Wydatki reklamowe polskich operatorów komórkowych

Newsy
Żródło: Wirtualnemedia.pl
Opinie: 25

Serwis Wirtualnemedia.pl opublikował wydatki reklamowe polskich operatorów komórkowych w okresie I-VII 2016. Dane porównano z rokiem ubiegłym. Dane cennikowe Kantar Media. Rzeczywiste wydatki są dużo mniejsze. Podane wartości nie obejmują internetu. W rankingu największych reklamodawców nie ma Grupy Cyfrowy Polsat.

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VII 2015

I-VII 2016

zmiana proc.

ORANGE POLSKA

346 869 192 zł

313 858 152 zł

-9,5

T-MOBILE POLSKA

172 905 615 zł

231 537 078 zł

33,9

P4

226 099 133 zł

214 011 754 zł

-5,3

Razem

16 282 600 544 zł

17 260 966 728 zł

6

Opinie:

Opinie archiwalne (25):

Komentuj

Komentarze / 25

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Janusz pisze: 2016-08-24 14:24
    T-mobile, wzrost wydatków na reklame wam nie pomoże. Nie ten "STATEK".
    9
  • Users Avatars Mini
    Piotr pisze: 2016-08-24 15:22
    Chyba jednak pomaga zresztą nie dziwne ludzie w Polsce lecą na reklamę widać świetnie po play
    -5
  • Users Avatars Mini
    Hoho pisze: 2016-08-24 15:48
    Tmobile najwiecej wydaje na reklamę w sieci. W szczególności na pisanie pozytywnych komentarzy na swój temat...
    4
  • Users Avatars Mini
    Rob pisze: 2016-08-24 16:06
    Dobre rzeczy nie potrzebują reklamy....najlepsza reklama jest reklama słowna....T-Mobile się przereklamowal
    5
  • Users Avatars Mini
    Opłaciło się to tm pisze: 2016-08-24 16:07
    Moim zdanie własnie im pomogło, szczególnie po ostatnich wynikach widać że jest zmiana.
    -6
  • Users Avatars Mini
    Rob pisze: 2016-08-24 16:30
    Nie wiem czy lepsza reklama z strony T mobile nie było by reklama samego loga i większe inwestycje w zasięg jakość sygnału....bo za taką kasę to by nie źle nadajników bts nastawiali....,po moim przypadku jak konsultant z BOK mi powiedział że mam za grube mury w domu i mam kiepski sygnał to był wybór albo zamieszkam w kartonie albo zmienie sieć....wybralem opcję nr2,to samo bylo z Orange,niby jest zasięg i jest H+ ale nie powala na kolana straszne ping wychodził i zrywalo neta,wie został plus i Play,testowalem plusa było ok,ale że potrzebowałem tel tylko na weekend plus wypadał kiepsko,wybralem Play i przeszłe do RBM bo tam są pakiety 3 i 7 mio dniowe mnie to odpowiada choć jakość połączeń w roamingu krajowym(duży minus za włączony reoming krajowy jak się człowiek nie dopatrzył to szybko mogą zniknac piniazki z konta jak się blisko granicy kraju mieszka) jest kiepska zrywa połączenia nie idzie się dodzwonić itp.Wszystko zależy od miejsca gdzie mieszkamy i w czyim zasięgu jestesmy(
    0
  • Users Avatars Mini
    doris pisze: 2016-08-24 19:53
    osobiście uważam, że faktycznie: TM powinno najpierw zainwestować w jakość usług, a potem w reklamę, ale powoli, powoli widać u nich zmiany i te abonamenty, które tak szumnie reklamują, są naprawdę tanie i bez doliczania zbędnych opłat, ale jeszcze sporo pracy przed nimi!
    -3
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2016-08-24 20:07
    czyli jaki z tego wniosek. Korporacje wierzą najmocniej w "moc" reklamy. Ale to pokazuje jacy ułomni głupcy tam siedzą i rządzą. Zamiast inwestować w ofertę, w technikę, w zasięgu etc. to inwestują naiwnie w reklamę i marketing. Czyli po najprostszej linii oporu. Doskonale to widać na danych z Orange Polska i zaraz potem na T-Mobile. Najmądrzejszy w tym wszystkim jest Play - najmniej wydaje i ma o dziwo najlepszy efekt.
    1
  • Users Avatars Mini
    Marek pisze: 2016-08-24 21:08
    Na początku Play zrewolucjonizował rynek telekomunikacyjny bez reklam.Teraz mamy reklamy i beznadziejne,gorsze oferty!. Odbiorcy chcą dobrych ofert, a nie znanych twarzy w telewizorze!.Play zapomniał na jakiej strategi zaistniał.
    0
  • Users Avatars Mini
    Thec pisze: 2016-08-24 21:47
    Zgadza sie panowie. Kazdy z nas widze logicznie mysli. Tylko dlaczego glowy ktorzy tworza siec nie popatrza na realne problemy klientow! Na cholere wpychaja telewizje... nielimitowane wszystko... jakies pakiety... durne reklamy... wystarczy zainwestowac w profesjonalna zaloge z dobrymi bts i stalym mocnym zasiegiem a na pewno wygraloby to z reklama margaret czy lewandowskim. Ludzie juz maja dosyc nabijania w butelke i mysla. I bardzo dobrze. Znowu moglaby sie pojawic jakas kolejna siec ktora znowu by potrzasla rynkiem jak play kiedys.
    1
  • Users Avatars Mini
    Thec pisze: 2016-08-24 21:50
    Osobiscie wole placic abonament 50 zl wiedzac ze mam zasieg zawsze dostepny i bez awari. I nie koniecznie miec wszystko bez limitu niz za 10zl miec wszystko bez limitu a po 5 min rozmowy klops. No czy tak nie jest. Albo przelewanie wody w sluchawce... no paranoja.
    0
  • Users Avatars Mini
    off pisze: 2016-08-25 10:29
    "a po 5 min rozmowy klops" - A gdzie tak jest?
    0
  • Users Avatars Mini
    Do doris pisze: 2016-08-25 12:27
    Co za bzdury piszesz? T mobile jakość usług ma najlepszą i jest tak niezależnie czy ktoś jest im przychylny czy nie. Jasne poprawić i rozwinąć zawsze można i należy ale akurat do jakości nie można sie przyczepić!
    1
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2016-08-25 16:01
    @Thec bardzo dobrze wszystko napisał. W pełni się z nim zgadzam i popieram jego tok rozumowania. Po prostu chodzi tu o to że pewni Panowie z Warszawy nie dostrzegają pewnych procesów, zjawisk które my tu "na dole" zauważamy. Niestety ale sprawy techniczne, obsługowo-klienckie to jest dopiero gdzieś 3-4 sektor tzw. priorytetów. Z uwagi że są to duże zagraniczne korporacje więc wiadomo że (chora) statystyka i sprawy finansowe grają pierwsze skrzypce. Rodzi do też wiele patologii na wielu płaszczyznach, ale szary klient nie ma to żadnego wpływu. Dlatego zamiast "szarpać się" z obecnym operatorem, lepiej go po prostu zmienić lub przyjąć taktykę że idę do pre-paida aby tym chorym tworom płacić jak najmniej. Innego wyjścia nie ma.
    0
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2016-08-25 16:09
    PIERWSZYM problemem w T-Mobile jest jakość mega-zapchanej sieci UMTS900. To wymaga pilnej interwencji. DRUGIM pozostaje aspekt dziur w zasięgu na ścianie wschodniej (m.in na Podkarpaciu) dla sieci GSM/UMTS. TRZECIA sprawa to należy usunąć dziury w systemie bilingowym, które są i dot. użytkwoników terminali BlackBerry (rozliczenia z poł. do innych APN: np. blackberry.net) bo system żyje powoli swoim życiem. Jest co robić, uwierz mi.
    -2
  • Users Avatars Mini
    Thec pisze: 2016-08-25 19:23
    @OTD Przyznam sie ze Pracuje w jednej z sieci i wiem co klienci po prostu potrzebuja. Po pierwsze jakosc obslugi i zasieg! I nie zaleznie od grupy wiekowej. Mielac 200 kontraktow miesiecznie wiem co mowie. Wiem jakie sa zgloszenia. Co boli ludzi. Nie przyjmuje zgloszen ze reklamy sie nie podobaja czy ze jest fajna. Bo to ludzie maja gdzies. Zasieg jest czestym jak nie najczestrzym powodem przejsc. I nie wazne z jakiej i do jakiej sieci. Srednie wykorzystaywanie uzytkownika to 300min 400sms i 3gb neta. Zalezy od przedaialu wiekowego oczywiscie. Ale ludzie chca wiecej i wiecej i lubia slyszec bez limitu bo fajnie moga sie pochwalic znajomym. Mimo ze tak na prawde nie wydzwoni godziny w miesiacu. Operatorzy to takie ciche skur...synki. i taka moja trada. Myslmy co potrzebujemy a nie to co nam dadza na tacy. Aczkolwiek w wiekszosci konsultanci sa dla ludzi. Tylko pamietajmy ze za ich plecami czesto stoja procedury i wyzej postawieni. Tabelki i jescze raz tabelki... jak w policji;-P. A sie rozpisalem.
    0
  • Users Avatars Mini
    Thec pisze: 2016-08-25 19:26
    @OTD Tamten wyzej mail byl do ogolu... a ty masz racje. I wiem ze nie nagadujesz tu na sieci. Po prostu jestes obiektywny i tyle. Kazda siec ma swoje wady i zalety. Gdyby tylko na samej gorze nie siedzieli tak pazerni ludzie. Tylko myslacy przyszlosciowo... byloby lepiej dla kowalskiego. A tak to po prostu chca nas zrobotyzowac i omamic. Prawda. Kwestja tylko myslec i nie poddawac sie powszechnym trendom.
    0
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2016-08-25 20:25
    @Thec. Oczywiście. Ja to doskonale znam na własnej skórze. Mieszkam w Rzeszowie, niedaleko centrum, na dość dużym osiedlu i mieszkając na II piętrze delektuje się zasięgiem 1/5 UMTS2100, 2/5 sieci LTE, 5/5 zapchanej UMTS900 (transfer ok 0.5Mbps) no i GSM 4/5... o tak wygląda rzeczywistość T-Mobile'owa w mieście wojewódzkim. Kończąc, dodam, że staram się być obiektywny ale najbardziej nie lubię jak można się domyślić Orange. Uważam że to szczególne sku....syny. Najwięcej krzywdy i chamstwa wyrządził mi konsultant Łukasz Podgórski (on w dziale reklamacji pracuje) który w 2 reklamacjach które on rozpatrywał po prostu mnie złudził i oszukał że rozwiąże moje problemy i zgłoszenia a potem po prostu między wierszami powiedział mi żebym się "pocałował w dupę"... i to przez Niego odszedłem definitywnie z Orange. To wybitny cham i "dyplomatyczny" bydlak. Mniej więcej taką twarz ma całe Orange jak ten prostak.
    0
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2016-08-25 21:00
    Dlatego najgorszym ogniwem u operatorów (i nieszanowanym przez samych operatorów - a to się bardzo mści) są tzw. działy obsługi klienta, wszystkie które mają styczność z klientem (od marketingu, po reklamacje, po salony aż po windykację). Ja 8 lat mieliłem Orange i nigdzie takiego chamstwa i butności nie doświadczyłem, szczególnie w ostatnich latach. Po prostu jest to tak sieć pełna głupców że aż głowa mała. Sieć, w której głosu klienta się nie dostrzega, nie analizuje i się go nawet nie słucha. Nie szanuje się nawet klienta pisemnych zgłoszeń, w której to klient z własnej nieprzymuszonej woli, poświęcając swój cenny czas chce podpowiedzieć sieci coś dobrego, coś wartościowego czy zgłosić jakiś problem. Traktuje się go jak zło konieczne. W T-Mobile też niektórzy się tak zachowują (jak za komuny). Te słynne historie dot. "grubych murów", obywateli którzy mieszkają w bunkrach czy zachęt klientów do przeprowadzki do "kartonu" to się właśnie od Orange zaczęły parę lat temu, gdy robili z NetWorkS! modernizację czyt. optymalizację czyt. oszczędności. Jakiś większy Orange'owy kretyn wymyślił takie tłumaczenie i wszyscy jak mantrę to powtarzali nawet z Departamentu Reklamacji - banda ciemniaków. Później ten sam bełkot podchwyciło T-Mobile, od głupszego kolegi i tak się to nakręciło. Więc co się dziwić że klienci są niezadowoleni jak się robi z nich wariatów. Do tej chwili się chyba nie wiele zmieniło w tym zakresie. W T-Mobile też to zjawisko chamstwa i butności występuje ale jest ono co najmniej o połowę mniejsze. Dlatego nazywam tak często zarządy operatorów Głupcami. Bo, gdyby się w słuchali w głosy klientów, to mieliby znacznie ułatwione zadanie do stworzenia sieci idealnej, co jest możliwe, proszę mi wierzyć. Wystarczy tylko zacząć rozmawiać z tzw. heavy-userami czy jak ja nazywam niektórych koneserami telekomunikacji (np, moja skromna osoba) zamiast ich unikać czy nazywać kretynami. Recepta jest więc bardzo prosta. Na chwilę obecną wydaje się, że taka siecią bliską ideału jest Play, bo ja patrząc na ofertę, mogę tam znaleźć coś dla "każdego".
    0
  • Users Avatars Mini
    niku pisze: 2016-08-26 03:32
    Plus to tez nie dosc, ze chamy, to naciagacze. Orange to pamietam sprzed lat jak Play dopiero co wchodzil - bok banda chamow, ale jak sie umowa konczyla to nagle mili i w dupe wlazili z droga oferta (cos jak ci dekle od uproszczonych abonamentow). Z Play jedyny problem, jaki mialem to taki, ze nie zalaczylo limitu na neta i musialem placic kare, mimo ze to byla ich wina, ze nie zalaczylo lejka. Kiedys era byla swietna, ale jak przejal ich mobajl to dno i wodorosty, nastawieni na kase. Kazdy operator to gnoj tak naprawde, dlatego najlepiej nie brac abonamentow tylko na karte.
    1
  • Users Avatars Mini
    Thec pisze: 2016-08-26 22:33
    Kolego rozumiem Cie doskonale. Ja jestem konsultantem typu ze jak widze problem to robie zgloszenie. Bo wiem ze klienci mi daja po prostu chleb. I dzialam przyszlosciowo... nie wlepic umowe tu i teraz. Bo za 2 lata pocieszy sie nim konkurencja. A po 2 latach wiedzac ze osoba byla zadowolona ze mnie wiem ze przedluzy u mnie kolejny raz mimo ze nie raz nie jest ciekawie w ofertach. I tacy jak ja ja zawsze zostana konsultantami. Ja o tym wiem. Bo ,ze tak brzydko powiem staram robic dobrze klientom;). A nie zawsze to ze dla klienta jest milo i fajnie dla operatora nie zabardzo bo nie ma z niego korzysci... Jezeli chodzi o zasieg to na prawde jest to temat rzeka. Ja w obrebie 1km mam bts kazdego operatora. I na 2 tys mieszkancow (testowany kazdy operator okolo miesiaca) tmobile byl najlepszy. Plus w godzinach 7-8 tragedia.ale wiem ze najwiecej osob w tym rejonie sa uzytkownikami plusa. Play w dziwnych godzinach tracil zasieg srednio 8.22,10.22,12.22. I zawsze w tych godzinach. Orange tez jest ok. Natomiast 10 km od domu juz orange pada przy kolejnym bts. I zielonego pojecia nie mam o co chodzi. Pewnie jakosc bts tez ma wiele do czynienia. Wiec jednoznacznie nie mozna powiedziec ze jeden operator jest najlepszy. Kazdy ma wady jak i zalety prawda.
    0
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2016-08-26 23:49
    @Thec przyznaj się u jakiego operatora robisz. Generalnie co do konsultantów to temat rzeka. 7 na 10 konsultantów robi "złą robotę" i nie działa na niekorzyść swojego operatora-pracodawcy. Głównie chodzi o niekompetencje, brak wiedzy, spławienie klienta lub o wciśnięcie mu usług/umowy i dalej nie interesuje nikogo co się stanie. W salonach jest troszkę inne podejście bo to jednak kontakt face2face ale czuć nacisk na wciskanie umów (bo to jest ich chleb). Generalnie i tak się nikt tym nie przejmuje bo za chwile trafisz do innego konsultanta na słuchawce... i tak to się kręci gówniano lub innego sprzedawcę w salonie. / na marginesie coś się ostatnio w T-Szambo pierdaczy co mnie do szału doprowadza. Coś na sieci UMTS zaczyna coraz częściej zrywać i rozłączać samo z siebie połączenia głosowe. Trzeba ręcznie przełączać na stary, niezawodny i sprawdzony GSM. A czekanie na konsultanta 30min... zaczyna się rozmowa i zerwało tak samo. Ku*** można dostać. Już mam dość tej firmy, jeszcze rok. Za Sawickiego jest tak samo, coraz gorzej. Niemiecki piesek i tyle.
    0
  • Users Avatars Mini
    Thec pisze: 2016-08-28 02:48
    Powiem tak. Jezeli klient ma problem ja opisuje sytuacje co i jak. Bo w salonie to ja rekompensate moge dac 50mb na miesiac... wiec szkoda gadac. Gdyby rks a nad nimi oks a nad nimi zarzad tak nie siedzial i nie wpajal tabelek... albo zarzad by dobrze myslal, ze dzieki najnizszemu szczeblowi mam prace( bo taka prawda) to konsultanci uwierz ze dzialali by madrze. Fakt ze s7 w abo za 30 na rok by nie bylo. Ale mowmy o realiach. Bo kazdy chce zarabiac. Bo operator to nie caritas... chociaz tu tez zozne bywa. Ale do rzeczy. Nie ma nic za darmo. Bo wszystko trzeba utrzymac. Ale nie badzmy pazerni. Czesto konsultant ma zwiazane rece... bo to nie on oferte wymysla. On tylko sprzedaje usluge. I tyle. Ale zawsze lepiej podpisac umowe na 2 lata w abo 45 niz kupowac karte za 25 i miec to samo;-).
    0
  • Users Avatars Mini
    OrangeToDziadostwo pisze: 2016-08-28 20:14
    Dla mnie najważniejsza jest oferta i technika. I tyle.
    0
  • Users Avatars Mini
    Thec pisze: 2016-08-30 03:12
    @OTD Tak samo mam. Moge zaplacic za stabilnosc. I nie potrzebuje wszystkiego bez limitu. 5gb neta. 200 min. 200sms. I za to zaplace 50zl. Nawet z umowa na 3 lata. A jak cos by sie zmienialo to pamietajmuy ze mimo ze mamy abonament taryfe mozna zmienic bez przedluzenia umowy. Albo rzucic wszystko w cholere i wyjechac w bieszczady;-).
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: