Telekomunikacja Polska ujawniła, że ponad 60 proc. z jej 8 mln klientów indywidualnych reguluje swoje rachunki z opóźnieniem. Ponad 200 tys. dłużnikom na przełomie listopada i grudnia TP wyłączyła telefon. Gdy klient nie płaci rachunku, TP najpierw wysyła mu ostrzeżenia. Po 46 dniach odcina możliwość inicjowania połączeń, a po 96 dniach wyłącza telefon. Po 136 dniach rozwiązuje umowę i zaczyna windykację, np. przez sprzedaż długów albo procesy sądowe.
W Warszawie niesłusznie odłączono telefony 1139 klientom (3 % warszawskich klientów) za niezapłacone rachunki. W skali kraju procent niesłusznie wyłączonych telefonów był niższy niż w Warszawie. Wszystkie te osoby mają dostać list z przeprosinami, odszkodowanie uwzględnione w styczniowej fakturze oraz prezent w postaci karty telefonicznej.
Pełna treść artykułu z dziennika Rzeczpospolita znajduje się tutaj