Problemy z telefonami Panasonic GD93 w Idei

Newsy
Opinie: 52

Problemy czekają nabywców telefonu Panasonic GD93 w nowej, promocyjnej ofercie Idei. Okazuje się, że po wprowadzeniu danych do książki telefonicznej (zapisanych na karcie SIM) nie można z nich korzystać. Po wejściu w opcje książki telefonicznej i próbach wyszukiwania poszczególnych wpisów telefon zaczyna wykonywać dziwne operacje. Przed oczami użytkownika przesuwają się losowo wybierane przez telefon nazwiska, aparat zaczyna żyć własnym życiem. Próby opanowania sytuacji kończą się niepowodzeniem a jedyną możliwością przywrócenia stanu aparatu do normalności jest wyjęcie baterii i ponowne jej zainstalowanie.

Najbardziej dziwi fakt, iż ani sprzedawca telefonu - PTK Centertel, ani serwis Panasonic Polska nie są w stanie usunąć usterki. Problem wynika ze zmiany firmy produkującej karty SIM dla Idei. Karty produkowane przez firmę GEMPLUS powodują konflikt z telefonami Panasonic GD93. Biuro Obsługi Posprzedażnej PTK Centertel kieruje klientów do serwisu - w celu zmiany oprogramowania w telefonie, co ma wyeliminować usterkę. Niespodzianką jest jednak reakcja pracowników serwisu Panasonic Polska, którzy zdecydowanie twierdzą, że wina leży po stronie kart SIM IDEI i wgranie nowego oprogramowania nie usunie problemu. W dniu dzisiejszym otrzymałem informację od pracownika PTK Centertel, że znalezienie wyjścia z zaistniałej sytuacji w obecnej chwili jest niemożliwe. Firma nie posiada bowiem kart innego producenta niż GEMPLUS.

Opinie:

Opinie archiwalne (52):

Komentuj

Komentarze / 52

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    cherub pisze: 2001-09-11 03:23
    no... a klient niech sie matrwi - typowe podejcie na naszym rynku ;-(
    0
  • Users Avatars Mini
    czarek pisze: 2001-09-11 03:56
    Ale numer az nie moge w to uwierzyc chyba ktos tu ma przechlapane, a napewno duzo panasow zostalo sprzedane w tej promocji ..............
    0
  • Users Avatars Mini
    marecki pisze: 2001-09-11 04:05
    idealny problem w idealnej sieci. najpierw sprzedac, potem patrzec co sie dzieje, jak sie nie podoba za 12 msc. mozna zrezygnowac :))) bedac w idealnej sieci zlozylem 4 pisemne reklamacje. wszystkie uwzgledniono. 0 (zero) pisemnych odpowiedzi, 0 (zero) słowa przepraszamy. dostalem do zaplaty kare 750zl bez podania powodu jej naliczenia, kazali najpierw zaplacic i napisac reklamacje (rozpatrzenie 30 dni). olalem platnosc takiej kwoty, napisalem reklamacje i 750 z zaleglosci zniknelo, do dzisiaj nie wiem dlaczego, jak i o co chodzilo. pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    marecki pisze: 2001-09-11 04:09
    1000 problemow = 1 idea :))) = znalezienie wyjścia z zaistniałej sytuacji w obecnej chwili jest niemożliwe. P.S. mozliwe co 12 msc.
    0
  • Users Avatars Mini
    soop pisze: 2001-09-11 04:52
    Jest to kolejny przyklad chamskiej polityki tepsy [badz co badz wlasciciela idei]. Ja do tej firmy nie pojde juz nigdy wiecej, nawet zeby dawali r520m w promocji za 0,01 zl i z umowa na 3 dni.
    0
  • Users Avatars Mini
    3ternity pisze: 2001-09-11 11:34
    mam jednak pytanie: da sie z tym zyc (chociaz jest to uciazliwe) czy po prostu telefon jest do niczego?
    0
  • Users Avatars Mini
    Niaczke pisze: 2001-09-11 12:02
    Dokładnie znam ten problem z autopsji. Karty SIM wyprodukowane przez firmę GEMPLUS są kompletnie do bani. Otrzymałem dokładnie taką samą kartę po kradzieży telefonu. Problem występował po zalogowanu się telefonu do sieci. Przez okres 2-3 minut było niemożliwe wejście do książki telefonicznej objawiające się komunikatem "karta SIM nie gotowa" (występowało to w fonach: Nokia 3210, 3310, 6210 oraz w Eryku R320s). Byłem z tym problemem w serwisie na co tylko wzruszyli ramionami i stwierdzili "ten typ, tak ma". Dopiero rozmową z kierownikiem udało mi się cosik wskórać. Co ciekawe w samej centrali - Warszawie nawet nie mięli innych kart niż ten walony GEMPLUS. W Szczecinie dopiero udało im się namierzyć kartę, spełniającą moje parametry (Haller 20). Na samą operację wymiany szczekałem 3 tygodnie, a używanie fonu z tą kartą było po prostu KOSZMARNE! Zatem Hubercie - wyrazy SERDECZNEGO współczucia.
    0
  • Users Avatars Mini
    gulash pisze: 2001-09-11 12:22
    Trochę to dziwne, że firma, która i tak nie cieszy się największym wzięciem wśród klientów, a w dodatku ma ich najmniej, pozwala sobie na takie rzeczy. Ja co prawda sam jestem w IDEI i z moim telefonem nie mam problemów, to jednak czułbym się bardzo oszukany, gdybym miał latać od serwisu do serwisu. W końcu to firma ma dbać o swój wizerunek i dobro klienta, a nie na odwrót.
    0
  • Users Avatars Mini
    Mariusz pisze: 2001-09-11 12:34
    Oto co się dzieje jak ktoś kupi telefon od TPSA. Zapomnijcie o jakiejkolwiek pomocy...
    0
  • Users Avatars Mini
    Buliones pisze: 2001-09-11 12:57
    mam panasonica gd93 i nie narzekam,chociaz to nie jest telefon kupiony w tej ostatniej promocji.nie mam z nim zadnych problemow i jestem bardzo zadowolony (karta jest wiekowa,bo od kilku lat jestem w sieci).to co teraz sie dzieje to lekka przesada,wg. mnie (co jest niemozliwe) albo wymiana telefonu (tak zrobilby np. operator niemiecki) albo kart.koszty w tym przypadku poniesione na wymiane rownowaza utrate przyszych klientow (instalacja elektroniki w mercedesie A-class kosztowala koncern ogromne pieniadze).widac jednak ze ideii nie bardzo zalezy na dobrym imieniu firmy,bo mercedesem wsrod operatorow nigdy nie bedze.
    0
  • Users Avatars Mini
    3ternity pisze: 2001-09-11 13:27
    dzwonilem wlsanie do infolini idae, najpierw sciemniali ze to problem starych kart sim i ze to sie prawie nie zdaza, potem gosc zaklinal sie ze problem jest nie w kartach tylko w telefonach panasonic i ich oprogramoaniu ale kiedy spytalem kto w takim razie ma to naprawiac skoro telefon kupuje u nich a nie u panasonica to uslyszalem ze po pierwsze powinno dzialac bez problemu a jakby co dostalem adres najblizszego salonu panasonic (jak dla mnie 100 km)...w kazdym razie podobno zmiana oprogramowaia zalatwia sprawe
    0
  • Users Avatars Mini
    Lukasz pisze: 2001-09-11 13:50
    Tak naprawde siec Idea, jest chyba jedyna siecia w Polsce, ktora zapomina o swoich klientach zaraz po tym jak kupia u nich telefon. Jestem abonentem Idei od 6 miesiecy. Od tego czasu niestety wyslalem im parenascie reklamacji. Na wiekszosc z nich po prostu nie odpowiedzieli, twierdzac, ze nie posiadaja ich. Gdy bylem uzytkownikiem Pop-a wyslalem im jedna reklamacje, ktorej tez niby nie mieli. Pozniej pisalem odwolanie do pana Rochowicza dyrektora Idei ds. marketingu, na odpowiedz czekam juz 9 misiecy i nie wiem czy kiedykolwiek sie doczekam. W idei problem mozna spotkac na kazdym kroku poczynajac od feralnych kart sim konczac na rozliczaniu faktur. Glowny problem polega na tym, ze w Idei miedzy teoria (czyli ich regulaminem) a praktyka (czyli tym co robia ich pracownicy) istnieje ogromna przepasc. Pracownicy Idei w wielu wypadkach na swoj sposob interpretuja przepisy zawarte w regulaminach uslug Idei! Osobiscie nie wiem czy drugi raz kupie telefon Idei, chyba, ze nowy wlasciciel TPSA zrobi w koncu w Centertelu porzadek!
    0
  • Users Avatars Mini
    DrPio pisze: 2001-09-11 14:12
    Kupilem kilka tygodni temu Panasonica i byl w nim opisany powyzej problem. Zawiozlem go do salonu firmowego na Odrzanskiej we Wroclawiu. Pracownik wrzucil karte na tester - tester wykazal, ze wszystko jest OK. Pracownik stwierdzil, ze mieli juz takie przypadki wymienil mi na nowa karte i juz jest OK.
    0
  • Users Avatars Mini
    tucoss pisze: 2001-09-11 14:13
    Dzieki Waszym opiniom o Ideii uswiadomiłem sobie, że wybór Plusa, a nastepnie ERY nie był pomyłką!
    0
  • Users Avatars Mini
    md pisze: 2001-09-11 14:21
    ja zawsze twierdzilem ze judea to c.h.u.j.e. zebym nie mial miec komorki to w tej sieci nie kupie!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Mike pisze: 2001-09-11 14:30
    tucoss - zaczniesz sobie pluc w brodę po dwóch latach jak Cie nakręcą na połączenia o których nigdy byś nie pomyślał. Współczucia dla tych co połasili się też na plusa bo ma 601 minut gratis - ale nie doczytali że wydzielane one są po 10 minut miesięcznie, tylko po godzinach szczytu i to przez dwa lata!!!! Świeć Boże nad NIEUŚWIADOMIONYMI!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    tombola pisze: 2001-09-11 14:31
    Ej, no nie chce mi się wierzyć. Ale to kompletna żenada ze strony IDEA. Powinni brać przynajmniej odpowiedzialność za to co sprzedają. Owszem, ponad wszystko normalizacja, ale może się zdarzyć że karta sim nie gra za dobrze z telefonem kupionym w komisie... Ale u operatora???? Pozatym telefon jest sprzedawany w promo z kartą jako "zestaw" nierozłącznie. Moim zdaniem skoro zrobili takie zaniedbanie to teraz wszystkim użytkownikom wadliwych zestawów z gd93 - którzy zgłoszą się do nich powinna być albo anulowana umowa, albo wymieniona karta na taką która w końcu zagra z tym phonem. I to natychmiast. Z drugiej jednak strony czegóż można się spodziewać po telefonie za 25 PLN.
    0
  • Users Avatars Mini
    tucoss pisze: 2001-09-11 14:35
    Mike: umowę z Plusem zerwałem wczoraj. Nie mogę jednak powiedzieć że nakrecają fikcyjne połączenia, bo mnie przez 2 lata nic takiego się nie zdarzyło!
    0
  • Users Avatars Mini
    Jacol pisze: 2001-09-11 15:06
    A ja jestem chyba farciarzem...Mam tego Panasia i nie mam żadnych problemów (jak narazie :-))))
    0
  • Users Avatars Mini
    various pisze: 2001-09-11 15:21
    Ja tez kupilem Panasa gd93 za 25PLN (ostatnia promocja) i nie mam zadnych problemow.. mam nadzieje ze juz nie bede mial:) A tak w ogole to chyba trzeba dac troche czasu sieci, aby sobie dokladnie sprawdzila w czym jest problem. Zanim mercedes zaczal montowac TSC w klasie A tez minelo troche czasu, a byly przeciez o wiele wczesniej opinie uzytkownikow o wywrotnosci tego modelu, i dopiero bodajze test norweskich dziennikarzy zmusil firme do podjecia zdecydowanych krokow, a przeciez to mercedes..
    0
  • Users Avatars Mini
    Hubert Wiśniewski (a pisze: 2001-09-11 15:34
    Dziękuję wszystkim za komentarze!!! Mam nadzieję, że zmobilizuje to PTK Centertel do podjęcia zdecydowanych działań w tym temacie!!! Niaczke - dzięki za wsparcie duchowe:-) gulash - racja!!! 3ternity - software do GD93 nie załatwia sprawy! oni nawet nie wiedzą jaki software mógłby załatwić sprawę - ktoś im powiedział, że może...ale ani IDEA ani Panasonic nie wie jaka wersja oprogramowania może ten problem usunąć. Łukasz - nie kupuj drugi raz :-) DrPio - jak widać problem przerósł PTK Centertel z Warszawy!Masz szczęście, że mieszkasz we Wrocławiu. tombola - jak wiesz telefony sprzedawane w promocjach są w cenach nie mających nic wspólnego z ich rzeczywistą wartością!Po Panasonicu GD93 można się bardzo wiele spodziewać (patrz np. testy ze stronki)...ale jak widać nie w sieci IDEA!!! Jacol - nie chyba!!!jesteś farciarzem!!! various - czas na tego tpu działania jest przed wprowadzeniem na rynek oferty handlowej.Realną ocenę obecnej sytuacji proponuję Ci opisać gdy spróbujesz przez kilka dni korzystać ze swojego telefonu...bez wchodzenia w książkę telefoniczną!!! Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za komentarze!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Fabian pisze: 2001-09-11 15:40
    do mike-kolego doczytaj sobie dokladnie regulamin promocji jubileuszowa zanim zaczniesz rozpowszechniac takie bzduuuury ja napisales wyzej o dodawanych bezplatnych minutach w promocji. mowa jest o tym w punkcie 14 c tegoz regulaminu promocji (dla taryf czest i non stop 241 minut-10 minut w jednym okresie rozliczeniowym + 1 minuta w pierwszym okresie rozliczeniowym do wykorzystania w godzinach szczytu, poza godzinami szczytu i w nocy
    0
  • Users Avatars Mini
    fabian pisze: 2001-09-11 15:49
    do mike- jeszce jedno przyjacielu dlaczego wasze regulaminy sa tak pokrecone. dlaczego dokladnie nie jest okreslone jak dziala wasza usluga co druga minuta gratis? moze byscie to jasniej okreslili???
    0
  • Users Avatars Mini
    HW pisze: 2001-09-11 15:56
    fabian - muszę się z Tobą nie zgodzić, regulamin oferty Co druga min. gratis jest prosty i oczywisty. Jeśli chodzi o taryfy i regulaminy IDEI to pikuś przy PLUSIE, który zrobił taki cyrk z godzinami szczytu, nocnymi itp. z taryfami i bóg wie jeszcze jakimi ofertami - że klient jest zakręcony jak na karuzeli!!! No popatrz sam na 601 minut gratis - przecież to pusty śmiech!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Glider pisze: 2001-09-11 16:17
    Mam Erica T20s i wlasnie taka karte, ktora po wlaczeniu telefonu laduje sie z 5 minut. Nawet jak sie zaladuje to i tak korzystanie z wiadomosci SMS staje sie koszmarem !!! Dzwonilem dzisiaj do boku IDEI i mila pani powiedziala mi abym poszedl do salonu, gdzie przetestuja mi ta karte i wymienia na nowa. Ciekawe czy takowe maja ? Jest to ewidentna wina karty, poniewaz mam starego POP'a, ktory smiga jak sie patrzy. Swoja droga jak rozroznic dobre karty od zlych ?
    0
  • Users Avatars Mini
    HW pisze: 2001-09-11 16:33
    Glider - te "złe" są produkcji GEMPLUSA! informuje o tym malutki napisik na karcie SIM, ale że z Ericssonami nie chcą działać to szok...
    0
  • Users Avatars Mini
    Bronek pisze: 2001-09-11 16:41
    do glider: poniekad cie rozumiem. mam tez eryka t20s a w nim karte sprzed 2 lat i wszystko dziala ok. z informacji i komentarzy wynika ze strach kupowac nowy telefon. ciekawe czy podobne sytuacje zdarzaja sie w plusie i erze???
    0
  • Users Avatars Mini
    Piotr Borówko pisze: 2001-09-11 16:46
    To jest bardzo stary problem. I oczywiście nie ma nic wspólnego z Panasonikiem. Dość dawno temu miałem w ręku ponad 30 takich kart Gemplusa (więc nie jest to wada pojedynczych egzemplarzy) z Nokiami 5130 (jednosystemowymi) i problem byl identyczny. Tyle, że Nokie po wczytaniu (do 3 minut!) książki dalej już chodziły poprawnie. Te same karty tak samo zachowywały się w 3210, 6150, motorolach i innych aparatach. Na moje wyczucie Gemplus po prostu za wolno reaguje na żądania telefonu (a jako usera guzik mnie obchodzi czy to karta wadliwa i tel. próbuje po sto razy, czy za wolna). W tych samych aparatach nowe (wtedy) SIM-y Idei (takie z niebieskimi akcentami i bardziej kwadratowymi elektrodami) były O.K. Wina kart oczywista i odsyłanie do nowego softu to idiotyzm. Mam to samo teraz w Pan. 93 z Optimą ale - mimo oczywistego skandalu i absolutnego obowiązku naprawienia tego przez opa - ja sobie odpuściłem i używam (trochę dalej piszę jak), docelowo mając w zanadrzu "dobrego" POP-a, którego po cyrografie do tego PanaSłonika włożę, jak w Idei są cymbały i nie dbają o to żebym używał abo. A jak sobie radzić. Po pierwsze włączyć i "zaPINować" telefon i dać mu na parę minut (u mnie wystarczają 2-3 minuty) spokój. Potem spróbować otworzyć książkę klawiszem pod wyświetlaczem. Jak jeszcze ją czyta poczekać aż otworzy. Jak już otwiera na pierwszej pozycji wyjść klawiszem "C" i wejść do menu do sms-ów i zobaczyć czy otwierają się foldery z sms-ami odbieranymi i wysyłanymi, bo to też jest na karcie SIM i też w tym Gemplusie "zwłóczy" i "kłopoci" :-) telefon. Gdy także foldery z sms-ami się "załadowały" telefon jest już w zasadzie normalny. Ale ... Przy używaniu książki telefonicznej klawiszem spod wyświetlacza - czyli ALFABETYCZNIE - trzeba po otwarciu książki moment odczekać i niezbyt szybko naciskać potem klawisze literowe do wyszukiwania, żeby książka "zdążyła" :-)) ) . Ja osobiście używam tylko wyszukiwania "na pierwszym poziomie" danego klawisza, czyli "a", "d", "g", "j", "m", "p", "t" i "w" a dalej przewijam książkę "strzałkami". Poza tym jeżeli użyje się wyszukiwania "logicznego" - czyli według położenia zapisu w książce (logicznie mieć wtedy trzeba :-)) ) - to problem gubienia się i zapętlania aparatu nie istnieje, a KSIĄŻKA BEZ ZARZUTU PRACUJE! - więc nie ma problemu braku dostępu do spisu telefonów, a jest tylko braku dostępu alfabetycznie, przy nienagannym według numerów pozycji. Przypominam wiedzącym, a informuję "nokiowców only", że w motkach, panasłoniach itp podając numer w książcie zakończony krzyżykiem (haszem) i Enter ("OK", zielona słuchawka) wchodzi się do pełnej książki telefonicznej z wyświetlaniem nazw (nazwisk) i przewijaniem strzałkami, tyle że według numeru w książce, a nie alfabetu. W Nokiach wyświetla się wtedy tylko numer telefonu na wybranym numerze pozycji w książce. Na codzień opisane wyżej rozwiązanie jest całkowicie zadowalające. Gorzej jak trzeba awaryjnie szybko zadzwonić z wyłączonego całkiem aparatu ... A, i jeszcze jedno. Jak jednak wpędzi się PanaSłonia 93 w drgawki :-)) to wcale nie trzeba wyjmować baterii. Wystarczy cierpliwie postukać w klawisz "C" albo jeszcze lepiej w czerwoną słuchawkę - w końcu pętla trafia w te klawisze i wraca się do standardowego ekranu początkowego. O ile pamiętam jak się nie ma cierpliwości wystarczy dłużej (i dłużej niż zwykle do wyłączenia - czeka się na to aż pętla "dojdzie do tego klawisza") potrzymać czerwoną słuchawkę aż do całkowitego wyłączenia telefonu. Tyle, że wtedy trzeba od nowa go włączać. Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    Piotr Borówko pisze: 2001-09-11 16:53
    A - i jeszcze o Gemplusach - w Plusie i Simplusie nie miałem (ani nikt z kim miałem do czynienie) z nimi kłopotu. Także w Erze i Tak-Tak-. Czy to aby nie dlatego, że tam były to karty ze 100-ma wpisami i 10+10 sms-ami, a w Idei 230 i dużo sms? Po prostu tak duży SIM zrobił się dla Gemplusa za trudny?
    0
  • Users Avatars Mini
    HW pisze: 2001-09-11 17:05
    do PB - niestety w moim przypadku problem jest nieco inny. Wyszukiwanie nazw z ksiażki nie działa poprawnie nawet na "pierwszym poziomie". Telefon odrazu szaleje. Wyszukiwanie wg zapisu w kasiążce jest dobre jak się ma 3 numery zapisane a nie 186 (jak w moim przypadku). Niestety mój GD93 nie daje się obłaskawić ani klawiszem C ani czerwoną słuchawką - gdy zacznie wariować mogę do bólu trzymać i wciskać naprzemian te klawisze, lecz efekt jest żaden. Miejmy nadzieję, że IDEA postara się o jakieś inne karty SIM niż te nieszczęsne GEMPLUSY...
    0
  • Users Avatars Mini
    ROBBO2k pisze: 2001-09-11 17:08
    Cos w tym jest bo Era testowala 250 i odrzucila wiec moze to faktycznie Gemplus nie potrafi zrobic kart
    0
  • Users Avatars Mini
    gibass pisze: 2001-09-11 17:18
    Podobny problem zauwazylem u siebie, gdy po wlozeniu karty SIM Plusa (tej, ktora moze zapisac 250 numerow i 20 SMSow) do Nokii 3310 z softem V 04.18. Telefon zaczal sie wieszac i od czasu do czasu pojawia sie komunikat "Karta SIM odrzucona" lub "Wloz karte SIM". Gdy konsultowalem sie w tej sprawie z BOK'iem Plusa powiedzieli mi, ze pojawila sie pewna partia Nokii 3310 z softem ktory, nie byl kombatybilny z ich kartami SIM. Poradzili mi udac sie do serwisiu oraz obiecali bezplatnie upgrade'owac soft. Tyle, ze moja Nokia zostala zakupiona w konkurencyjnej sieci...
    0
  • Users Avatars Mini
    Niaczke pisze: 2001-09-11 17:27
    Glider - te "złe" dostajesz od opa w białych zalakowanych kopertach (osobiście sprawdzałem wraz z serwusem IDEI), a jeśli jest to kolor zółty (ze starych dostaw) lub niebieski (obecnie sprzedawane) możesz być spokojny.
    0
  • Users Avatars Mini
    Piotr Borówko pisze: 2001-09-11 17:37
    Do HW - wyszukiwanie logiczne ma sens i przy dużych książkach - mam prawie pełną Ideową (ok. 200) pogrupowaną odpowiednio i używam oczywiście numerów na początek grupy a nie konkretnego abonenta - poza tymi, których z racji częstego dzwonienia (lub sms) pamiętam dokładnie. Brak takiej opcji w Nokiach jest dla mnie (poza psującą się ich jakością i wiecznym łataniem zmianą softu jak za przeproszeniem w Windowsach) jedną z głównych wad Nokii. A przecież tam gdzie opcja "po numerach" jest, jest oczywiście także alfabetyczna - no poza Gemplusem :-)). Swoją drogą jeżeli u mnie (i w kilku innych Pan. 93) można wyłączyć pętlę klawiszem a u Ciebie nie, to by sugerowało, że są Gemplusy "mniej złe" i "bardziej złe" ... :-))) Czyli może to jednak błędy czytania i powtarzanie operacji a nie tylko zbyt wolno?
    0
  • Users Avatars Mini
    HW pisze: 2001-09-11 17:37
    do Niaczke - ja swoją "złą" kartę dostałem w niebieskiej kopercie...więc to chyba nie jest regułą :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Piotr Borówko pisze: 2001-09-11 17:39
    A czemu na GSMOnline nie można zrobić szyderczego smileya (nie pozwalają używać znaku "mniejsze/większe")? Political correctness? :-))
    0
  • Users Avatars Mini
    HW pisze: 2001-09-11 17:41
    do PB - masz rację co do błędów...ale umieram z ciekawości czy PTK Centertel w ogóle coś zrobi w tym temacie, czy schowa głowę w piasek i przeczeka burzę...aż się ludziom znudzi monitować o usunięcie problemu :-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    Niaczke pisze: 2001-09-11 17:50
    do HW - to musiałeś mieć WYJĄTKOWEGO pecha, bo wraz z serwusem testowaliśmy przypadkowo wzięte karty z kopert niebieskich oraz żółtych i wszycho było OKi. Ale żeby do samego testowania wogóle doszło, to musiałem narobić w autoryzowanym salonie IDEI niezłych "dymów"!
    0
  • Users Avatars Mini
    sldok pisze: 2001-09-11 17:55
    mialem ten sam problem i pozbylem sie tego telefonu. choc byl calkiem fajny. teraz mam siemensa sl45 i wszystko w ...
    0
  • Users Avatars Mini
    deinonyCH pisze: 2001-09-11 17:57
    Witam... ja mialem taki sam problem jak wyzej tu opisany tylko, ze w telefone Panasonic Gd92 i karta "Mega" Plusa... fakt, ze telefon zmienilem ale wiem jedno... da sie z tym zyc.. wystarczy, ze rozlozy sie czesc wpisow z Karty SIM do pamieci telefonu, tak, aby w pamieci telefonu znajdowaly sie wpisy pojedyncze dla kazdej literki.. reszta moze siedziec na SIM'ie... to apropos tych, ktorzy nie maja gwarancji na telefonik badz beda mieli problemy z wymiana karty SIM. Pozdrawiam!
    0
  • Users Avatars Mini
    Glider pisze: 2001-09-11 18:00
    Niaczke i HW -dzieki za informacje. Niestety mam karte GEMPLUSA :( Ciekawe co zrobi w tej sytuacji salon firmowy do ktorego mam sie zglosic. Jesli maja tylko takie karty to wymiana nic nie pomoze. Ja nie mam zamiaru czekac, jesli nie dostane dobrej karty to wypowiadam umowe. Powod-sprzedaz wadliwego sprzetu. Co do idei, to moja znajoma kupila 5 lipca Erica w promocji, a 7.07 oddala go do naprawy. I wiecie co, do dzisiaj telefon jest w serwisie, a ona placi abonament mimo iz naprawa gwarancyjna wynosi 14 dni. Jak widac Idea zawsze mam klienta d...e !
    0
  • Users Avatars Mini
    glider_2 pisze: 2001-09-11 19:52
    glider, nie masz racji, soft w panasłoniku który chodzi z kartami G+ to: A13, i Panasłonik polska ma ten sofcik. Niestety problem lezy po stronie producenta słuchaweczek (wiem to bo je naprawiam!) W związku z tym informacja że z zmiana software w tym telefonie nie poprawia problemu jest nieprawdziwa.
    0
  • Users Avatars Mini
    heja pisze: 2001-09-11 20:32
    Tez mam Panasonica 93 i nie mam problemow. A co do reklamacji to najlepiej wysylac listem poleconym za potwierdzeniem odbioru lub faksem (to dziala - sprawdzilem). A tak wogole to Idea ma najgorsza obsluge w Punktach Obslugi Klienta.
    0
  • Users Avatars Mini
    Grochu pisze: 2001-09-11 22:32
    karty Gem+ maja wydrukowane na stronie z chipem "Gemplus"!? w ten sposob je mozna odroznic tak!? bo na nowym simie tego nie mam (na starym tak) - wiec nie posiadam tego nieszczesnego G+!? :)
    0
  • Users Avatars Mini
    wally pisze: 2001-09-12 02:52
    Opisane problemy nie wystepuja u mnie na karcie gemplusa z trzyletnim simplusie: 100 numerow, 10 sms oraz nie mam zadnych uwag na temat posiadanego przeze mnie sima plus mega: 255 numerow, 20 sms. Nie wiem czy tez jest to gemplus bo nic nie ma na chipie. (Moze ktos sie orientuje kto je produkuje). Jedno co zauwazylem (siemens m35) to po wpisaniu numeru do ksiazki w pozycje 255 telefon raz pokazuje a raz nie wpisany record czy to w spisie alfabetysznym czy tez wedlug pozycji. Po wlaczeniu telefonu czas trwania zczytania sima jest widocznie dluzszy niz starego simplusa ale nie dluzszy niz 15 sek (czas dla 180 rekordow w ksiazcze i 10 smsow w pamieci)
    0
  • Users Avatars Mini
    digimon pisze: 2001-09-12 03:32
    Ja mam M35 i kartę Gem(bo)+ i mam wpisanych tylko 10 wpisów, powtarzam 10 słownie dziesięć, żadnego SMS-a i kiedy uruchomię musze czekac z 5 minut aż ikonka klepsydry przestanie się obracać(tak na marginesie przypomina to trochę pracę z Windowsem) dopiero mogę wejść do spisu telefonów, taka sama sytuacja jest przy wybraniu ostatnich połączeń wybieranych. Dokładnie tak samo ( inny komunikat SIM Card not ready) mam na N3210, i na 3310 było tak samo (Karta SIM niegotowa), więc sądzę że ćoś jest z tymi kartami nie tak, ale jak już się zczyta cała kart dział bez zarzutu na wszystkich modelach, jakimi dysponuję. A najlepiej działa na Motoroli T2288, tam bez problemów mi się udaje od razu wejść do wszystkich opcji. pozdrówka ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Piotr Borówko pisze: 2001-09-12 13:10
    Zrobiłem eksperyment. Przełożyłem swoją Gemplus z P93 do Nokii 6150. W P93 telefon po 2-3 minutach już jako tako działa. W Nokii wczytał książkę po ... 6 minutach! Nawet jeżeli Panasonik ma soft do 93 omijający cyrki z Gemplusem, to karty są ewidentnie lewe. Nikt mi nie powie, że N6150 w idealnym stanie (mało używana) nie jest standardowym i do tego niewątpliwie bardo dobrym telefonem :-/ A tak przy okazji właśnie mam drugiego w rodzinie P93 kupionego wczoraj. Karta z niebieskimi ozdobami i "kwadratowymi" elektrodami. W obu P93 i w N. chodzi jak burza. Swoją drogą ci co martwią się, że przepłacili za P93 płacąc za niego w promo po kilkaset złotych nie mają racji. Ten nowy za 30 jest ewidentnie gorzej wykonany, żeby nie powiedzieć tandetnie. Albo jakieś lewe z odpadów odrzucone w normalnej produkcji, więc tanio, albo niechlujna masówa na zużycie wyprodukowanych części przed nowym modelem. Nawet w ręku jak nie Panasonic.
    0
  • Users Avatars Mini
    do_wally pisze: 2001-09-12 20:37
    do wally :-) Chyba nie jest tajemnicą że: Polkomtel ma dwóch dostawców kart SIM: Gemplus (takie owalne kontakty SIMa) Schlumberger (takie bardziej kwadratowe) sami oceńcie Państwo ich jakość
    0
  • Users Avatars Mini
    HW pisze: 2001-09-13 00:18
    Jestem dziś po kolejnej wizycie w salonie PTK Centertel. Wymieniono mi kartę - operacja nie dała żadnego efektu. IDEA na dzień dzisiejszy posiada tylko karty GEMPLUSA!!! Potwierdzono, że problem usunie oprogramowanie A13 do GD93!!! Problem polega na tym skąd je wziąść??? Jeśli ktokolwiek z Was wie gdzie można wgrać tego softa - proszę o info!!!Oczywiście na terenie Warszawy :-).
    0
  • Users Avatars Mini
    radek pisze: 2001-09-13 08:10
    moj ojciec kupil GD92 w Plusie i bylo to samo (karta Plus Mega ale jakas przejsciowa-na 150 numerow). Od reki wymieniono w salonie karte na nowa (255 numerow). Nic nawet nie trzeba bylo tlumaczyc bo znali problem tylko nie wiedzieli w ktorych kartach sie ujawnia. Panasonic ok tylko wymagajacy ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Archie pisze: 2001-09-13 18:21
    Schlumberger rulez! Mam GD 92 z taką kartą Mega i wszystko jest OK. Poza tym, co mnie zaskoczyło, mogę sobie wyłączyć PIN. W ten sposób komórka ta po automatycznym włączeniu sama się od razu loguje do sieci i można odbierać rozmowy. Jest to dosyć wygodne, tyle, że w takim przypadku w GD92 klawiatura i tak jest zablokowana kodem bezpieczeństwa przypisanym do słuchawki. Z tego, co się orientuję, w Gemplusach Simplusowych PIN można wyłączyć ale po OFF/ON i tak telefon się o niego pyta - trochę to nielogiczne... Digimon - rety, co ty masz za kartę? Znajoma miała tylko 7 smsów, powiedziałem jej, że to nie w porządku i od ręki jej wymienili w BOK'u.
    0
  • Users Avatars Mini
    _Delfinek7 pisze: 2001-09-21 20:21
    Z tym błedem nie jest tak źle jak wygląda... W końcu mozna w tym modelu przeglądać zapisy : w ksiązce telefonu, na karcie SIM i w obu naraz. Pierwsza i ostatnia funkcja działają stabilnie i poprawnie. Da się z tym żyć. A telefonik - to prawdziwe cacuszko :))))):)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: