CANAL + uruchamia swoją kolejną usługę, która ma stać się konkurencją na Netflixa. Nowa platforma wykorzystuje markę CANAL+. Usługa działa na podobnej zasadzie jak Netflix (subskrybcja opłacana kartą), ale jest od Netflixa bardziej skomplikowana, bo CANAL+ oprócz oferty VOD oferuje także kanały telewizyjne.
Aktualna oferta CANAL+ została podzielona na 5 pakietów:
● FREE – pakiet darmowy
● FILM – dla fanów kina i seriali za 50 zł
● SPORT – dla kibiców za 50 zł
● FUN&INFO – newsy, dokumenty, lifestyle, muzyka i programy informacyjne za 25 zł
● KIDS – dla dzieci za 10 zł
Oferta CANAL+ jest znacznie droższa od cen, które znamy z Netflixa:
Pierwszy miesiąc testowanie CANAL+ jest bezpłatny, ale przy rejestracji trzeba podać numer konta. Aplikacje są na razie dostępne w przeglądarce, na Android TV, Apple TV, na zwykłego Androida i iOS. Są to polskie adaptacje aplikacji dostępnych we Francji. Aplikacje mobilne wspierają AirPlay oraz Google Cast. CANAL+ na razie nie oferuje aplikacji na Smart TV.
Na starcie usługi w Polsce nie będzie dostępna jakość 4K. 4K zostanie włączone w późniejszym terminie, ale klient będzie musiał za taką jakość dodatkowo dopłacić 10 zł. CANAL tak tłumaczy tę dopłatę: "nie wszystkim zależy na 4K i nie dokładaliśmy go wszędzie, aby nie podnosić ceny paczki. Penetracja telewizorów 4K w Polsce wynosi około 30%, więc włączanie opcji 4K do oferty podstawowej mija się z celem, ponieważ podnosiłoby cenę pakietów FILM i SPORT. "
4K nie będzie dostępne na Apple TV, bo ta przystawka nie obsługuje standardu, który wykorzystuje do 4K CANAL+, czyli 4K HDR HLG.
Od następnego kwartału CANAL+ zamierza także sprzedawać własny dekoder CANAL+ BOX oparty na Android TV. Dekoder będzie obsługiwał 4K i HDR, a także DVB-T i DVB-T2.
CANAL tak ocenia popularność dwóch głównych plartform: "Na pewno Apple TV nie należy do popularnych przystawek typu „connected TV”. Jeżeli chodzi o Android TV jest to platforma o wiele bardziej popularna niż Apple TV i bardzo rozwojowa - występuje jako natywna platforma Smart TV dla wielu producentów (Philips, Sony, Sharp, TCL, Thomson Xiaomi), którzy stanowią kilkanaście – kilkadziesiąt procent rynku telewizorów (tu już różne są szacunki). Nie można zapomnieć o bardzo licznych przystawkach „connected TV” do telewizorów - zarówno jako urządzenia typu „open market” (Xiaomi Mi BOX S, Mi BOX 4K, Nvidia Shield, Flix TV Box itp.), a także jako coraz popularniejsze rozwiązanie do dekoderów operatorskich, na których również będziemy mogli skorzystać z serwisu CANAL+."
Za projekt w CANAL+ odpowiadali m.in. Grzegorz Skowron-Moszkowicz, dyrektor ds. budowania wartości klienta w CANAL+ oraz Paweł Lewandowski, którzy do CANAL przeszli z PLAY. Nową ofertę prezentowała także Hanna Zalewska, która wcześniej zajmowała się nc+ GO oraz Michał Wojciechowski (OTT i VOD).
CANAL+ nie zdradza na razie, ile klientów nowej usługi chce pozyskać, ale sam projekt jest określany jako mający "absolutny priorytet".
Platforma nc+ GO póki co zostaje bez zmian, jako usługa dla abonentów oferty DTH. Z czasem planowane jest zastąpienie jej nową usługą.
Usługi dostępne w nowej platformie:
● TIMESHIFT – pauzowanie, wznawianie i przewijanie programów nadawanych na żywo. Dzięki tej funkcji to widz decyduje, kiedy chce zrobić przerwę w trakcie oglądanego programu.
● START-OVER – cofnięcie programu nadawanego na żywo i rozpoczęcie go od początku.
● KONTYNUUJ OGLĄDANIE – oglądanie materiałów na życzenie na dowolnym urządzeniu od tego samego momentu.
● BACKWARD EPG – odtwarzanie wybranych programów z telewizji na żywo nawet do 14 dni wstecz.
● MOJA PLAYLISTA – tworzenie własnych list ulubionych programów i treści.
● MULTI-LIVE – oglądanie nawet 4 kanałów informacyjnych lub sportowych na jednym ekranie w tym samym czasie.
● ŚCIEŻKI DŹWIĘKOWE/NAPISY – wybór oryginalnej ścieżki dźwiękowej, lektora, dubbingu lub napisów.
● PRZESYŁANIE – udostępnianie obrazu z telefonu, tabletu lub komputera jednym ruchem.
● POBIERANIE – pobieranie wybranych materiałów na życzenie do pamięci urządzenia mobilnego z możliwością odtworzenia offline.
● EXPERT-MODE – wyświetlanie aktualnych statystyk i ujęć z dodatkowych kamer w trakcie oglądania wydarzenia sportowego na żywo (funkcja dostępna już wkrótce).
● PROFILE – możliwość utworzenia aż do 10 profili dla rodziny i znajomych (funkcja dostępna już wkrótce).
● ODTWARZANIE NA DWÓCH EKRANACH W TYM SAMYM MOMENCIE
Jeżeli chodzi o funkcjonalność „Network/Cloud PVR” to nie będzie jej na start serwisu CANAL+, ale nie jest wykluczona w przyszłości. Na razie nie ma też wdrożonego dedykowanego profilu dla dzieci.
Oferta kanałów CANAl+ w serwisie Player+ jest teraz analizowana i dyskutowana z Discovery, ale póki co te treści nie znikną na razie z Playera.
Uwaga: Ze względu na chwilowo przedłużający się proces certyfikacji Apple, aplikacja dla urządzeń z systemem iOS zostanie udostępniona w App Store po finalnym zakończeniu tego procesu, co ma nastąpić już niebawem.