W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2017 r. Polacy zrealizowali BLIKIEM łącznie prawie 13 milionów transakcji.
W samym drugim kwartale 2017 r. liczba transakcji BLIKIEM wyniosła blisko 7 mln – to wzrost o 21 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału.
W drugim kwartale 2017 r. Polacy zapłacili BLIKIEM za zakupy w internecie ponad 4,2 mln razy, a w sklepach stacjonarnych prawie 500 tys. razy. Ponadto wykorzystując BLIKA, wypłacili gotówkę z bankomatów ponad 1,9 mln razy i zrobili 335 tys. przelewów na numer telefonu. Łącznie było to ponad 6,9 mln transakcji, czyli średnio 76 tys. dziennie.
Najdynamiczniej rozwijającym się kanałem BLIKA są płatności w e-sklepach, które w porównaniu do pierwszego kwartału 2017 roku wzrosły o 20 proc., a w stosunku do drugiego kwartału 2016 roku aż dziesięciokrotnie. Płatności w internecie, zarówno przez strony www jak i aplikacje mobilne stanowią obecnie 61 proc. wszystkich transakcji BLIK.
W pierwszym półroczu 2017 r. średnia kwota transakcji BLIKIEM w internecie wyniosła 81 złotych, natomiast średnia wypłata z bankomatu to ok. 300 złotych. Wysokość średniej płatności za zakupy w sklepie stacjonarnym wyniosła 48 złotych.
Na koniec czerwca 2017 r. BLIK był dostępny w dla klientów Alior Banku, Banku Millenium, Banku Zachodniego WBK, ING, mBanku, PKO Banku Polskiego, Getin Banku, Inteligo, Orange Finanse i T-mobile Usługi Finansowe. BLIK obejmował swoim zasięgiem 4,5 mln użytkowników w Polsce. W drugim kwartale liczba zarejestrowanych aplikacji mobilnych z dostępem do BLIKA wzrosła o 18 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału.
Polski Standard Płatności uruchomił nową funkcjonalność w systemie BLIK – wpłacanie gotówki we wpłatomatach. Usługa jest dostępna od czerwca w około 750 urządzeniach w całej Polsce.