Potencjalni nowi operatorzy połączeń międzystrefowych.

Newsy
Żródło: Prawo i Gospodarka
Opinie: 20
Opinie: 20

Netia 1, NOM i Energis zapłaciły za koncesje na świadczenie telekomunikacyjnych usług międzystrefowych po 23 mln euro. Obecnie zezwolenie na takie usługi kosztuje 2,5 tys. euro. Od początku roku wnioski o nie złożyło do URT kilka firm. URT rozpatrzy je w ciągu najbliższych tygodni i pierwszych zezwoleń należy się spodziewać najpóźniej w marcu br. Obok mniejszych firm jeden z wniosków złożył prawdopodobnie El-Net. Złożenie takiego wniosku rozważa m.in. Telefonia Dialog, której abonenci od lutego będą mogli korzystać z usług spółki Niezależny Operator Międzystrefowy.
Chociaż URT najprawdopodobniej rozpatrzy warte 2,5 tys. euro wnioski pozytywnie, to raczej nie ma co liczyć, by w ciągu najbliższych miesięcy działalność rozpoczęli nowi operatorzy międystrefowi. Zdaniem analityków, podstawowym powodem będą działania Telekomunikacji Polskiej SA, która podobnie jak w przypadku trzech operatorów (otrzymali one warte po 23 mln euro koncesje), będzie opóźniała rozpoczęcie przez nich działalności na drodze formalnoprawnej.
Szacunkowe koszty uruchomienia spółki telekomunikacyjnej świadczącej usługi międzystrefowe, w zależności od tego, czy posiada własną infrastrukturę i ewentualnych partnerów, wahają się od co najmniej 100 do ponad 400 mln zł.

Opinie:

Opinie archiwalne (20):

Komentuj

Komentarze / 20

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2002-01-17 13:27
    no tak a tepsa zawsze wszystko utrudnia. ja jestem ciekaw tylko co zrobia ci co zaplacili po 23mln euro.co mozna wiecej powiedziec? im wieksza konkurencja na rynku tym dla nas abonentow lepiej
    0
  • Users Avatars Mini
    dexter pisze: 2002-01-17 13:37
    Sytuacja jest chora. Nie sądzę że będą zwracać koncesje już zapłacone. Wszyscy liczyli że zaraz po ich zapłaceniu zaczną funkcjonować na rynku połączeń międzystrefowych - a tu na drodze pojawiła się tepsa która skutecznie blokowała nowe firmy. W wyniku tego dopiero od niedawna zaczęły one konkurować z tepsą (choć nie bez problemów). A teraz można osiągnąć to samo za symboliczną opłatę. Nie nazwałbym tego uczciwą konkurencją. Ciekawe czego jeszcze dowiemy się o "liberalizacji" połaczeń międzystrefowych... Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    Ex pisze: 2002-01-17 13:42
    Niezla obnizka cen an te kncesje. Wlasciwie to moglibysmy sie na jedna zrzucic:))
    0
  • Users Avatars Mini
    Ramidus pisze: 2002-01-17 13:44
    NOM, Netia i Energis prawdopodobnie liczyly sie z tym, ze oplata koncesyjna wyraznie zmaleje... ale nie sadze, zeby ktos bral pod uwage, ze praktycznie zniknie. Nie sadze, zeby te nieco dodatkowego czasu bylo warte tych milionow. Aktualny system jest IMHO straszliwie korupcjogenny - co w tej dziedzinie jest tym grozniejsze, ze polityka sie miesza z biznesem... No coz, chetnie bum sie dowiedzial, kto konkretnie zlozyl podpis pod zmiana systemu przyznawanbia koncesji (nie orientuje sie niestety w strukturach URT i inszych zwiazanych z koncesjonowaniem dzialalnosci komunikacyjnej urzedow). Zdrowka.
    0
  • Users Avatars Mini
    marc pisze: 2002-01-17 13:59
    ta..jak zwykle tepsa uruchomi swoich prawnikow i oni znajda sposob na zablokowanie dzialan niezaleznych operatorow, konkurencja na rynku teoretycznie sie zwieksza-praktycznie zas dalej monopolista pozostaje tp.sa,paranoja
    0
  • Users Avatars Mini
    jokerDM pisze: 2002-01-17 14:08
    I tak wszystko się sprowadza do pieniądza. Słusznie zauważył Ramidus, że ten system jest korupcjogenny. Dopóki nie ma prawnie ustalonych i ustawowo udokumentowanych proporcji w przydzielaniu koncesji, do tego czasu będziemy mieli własnie takkie kwiatki.
    0
  • Users Avatars Mini
    roski pisze: 2002-01-17 14:17
    i znowu będą wielkie krzyki.... pierwszy powód to, że my wcześniej zapłaciliśmy tak dużo, a i tak nie mogliśmy przez Monopola tego wykorzystać, a drugi to, że chcemy jużświadczyć usługi i jesteśmy gotowi, a Monopol nam przeszkadza
    0
  • Users Avatars Mini
    Kojo pisze: 2002-01-17 14:21
    czy nasze prawom jest tak bezsilne e niemoze tego jakos ukrucic! i my musimy patrzec na to jak taksa sobie monopol robi!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    flip pisze: 2002-01-17 14:43
    Jednak zeby powstala jakas w miare konkurencyjan firma to potrzeba jest wylozenia mnostwa kasy!!! Z 2 jednak strony ceny polaczen nie moga sie duzo wahac... Roznice nie moga byc drastyczne, mysl ze tak 1-2 gr. Co Wy o tym sadzicie? Flip
    0
  • Users Avatars Mini
    Leoniusz pisze: 2002-01-17 15:56
    im wiecej konkurencji tym lepiej. Dlaczego nie rozdzielono infrastruktury TPSA od dzialalnosci - wtedy kazdy operator bylby w takiej samej pozycji.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-01-17 16:14
    a według mnie koncesje winny byc drogie,po pierwsze budżet tego wymaga po drugie cóż z tego że firma dostanie koncesje tanio a póżniej ma problemy ruszyc powinno sie zbierac powazne konsorcjum z dużym biznesem które bedzie w stanie rywalizować z potentatem,a nie wnosic póżniej o odroczenia spłat.Do czego to doprowadza widac po Netii która mając skromny budzet wywaliła się na rywalizacji z tpsa.
    0
  • Users Avatars Mini
    Ramidus pisze: 2002-01-17 16:45
    Maciej+ przepraszam, z ciekawosci spytam... czy Twoja wypowiedz sugeruje, ze Twoim zdaniem prawo przed rokiem 90tym bylo "lepsze"?
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-01-17 17:49
    Ramidus nie chodzi o prawo czy było lepsze przedtem,czy teraz prawo ma ewoluować zgodnie z postępem i prawami rynku,dbając o realia,a jak wygląda to tak na marginesie przykład odnoszenia się Polskiego prawa do zagadnieńi telewizji cyfrowej i tak też jest w każdym innym rejonie działania prawa.Prawo ma wyprzedzać,a nie gonić.
    0
  • Users Avatars Mini
    roski pisze: 2002-01-17 20:01
    dziwny mamy kraj.... najpierw było dużo szumu o koncesje dla operatorów lokalnych, rynek już się uwolnił, później był (i jest nadal) szum o operatorów międzystrefowych, rynek też już się uwolnił, a za rok będzie szum o operatorów międzynarodowych bo i rynek się uwolni. A tak naprawdę to według mnie rynek telekomunikacyjny w miarę znormalnieje dopiero ok. roku 2005. Wtedy komórki będzie miało ok. 40% Polaków. Sieć naziemna będzie bardzie używana do połączenia z netem. Jednakże pełnię telekomunikacyjnej szczęśliwości osiągniemy dopiero ok 2010 roku..... hm... no chyba... że jestem niepoprawnym optymistą..... ale i tak rok 2010 będzie już tylko za 8 lat :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Tom14 pisze: 2002-01-17 21:01
    jak tak dalej pójdzie to koncesja będzie warta dwa razy więcej, powinna powstać ustawa która blokowała by wjakiś sposób działania prawników tepsy wtedy wszyscy mieliby równe szanse, a poza tym konkuręcja jak zrobi jakąś promocję powinna rozreklamować swoje ceny międzymiastowych (porównane oczywiście do cen tepsy) a nie jak dotąd samą firmę (przecież ludzie którzy przechodząc na bilboardzie widzą nazwę firmy to nic ich niezachęca do korzystania z ich usłóg, ale jak widzą dwie ceny niższą np. NOMu a wyższą tepsy od razu pójdą dowiedzieć się więcej szczegółow) Pozdrawiam ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    misiak_ pisze: 2002-01-17 22:53
    No a TP S.A. utrudnia bo przeciez to nie lezy w ich interesie zeby na rynku pojawiala sie kolejna, moze i niegrozna ale zawsze, konkurencja
    0
  • Users Avatars Mini
    wieza pisze: 2002-01-18 02:36
    był jest i przez jakiś czas tpsa bedzie monopolistą Bo narazie nie widać konkurencj dla tpsy a szkoda bo rozmowy były by tansze
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-19 12:11
    Ja tez zloze bo mam taka sume pieniedzy i bede laczyl polaczenie! calkiem cwane! Kiedys 23 mln Euro, teraz 2,5 tysiaca! To moze byc tylko w polsce!
    0
  • Users Avatars Mini
    bob_gr pisze: 2002-01-19 15:37
    Coraz ciasniej na rynku! Dziwi mnie spadek ceny za koncesje? Moze klopoty Netii wynikaja po czesci z duzej oplaty za koncesje?!
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-21 10:31
    Nie niektore firmy poprostu kieruja sie innymi czynnikami, a potem dochodzi do przeinwestowanie i klapa, nie wspominajac o prezesach ktorzy biora ok. 900.000 zl miesiecznie mimo ze firma upada!
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: