Samsung w tym roku stawia na S23, A34 i A54 - za chwilę spore wydatki na marketing składaków

Newsy
Opinie: 0
Samsung w tym roku stawia na S23, A34 i A54 - za chwilę spore wydatki na marketing składaków

Samsung podał wyniki swoich działów zajmujących się sprzedażą smartfonów i infrastruktury dla operatorów.

Działy MX i Networks odnotowały w pierwszym kwartale skonsolidowane przychody na poziomie 23,7 mld dolarów (rok wcześniej 24.1 mld $) i 2,9 mld dolarów zysku operacyjnego (rok wcześniej 2,85 mld $).

Samsung w komunikacie podaje, że gdy popyt na całym rynku smartfonów spadł, rynek premium wzrósł w stosunku do poprzedniego roku zarówno pod względem wielkości, jak i wartości.

Dział MX odnotował wyższą sprzedaż w porównaniu z IV kw. zeszłego roku. Pozytywne wyniki pierwszego kwartału (w porównaniu rok do roku to spadki) były spowodowane wysoką sprzedażą nowo wprowadzonej na rynek serii Galaxy S23, w szczególności wersji S23 Ultra.

Dział Networks odnotował spadek przychodów ze względu na słabe wyniki regionalne w  Ameryce Północnej i Azji Południowo-Zachodniej.

W najbliższych miesiącach dział MX skupi się na wspieraniu stałej sprzedaży serii Galaxy S23, jednocześnie zwiększając marketing swojej kategorii składanych telefonów. Dział MX skupi się również na zaspokajaniu rosnącego popytu na rynku masowym – będą to głównie modele Galaxy A54 i Galaxy A34.

Dział Networks będzie poszukiwał nowych możliwości biznesowych, nadal koncentrując się na rynkach koreańskim i północnoamerykańskim.

Samsung oczekuje, że w drugiej połowie roku rynek smartfonów wzrośnie zarówno pod względem wielkości, jak i wartości, w związku z oznakami ożywienia gospodarczego na świecie. W rezultacie MX Business spodziewa się szczególnie dużego popytu w segmencie premium.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: