ASTER BIZNES wprowadził nową usługę wideokonferencji dedykowaną przede wszystkim dla firm z kilkoma oddziałami oraz dla mobilnych pracowników sektora małych, średnich i dużych firm. Usługa bazuje na obrazie i dźwięku jakości HD. Według wyliczeń analityków, firmy powszechnie wykorzystujące rozmowy wideo mogą liczyć na oszczędności rzędu 5-6% wszystkich kosztów operacyjnych.
Nowa usługa firmy ASTER dla Klientów biznesowych jest zaawansowaną platformą świadczącą usługi wielostronnych rozmów wideo w jakości HD, z możliwością współdzielenia plików, np. prezentacji, dokumentów, arkuszy kalkulacyjnych, obrazów itp. ASTER BIZNES we współpracy z partnerem technologicznym – Mobitoki Sp. z o.o. stworzył profesjonalną usługę opartą na platformie Vidyo.
W trakcie prowadzonej wideokonferencji może w niej uczestniczyć od 2 do 100 osób w ramach firmy, niezależnie od ich rozproszenia geograficznego. Możliwe jest także dołączanie do wideokonferencji gości spoza firmy, np. kontrahentów, którzy posiadają usługi wideokonferencji pochodzące od innego dostawcy. W trakcie połączenia wszyscy zalogowani użytkownicy mogą współdzielić między sobą dokumenty oraz prezentacje (w osobnym oknie) bez pojawienia się opóźnień audio-wideo.
- Klasyczne systemy wideokonferencyjne są bardzo kosztowne i potrzebują ciągłego wsparcia działu IT. Dzięki naszym rozwiązaniom Klienci otrzymują dostęp do najlepszych i najtańszych form komunikacji międzyludzkich pozwalających zmaksymalizować zyski oraz obniżyć koszty operacyjne firmy – podkreśla Robert Sababady, Dyrektor ASTER BIZNES.
Usługa wideokonferencji została zbudowana na bazie najnowocześniejszej technologii, która wykorzystuje Scalable Video Coding (SVC) - ulepszoną wersję kodeka H.264. Skalowalne kodowanie wideo SVC jest kluczem do uzyskania wysokiej jakości, niezawodnego i skalowalnego środowiska wideokonferencyjnego, które wykorzystuje publiczne i konwergentne sieci IP jako naturalne medium komunikacji. Tym samym SVC jest prawdziwym krokiem naprzód w technologii wideokonferencyjnej.
Przygotowany system wideokonferencji działa na większości dostępnych łączy internetowych, oraz obecnie praktycznie na każdym komputerze PC. Jednocześnie zaproponowane rozwiązanie zapewnia bezpieczeństwo w trakcie prowadzonych rozmów. Dla osiągnięcia maksimum jakości audio-wideo, konieczne jest stosowanie kilku, zoptymalizowanych pod względem współpracy urządzeń.
- Argumentem przemawiającym za prowadzeniem rozmów służbowych, prezentacji czy też organizacją szkoleń z wykorzystaniem płatnych systemów wideokonferencji jest gwarancja pełnego bezpieczeństwa i poufności przekazywanych treści rozmów oraz wymienianych dokumentów. Gwarancje takie zapewnia odpowiedni system połączeń i ich szyfrowanie. Jest to możliwe dzięki wprowadzaniu indywidualnego klucza dostępu do prowadzonej rozmowy. Poniesienie kosztów związanych z wyciekiem informacji i danych jest nieporównywalne z zakupieniem usługi wideokonferencji – twierdzi Piotr Żochowski, Kierownik Produktów Biznes firmy ASTER.
Usługa skierowana jest przede wszystkim dla firm, które posiadają co najmniej kilka oddziałów lub kilku pracowników w terenie. Wideokonferencje nie mają na celu całkowicie zastąpić spotkań tylko zwiększyć ich częstotliwość, a tym samym podnieść efektywność współpracy. Zaoferowane rozwiązanie jest idealnym narzędziem do przeprowadzania regularnych spotkań roboczych czy prowadzenia zdalnych szkoleń.
W ramach udostępnionej usługi przedstawiciele firm mogą liczyć na dedykowane pakiety odpowiadające potrzebom konkretnego segmentu biznesu: BIZNES Wideokonferencje Komfort, Intensywny oraz Max.
Pakiet aktywacyjny Wideokonferencje Komfort obejmuje: dostawę akcesoriów do wideokonferencji (kamerę High Definition USB oraz system mikrofonów USB) do miejsca eksploatacji, aktywację usługi, pierwszą kopię aplikacji na komputer PC oraz 2 godzinne szkolenie z obsługi. Jednocześnie w ramach usługi Klient otrzymuje dostęp do dedykowanego portalu umożliwiającego korzystanie z usługi wideokonferencji.
Pakiet aktywacyjny Wideokonferencje Intensywny obejmuje: dostawę i instalację akcesoriów (kompletny nabiurkowy zestaw do wideokonferencji High Definition: system all-in-one kamerą, z ekranym dotykowym LCD 24”, systemem mikrofonów w miejscu eksploatacji na terenie Polski) oraz 2 godzinne szkolenie z obsługi systemu.
Pakiet aktywacyjny Wideokonferencje Max obejmuje: dostawę i instalację akcesoriów (wyposażenie sali konferencyjnej potrzebne do odbywania wideokonferencji High Definition: wideoterminal, kamera ptz, system mikrofonów, dwa monitory 50”), całość zamontowana na mobilnym statywie, w miejscu eksploatacji na terenie Polski oraz 2 godzinne szkolenie z obsługi systemu.
Dodatkowo w każdym zaproponowanym pakiecie Klienci ASTER BIZNES otrzymują:
możliwość odbywania wideokonferencji ze wszystkimi standardowymi wideoterminalami H.323 i SIP. Usługa obejmuje również przesyłanie prezentacji z komputera.
możliwość nagrywania oraz streamingu nagranych i odbywającej się na żywo wideokonferencji - również w jakości HD. Oferowany limit dla wielkości nagrań wynosi 10 GB.