avatars Mini
    Kisiel pisze: 2004-08-02 01:48
    Fajny ten telefon, jest dosyc mały i zgrabny-to właśnie w nim mi sie podoba
    0
  • Users Avatars Mini
    mat-lis pisze: 2004-10-21 17:51
    uważam tę nokie za najlepszą z nokii z czarny wyświetlaczem oprócz wielkiej 6310 i 6310i które są telefonami biznesowymi
    0
  • Users Avatars Mini
    mat-lis pisze: 2004-10-21 17:52
    zapamomniałem szkoda że nie mam javy i ems
    0
  • Users Avatars Mini
    ChairMan pisze: 2005-03-16 02:06
    Fajny Fon
    0
  • Users Avatars Mini
    duch(kacper) pisze: 2005-05-24 23:29
    to był jeden z najlepszych telefonów nokii, polecam go, jeste strasznie szybki, łatwy w obsłudze
    0
  • Users Avatars Mini
    reboot pisze: 2005-05-26 20:45
    to jest prawie to samo co 6510,polecam :) lol
    0
  • Users Avatars Mini
    2pet pisze: 2005-07-20 18:55
    Róźni si e tylko wyświetlaczem ma biały i radio ma stereofoniczne. Mała fajna komórka, mam kilku letni teki i naprawdę jest z nim wsio ok. Polecam
    0
  • Users Avatars Mini
    nofate pisze: 2006-03-10 17:53
    Wygląd spoko, reszcie też nie mam nic do zarzucenia.
    0
  • Users Avatars Mini
    piotrek pisze: 2006-04-08 02:19
    mam 8210 od 3 lat, teraz od 70 zl stoją na allegro :] nadal uwazam, ze to zajefajny telefon- mimo z ejuz mamy kwiecien 2006 bo teraz to tylko kolor, polifonia - a wszystko duze i niewygodne i prądożerne
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: