Oracle Polska poinformował, że firma Avantis rozpoczęła prace nad wdrożeniem opcji klastrowej, rozszerzającej możliwości firmowej platformy IT zawierającej obecnie trzy bazy danych Oracle Standard Edition oraz jedną bazę danych w wersji Enterprise Edition. Rozbudowany system informatyczny jest potrzebny do obsłużenia wciąż rosnącej liczby transakcji bazodanowych, przekraczającej niekiedy 80 milionów operacji miesięcznie.
Avantis powstał w grudniu 2000 r. jako firma doradcza w obszarze technologii związanych z telefonią komórkową. Obecnie jest jednym z największych w Polsce dostawców mobilnych usług dodanych - między innymi dla operatorów GSM, a także dla innych firm pragnących nawiązać ze swymi klientami kontakt za pomocą kanałów bezprzewodowych. Klasycznym przykładem usług świadczonych przez Avantis są serwisy MVAS (Mobile Value Added Services), dzięki którym możliwe jest między innymi organizowanie popularnych SMS-owych konkursów, loterii, czy czatów. Innym rodzajem usług realizowanych przez platformę Avantis jest rozliczanie płatności dokonywanych za pośrednictwem SMS, MMS, WAP czy voice Premium.
Bazy danych Oracle pojawiły się w systemach IT firmy Avantis na samym początku jej działalności, początkowo jako jedna z kilku wykorzystywanych technologii. Od roku 2002 spółka standaryzuje się na technologii Oracle, sukcesywnie zwiększając jej obecność w swojej infrastrukturze. Obecnie platforma technologiczna firmy Avantis jest złożona z trzech baz danych obsługujących bieżące transakcje oraz jednej bazy przeznaczonej do wykonywania raportów i analiz biznesowych, na której funkcjonuje hurtownia danych zawierająca ok. 2 miliardów rekordów. Bazy transakcyjne zostaną w najbliższym czasie połączone za pomocą oprogramowania Oracle Real Application Clusters. Wdrożenie opcji klastrowej jest prowadzone przez własnych informatyków Spółki.
Infrastruktura baz danych Oracle służy nie tylko jako platforma wykonawcza dla już zdefiniowanych i działających usług, ale umożliwia także testowanie nowych rozwiązań wprowadzanych na rynek przez operatorów GSM - takich, jak na przykład płatności w modelu SMS MT, czy usługi wykorzystujące tzw. fotokody.
"Siłą naszej platformy jest możliwość zintegrowania w ramach jednej usługi wielu kanałów komunikacji jak SMS, MMS, WAP, voice/IVR a także WWW i e-mail. Dzięki temu partnerzy biznesowi którym dostarczamy nasze rozwiązania mają możliwość wyboru najodpowiedniejszych kanałów komunikacji ze swoimi użytkownikami czy klientami" - wyjaśnia Artur Witan, Wiceprezes Zarządu Avantis SA. "Popularność mobilnych usług dodanych sprawiła, że nasza platforma obsługuje ogromną liczbę transakcji, z którą może poradzić sobie tylko najlepsza technologia bazodanowa - dlatego wybraliśmy Oracle".
Jak dodaje Tomasz Matoszka, Dyrektor IT Avantis SA: "system bazodanowy naszej firmy jest obecnie rozbudowywany o opcję klastrową; ma to na celu zwiększenie niezawodności i skalowalności systemu oraz optymalizację obciążenia serwerów".