Na platformie MEGOGO październik należał do piłki nożnej, tańca i filmów. W całym serwisie najwięcej widzów przyciągnęły kolejno: mecz Litwa – Polska, El Clasico (Real Madryt – FC Barcelona) oraz 168. odcinek programu „Dancing with the Stars. Taniec z gwiazdami”.
Na TVP1 dwa pierwsze miejsca pod względem liczby widzów zajęły mecze reprezentacji Polski – z Litwą i Nową Zelandią. Sport był jednak tylko dodatkiem: treści sportowe odpowiadały za niespełna 10 proc. analizowanego kontentu (4 z 41 pozycji).
Na podium wskoczył też Koncert laureatów 19. Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina, ale to filmy były numerem jeden. Stanowiły 36,59 proc. treści, a w TOP-ie filmowym na „Jedynce” znalazły się m.in. „Różyczka”, „Colombiana” i „Krytyczna godzina”, a także „Różyczka 2”, „Poradnik pozytywnego myślenia”, „Prawnik z Lincolna”, „Ronin”, „Seksmisja”, „Wichry namiętności”, „Vabank”, „Vabank 2, czyli riposta” i „Kingsajz”.
Seriale i teleturnieje („Rolnik szuka żony”, „Drelich”, „Jaka to melodia?”, „Ojciec Mateusz”) dały 31,71 proc. udziału. Łącznie filmy i seriale osiągnęły 68,3 proc., czyli o 10 p.p. więcej niż we wrześniu. Program informacyjny „19.30” z pogodą to 12,2 proc. całości, a wydarzenia kulturalne – w tym Teatr Telewizji („Separatka”, „Melodramat”, „Ruda”) – 9,76 proc.
Ramówkę Polsatu na MEGOGO zdominował „Dancing with the Stars. Taniec z gwiazdami” – odcinki 168, 167, 169 i 170 zajęły cztery pierwsze miejsca. Szeroko pojęta rozrywka (teleturnieje i kabarety) odpowiadała aż za 60,98 proc. analizowanych treści (25 z 41). Poza „Tańcem z gwiazdami” widzowie najczęściej wybierali odcinki „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, a także m.in. „Kabaret na żywo. Młodzi i Moralni. Nad mętną rzeką”, „Ninja vs Ninja”, „Awantura o kasę”, „K2. Jedziemy po bandzie” czy „Nasz nowy dom”.
Filmy – głównie z pasma Megahit – miały 29,27 proc. udziału (12 z 41), lekko w górę względem września. W TOP 10 znalazły się cztery tytuły: „Znachor” (5. miejsce), „Przykładny obywatel” (6.), „Bez skrupułów Toma Clancy’ego” (9.) i „Jurassic World: Upadłe królestwo” (10.). Całość uzupełniały cztery odsłony programu śniadaniowego „Halo, tu Polsat” – 9,76 proc. udziału.
Na TVN pierwsze cztery pozycje w październikowym rankingu zajęły wydania „Dzień Dobry TVN”. Kolejne sześć to już filmy: „Flash”, „Barbie”, „Gra fortuny”, „Shrek Trzeci”, „Shrek Forever” i „Johnny”.
Filmy były najważniejszą kategorią na tym kanale – stanowiły 48,78 proc. treści. Procentowo jest to wynik bliższy sierpniowemu (43,9 proc.) niż wrześniowemu, kiedy filmy zbliżały się do 2/3 całego zestawienia.
„Dzień Dobry TVN” utrzymało silną pozycję – blisko co piąta oglądana treść miała charakter śniadaniowy (8 z 41, czyli 19,51 proc.). Taki sam udział wygenerowały teleturnieje „MasterChef” i „Afryka Express”. Informacje „Fakty” odpowiadały za 12,2 proc. treści (5 pozycji).
W TV Puls październik wyglądał identycznie jak sierpień i wrzesień – 100 proc. analizowanych treści (41 z 41) stanowiły filmy. W TOP 10 znalazły się m.in. „Zjawa”, „Człowiek w ogniu” (mocne sobotnie kino), „Pocałunek smoka”, „Przerwany lot”, „Dirty Dancing”, „Skazany”, „Osaczeni”, „Kandahar” (w bloku „Niedziela z gwiazdami”), „Najemnik” oraz „Transporter 3”.
Filmową ofertę stacji uzupełniają seriale, które są ważną częścią ramówki (m.in. „Lombard. Życie pod zastaw”, „Ranczo”, „Wspaniałe stulecie”), ale w październikowym TOP-ie MEGOGO dominowało kino.
Na Eleven Sports bezkonkurencyjne okazało się El Clasico – mecz Realu Madryt z FC Barceloną zajął 2. miejsce pod względem liczby widzów w całym MEGOGO, licząc wszystkie kanały. Na tym samym kanale drugą pozycję zajęło studio poświęcone hiszpańskiemu klasykowi.
W TOP 10 Eleven aż sześć miejsc przypadło Formule 1: GP Meksyku, GP Singapuru, studio GP Meksyku, GP USA, studio GP Singapuru i studio GP USA uplasowały się na pozycjach od 3. do 7. oraz 10. Na 8. miejscu znalazł się Der Klassiker (Bayern Monachium – Borussia Dortmund), a na 9. mecz FC Barcelona – Girona.
Na TVP2 trzy z czterech pierwszych pozycji zajęły filmy o Jamesie Bondzie. Pierwszy był „W tajnej służbie Jej Królewskiej Mości”, trzeci „Diamenty są wieczne”, czwarty „Żyj i pozwól umrzeć”. Między nimi wcisnął się mecz Atletico Madryt – Arsenal Londyn w Lidze Mistrzów. Ostatnim filmem w zestawieniu był tytuł „Do domu po miłość” (22. miejsce). Łącznie filmy na „Dwójce” odpowiadały za 9,76 proc. treści – podobnie jak miesiąc wcześniej.
Najmocniejszą kategorią były jednak seriale – 41,46 proc. (17 z 41 pozycji). Dominowało „M jak miłość” (7 odcinków), a dalej po 4 odcinki „Rodzinka.pl” i „Na dobre i na złe” oraz pojedyncze odsłony „Na sygnale” i „Barwy szczęścia”.
Silną pozycję miały też programy kulturalne i rozrywkowe – przede wszystkim „The Voice of Poland” (8 pozycji), „Szansa na sukces. Opole 2026” oraz koncert „Kortez na dobry wieczór”. Ta kategoria stanowiła 24,39 proc. całości. Łącznie seriale i teleturnieje dały 65,85 proc. udziału – tyle samo co we wrześniu.
Program śniadaniowy „Pytanie na śniadanie” pojawił się w zestawieniu 8 razy (19,51 proc.). Poza meczem Atletico – Arsenal, wysoką, 5. pozycję zajęło spotkanie Legend Polska – Niemcy. Dwie treści sportowe odpowiadały za 4,88 proc. analizowanego kontentu.
W przypadku TVP3 październikowe TOP 10 zdominowała 1. i 2. liga piłkarska. Pierwsze miejsca zajęły transmisje z meczów Betclic 1. i 2. Ligi, m.in. Resovia Rzeszów – Unia Skierniewice, Stal Stalowa Wola – Zagłębie Sosnowiec, Znicz Pruszków – Śląsk Wrocław, Olimpia Grudziądz – Sokół Kleczew, GKS Tychy – Wieczysta Kraków, Śląsk Wrocław – Górnik Łęczna czy GKS Jastrzębie – KKS 1925 Kalisz.
Największy udział w całym zestawieniu miały jednak treści informacyjne – 53,66 proc. (22 z 41 pozycji). Widzowie najczęściej wybierali takie formaty jak „Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie”, „Dobrego dnia”, „Kryminalna siódemka. Extra”, „Gość Regionów”, „Dziennik regionów”, „Polska o poranku” czy prognoza pogody.
Około 10 proc. październikowego kontentu stanowiły programy kulturalne („Piosenka dla Ciebie”), 14,63 proc. przypadło na wydarzenia religijne, a 4,88 proc. na reportaże – „Tacy byliśmy, 2 plus 1” oraz „Bohaterki, Maja Komorowska”.