Abonenci TP nie płacą

Newsy
Żródło: Rzeczpospolita
Opinie: 69

Telekomunikacja Polska ujawniła, że ponad 60 proc. z jej 8 mln klientów indywidualnych reguluje swoje rachunki z opóźnieniem. Ponad 200 tys. dłużnikom na przełomie listopada i grudnia TP wyłączyła telefon. Gdy klient nie płaci rachunku, TP najpierw wysyła mu ostrzeżenia. Po 46 dniach odcina możliwość inicjowania połączeń, a po 96 dniach wyłącza telefon. Po 136 dniach rozwiązuje umowę i zaczyna windykację, np. przez sprzedaż długów albo procesy sądowe.

W Warszawie niesłusznie odłączono telefony 1139 klientom (3 % warszawskich klientów) za niezapłacone rachunki. W skali kraju procent niesłusznie wyłączonych telefonów był niższy niż w Warszawie. Wszystkie te osoby mają dostać list z przeprosinami, odszkodowanie uwzględnione w styczniowej fakturze oraz prezent w postaci karty telefonicznej.

Pełna treść artykułu z dziennika Rzeczpospolita znajduje się tutaj

Opinie:

Opinie archiwalne (69):

Komentuj

Komentarze / 69

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-12-22 10:21
    Hmmm... dzień, no - dwa, jeśli przypada sobota czy jakieś święto, ale miesiąc albo dłużej? Szkoda, że sądy tak opieszale u nas działają... I ta sprawa 3%... Albo ktoś się pomylił z ilością 1139, albo ktoś przesadził z tym odsetkiem...
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-12-22 10:46
    ***Wlo - a co ma do rzeczy opieszałość sądów? Na tym etapie to od operatora zależy, jak dlugo będzie tolerował zaległość. Ludzie płacą z opóźnieniem, bo albo operator im na to pozwala, a ewentualne sankcje z powodu nieterminowego regulowania zaległości są albo żadne, albo znikome.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-12-22 10:49
    Poza tym opieszaałość sądów to w sumie w tym kontekście slogan - sprawy o zapłatę faktury są załatwiane w szybszym trybie nakazowym - to raz, a dwa - można zażądać zabezpieczenia wierzytelności jeszcze przed sprawą. problem w tym, że takie załatwianie sprawy to ekstremum - klient traci dobre imię, a operator klienta.
    0
  • Users Avatars Mini
    profit pisze: 2003-12-22 10:58
    *** Wlo - Może nie od razu kara śmierci, ale jakaś kara powinna być. A tak na poważnie to odsetki ustawowe są niższe niz oprocentowanie większości kredytów w rachunkach bieżących, więc klientom się opłaca. Opłaca się również tp sa, na której lokacie dostaną 13%.
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartplus pisze: 2003-12-22 11:09
    W ostatnim dniu płatności faktury tepsy na poczcie są takie kolejki, że się odechciewa stać...Ale dzień spóźnienia to chyba nie przestępstwo :)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-12-22 11:12
    ja to co ma? zamiast od razu podawać takiego delikwenta do sądu, z tego powodu firmy (nie tylko tepsa) bawią się w wezwania, ostrzeżenia... po co to? zasady są jasno określone w umowach. A sankcje? Odsetki ustawowe? Nikt tego nie płaci, bo i nikt nie żąda. Ale gdyby sądy właśnie nie były opieszałe, dłużnicy zaczęliby się bać, bo nie dość, że dług z odsetkami to i koszty postępowania musieliby płacić... O to mi chodzi. Niby prawda, ale w moim przypadku szybciej działa ostrzeżenie o umieszczenie w rejestrze dłużników niż podanie sprawy do sądu. profit - nie przesadaj. Prowadzę firmę i mogę Ci powiedzieć dlaczego w naszym kraju jest jak jest - w moim przypadku to mała skala, ale w przypadku tepsy to nieporównywanie większe pieniądze... Dlatego, to co większość z Was uważa za normalne, dla mnie jest nienormalne - a za świadome zabójstwo kara śmierci w trybie przyspieszonym - żałuję, że tzw. społeczeństwo zlikwodowało u nas karę śmierci.
    0
  • Users Avatars Mini
    saxon pisze: 2003-12-22 11:14
    TPSA poprzesuwała terminy płatności tak, że większości abonentów wypada płatnośc przed wynagrodzeniem i dlatego są opóźnienia... ot i rozwiązanie całej zgadki ;P
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-12-22 11:17
    Bartplus - nikt tutaj nie mówi o jednym dniu. ustawa prawo telekomunikacyjne określa, kiedy można zablokować wychodzące, czy w ogóle telefon. Jeśli więc dochodzi do odłączeń, to sobie wyobraź jak długo ludzie nie płacą. To dewiacja przecież już jest co się dzieje z płatnościami za wszystko!!! Czy można to tłumaczyć niskimi zarobkami? Moim zdaniem nie - każdy ma naco go stać - to chyba zasada. A nie, że cieknącym olejem samochodem zastawi dwa miejsca parkingowe delikwent (bo to jego, paniska auto) a na czynsz jeden z drugim nie ma - nic dziwnego, jeśli 20 litrów na setkę pali, a olej co drugi dzień musi panisko dolewać do złoma... Dziwny z nas naród, nie sądzicie?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-12-22 11:19
    saxon - obudź się - to nie od dzisiaj jest. Jeśli ktoś nie potrafi, nawet przy niskich dochodach, zaplanować stałych miesięcznych wydatków, to ja mam opinię o takim kimś...
    0
  • Users Avatars Mini
    kokoszka pisze: 2003-12-22 11:20
    Ja tam ma polecenie zapłaty za komórkę i stacjonarny i nie muszę sie tłoczyć w kolejkach przed kasami. Jak widzę jakie są kolejki to zastanawiam się czy ludzie nie mają co robić w domach tylko stać w kolejkach i dodam że nie są to tylko starsi ludzie ale i młodsi, którzy maja konta bankowe i mogliby z tej formy płatności skorzystać i oszczędzić czasu i nerwów na staniu w kolejkach, ale taki już nasz naród że nie ufa bankom i woli samodzielnie zapłacić niż żeby ktoś za niego zapłacił.
    0
  • Users Avatars Mini
    McPiteroS pisze: 2003-12-22 11:26
    Rachunki są po to, żeby za nie płacić. Przecież podpisując umowe zgodziłeś się na to. Jednak drażniąca pozostaje jedna rzecz - wysokosc abonamentu - gdzie nie mamy żadnych darmowych minut. TP SA powoli traci klientów...
    0
  • Users Avatars Mini
    saxon pisze: 2003-12-22 11:35
    wlo - opinie mozna miec, ale to nie zmienia faktow, ludzie maja okreslone priorytety jeśli chodzi o "płatności" ;P. Pozostaje jeszcze aspekt np. obszarów wiejskich, gdzie ludzie nie będą z każdym rachunkiem zapylać na pocztę lub do banku, a rozwiązania typu polecenie zapłaty, czy zlecenie stałe ze zmienną kwotą płatności to dla nich pojęcia z "kosmosu", pomijam już fakt, że najpierw musieli by mieć rachunek bankowy (gdzie i po co? ;P ).
    0
  • Users Avatars Mini
    Voyagerek pisze: 2003-12-22 11:48
    Ciekawe jak zaległości za płacenie rachunków mają się do sieci komórkowych.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-12-22 12:04
    Voyagerek - sieci komórkowe mają mniejszą bezwładnośc, więc już wcześniej się za to wzięły... M.in. sprawa "czarnych list" dopinguje dłużników :-) Plus ma tę krytykowaną przez wielu opłatę 5 zł za usługę "monitoringu rozliczeń". To pomaga szczerze mówiąc - potwierdzają to w punktach sprzedaży, gdzie są kasy Polkomtela. Jeśli ktoś dłużej nie płaci (ponad jeden okres rozliczeniowy zdaje się), ma blokowane wychodzące. Przy zakupie nowej aktywacji, nawet nie ma co próbować bo bez kaucji nie ma szansy na aktywację ;-) Podobnie blokują wszystkie usługi po pewnym czasie i przy ponownej aktywacji czasem żądają od notorycznie "zapominalskich" wpłaty zabezpieczenia itd. Fakt, że nie słyszałem, żeby odsteki ustawowe żądali od tych, którzy sami podejmą działania w sparwie uregulowania zaległości. Od tych, gdzie wszczęto egzekucję to wiadomo...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-12-22 12:05
    saxon - jeśli priorytetem jest czynsz, albo benzyna, albo inne przyjemności (może czasem chleb?) i z bilansu wychodzi, że nie ma na inne priorytety, to człowiek, który tak planuje raczej nie powinien z usług dla lepiej zarabiających korzystać. Nie sądzisz?
    0
  • Users Avatars Mini
    saxon pisze: 2003-12-22 12:26
    wlo - i tak i nie ;P, bo telefon w dzisiejszych czasach nie jest właściwie usługą dla lepiej zarabiających. Zgodzę sie jednak z Tobą, ze za to z czego się korzysta należy płacić, albo nie korzstać! Nie mniej jednak próbuję jakoś wytłumaczyć tą "niesforną" część naszego społeczeństwa :). Pozdrawiam i koniec z mojej strony w tym temacie.
    0
  • Users Avatars Mini
    dziadman pisze: 2003-12-22 12:27
    w 100% zgadzam sie z WLO ___ polacy nauczyli sie że mozna nie płacić !! dla mnie to chore -- właśnie dlatego ten kraj jest taki zadupiały. Ostatni dzień płatności to OSTATNI DZIEŃ - od momentu wystawienia rachunku czy faktury (bo nie tylko o usługi telekomunikacyjne tu chodzi) jest sporo czasu na zapłatę (z regóły 14 dni). Ale i tak wszyskie firmy w tym kraju i osoby prywatne mają to gdzieś, a ściągalność normalną drogą długów jest koszmarem. porażka i powinniśmy sie wstydzić a nie pieprzyć o priorytetach czy fakturach wystawianych tak że termin płatności przypada przed wypłatą. !!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-12-22 12:35
    Uważam ***Wlo, że przesadzasz. Po pierwsze, firmy bawią się w ostrzeżenia chociażby dlatego, że takie są wymogi Kodeksu Cywilnego; aby skierować sprawę do sądu nalezy przede wszystkim wezwać dłużnika do zapłaty; wprowadzanie trybu doraźnego który najwyraźniej postulujesz jest nieuzasadnione. To raz. Druga sprawa odsetki - to bardzo kontrowersyjna sprawa w obrocie gospodarczym. Prawda jest taka, że zdecydowana większość wierzycieli nie nalicza odsetek, bo to skończyoby się utratą klienta. Po drugie, naliczanie odsetek świadcząc usługi masowe jest po prostu niemoralne, chociażby dlatego, że 20% pracowników nie może naliczyć odsetek pracodawcy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-12-22 12:40
    A co do opłaty 5 PLN w Plusie - Plus to wprowadził w wyjatkowo nieumiejetny sposób. Zamiast nazwać to karą za nieterminową wpłatę - po prostu, to zaczął naliczac opłaty za jakąś wyimaginowaną usługę, która przedtem była bezpłatna. I ludzie zaczęli składać reklamacje - i wygrywali. Aczkolwiek jest to narzędzie dyscyplinujące dłużników, zwłaszcza z sektora mikroskopijnych rachunków. Ja to osobiście traktuję jako formę rekompensaty za noroyczne opóźnienia i zwykła przyzowitość nie pozwala mi podjąć takich kroków.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-12-22 12:45
    I ostatnia uwaga - do społeczeństwa. jakie jest - każdy widzi; wielu z nas ponosi konsekwencje, braku umiejętności planowania wydatków, braku umiejętności poruszania się w gąszczu konsumpcji, promocji i innych aspektów kapitalizmu. Też mam firmę i też mnie szlag trafia, jak mi cash flow spada o 50%, bo "muszę kupić prezenty na święta a pan taki bogaty i poradzi sobie bez tych 400 złotych". Z tym, że my dopiero od 10 lat mamy gospodarkę rynkową [teoretycznie od 14]; natomiast inne europejskie społeczeństwa miały na to całe stulecie. I o tym równiez należy pamiętać pisząc o ludziach nie przystosowanych do nowych warunków.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2003-12-22 12:53
    Nie ma sie co dziwic, ze ludzie zalegaja, bo koszty polaczen w tepsie sa bardzo wysokie w porownaniu do naszych sasiadow! Z drugiej strony narod jest w dosc kiepskiej sytuacji finansowej, co przeklada sie na niemoznosc regulowania oplat czynszowych i rachunkow za roznego rodzaju extrasy, co dalej prowadzi do windykacji, eksmisji i wielu innych negatywnych skutkow takiej sytuacji! Moze za jakis czas sie to zmieni, a nasze spoleczenstwo powoli zacznie stawac na nogi!
    0
  • Users Avatars Mini
    Mat pisze: 2003-12-22 13:33
    aj aja twierdzę, ze ilość niezapłaconych rachunków można kontrolować (przynajmniej częściowo) przez mechanizmy, które pomoga ludziom zapłacić w terminie, np: - ustalenie terminu rozliczenia w ciągu 10 dni od przyjścia pensji - tel. przypomnienie, - dwa razy upewnienie się , ze odłącza się tel temu kto na prawdcę nie zapłacił -itd. Tu nie ma cudów. Jak się za klienta nie pomyśli i mu nie pomorze to ten klient zapłaci te rachunki które są dala niego ważniejsze albo łatwiejsze do zapłacenia (np w BOK bo tma są mniejsze kolejki, bo nie ma prowizji, etc)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-12-22 13:51
    To prawda - wiele osób nie płaci w terminie, bo terminy są oderwane od rzeczywistości. Moja mama miała tak w Lukas banku swego czasy - pensja 10., rata kredytu 7.. Na prośbę o zmiane terminu płatności odpowiedzieli że nie, że system, że nie da rady itd. itp. Zatem skoro większość ludzi otrzymuje pensje tego 10., to jaki to problem dla usługodawcy ustalić taki termin, aby klient mógł zapłacić w terminie?
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2003-12-22 15:21
    dla zainteresowanych terminami platnosci: w plusie mozna poprosic i zmienia. pytalem w salonie - niedawno kupilem 2 aktywacje - dla dziewczyny reiffeisen i dla jej mamy superkarte - obydwie na moje nazwisko i kasa bedzie formalnie schodzic poleceniem zaplaty z mojego konta (ze wzgledu na 5plus). pomniewaz dostaje kase (rzadowka) 28. a nawet 26. a te 2 abo koncza sie 9. (+14 dni), wiec chyba o zmiane terminu wystapie ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-12-22 16:05
    Gonzales - to nie jest problem wszystkich, że tak pensję Jej wypłacali. Normalinie wypłacają pod koniec miesiąca. A termin spłat kredytu można sobie dowolnie regulować - oczywiście w momencie podpisania umowy kredytowej, chociaż mi w moim banku zmieniono bez żadnego problemu. Do mnie właśnie nie docierają argumenty, że termin płatności przypada tuż przed wypłatą... Bo żaden problem przewidzieć to w poprzedniej wypłacie. Ja tak robię od zawsze i jakoś nie zawodzi mnie ten sposób postępowania (mimo, że nie mam stałego terminu wypłaty - sam sobie jestem pracownikiem i pracodawcą). Żądam od moich klientów terminowych zapłat i sam w ten sam sposób postępuję... I mogę sobie planować (nawet jeśli z kilkoma opornymi mam problem). Natomiast gadanie, że "zrozumcie nas - nam też nie płacą" prowadzi do jednego - na dno.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-12-22 16:10
    Również gadanie, że pracownicy niewiele mogą zrobić gdy pracodawca nie płaci... SĄD!!! Dobrze działające sądy szybciutko naprawiłyby sytuację - a i w gospodarce by się polepszyło, jeśliby przepływ pieniędzy był terminowy... Może to niezrozumiałe dla niektórych, ale tak jest. Wystarczy, że klient nie zapłaci i sypią się wszystkie plany - pomijam koszty, ale podatki trzeba płacić - rzeczywiście skąd na to brać kiedy klienci nie płacą? Bierze się kredyt, płaci się odsetki, podwyższa się ceny usług... Dlatego polecam wszystkim regularne, terminowe regulowanie wierzytelności :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-12-22 16:18
    Mówisz Gonzales, że można stracić klienta... Czasem tak, czasem nie. Ja wolę pozbyć się nieuczciwego klienta szczerze mówiąc. A powiem, że dzisiaj dostarczyłem jednej firmie duplikaty trzech faktur (oryginały rzekomo zapodziały się gdzieś i nie wiedzieli ile i za co zapłacić) - sprawa dotyczy należności z czerwca, sierpnia i października, całkiem spora sumka ponad 2 tysiące netto. Wezwania z ostrzeżeniem o umieszczeniu w rejestrze dłużników i zakończeniu współpracy spowodowało natychmiastową reakcję i prośbę o nie zrywanie umowy :-) Dlaczego? Bo taniej i lepiej nie dostaną usługi - to klucz do utrzymania klienta, mimo takich w sumie nieprzyjemnych zdarzeń. A w to, że faktury się gdzieś zapodziały, kiedy to regularna usługa, nie wierzę... Faktury nie mogą się "zapodziać" - to podlega dość skrupulatnej kontroli ;-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-12-22 16:23
    ***Wlo - zdecydowana większość moich znajomych otrzymuje pensje około 10, każdego miesiąca - zdaje się, że tak reguluje to Kodeks Pracy - pracodawca ma czas na wypłatę wynagrodzenia w ciągu 10 dni od zakończenia miesiąca. Zatem kiedy normalnie wypłacają to raczej zalezy od zakładu pracy, ale każdy raczej trzyma kasę do ostatniego dnia. Poza tym, z tym regulowaniem rat kredytu to nie zawsze jest tak, że można, przy podpisywaniu umowy - 2 lata temu w Lukasie ustalal to system. Czy nie jest problemem przewidzenie jakiejs tam płatności przy poprzedniej wypłacie? Cóż, życie jest bardziej skomplikowane niż tego typu reguły - jako dojrzały człowiek wiesz, że nie wszystko da się zaplanować, a jako aktywny obywatel wiesz, że większość ludzi żyje od pensji do pensji.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-12-22 16:27
    Wysyłasz pracowników do sądu - świetnie, z tym, że po takiej akcji pracownik może zapomnieć o dalszym zatrudnieniu, a na 100% może liczyc na dyscyplinarkę - sposób jest od cholery i ciut ciut i o tym tez powinienś wiedzieć. Natomiast zgadzam się, że sprawnie działające sądy uzdrowiłyby gospodarkę, z tym, że polskie sądownictwo, podobnie jak kolej, policję, górnictwo i aparat skarbowy należałoby rozformować i sformowac od nowa.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-12-22 16:28
    Natomiast co postepowania z nieterminowo płacącymi - tutaj w polemikę się nie wdaję; ilu specjalistów od zarządzania, tyle opinii - zatem szkoda czasu na bicie piany.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-12-22 16:33
    W każdym razie nie mam zamiaru kwestionować konieczności terminowego regulowania należności; po prostu - ludzie płacą nieterminowo z różnych przyczyn - wypadki losowe, opóźnienia w wypłatach, nieprzewidziane zdarzenia, albo zwykłe cwaniactwo. Niemniej jednak nie można wszystkich równocześnie stawiać pod ścianą, bo - jak wspomnaiłem - zycie jest nieco bogatsze, niż nam się wydaje.
    0
  • Users Avatars Mini
    fynf pisze: 2003-12-22 18:02
    Normalna sprawa.Za co mają ludzie płacić jak ich z pracy wywalają??Poza tym 45 zł za abonament to bardzo dużo w stosunku do europy.A jeśli nawet już ma być 45 to niech dadzą parę minut za darmo albo cuś!!
    0
  • Users Avatars Mini
    nobel pisze: 2003-12-22 18:35
    hehehehe!dobre! dobre! KARA ŚMIERI ZA NIE ZAPŁACONE RACHUNKI!!A swoją drogą co Ty Gonzales wiesz o rachunkach ,u Ciebie to sie płaci po 3000 zł ,to są rachunki a nie jakies grosze po 200-400zł
    0
  • Users Avatars Mini
    nobel pisze: 2003-12-22 18:43
    a teraz serio!nie mam zielonego pojecia czemu oni sie tak trzepią z tymi rachunkami,to prawda wiekszośc zakładów płaci pensje 10,ja także płace rachunki z opóźnieniem i co? i nic ,jeszcze ani razu nie dostałem jakiegoś smiesznego wezwania do zapłaty,płace ja k płace,korona im z głowy nie spadnie jak kase dostana o 2-3 dni później.
    0
  • Users Avatars Mini
    aqq pisze: 2003-12-22 20:19
    nie placilem wylaczyli i wymowili umowe a fakturki i tak przychodza he he
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2003-12-22 22:28
    jakby mi niesłusznie wyłąvzyli telefon to bym tam małe bydło zrobił
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-12-22 23:00
    ***Nobel wbrew obiegowej opinii mam, i to spore :). A 3000 PLN to się płaci u mojego znajomego - uwierz, u nas w mieście co poniektórzy właściciele firm tyle płacą - pozdrawiam :).
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-12-23 00:20
    Jeśli chodzi o tę karę śmierci to jest to bardzo trudny temat , który mnie przerasta... A co do nieterminowo płaconych rachunków. Jeśli taki , "ktoś" podpisał umowę załóżmy na dwa lata i po roku został bez pracy ,to wiadomo , że innaczej się patrzy na takiego kogoś , jak na osobę która ma na wódkę , papierosy, szminki i nowe kolczyki co najmniej raz na miesiąc , tylko nie na rachunki , bo co tam , zapłaci się później. Te drugie zachowanie jest oczywiście jak najbardziej godne pożałowania (może potępienia) ale ileż to widziałem głodujących i narzekających pań wypacykowanych i obwieszonych jak choinki złotem albo srebrem. Nie ma wątpliwości ,że fortuna toczy się kołem (pod kołem to pojąłem) i że każdy przypadek jest praktycznie absolutnie indywidualny...
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-12-23 00:26
    ...ale nie ma się co dziwić , że nie dzwonią i użalają się nad każdym i dogłębnie badają sprawę. Za dużo tego jak widać po informacjach z tego newsa. Nie płacących za stacjonarny, powinni odłączać , kupi sobie taniego pre-paida ( do odbierania) , a (do rozmawiania) kupi sobie albo zdrapkę albo kartę TP S.A i zadzwoni z budki i to go na pewno zdyscyplinuje. Na koniec przypominam niepłacącym (bez żadnej wyraźnej , dramatycznej przyczyny) ,że to się zawsze obróci przeciwko. Dopóki zły czyn nie dojarzał , głupiec sądzi ,że jest słodki jak miód. I także na koniec życzę , by wszyscy mieli pracę , by była harmonia między pracodawcą a pracownikiem (jak jest z winy obu stron każdy wie) i żeby wszystkim się wiodło jak najlepiej. Bo to obieg zamknięty po prostu, czy sie to komuś podoba czy nie. Szczerze życzę... :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-12-23 00:33
    A na koniec przypomina mi się moja koleżanka z Idei. Ona musi sobie kupić i wyprać futerko, powozić się samochodem (a nie ma u nas za bardzo gdzie jeździć , daję słowo) i wiele, wiele innnych rzeczy , ale rachunek płaci w ostatniej kolejności. I jak są problemy ( a są) , to robi aferę. Wkurza mnie trochę tym ,a e ogólnie to ją lubię. A ona lubi rządzić , ja to się śmieję , bo jestem taki oporny na cukierkowe lale , ale jej mąż to ma cieniutko... Jescze nigdy nie widziałem ,by się do niego uśmiechnęła :-))) A jak ktoś chce tanio dzwonić , to ma "full" możliwości, od super karty klopsa, przez turbo itd. jak każdy z was tu dobrze wie. Ehhh...
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-12-23 00:41
    ***nobel - pewnie , zaciskasz zęby i nie płacisz rachunków innych , byle mieć tylko 149 zł na neostradę tak ? No cóż, jak widać co człowiek to punkt widzenia. Pewnie 99% narzekających na rachunki tutaj ,to ściśli abstynenci i niepalący... :-))))
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2003-12-23 00:46
    Osobom, ktore zostalu nieslusznie odlaczone TPSA zaoferuje prezent w postaci karty telefonicznej - smiech...
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-12-23 01:02
    Nie chciałbym tu nikogo obrażać , jak wiecie nie jest to moją intencją. Ale takie butne i aroganckie wypowiedzi ***nobla są typowe dla naszego społeczeństwa. Czasami tak bywa na Allegro , kasę wpłacsz natychmiast , jeśli tylko jest podane konto i koszt przesyłki (ja nigdy nie zwlekam , bo jak kupuję to znaczy ,że mi zależy) a on się albo kontaktuje niewiadomo kiedy, albo sobie wysyła także jak mu się zachce i ani be ani e-maila :-))) . Jest tam takich troszkę... Prosta zasada , jak nie wiem co ,mówi "Nie rób drugiemu co tobie niemiłe". Czy większość z tych co mają na inne rzeczy , tylko nie na rachunki , chciała by tak samo postępować z nimi ?. Pytanie retoryczne w zasadzie...
    0
  • Users Avatars Mini
    golebiu pisze: 2003-12-23 01:02
    ""issa"" a za neostrade sie nie placi 199? 149 :o a wracajac do tematu to sadze ze TPSA jest smieszne: co im przeszkadza kiedy kto placi niech sie ciesza ze w ogole ktos placi przeciez maja drogo jak cholera sam jestem na abonamencie "dla ubogich" i nigdzie nie dzwonie z domu tylko z komorki a stacjonarny w razie wypadkow mam. TPSA to jedno wielki obslizgle GÓWNO!
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-12-23 01:09
    O ile się nie mylę Neostrada przy umowie na czas określony- abo. 149 zł/miesiąc , a przy umowie na czas nieokreślony 199 zł/ miesiąc. Jeśli się pomyliłem to proszę mnie poprawić. Mój brat , notoryczny krytykant i biznesmen mawia , wszystko jest g...em oprócz moczu :-))) A nie mówiłem ,że co człowiek to punkt widzenia. Może i g..o ale że, od razu obślizgłe ?! :-))) Ale się pośmiałem na dobranoc. Pozdrawiam wszystkich bez wyjątku. :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    golebiu pisze: 2003-12-23 01:17
    tpsa to wielkie obslizgle malpie gówno! i małpie i obślizgłe i GÓWNO! w dodatku wielkie na całą polske ;/
    0
  • Users Avatars Mini
    JS1 pisze: 2003-12-23 01:43
    Chcecie wiedzieć jak jest z r-kami w tepsie. Proszę bardzo. Jakieś 8 m-cy temu zapragnąłem mieć w tepsie polecenie zapłaty (woj. świętokrzyskie). Po obdzwonieniu kolejno: BOK-u powiatowego (jeszcze istniało), BOK-u wojewódzkiego oraz centrali w stolicy otrzymałem odpowiedź, że niestety usługa ta w moim woj. jest niedostępna. Co więcej nikt nawet w stolicy nie umiał odpowiedzieć kiedy będzie wprowadzona!!!! Poprosiłem zatem o wysyłanie 1 f-ry na dwa nr telefonu jakie sa na mnie zarejestrowane (a jakże podanie). Po 2 miesiącach przyszła taka f-ra tyle, że już listem poleconym więc jak głupi musiałem latać na pocztę po odbiór, bo w godz. pracy listonosza z kolei ja pracuję. Na mój telefon i prośbę czy nie da się wysyłać tego r-ku na 2 fony listem zwykłym otrzymałem odpowiedź, że niestety nie...
    0
  • Users Avatars Mini
    JS1 pisze: 2003-12-23 01:49
    Pobiegłem więc na pocztę i musiałem podpisać specjalne oświadczenie, że zgadzam się na wrzucanie tego listu poleconego z f-rą do skrzynki. Ale to dopiero początek. Jakieś 2 tyg. później miałem przyjemność ujrzeć reklamy tepsy zachęcające do realizowania płatności w formie poleceń zapłaty. Szlag mnie trafił bo deko wcześniej nikt mi nie umiał odpowiedzieć kiedy będzie można z PZ korzystać a tu masz... Klnąc jak szewc ściągnąłem ze strony tepsy prawidłowy druczek PZ (identyczny jak na Idee, Plusa itp), wypełniłem i zaniosłem grzecznie do powiatowego BOK-u. Jakież było moje zdziwienie gdy paniusi z okienka mój wypełniony druczek nie przypadł do gustu... Doszła do wniosku, że taki druczek to ona widzi pierwszy raz w życiu (a wiem, że od lat pracuje w tepsie), powiedziała żebym go sobie wsadził gdzieś i dała mi - a jakże swoją karteluszkę do wypełnienia.
    0
  • Users Avatars Mini
    JS1 pisze: 2003-12-23 01:56
    Zwróciłem grzecznie Pani uwagę, że ja chcę mieć polecenie zapłaty na co otrzymałem odpowiedź, że to będzie właśnie coś takiego (od razu wiedziałem, że guzik prawda, ale postanowiłem iść na żywioł). Wypełniłem podsyniętą przez Paniusię kartkę i oddałem - więcej od Pani nie usłyszałem oprócz zapewnienia, że teraz r-ki będą się płaciły same. Po kolejnych 2 miesiącach na mojej f-rze pojawiły się magiczne słowa: "płatne z konta". Oczywiście po terminie płatności sprawdziłem czy kasa została pobrana - no i jak najbardziej NIE. Myślę sobie - trzeba zapłacić bo nalicza odsetki i odetną fony. Zapłaciłem osobiście przelewem z konta. Jakież było jednak moje zdziwienie, gdy na następnej f-rze pojawił się znowu znajomy zapis: "płatne z konta". Tym razem zagrałem vabank i nie zapłaciłem (oczywiście termin minął i kasa nie została pobrana).
    0
  • Users Avatars Mini
    JS1 pisze: 2003-12-23 02:02
    Po kolejnej f-rze z adnotacją - a jakże \"płatne z konta\" - zadzwoniłem na informację o r-ku (chyba już była to błękitna linia) i zgłosiłem reklamację polegającą na błędnym zapisie na f-rze, mimo którego moje rachunki nie są automatycznie regulowane. Powiedziałem również, żę na moim r-ku bankowym może być 200 operacji miesięcznie i nie muszę sprawdzać, cze kochana tepsa zechciała sobie pobrać pieniążki. Opisałem również historię z odrzuceniem w BOK-u mojego prawidłowego druczka polecenia zapłaty i z podsunięciem mi cudownej kartki do wypełnienia. Otrzymałe zapewnienie, że moja reklamacja zostanie rozpatrzona i otrzymam odpowiedź. sprostowania faktur oświadczając jednoczesnie, że dopóki zapis \"płątne z konta\" będzie na mojej f-rze to ja kasy nie zapłacę, lecz czekam aż wierzyciel sam sobie ją pobierze.
    0
  • Users Avatars Mini
    JS1 pisze: 2003-12-23 02:06
    ***Sorry ostatnie zdanie powinno brzmieć: Otrzymałem zapewnienie, że moja reklamacja zostanie rozpatrzona i otrzymam odpowiedź. Zamiast tego otrzymałem kolejną f-rę z adnotacją... \"płatne z konta\" po czym oczywiście znowu kasa nie została pobrana. Zadzwoniłem więc kolejny raz z reklamacją i po raz kolejny zażądałem sprostowania faktur oświadczając jednoczesnie, że dopóki zapis \"płatne z konta\" będzie na mojej f-rze to ja kasy nie zapłacę, lecz czekam aż wierzyciel sam sobie ją zgodnie z zapisem pobierze. Nadmienię tylko, że przy tym drugim zgłoszeniu po raz kolejny opowiedziałem jak to Pani z BOK-u podsunęła mi inny druczek. Oczywiście znowu otrzymałem zapewnienie rozpatrzenia mojej reklamacji. No i tu zaczyna się finał tej komedii...
    0
  • Users Avatars Mini
    JS1 pisze: 2003-12-23 02:11
    Za jakiś miesiąc dzwoni do mnie babka z windykacji informując mnie, że mam nie zapłacone 3 f-ry. Ja jej na to, że doskonale o tym wiem i że dwukrotnie zgłaszałem reklamacje w tej sprawie (po raz n-ty opowiadam babce całą historię od początku, zaczynając od mojego dobijania się o możliwość założenia polecenia zapłaty). I co mi owa paniusia zamiast przeprosin oferuje??? Wyobraźcie sobie, że łaskawie zaproponowała mi, że nie nalicza mi odsetek od niezapłaconych f-r pod warunkiem, że następnego dnia dokonam przelewu. ROZUMIECIE TO? Klient chodzi i błaga żeby mu założyć usługę polecenia zapłaty, konsultanci w BOK-ach z zerową kompetencją informują go, że nie wiadomo, kiedy taka usługa będzie wprowadzona - za miesiąc usługę wprowadzają w całym kraju...
    0
  • Users Avatars Mini
    JS1 pisze: 2003-12-23 02:16
    ...urzędniczka tepsy odrzuca prawidłowy druk polecenia zapłaty i przyjmuje jakiegoś gniota na podstawie którego żaden bank nie wyda ani grosza - na f-rze przez 5 miesięcy pojawia się zapis "płatne z konta" - co ani raz jest nie dotrzymane, Klietn zgłasza 2 razy reklamację I PO TYM WSZYSTKIM JEDYNĄ PROPOZYCJĄ naszego kochanego niemonopolisty jest propozycja nienaliczenia upartemu klientowi odsetek karnych. I co fajnie???? ............ No tak tyle, że to nie koniec - zdesperowany wpsomniałem coś o przeprosinach jakie mi się należą o niekompetencji kolejnych urzędników, ale cóż było robić - grzecznie babce obiecałem, że następnego dnia zapłacę 3 zaległe f-ry a babka obiecała nie naliczać odsetek i zmienić zapis na fakturze na "płatne gotówką".
    0
  • Users Avatars Mini
    JS1 pisze: 2003-12-23 02:23
    Następnego dnia zapłaciłem eliksirem wszystkie 3 f-ry i miałem nadzieję pomału zapomnieć o sprawie. MYŚLICIE ŻE TO KONIEC??? NIC Z TEGO!!!! Za 10 dni tepsa odcięła mi obydwa telefony z powodu zaległych płatności. Wniosków nie wyciągam - sami zrobicie to lepiej - sądzę jednak, że opowiedziana przeze mnie historia uzmysłowi wszystkim jaki jest stan monopolistycznego molocha i jakich pracowników zatrudnia. Mogę zrozumieć jedną - no dwie niekompetentne osoby - ale jeśli takie są wszystkie z którymi przyszło mi rozmawiać to te 6 tysięcy do zwolnienia o których mówi tepsa - to o wiele - wiele za mało...
    0
  • Users Avatars Mini
    radagast pisze: 2003-12-23 03:19
    ja oczywiście jestem wśród tych 40% Uważam, że szybciej powinno się odłacz telefon!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-12-23 08:09
    Po przecytaniu "przygód" JS1-zgadzam się, ,że jednak obślizgłe i na całą Polskę :-))) Moim rodzicom , jak już pisałem także ktoś się pdołączył i wydzwaniał na Audiotele , tylko nie wiedział osiołek ,że wychodzące były zablokowane (właśnie dla wyjaśnienia) i pewnie już dawno wyleciał z roboty... Być może był to jakiś pracownik TP S.A. który miał za duże rachunki i nie mógł płacić w terminie :-))) A morał z tego taki ,że reklamacje za rachunek (kiedy jeszcze nie było zablokowane) a ktoś się "wdzwaniał" ,także "uwzględnili" a potem straszyli firmą windykacyjną. Mój ojciec ,wściekły napisał w końcu do kogoś z TP S.A. i poprosił o komplet dokumentów w tej sprawie , aby mógł podać TP S.A. do sądu. Natychmiast ,jakiś magisterek zaczął wysyłać listy ,że przepraszają i dołożą wszelkich starań , byy to się nie powtrzyło.Moloch i koszmar...
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2003-12-23 15:26
    Na poczatku roku w piatek wlasnie nam odcieli mozliwosc wykonywania polaczen. Wszystkie rachunki (lacznie z bierzacym) byly zaplacone, jak sie pozniej okazalo, w papierach zapodzial sie jeden niezaplacony z listopada, czysta pomylka. Jednak szanowna TPSA nawet nie napisala zadnego ostrzezenia. Bezczelnosc. Dopiero po dwoch dniach zostalo odblokowane.Choc tyle ze od dzis juz nie lacze sie z netem przez modem i TP.
    0
  • Users Avatars Mini
    nobel pisze: 2003-12-24 09:41
    ISSA...akurat należę do trj częsci społeczeństwa która ma pracę i ot dobrą.Nie wiem ale może ty tak masz z płaceniem rachunków.Mnie jest na to stać,aby Ci wiecej uzmysłowić powiem Ci ze należe do drugiej grupy podatkowej.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-12-24 15:43
    Ojej, jak groźnie się zrobiło w ten wigilijny dzień. Zamiast spuścić z tonu zaczyna się typowo polska licytacja, kto do jakiej grupy podatkowej nalezy i licytacja na rachunki. Bez sensu. Wiele osób ***nobel kwalifikuje się tutaj do drugiej - a nawet trzeciej grupy podatkowej i jakoś tym się nie chwali. Poza tym, Twój przykład dowodzi, że wysokie zarobki nie zawsze przekładają się wysoki poziom umiejętności społecznych oraz prowadzenia rzeczowej dyskusji. Wesołych Świąt.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-12-24 16:12
    nobel - jeśli Cię stać, to Tobie również korona z głowy by nie spadła, jeśli zapłaciłbyś w terminie? Ja staram się (a przez to co się dzieje w gospodarce, to autmatycznie) nie przesadzać z podatami,ale nawet będąc w podstawowej grupie, stać mie na polecenie zapłaty i terminowe opłacanie rachunków. Dziwię się, że Ciebie na to nie stać, a demonstracyjnie deklarujesz na dodatek, że masz to gdzieś... Trochę honoru, jeśli już taki "poważny" gość jesteś :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-12-24 18:00
    ***Nobel- przeczytaj sobie jeszcze raz swoją wypowiedź z 17.43 . Stać Cię , ale nie płacisz w terminie ? Dziwne... Pozdrawiam i Wesołych Świąt !
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-12-24 19:48
    *** NOBEL-ja już po wigilii, dostałem DVD :-) i skarpetki :-))) . A , jeszcze co do Twojej wypowiedzi z 08.41. Większość , która mnie zna , wie ,że NIGDY nie klasyfikuję ludzi pod względem posiadanych pieniędzy czy innych dóbr materialnych. NIGDY!!! Druga grupa podatkowa , jejciu !!! Zazdroszczę :-))) Pozdrawiam serdecznie , naprawdę w ten jeden z najpiękniejszych dni w roku !!! Do zobaczenia na Gol-u i oby następny rok był dla Ciebie jeszcze bardziej pomyślny niż ten i dla wszystkich innych także -życzę z całego serca. I jeszcze jedna rzecz którą wbito mi do głowy. PEWNA jest tylko śmierć i nieodwołalna dla wszystkich , a cała reszta z pieniędzmi , pracą i wszystkim innym , niestety nie . :-))) Hej!
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-12-24 20:09
    ***nobel- tak troszkę na raty, ale wysyłałem Ci życzenia na adres podany na Twojej stronie, ale chyba od drugiego lipca się lekko zdeaktualizował. :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-12-24 20:14
    ***nobel -nie mogę się od Ciebie oderwać. Polecam Ci jeszcze Twoją wypowiedź z 2.lipca.2003 , godzina 08.59. :-) Tym razem , naprawdę się już przenoszę na Allegro. Dołączana klawiaturka do SE jest śmieszniutka ale fajna. :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-12-24 22:02
    Dla rozładowania napięcia :-) dodam także ,że od 2.stycznia w Idei Samsung SGH-700. Chętni do salonów ! :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    nobel pisze: 2003-12-26 11:03
    noi nieeeeeeeeee!Ty sie we mnie chyba zakochałeś !!!!!:-).Racja adres jest nieaktualny i radzę innym zmienic alias , jakiś trep od jakiegoś czasu mnie gnoił wirusami na maila,fakt że już został za spamowany to inna sprawa(nie miał ćwok żadnej zapory hehehehe)ale nauczyłem sie jednego:nie podawać maila !!!!no chyba że ktoś jest wart mojego zaufania(widze ze moge chyba na Ciebie liczyć ISSA)pozdrawiam!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2003-12-26 14:19
    A ja płace wszystkie rachunki jeszcze z wyprzedzeniem tygodniowym i nie liczę na jakąś nagrodę od TP. A od stycznia prawdopodobnie Poleceniem Zapłaty jak mi je uruchomią.
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2003-12-26 18:16
    Polecenie zaplaty to jest to. Masz problem z glowy
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-01-01 10:20
    No nie do końca. Tak czy inaczej trzeba zadbać o stan środków na koncie :).
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: